TÄI epidemia -> ratkaisu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietäväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietäväinen

Vieras
Lapsiemme koulussa on kauhee täi epidemia. Vanhimman luokalla lähes kaikilla oli täitä. Siispä poikani sai myös saivareita. Hoidimme ne saman tien.

Kouluterveydenhoitajalta tulee lähes kerran viikkoon wilmaan tiedote että taas on uusia täitartuntoja.

Miksi ei tehdä niin kuin ennen;

kun olin tokalla, terveydenhoitaja tuli luokkaan kesken tunnin, tonki kaikkien päät.
Ne joilta löytyi saivareita tai täitä, saivat lapun kotiin.

Ihan oikeesti, nykyään on vaan sellaisia asikuisia jotka ajattelee että eihän meillä voi olla täitä, ja ei edes tutkita niitä hiuspohjia.
Sitten ihmetellään kun niistä ei päästä eroon.

NYT kaikki vanhemmta niskasta kiinni!
TÄIT tarttuvat, ihan sama ,illaine "asemanne" ovat. Ja ne pitää hoitaa. Pelkkä täishampoo ei riitä.

Noita tarkastuksia tosiaan oli aikanaan koulussa. Samahan se on täiden,kihomatojen jne kanssa että kaikki vanhemmat ei tajua ottaa omaa vastuutaan asiassa ja tartuntojen ehkäisyssä. Ei katota päitä, ei leikata kynsiä, ei sitä ja tätä.

Meillä oli viime vuonna lasten koulussa ihan kamalaa. Ekat laput tuli elokuussa ja vasta helmikuussa oli epidemia ohi. Siinä kävi joillakin perheillä monta kertaa ennen kuin tartuttajat tajusivat, että heilläkin on täitä.

Omalla pojalla on paksu tukka ja aina välillä kattelen kunnolla sinne nahkaan että onko jotain poikkeavaa. Etenkin kun tulee hoidosta täiviesti ja muutenkin. Joskus aina kun tarkastaa ni huomannee jos onkin jotain.

kyllä 7 vuotta sitten vielä tehtiin tervetdenhoitajan toimesta koko luokan täitarkastu. Oman pojan lisäksi luokalla oli 2 muuta jolla EI ollut täitä, opettajallakin oli...
Meillä on ollut ihan uskomaton tuuri; 4 lasta, varmaan kymmeniä täilappuja, ei yhtään tartuntaa

mieltä! Viime talvi oli ihan helvettiä, meidän poika sai vissiin kolmesti täitartunnan. Tänä vuonna kerkes vissiin syyskuulle, kun tartunta tuli. Tympii, kun itse hoidat kunnolla ja aina saa uuden tartunnan joltain jonka kotona ei asiaa hoideta. Melkein viikottain wilmassa noita täi viestejä. :( Apteekista saa shampoota jonka pitäisi ennaltaehkäistä täitartuntaa, sitä on nyt käytetty. En tiedä onko siitä ollut apua, kun syyskuun jälkeen ei ole uutta tartuntaa saanut.

[QUOTE="riiviöiden äiti";29333783]kyllä 7 vuotta sitten vielä tehtiin tervetdenhoitajan toimesta koko luokan täitarkastu. Oman pojan lisäksi luokalla oli 2 muuta jolla EI ollut täitä, opettajallakin oli...
Meillä on ollut ihan uskomaton tuuri; 4 lasta, varmaan kymmeniä täilappuja, ei yhtään tartuntaa[/QUOTE]

Tuuria ollu meilläkin. Pojalla ei koskaan ole ollu eikä mulla ikinä vaikka koulussa niitä oli aina välillä. Enkä töistäkään oo saanu.

Olen itse valmis jopa menemään terkkarin avuksi tekemään näitä täitarkastuksia.
Lappu kotiin ja täit on hoidettava pois.

Olen miettinyt, että laittaisin viestin, ja ehdottaisin, että täit tarkastetaan koulussa.
Olisin valmis menemään avuksi,
olisiko ihan noloa laittaa tällainen viesti wilmaan?

[QUOTE="aloittaja";29333802]Olen itse valmis jopa menemään terkkarin avuksi tekemään näitä täitarkastuksia.
Lappu kotiin ja täit on hoidettava pois.

Olen miettinyt, että laittaisin viestin, ja ehdottaisin, että täit tarkastetaan koulussa.
Olisin valmis menemään avuksi,
olisiko ihan noloa laittaa tällainen viesti wilmaan?[/QUOTE]

Olisi törkeätä.

Tehkää vielä niin kuin päiväkodissa, että samalla täikammalla vedätte kaikkien päät läpi... Jotain rajaa.

Samalla täikammalla?
Siis aina kun saivareita/täitä löytyy, tietenkin kampa vaihtuu!!!
Eikä siihen tarvita mitään erikoista täikampaa, vaan tiheä kampa. Ja useampi sellainen jos tapauksia tulee eteen.

Enemmän on törkeetä sellainen, että niitä ei hoideta pois.

[QUOTE="aloittaja";29333834]Samalla täikammalla?
Siis aina kun saivareita/täitä löytyy, tietenkin kampa vaihtuu!!!
Eikä siihen tarvita mitään erikoista täikampaa, vaan tiheä kampa. Ja useampi sellainen jos tapauksia tulee eteen.

Enemmän on törkeetä sellainen, että niitä ei hoideta pois.[/QUOTE]

No kyllä minä toivoin, että kampa desinfioidaan joka pään jälkeen eikä vaan silloin, kun silmään jotain sattuu. Ihmekös jos epidemia jatkuu, kun opettajat levittää päästä toiseen niitä loisia...

Yhteistyössä