Taidan oikeeesti olla tosi huono äiti, ainakin päiväkodin hoitajien mielestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa

Vieras
Meillä neli vuotias poika on hoidossa viitenä päivänä kuukaudessa vuoden vaihteeseen asti. itse olen äityslomalla, vauva syntyi kolmeviikkoa sitten. Joka kerta kun haen lapsen hoidosta tulee negatiivistä palautetta hänen tekemisistään. Teki sitä teki tätä... Tänään mulle keitti yli ja vastasin, että ei voi minkään en ole ollut vahtimassa sitä varten teillä on hoitajat täällä. Hoidossa olen pitänyt juuri sen takia, että oppisi olemaan muiden kanssa ja isommassa ryhmässä. (olin toki töissä ennen äityslomaa) ja olisin toivonut, että saisi jatkaa hoidossa äityslomanajankin juuri siksi, että oppisi asioita, mitä ei kotona välttättä opi.

Joo, noh, eiköhän tossa oo ennemmin kyse siitä, että poika on vauvalle kateellinen ja mustis. Haluaisi olla kotona teidän kanssa ja riehuu sitten saadakseen edes jotain huomiota.

No pitäiskö hoitajien olla hiljaa jos poika käyttäytyy huonosti hoidossa. Itse ainakin haluan kuulla kaikki mitä päivän aikana on tapahtunut, niin hyvät kuin huonotkin jutut. Enkä niistä ota itseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joo, noh, eiköhän tossa oo ennemmin kyse siitä, että poika on vauvalle kateellinen ja mustis. Haluaisi olla kotona teidän kanssa ja riehuu sitten saadakseen edes jotain huomiota.

näin oli jo ennen vauvan syntymää...

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
No pitäiskö hoitajien olla hiljaa jos poika käyttäytyy huonosti hoidossa. Itse ainakin haluan kuulla kaikki mitä päivän aikana on tapahtunut, niin hyvät kuin huonotkin jutut. Enkä niistä ota itseeni.

Ei pitäisi, mutta kun aina vaan tulee negatiivistä palautetta. Kai hän on päivän aikana jotain hyvääkin tehnyt.

jospa se on siitä että tuo hoito ei ole samalla lailla säännöllistä kuin jos olisi useamman päivän viikossa hoidossa. on tavallaan ulkopuolinen porukassa aina kun on niin vähän hoidossa. mä pitäisin ennemmin kotona. ei pääse päiväkodin rytmiin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
jospa se on siitä että tuo hoito ei ole samalla lailla säännöllistä kuin jos olisi useamman päivän viikossa hoidossa. on tavallaan ulkopuolinen porukassa aina kun on niin vähän hoidossa. mä pitäisin ennemmin kotona. ei pääse päiväkodin rytmiin mukaan.

Jää kotiin ens viikon jälkeen.

No kyllä kotona pitäisi opettaa se, että ei riehuta. Vaikea on sitä päiväkodissa lopettaa sitten enää, jos on kotona se päässyt vauhtiin. Ehkä jotain terapiaa lapselle ja koko perheelle?

Pakkohan se palaute on antaa. Myös kielteinen, mitä tottakai on enemmän jos lapsella on hoidossa jotain vaikeuksia käyttäytymisen yms suhteen. Jos lapsi joka päivä vaikkapa riehuu ruokailussa, meluaa satuhetkellä, häiritsee nukkumista, säheltää puettaessa yms niin siitä on ikävä kyllä vaan vanhemmille kerrottava.

Mutta mä kyllä kysyisin, että eikö koskaan muka oo mitään positiivista sanottavaa.

sellaiset lapset jotka on hoidossa harvoin, stressaantuu siitä aika usein kun se ei ole ns normaalia arkirutiinia ja käytös on sitten sen mukaista.
hoitajat voisi kyllä kertoa ne hyvätkin asiat mitä on tapahtunut, oli ne sitten mitä tahansa

peesi tuohon asti,että tekisin juuri päinvastoin,eli lapsi hoitoon 2-3 kertaa viikko.
kuiteskin 4-vuotias,tarvii sitä touhua ja kavereita jo.

