Taidan mennä töihin vasta kun nuorimmaiset on eskarissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei mitään järkeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei mitään järkeä

Vieras
Hoitomaksut ovat jo ihan älyttömiä! Tuntuu turhalta mennä töihin, kun palkasta menee liki kolmasosa hoitomaksuihin.. :O
Siihen vielä bensat kaupan päälle, ni persnettoa tehään!
Oon viel vuoden kotona ja meen vasta sitten töihin. Tulee maksettavaksi vain iltapäiväkerho per lapsi.

taas hoitomaksut ovat naurettavan pieniä verrattuna siihen mitä sillä saa (lapsi säilyy hengissä ja saa usean aterian päivässä). Mieluummin vaikka nostaisin niitä jotta hoitopäivään saisi lisää laatua (ensisijaisesti ryhmäkoko pysyisi hanskassa ja pätevillä hoitajilla riittävä palkkaus).

Minusta hoitomaksut on pienia, kun ajattelee, että lapsi on siihen hintaan 9 tuntia hoidossa/päivä. Kyllä meillä kesällä ruokamenot kasvaa selvästi, kun lapset kotona. Minusta melkoinen säästö, kun hoitopäivinä lapsi syö aamupuuron, lounaan ja välipalan hoidossa. Kotona riittä ruoaksi sitten jokin keitto leivän kanssa ja illalla pieni iltapala.

Eli jälleen yksi juttu, mikä pitäis olla ihmisille ilmainen? Mistäköhän nekin rahat sitten revitään? Kunnilta ja valtiolta? Ja mistä sitten ne otetaan? Yrityksiltä? Ja kohta koko Suomi on täynnä työttömiä, kun yrityksistä loputkin katoaa tästä maasta, jossa yrityksiltä revitään kaikki rahat ja annetaan köyhälistölle. Sori vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään järkeä;27375801:
Hoitomaksut ovat jo ihan älyttömiä! Tuntuu turhalta mennä töihin, kun palkasta menee liki kolmasosa hoitomaksuihin.. :O
Siihen vielä bensat kaupan päälle, ni persnettoa tehään!
Oon viel vuoden kotona ja meen vasta sitten töihin. Tulee maksettavaksi vain iltapäiväkerho per lapsi.

Hoitomaksuthan määräytyvät tulojen perusteella, joten en usko että tuo voi olla mahdollista. Itse maksoin just 264€ hoitomaksun yhdestä lapsesta ja se on aika pieni osa mieädn tuloista, jotka on ihan keskinkertaiset.

Hoitomaksuthan määräytyvät tulojen perusteella, joten en usko että tuo voi olla mahdollista. Itse maksoin just 264€ hoitomaksun yhdestä lapsesta ja se on aika pieni osa mieädn tuloista, jotka on ihan keskinkertaiset.

No jos menisin töihin niin palkka 1200€ nettona, siitä hoitomaksuja 550€ + ip-kerho 70€, työmatkakulut 120€. Mulle jäis 20€ vähemmän käteen kuin nyt. Että juu, en lähde.

Onko noissa eroja paikkakunnittain? Ajattelin vain koska, meillä kahden lapsen kokopäivähoito maksaa 80e kuukaudessa, eikä meidän tulot ole mitenkään hirveän matalat.

[QUOTE="vieras";27376024]Omasta mielstäni taas hoitomaksut olivat pieniä 1.65 €/h.[/QUOTE]

Ja tämäkin laskettu meidän kunnan korkeimmalla taksalla 264 €/kk.

Hoitomaksut yli 400 euroa+ vanhimman iippa-maksu 80 euroa. Eli kyllä niistä vaan äkkiä kertyy maksettavaa... Ja ei nyt sen kummoiset edes tulojen tarvitse olla, jotta menee melkein täydet.

[QUOTE="vieras";27376212]Ja olet ilmoittanut ne lomakkeisiin päivähoitopaikkaa hakiessasi? Myös tulojen kasvun?[/QUOTE]

Juur korjautettiin viime viikolla ja käytiin ihan paikanpäällä (mies kävi) niitä lappuja näyttämässä.

No, voi olla sitten että ei mein tulot ookkaan niin suuret (meidän.. siis miehen) mitä mä luulen :D

Itsellä oli tosiaankin se tilanne että töihin ei kannattanut mennä. Pyysin työnantajaa irtisanomaan itseni (onnistui tuontannollisista ja taloudellisistä syistä). Olin sen max ajan liiton päivärahoilla kotona. Sitten lapset olivatkin jo eskari-iässä ja taas työnteko kannatti.

Se kyllä minua vähän nyppii, että me keskituloiset (nettopalkat yht. 3400€) maksamme samaa hoitomaksua, eli sitä korkeinta kun mitä naapurin lääkäriperhe, jolla nettotulot on melkein kolme kertaa suuremmat.. Nyt meillä siis iltatähti vielä päivähoidossa.

Yhteistyössä