Tahtooko joku kysyä Jeesukseen uskovalta jotain...oon täällä vielä hetken :-)

  • Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti
h
Alkuperäinen kirjoittaja Rio:
No siis mitä sinä sanoisit mulle, kun en enää oikein hirveesti usko.
En ole ap, mutta. Voisit lukea Raamattua, ja vaikka rukoilla. Jos sulla uskovaisia tuttuja, pyydä heitä esirukoilemaan. Uskovaisillakin tulee horjumisen hetkiä, ja epäusko onkin ihan luonnollista kaikille ihmisille. Mutta silloin kannattaa rukoilla Jumalalta apua.
 
vieras
Jos mä johonkin jumalaan uskon, niin armolliseen ja oikeudenmukaiseen jumalaan. Vaikka mä eläissäni olisinkin skeptinen, niin jos tämä ylhäinen taivaallinen maailma on olemassa niin hän kyllä ottaa minut sinne ilomielin. Eihän kunnillista, järkevää ja kriittistä sielua voida helvettiin tuomita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ateisti:
Mikä ihme se pyhä henki on? Miksi niitä pitää olla kolme; Jumala, Jeesus, pyhä henki, miksei pelkkä Jumala riitä? Miksi Jeesusta palvotaan, sehän oli vain Jumalan poika, eikös Jumala ole se pääjehu? Sinäkin sanot että olet Jeesukseen uskova, mihin Jumala unohtuu..
Noku tos Kristinuskos ja Raamatussa Jumala kuvataan kolmiyhteisenä niin sittenhän se sitä on. Ja koska Jumala asetti sen homman niin, että Jeesus on tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän eli Jumalan tykö kuin hänen kauttaan niin toi "välimies" Jeesus on se, johon me niinku uskotaan ja siihen hänen työhönsä joka sit niinku mahdollistaa meille sen, että Jumala ei tapa meitä kiivaudessaan vaan hyväksyy meät Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tarvittiin uhri ja siks Jeesuksesta puhutaan Jumalan karitsana ja silleen....Tais tulla aika epäselvästi...hmm.
Miksi tarvittiin uhri? Miksei voinut ilman uhria antaa ihmisille anteeksi?? Ei minusta vaikuta kovin rakastavalta Jumalalta..

Mutta kiitos sinulle asiallisesta ja hyvästä vastauksesta! :)

 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Mitä sä mietit tosta ketjusta minkä laitoin tonne. Islamista siis.
No kävin äsken pikaseen vilkasemassa profiilis kautta, että mikä ketju mutta en lukenut linkkiä tai keskusteluja. Kysytkö siis mitä mietin islamista? No se on uskonto siinä missä muutkin uskonnot ja siinä ei kunnioiteta tai uskota Jeesukseen neitsyt Mariasta syntyneenä, Jumalan Poikana, joka kuoli kaikkien ihmisten puolesta ristillä Golgatalla joka haluaa pelastaa kaikki ihmiset, joten en usko siihen. Mutta islaminuskoisia ihmisiä vastaan ei minulla ole mitään. :)
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Miksi jumala sallii tällaisten Sellon tragedioiden tapahtuvan?

Miksi uskonto ylipäänsä on niin väkivaltaista?
uskonto ei ole väkivaltaista, vaan ihmiset. Koita nyt jo tajuta.

Jumala sallii pahoja asioita, eli sallii sielunvihollisen mellastaa, jotta ihmiset näkisivät miten paha saatana/sielunvihollinen on. Kokonaista syytä ei voida tässä maailmassa tietää, jotkut asiat ovat salattuja (kuten elämän tarkoitus pohjimmiltaan..)
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ateisti:
Mikä ihme se pyhä henki on? Miksi niitä pitää olla kolme; Jumala, Jeesus, pyhä henki, miksei pelkkä Jumala riitä? Miksi Jeesusta palvotaan, sehän oli vain Jumalan poika, eikös Jumala ole se pääjehu? Sinäkin sanot että olet Jeesukseen uskova, mihin Jumala unohtuu..
Noku tos Kristinuskos ja Raamatussa Jumala kuvataan kolmiyhteisenä niin sittenhän se sitä on. Ja koska Jumala asetti sen homman niin, että Jeesus on tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän eli Jumalan tykö kuin hänen kauttaan niin toi "välimies" Jeesus on se, johon me niinku uskotaan ja siihen hänen työhönsä joka sit niinku mahdollistaa meille sen, että Jumala ei tapa meitä kiivaudessaan vaan hyväksyy meät Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tarvittiin uhri ja siks Jeesuksesta puhutaan Jumalan karitsana ja silleen....Tais tulla aika epäselvästi...hmm.
Miksi tarvittiin uhri? Miksei voinut ilman uhria antaa ihmisille anteeksi?? Ei minusta vaikuta kovin rakastavalta Jumalalta..