Suosittelisin ottamaan lapsen päivähoidosta pois ja alkamaan olemaan hyvä äiti ja käymään kerhoissa tai kavereilla leikkimässä lasten kanssa. Ei se päiväkodin tehtävä ole viitenä päivänä kuukaudessa yrittää kasvattaa lastasi käyttäytymään ryhmässä.

meillä myös esikoinen jää vuodenvaihteesta kotiin, koska olen äitiyslomalla.Tähän asti ollut kolme päivää vkossa ja kyllä olen myös rivien välistä saanut ymmärtää mitä mieltä päiväkodin henkilökunta on ns. virikelapsista. Esim lasta ei lohduteta jos itkee vaan tokaistaan, että jos ei päiväkodissa ole hyvä olla, mene kotiin sitten. Näin siis oli sanottu mun lapselle.
Päiväkodista ollaan kyllä saatu negatiivista palautetta mutta myös positiivista.
Täytyy toivoa, että joku kerhopaikka lapselle järjestyy, koska muuten kyllä tylsistyy meidän kanssa olemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja sori mutta...:
Suosittelisin ottamaan lapsen päivähoidosta pois ja alkamaan olemaan hyvä äiti ja käymään kerhoissa tai kavereilla leikkimässä lasten kanssa. Ei se päiväkodin tehtävä ole viitenä päivänä kuukaudessa yrittää kasvattaa lastasi käyttäytymään ryhmässä.

pahoittelen minäkin mutta samaa mieltä! vauvan ja 4-vuotiaan kanssa voi tehdä paljon itsekin ja kun viet seurakunnan kerhoon niin saa olla ryhmässä 2krt viikossa 3h kerrallaan, parempi varmaan ku jos olis 5pvää kuussa tarhassa. stressaa lasta turhaan, kotona äidin kans olis parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:

peesi tuohon asti,että tekisin juuri päinvastoin,eli lapsi hoitoon 2-3 kertaa viikko.
Juu...jos lapsella on vain viisi hoitopäivää kuussa, niin eihän hän opi olemaan ryhmässä, koska on aina se ns. ulkopuolinen. Muut ovat paljon enemmän yhdessä.

no jos on vaan 5pvää kuukaudessa niin,eihän se lapsi ees ryhmäydy sinne.sitten touhutaan ja esitetään saadakseen huomion muilta lapsilta,hoitajilta ym.
miksi lapsi ei voisi olla vaikka 3 päivänä viikossa hoidossa?

Täysi peesi!

voi jeesus.

olipahan taas....

mutta olen myös samaa mieltä siitä että kerta viikossa pvkodissa on stressaavaa lapselle.

ja saman olisin minäkin sanonut hoitajille. kuulostaa joltain omituiselta piilovttuilulta.

Jepu! Ja on minusta hassu peruste, että lapsi tarvitsee kavereita ja siksi hoitoon...Saa niitä kerhossa, pihalla (jos on sellanen taloyhtiö), puistoissa yms. Ota lapsen kavereita kotiin leikkimään ja päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:

Juuri sitä toivoisin, että saisi olla hoidossa, mutta ilmoitettiin että ei käy....

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Jepu! Ja on minusta hassu peruste, että lapsi tarvitsee kavereita ja siksi hoitoon...Saa niitä kerhossa, pihalla (jos on sellanen taloyhtiö), puistoissa yms. Ota lapsen kavereita kotiin leikkimään ja päinvastoin.

näin me tehdään ainaki, kerhoon 2kertaa viikossa, muina päivinä kutsutaan vieraita, puistoillaan.. pyydetään naapurin poikaa meille leikkimään ja saadaan usein vastakutsujakin eli saan pistää isomman yksin naapuriin muutamaksi tunniksi. ei tulis mieleen laittaa tarhaan.

ihmiset on jotenki vieraantuneet normaalista arjesta.

Yhteistyössä