Tahtooko joku kysyä Jeesukseen uskovalta jotain...oon täällä vielä hetken :-)

  • Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti
a
Miten sä oikeasti voi ja pystyt uskomaan?
Vaikka itse kuinka yrittäisin niin mun jakeluun ei mene että joku tosiaan tässä pahassa maailmassa uskoo Jeesukseen yms?
Jotenkin tuntuu että uskovaiset ovat aika yksinkertaisia...
 
mimmu
Hopsulle: No en tiiä uhrien taivaaseen pääsystä - siitä tietää yksin Jumala tietääkseni.

Ja a, mulla ei ole vaihtoehtoja - Jumala on toiminu niin konkreettisesti minun elämässä etten voi olla uskomatta. Olen saanu rukousvastauksia ja kokenu ihmeellistä johdatusta. Enkä mie kiellä sitä, että olisin yksinkertainen...hmm...ehkä en sittenkään :) tiiäppä tuosta.
 
ei ap..
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Miten sä oikeasti voi ja pystyt uskomaan?
Vaikka itse kuinka yrittäisin niin mun jakeluun ei mene että joku tosiaan tässä pahassa maailmassa uskoo Jeesukseen yms?
Jotenkin tuntuu että uskovaiset ovat aika yksinkertaisia...
Raamatussakin oli Job. Job ei ollut tehnyt mittää pahhoo, mutta silti antoi Suatanan koetella oekee olan takkoo.

Viatonta kärsimystä ei kukaan pysty ymmärtämään täysin tässä maailmassa, mutta viaton kärsimys kertoo ihmisten pahoista teoista, tai ennenkaikkea kertoo Saatanan pahuudesta.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kuulutko sä johonkin "lahkoon", ryhmittymään, seurakuntaan, vai uskotko ihan vaan itseksesi? :)
Kuulun helluntailaisten "lahkoon"...siihen hihhuliporukkaan, jossa puhutaan paljon Jumalan antamista armolahjoista ja pyritään myös käyttämään...jos Herra suo. :) Ja koen kyllä, että Jumalan asettama juttu tuo seurakuntayhteys on...voisin yhtähyvin kuulua muihin vapaisiin suuntiin tai lutkuihin, mutta tää on nyt tällä hetkellä ainakin minun "koti".
 
Ateisti
Mikä ihme se pyhä henki on? Miksi niitä pitää olla kolme; Jumala, Jeesus, pyhä henki, miksei pelkkä Jumala riitä? Miksi Jeesusta palvotaan, sehän oli vain Jumalan poika, eikös Jumala ole se pääjehu? Sinäkin sanot että olet Jeesukseen uskova, mihin Jumala unohtuu..
 
ihana kun olet noin avoin!
Miksi ei saisi käyttää meikkiä tai värjätä hiuksia tai muuta sellaista?
Mitä pahaa on tanssimisessa? Eikö sitten muutakaan liikuntaa saisi harrastaa?
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Ai niinku, että kun pyysin, että Jumala jos olet todellinen niin anna mulle nyt Raamatunpaikka, joka toimii ja ratkaisee tämän tilanteen niin sain paikan, jonka otin käyttöön ja ongelmaa ei enää ollut.

Tai kun eräs henkilö kertoi minulle näkynsä ja tämä toteutui. Nämä ovat asioita joita olen kokenut elämässäni todeksi - jos joku muu henki kuin Jumala on noin taidollinen niin olkoon sitten...

Eka tilanne oli seuraava: Tuleva mieheni oli suudellut naista ja näin tilanteen. Halusin ottaa eron ja lähteä lätkimään sillä oltiin sovittu, mikä on soveliasta ja mikä ei...rukoilin kuitenkin ja sain isämeidän rukouksen paikan, jossa sanotaan, et pitää antaa anteeksi...noo menin ja MINÄ, jota oli loukattu pyysin anteeksi sekä tulevalta mieheltäni että tältä naiselta ja tilanne laukesi...lopulta sain lohduttaa tätä naista. (tällöin en ollut vielä edes uskomassa)