Mutta kiitos sinulle asiallisesta ja hyvästä vastauksesta! :)
Ei näitä voi ymmärtää kokonaan ihminen. Mutta Jeesus on Jumalan poika, ja Jeesus tuli ihan vapaaehtoisesti ristille (rukoili ennen vangitsemistaan, että ota Isä minulta tämä malja (kohtalo ja ristinsovitus) pois, mutta jos sen on mentävä näin, teen niinku tahdot. Kyse on syntien sovituksesta, jos Jumala olisi antanut tuosta vaan anteeksi, ei olisi toisaalta mitään mistä todistaa. Jeesus kuitenkin heräsi kolmanena päivänä kuolleista, ja nousi Taivaaseen.
 
Rio
Lainaus hm
"Jumala sallii pahoja asioita, eli sallii sielunvihollisen mellastaa, jotta ihmiset näkisivät miten paha saatana/sielunvihollinen on. Kokonaista syytä ei voida tässä maailmassa tietää, jotkut asiat ovat salattuja (kuten elämän tarkoitus pohjimmiltaan..)[/quote]"

Minua vaivaa just toi, että asiat on salattuja. Tiede pyrkii avaamaan saloja. ja siksi nykyajan ihmisellä on enemän tietoa esim. maaailman syntyhistoriasta. Mulle noi asiat vaan sotii nyt keskenään. Minä haluaisin uskoa että jumala on luonut maan, mutta pahaa pelkään..
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja Rio:
No siis mitä sinä sanoisit mulle, kun en enää oikein hirveesti usko.
Hmm. Tiiäkkö, että miekhän en uskois jos en olis saanu näitä kaikkia kokemuksiani. Uskon, että sie ja mie ei olla tässä nyt sattumalta, eli senkin voisi kai ajatella Jumalan puheena sulle? Ja kerrot, että uskot avaruuteen? Niinkös sanoit. No Jumala on luonu sen avaruuden :)

Ja sit mie tahon sanoa, että Jeesus rakastaa sinua. Jeesus rakastaa sinua ihan todella ja Hänellä kiinnostaa sinun kaikki asiasi, mitä sinulla kuuluu ja Hän haluaa viettää aikaa kanssasi. Ni. Ja jos sie et lämpiä uskomhan Häneen niin...no minkäs sille voi. Jumalahan tuo on joku uskonkin antaa...ymmärtääkseni. Rukoilen tässä, että hän antaa sinullekin uskon Häneen.

Me olhan niin häilyväisiä ja epäuskoisia...uskovatkin, että no...se on vain elämää se.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Ai niinku, että kun pyysin, että Jumala jos olet todellinen niin anna mulle nyt Raamatunpaikka, joka toimii ja ratkaisee tämän tilanteen niin sain paikan, jonka otin käyttöön ja ongelmaa ei enää ollut.

Tai kun eräs henkilö kertoi minulle näkynsä ja tämä toteutui. Nämä ovat asioita joita olen kokenut elämässäni todeksi - jos joku muu henki kuin Jumala on noin taidollinen niin olkoon sitten...

Eka tilanne oli seuraava: Tuleva mieheni oli suudellut naista ja näin tilanteen. Halusin ottaa eron ja lähteä lätkimään sillä oltiin sovittu, mikä on soveliasta ja mikä ei...rukoilin kuitenkin ja sain isämeidän rukouksen paikan, jossa sanotaan, et pitää antaa anteeksi...noo menin ja MINÄ, jota oli loukattu pyysin anteeksi sekä tulevalta mieheltäni että tältä naiselta ja tilanne laukesi...lopulta sain lohduttaa tätä naista. (tällöin en ollut vielä edes uskomassa)

Toinen tilanne oli (tällöin oli ollut uskossa n2kk), kun eräs tapaamani pastori pyysi minua lyhyellä bussimatkalla istumaan viereensä n3kk:n ikäisen poikalapseni kanssa niin siinä niitä näitä jutellessamme hän yhtäkkiä kertoi, että Jumala antaa hänen joskus nähdä näkyjä ja nyt hän näki minut siinä kotonani kolmen poikani kanssa. Olin siinä, että no joo...vai kolme poikaa, no mikäpä se siinä. Ja arvaat varmaan, että minulla on tällä hetkellä kolme poikaa. Tapahtuneesta on nyt ootas...kohta kahdeksan vuotta. :)
Näen minäkin enneunia ym. mutta en siihen mitään lahkoja ja ylistystä tarvi
Mimmu, miksi miehesi suuteli toista naista? Olitteko jo kihloissa silloin? Mitä miehesi teki? Pyysikö hän anteeksi myös? Halusiko loukata/saada sut mustikseski?
Ai miks pussas? Beatsmee...kysy häneltä - ei vaiskaan. Kai se oli kiihottavaa ja jännää ja päishänkihän se oli ku ellun kana :) - ei sillä, että se mikään tekosyy olis. Juu, oltiin kihloissa ja juu oli katuvainen ja pyysi anteeksi. Mutta kaikki toi oli toissijaista sen jälkeen kun sain Jumalalta sen raamatunpaikan ja pääsin ns."tilanteen yläpuolelle" :)!
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Miksi jumala sallii tällaisten Sellon tragedioiden tapahtuvan?

