taidan jo siirtyä tälle puolelle

mie
masentaa tämä yritys. kohta yritystä takana vuosi.
kertokaahan mahdollisia syitä miksi ei onnistu? lääkäriin kohta pitää lähteä tutkimuksiin. mutta mitä ne sit siellä tutkii?
Ovulaation olen tikuttanut moneen kertaan, joten ainakin ovuloin. Mutta mitäs muita? en tiiä näistä yhtään. Kiva ois saada jotain tietoa jo etukäteen mahdollisista "vioista".

esim. miehen simpoissa vikaa. Usein se on ensimmäinen, mitä lapsettomuudessa tutkitaan.

ja tervetuloa tänne meidän sankkaan joukkoomme, vaikka toivoisikin, että meitä ei kovin montaa olisi. On tämä sen verran syvältä.

Päivi79
Ensiksikin toivotan tervetuloa tänne palstalle VAIKKA KENENKÄÄN EN TÄNNE TOIVOISI JOUTUVAT!

Syitä lapsettomuuteen on vaikka muille jakaa: ovuloimattomuus, siittiöiden viat, munanjohdinten tukkeumat, selittämättömät syyt jne.

Meille tulee yritystä täyteen nyt syyskuussa kaksi vuotta. Diagnoosina on tällä hetkellä munasolun irtoamattomuus. Ainuttakaan plussaa en ole saanut. Toivon teille parempaa onnea.

100% sympatiani ovat puolellasi - tiedän tunteen.

Meillä lapsettomuuden syyksi toukokuussa -04 todettiin minulla oleva endometrioosia.Tai siis koska mitään muuta syytä ei ole niin silloin sitä pidetään syynä.
Lääkäri sanoi, että keinohedelmöitys taitaisi olla se teille sopiva juttu.
Mieheni olisi suostunut mutta minä en. Ihan tarpeeksi monta vuotta on miettinyt kierron päiviä ja ne varmaan unissaankin tiennyt, itkenyt kun menkat alkoivat eikä niiden todellakaan olisi pitänyt alkaa.

Onni meillä oli se, että meillä oli/on yksi lapsi. Vuoden yrittämisen jälkeen -99 syntynyt poika. Tosin aina vaan ei jaksanut ajatella onneksi on edes tämä yksi. Kyllä reilu vuosi sitten viimeisen lääkärissä käynnin jälkeen itku pääsi, jälleen kerran, vaikka tavallaan oli jo antanut periksi.

Seuraava itkun paikka oli toissa päivänä, keskiviikkona. Raskaustesti oli positiivinen.
Siis suuria ihmeitä tapahtuu!

Voimia, jaksamisia ja halauksia.

Sama juttu täällä... ajattelin kanssa siirtyä tuolta vauvakuume-puolelta tänne.. Kun alkaa nuo kuumeilijoiden lässytykset jo nyppiä..
Meilläkin ensimmäistä yritetään, ja yritystä takana vuosi. Mitään ei ole kuulunut ja nyt pikkuhiljaa alkaa hiukan jo huolestuttaan.. Olen 25-vuotias eli aikaahan mulla on vielä yllin kyllin ja en missään nimessä halua paisutella omaa ongelmaani muiden ongelmien edelle, ymmärrän todella hyvin ihmisiä joilla yritystä takana vuosia.. lähipiiristä niitä löytyy muutamia..
Toivonkin että tällä keskustelupuolella jutut olisivat hiukan järkevämpiä kuin tuolla kuumeilu puolella missä nuo jutut alkaa lentelemään jo niin korkealla..
:heart: Mary

Ette tietenkään kaikki :)
Mutta on minusta aika kaukaa haettua ku porukka testailee joka kuukausi viikkoa ennen menkkojen alkua että josko olis raskaana... tai sit " kaikki raskausoireet mut testi näyttää negaa!!!" tyylisiä otsikoita koko palsta täynä...
No joillekki ne sopii joilleki ei..
Sorry jos loukkasin, ei ollu tarkotus!

Katsos toivossa on hyvä elää.. kaikilla on täydet mahdollisuudet tulla nopeasti raskaaksi kunnes toisin todistetaan. Kyllä me korkealta pudotaan jos tarvetta on ja nöyryyttä opitaan kun aikaa alkaa kulumaan.

Tällä palstalla käyn lueskelemassa juuri siksi koska tiedän ettei kaikki käy sormia napsauttamalla, seurailen taustalta täällä kävijöiden juttuja omista kokemuksista ja ajatuksista. Oikeastaan mitään en kirjoittele koska koen itseni täällä ulkopuoliseksi.

Toivon kaikille jaksamista ja pitkää pinnaa ja tietenkin toivoa. Niin kauan kuin on uskoa, on toivoa!!

mami30
Moi!
Rohkaisuksi teille kaikille!
Yritettiin lasta isännän kanssa toivottomina kolme vuotta! Käytiin tutkimuksissa joissa todettiin isännällä vähän toimivia siittiöitä ja suositeltiin jo hedelmöityshoitoja. Kokeiltiin kuitenkin clomifem- hoitoa ensimmäiseksi hoitokeinoksi ja tämä auttoi. Tulin raskaaksi ja poika syntyi 2003. Kun poika oli vuoden ikäinen jätettiin ehkäisy pois ja meinattiin että toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Saman tien tärppäsi ja nyt meillä on maaliskuulla 2005 syntynyt tyttö.

Kerroin tämän tarinan sillä että kun ei stressaa liikaa raskaaksi tulon kanssa on helpommat mahdollisuudet myös tulla raskaaksi. Ehkä tämän vuoksi tyttö sai alkunsa nopeammin kuin poika. Poikaa "yritettiin" saada aikaan kovasti, melkein kellosta katsomalla ja ovulaatiotestejä tekemällä!

Toivottavsti tästä oli apua ja rohkaisua yritykseen! Voimia! Tiedän miltä susta tuntuu..

Kiitos rohkaisusta!!! :hug:
Vielä kun pystyis olla ressaamatta, mutta kun päässä pyötii samat ajatukset jatkuvasti ja vähän, tai enemmänkin on tullut itsesäälissä ryvettyä, miksi juuri minä :'(

Yhteistyössä