Toinen tilanne oli (tällöin oli ollut uskossa n2kk), kun eräs tapaamani pastori pyysi minua lyhyellä bussimatkalla istumaan viereensä n3kk:n ikäisen poikalapseni kanssa niin siinä niitä näitä jutellessamme hän yhtäkkiä kertoi, että Jumala antaa hänen joskus nähdä näkyjä ja nyt hän näki minut siinä kotonani kolmen poikani kanssa. Olin siinä, että no joo...vai kolme poikaa, no mikäpä se siinä. Ja arvaat varmaan, että minulla on tällä hetkellä kolme poikaa. Tapahtuneesta on nyt ootas...kohta kahdeksan vuotta. :)
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja Ateisti:
Mikä ihme se pyhä henki on? Miksi niitä pitää olla kolme; Jumala, Jeesus, pyhä henki, miksei pelkkä Jumala riitä? Miksi Jeesusta palvotaan, sehän oli vain Jumalan poika, eikös Jumala ole se pääjehu? Sinäkin sanot että olet Jeesukseen uskova, mihin Jumala unohtuu..
Noku tos Kristinuskos ja Raamatussa Jumala kuvataan kolmiyhteisenä niin sittenhän se sitä on. Ja koska Jumala asetti sen homman niin, että Jeesus on tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän eli Jumalan tykö kuin hänen kauttaan niin toi "välimies" Jeesus on se, johon me niinku uskotaan ja siihen hänen työhönsä joka sit niinku mahdollistaa meille sen, että Jumala ei tapa meitä kiivaudessaan vaan hyväksyy meät Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tarvittiin uhri ja siks Jeesuksesta puhutaan Jumalan karitsana ja silleen....Tais tulla aika epäselvästi...hmm.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Ai niinku, että kun pyysin, että Jumala jos olet todellinen niin anna mulle nyt Raamatunpaikka, joka toimii ja ratkaisee tämän tilanteen niin sain paikan, jonka otin käyttöön ja ongelmaa ei enää ollut.

Tai kun eräs henkilö kertoi minulle näkynsä ja tämä toteutui. Nämä ovat asioita joita olen kokenut elämässäni todeksi - jos joku muu henki kuin Jumala on noin taidollinen niin olkoon sitten...

Eka tilanne oli seuraava: Tuleva mieheni oli suudellut naista ja näin tilanteen. Halusin ottaa eron ja lähteä lätkimään sillä oltiin sovittu, mikä on soveliasta ja mikä ei...rukoilin kuitenkin ja sain isämeidän rukouksen paikan, jossa sanotaan, et pitää antaa anteeksi...noo menin ja MINÄ, jota oli loukattu pyysin anteeksi sekä tulevalta mieheltäni että tältä naiselta ja tilanne laukesi...lopulta sain lohduttaa tätä naista. (tällöin en ollut vielä edes uskomassa)

Toinen tilanne oli (tällöin oli ollut uskossa n2kk), kun eräs tapaamani pastori pyysi minua lyhyellä bussimatkalla istumaan viereensä n3kk:n ikäisen poikalapseni kanssa niin siinä niitä näitä jutellessamme hän yhtäkkiä kertoi, että Jumala antaa hänen joskus nähdä näkyjä ja nyt hän näki minut siinä kotonani kolmen poikani kanssa. Olin siinä, että no joo...vai kolme poikaa, no mikäpä se siinä. Ja arvaat varmaan, että minulla on tällä hetkellä kolme poikaa. Tapahtuneesta on nyt ootas...kohta kahdeksan vuotta. :)
Näen minäkin enneunia ym. mutta en siihen mitään lahkoja ja ylistystä tarvi
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja ihana kun olet noin avoin!:
Miksi ei saisi käyttää meikkiä tai värjätä hiuksia tai muuta sellaista?
Mitä pahaa on tanssimisessa? Eikö sitten muutakaan liikuntaa saisi harrastaa?
No ei multa oo ainakaan moisia kielletty. Käytän meikkiä ja värjään hiuksia...tosin aika vähän nykyään...enkä oikein osaa edes meikata :-/. Eikä tanssimisessa mitään pahaa ole...niin tai siis...ehkä osa kieltää sen sen takia, että se voi herättää seksuaalista himoa...että tanssiaki on nyt niin monenlaista. Sitä voi tehdä liikuntamielessä tosiaan tai sitten mennä baariin hetkuttamaan siinä mielessä, että sais katseita tjtn.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä tiiät, että se sua johdatellut on just jumala? - et mistään
En tiiäkkään! :) Kuitenkin se, että olen lukenu Raamattua ja saanu sieltä rukousvastauksia. Tai että olen rukoillut Jumalaa Jeesuksen nimessä niin on antanut minulle rukousvastauksia...niin no. Jos Jumalaa ei ole niin joku minua on ainakin kuullut! Joku...jonka luulen olevan Jumala...haluaisiko joku muu kunnian siitä, että palvon Jumalaa ja miksi hän ei sitten osoittaisi itseään vaan antais minun palvoa "epäjumalaa"...hmm ;-)
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Rukousvastaus ei kylläkään ole mikään tyyliin "milloin pääsen töihin?" Jumala:"muutaman viikon päästä"

vaan rukousvastaus on ehkä abstrakti vastaus, esim. pyytää rukouksessa jos saisi töitä, ja sitten jonkun ajan päästä tuleekin työtarjous eteen "sattumalta".