Miksi uskonto ylipäänsä on niin väkivaltaista?
Mulla ei oo hajuakaan siitä, miksi Jumala sallii näitä pahoja asioita ...siitähän se paha, synti eli ero Jumalasta maailmhan tuli, kun aatami ja eeva meni sitä hetelmäpuuta napostelemhan... että kai tää kaikki on Jumalan yritystä puhua meille, että Hän on vielä olemassa ja haluaa meidän uskovan häneen ja tarjoaa sitä tietä...Jeesusta.

Mutta tosiaan - olisikin paljon mukavampaa jos ei olisi sairautta tai kipua tällaisista tragedioista tai ympäristökatastrofeista puhumattakaan! Onneks Jeesus tulee takaisin eikä tää aina tuu olehan tällaista... ja usko Häneen antaa muuten ihan tajuttoman rauhan sisimpään siitä, että oli mitä oli niin Hän hallitsee kaiken ja Häneen voi aina luottaa ja Hän tulee pelastamaan ennemmin tai myöhemmin.

Ja on totta, että uskonto on monesti väkivaltaista ja uskonnon nimissä tehdään ihan älyttömästi pahuutta...jopa Jumalan nimessä...mutta tämä henkilökohtainen usko on paljon muuta ja ihan eri asia kuin uskonto.
 
mimmu
Ateisti viel kysy, et miksi tarvittiin uhri. Esimerkiksi Roomalaiskirjeen 5.luvun 12-21 jakeissa kerrotaan siitä, miten yhden ihmisen teko (aatami) toi maailmaan synnin ja sen mukana kuoleman ja sit vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansioista kaikkien osaksi. Juu. Yötä kaikille! Siu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Miksi jumala sallii tällaisten Sellon tragedioiden tapahtuvan?

Miksi uskonto ylipäänsä on niin väkivaltaista?
Sen verran minä voin tähän vastata että maailman luomisen alussa oli vain aatami ja eeva ja he eivät tietäneet pahuudesta tai synnistä mitään. Elivät paratiisissa. Kun aatami söi sen kielletyn hedelmän minkä jumala kielsi mutta käärme eli saatana houkutteli ja juonitteli aatamin syömään niin ihminen oppi tekemään syntiä.
Ei ollut kuuliainen jumalalle.
Siitä hetkestä alkaen ihminen on erottanut hyvän ja pahan, oikean ja väärän.
Jumala ei tehnyt ihmisestä mitään robottia vaan meillä on jokaisella oma tahto ja vapaus valita mitä teemme ja miten elämme. Ei jumala tee pahoja tekoja vaan ihmiset jotka ovat pahoja.
Ennen jeesusta ihmiset elivät aikaa jolloin jumalalle tehtiin ymmärtääkseni uhrauksia tms. elämä oli niin erilaista kuin tänä päivänä silloin . Jumala tiesi varmasti että maailmasta tulee niin paha paikka että kukaan täällä ei voi päästä taivaaseen tekojensa kautta vaan ainoastaan uskomalla jeesukseen ja armosta.
Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi oman poikansa ristille että siis ihminen joka uskoo jeesukseen jumalan poikana ja kuuntelee jumalan tahtoa pääsee taivaaseen.
Siksi se on Usko. Kukaan ei pysty todistamaan jumalan olemassaoloa eikä todistamaan etteikö jumalaa ole.
Tämä elämä on muutenkin niin ihmeellinen asia, mietippä maapalloa? Ihmisen olemista ja elämää yleensäkin, avaruutta? Aurinkoa? Onko tää kaikki todella saanut alkunsa jostain ihan sattumasta? =) Kaikkia asioita ei voi järjellä selittää eikä kannata liikaa miettiä tulee vaan hulluks.
 
Vieras
Haluaisin kysyä, että onko roolipelaaminen velholla syntiä? Siinä _EI_ ylistetä niitä tai mitään, vaan se on vähän ku satu. Roni juoksee viitta hulmuten ystävänsä luo. ''Oletko kunnossa?'' Roni kysyy, ottaen taikasauvansa esille. Onks toi syntiä? Jos roolipelaa jollain fantasia olennolla? Haluaisin tietää =)?
 

Yhteistyössä