TAHTOO KAIKEN ILMAISEKSI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyllä vähän pisti ärsyttämään erään äidin toiminta tänään kirpputorilla.
Olin siivoamassa omaa pöytää ja lisäilemässä sinne tavarata. Sattui niin että talvella ostin Lindexiltä ison kassin näitä uusretrobodyja ja ne sit jäi sinne muovikassiin joka hävisi ja löytyi sen jälkeen kun uusi jäsenemme ei enään mahdu niihin. Vein sitten tänään ne kirpalle ja laitoin hinnaksi 2e/kappale. (Näissä siis oli vielä hintalaput kiinni) Eräs äitee sit alkaa tinkaamaan että hän maksaa niistä 0.50e/kappale että alahan tiputtaa hintoja lappuihin. :/ Olin vähän äimänkäkenä. Sitten minulla oli vanhemman neidin joitain Hello Kitty- tunikoita, ne oli 2-4e/kappale, niistäkin alkoi tämä täti tinkaamaan.
Kun en suostunut alentamaan hintoja niin tokaisi hän mulle vain vihaisesti "Kylläpä on ärsyttävää kun jotkut rahastaa törkeästi."

...Jos haluan lahjoittaa ne ilmaiseksi, sen tekisin, mutta pidän itse kirpparipöytää mukavana harrastuksena...

Ärsyttää kun kaikki pitäisi aina ilmaiseksi saada!

se voi olla joku myös joka ostaa halvalla ja laittaa sitten omalle myyntipöydälle kalliilla hinnalla myyntiin. meillä on täällä sellainen toukka muija,muuta ei tee kui koluaa kirppareilla ja etsii omaan myyntipöytään tavaraa halvalla

No olipas törkeä :kieh:

Joskus olen erehtynyt myymään tavaroita semmoiselle kirppikselle jossa niitä ollaan itse myymässä(miksi niitä nyt sitten sanotaan...) ja oikeasti ihan itketti se tinkaaminen ja kun ei oikein osannut ja jaksanut kieltäytyä.. Sinne meni mm. 2x käytetty ratsastuskypärä joka oli maksanut 60e vitosella... Jälkeenpäin kyllä harmitti kovasti ja siksi en vie enää kuin itsepalvelukirppikselle siksi ettei tarvitse hintojen kanssa vängätä kun ne on sitten ne mitä lapussa lukee ja piste.

Nuo sun hinnat vielä todella kohtuullisia!

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Just.. Eihän ne ollu ees kalliita.

Näin minäkin vähän ajattelin. Ja just tuollaisilla hinnoilla olen aina saanut kaikki menemään. Oli mulla sit perusbodya ja vaatetta 0.20e hintaan ja nekin kuin uusia, mutta ei kelvannut kun pitäisi olla just näitä uusretroja.

Joo tuttua... viime kerralla ku myin itsepalvelukirpparilla vaatteita, vein ison pinon vähän kulahtaneita Lindexin/H&M:n/KappAhlin lasten paitoja myyntiin. Olivat ehjiä ja siistejä, mutta aikansa eläneitä kahden tytön käytössä. Laitoin hinnaksi 0,20/kpl. Kaikki meni samantien. Sitten oli muutama "merkkipaita", kuten Elle, Tommy Hilfiger... siistejä ja tosi hyväkuntoisia, hinnaksi laitoin 2-3e/kpl, kaikki jäi käteen! Ihmiset kai hakee vain jotain vaatetta mitä lastensa päälle laittaa. Tämä oli vähän asian vierestä, mutta minua huvitti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Joo tuttua... viime kerralla ku myin itsepalvelukirpparilla vaatteita, vein ison pinon vähän kulahtaneita Lindexin/H&M:n/KappAhlin lasten paitoja myyntiin. Olivat ehjiä ja siistejä, mutta aikansa eläneitä kahden tytön käytössä. Laitoin hinnaksi 0,20/kpl. Kaikki meni samantien. Sitten oli muutama "merkkipaita", kuten Elle, Tommy Hilfiger... siistejä ja tosi hyväkuntoisia, hinnaksi laitoin 2-3e/kpl, kaikki jäi käteen! Ihmiset kai hakee vain jotain vaatetta mitä lastensa päälle laittaa. Tämä oli vähän asian vierestä, mutta minua huvitti...

No ,mä ainakin ostan lapsille kirpppikseltä nimenomaan rönttävaatteita, eli niitä joissa ei ole mitään väliä sillä, meneekä ne maaliin, liimaan, tuleeko niihin reikiä tms kun niitä pidetään mökillä, raksalla jne.
Tyhmää ja tuhlausta olisi laittaa sinne joku hyväkuntoinen kalliimpi vaate kun pilalle menevät kuitenkin.

Mikähän ihmeen käsitys ihmisillä on, että kirpparilla pitäisi olla kaikki "ilmaista"? Siinäkin myyjä yrittää tehdä bisnestä ja saa pyytää omista tavaroistaan ihan niin paljon kuin huvittaa. En mä ainakaan ajattele, että kirpparit ovat sitä varten, että köyhät saisivat tavaraa mahdollisimman halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikähän ihmeen käsitys ihmisillä on, että kirpparilla pitäisi olla kaikki "ilmaista"? Siinäkin myyjä yrittää tehdä bisnestä ja saa pyytää omista tavaroistaan ihan niin paljon kuin huvittaa. En mä ainakaan ajattele, että kirpparit ovat sitä varten, että köyhät saisivat tavaraa mahdollisimman halvalla.

Peesi.

Yhteistyössä