Itse olen monasti "pyytänyt" apua Jumalalta, kysynyt mm. kuulummeko yhteen seurustelukumppanini kanssa ym mitä oikein opiskelisin, ja "vastaukset" ovat olleet esim. mieheni äiti hyväksyi seurustelumme ja minut hyväksyttiin opiskelemaan unelma-opintopaikkaani, johon hain mutten uskonut pääseväni..

Että sitä rataa.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Ai niinku, että kun pyysin, että Jumala jos olet todellinen niin anna mulle nyt Raamatunpaikka, joka toimii ja ratkaisee tämän tilanteen niin sain paikan, jonka otin käyttöön ja ongelmaa ei enää ollut.

Tai kun eräs henkilö kertoi minulle näkynsä ja tämä toteutui. Nämä ovat asioita joita olen kokenut elämässäni todeksi - jos joku muu henki kuin Jumala on noin taidollinen niin olkoon sitten...

Eka tilanne oli seuraava: Tuleva mieheni oli suudellut naista ja näin tilanteen. Halusin ottaa eron ja lähteä lätkimään sillä oltiin sovittu, mikä on soveliasta ja mikä ei...rukoilin kuitenkin ja sain isämeidän rukouksen paikan, jossa sanotaan, et pitää antaa anteeksi...noo menin ja MINÄ, jota oli loukattu pyysin anteeksi sekä tulevalta mieheltäni että tältä naiselta ja tilanne laukesi...lopulta sain lohduttaa tätä naista. (tällöin en ollut vielä edes uskomassa)

Toinen tilanne oli (tällöin oli ollut uskossa n2kk), kun eräs tapaamani pastori pyysi minua lyhyellä bussimatkalla istumaan viereensä n3kk:n ikäisen poikalapseni kanssa niin siinä niitä näitä jutellessamme hän yhtäkkiä kertoi, että Jumala antaa hänen joskus nähdä näkyjä ja nyt hän näki minut siinä kotonani kolmen poikani kanssa. Olin siinä, että no joo...vai kolme poikaa, no mikäpä se siinä. Ja arvaat varmaan, että minulla on tällä hetkellä kolme poikaa. Tapahtuneesta on nyt ootas...kohta kahdeksan vuotta. :)
Näen minäkin enneunia ym. mutta en siihen mitään lahkoja ja ylistystä tarvi
Se on sinun valinta - tää on minun! :)
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinkertainen:
Oletko varma ettei sinua ole vedetty höplästä rukousvastauksien suhteen? On kuulemma aika tavallista.
Ai niinku, että kun pyysin, että Jumala jos olet todellinen niin anna mulle nyt Raamatunpaikka, joka toimii ja ratkaisee tämän tilanteen niin sain paikan, jonka otin käyttöön ja ongelmaa ei enää ollut.

Tai kun eräs henkilö kertoi minulle näkynsä ja tämä toteutui. Nämä ovat asioita joita olen kokenut elämässäni todeksi - jos joku muu henki kuin Jumala on noin taidollinen niin olkoon sitten...

Eka tilanne oli seuraava: Tuleva mieheni oli suudellut naista ja näin tilanteen. Halusin ottaa eron ja lähteä lätkimään sillä oltiin sovittu, mikä on soveliasta ja mikä ei...rukoilin kuitenkin ja sain isämeidän rukouksen paikan, jossa sanotaan, et pitää antaa anteeksi...noo menin ja MINÄ, jota oli loukattu pyysin anteeksi sekä tulevalta mieheltäni että tältä naiselta ja tilanne laukesi...lopulta sain lohduttaa tätä naista. (tällöin en ollut vielä edes uskomassa)

Toinen tilanne oli (tällöin oli ollut uskossa n2kk), kun eräs tapaamani pastori pyysi minua lyhyellä bussimatkalla istumaan viereensä n3kk:n ikäisen poikalapseni kanssa niin siinä niitä näitä jutellessamme hän yhtäkkiä kertoi, että Jumala antaa hänen joskus nähdä näkyjä ja nyt hän näki minut siinä kotonani kolmen poikani kanssa. Olin siinä, että no joo...vai kolme poikaa, no mikäpä se siinä. Ja arvaat varmaan, että minulla on tällä hetkellä kolme poikaa. Tapahtuneesta on nyt ootas...kohta kahdeksan vuotta. :)
Näen minäkin enneunia ym. mutta en siihen mitään lahkoja ja ylistystä tarvi
Mimmu, miksi miehesi suuteli toista naista? Olitteko jo kihloissa silloin? Mitä miehesi teki? Pyysikö hän anteeksi myös? Halusiko loukata/saada sut mustikseski?
 

Yhteistyössä