Tahtoisin siirtyä kestovaippoihin, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
mies sanoo, et hän ei siihen paskanläträykseen ala! :|
Olemme käyttäneet aiemmin, mut siitä on jo aikaa ja olen myynyt kaikki vaipat...tahtoisin aloittaa uudelleen...suurin syy ois vaippojen luontoystävällisyys, toinen syys taloudellisuus, mut mies meinaa, ettei siinä mitään rahaa säästä! Ostaisin käytettyjä pääasiassa.
Eikö siinä säästä? Nyt kaksi muksua Pampersseilla.

Säästäähän siinä. Mä ostin megaison kasan käytetty kestovaippoja (Fuzzeja) ja paljon imuja, 150? koko paketti. Laskin, et meil meni aikaisemmin kertiksiä iso paketti vajaassa kahdessa viikossa, ja paketti maksoi n. 13?. Puol vuotiaasta aloin käyttämään ja laskin, et jos 2,5v asti vaik on käytössä, niin tuleehan siinä iso säästö. Ja menee myöhemmin mahdollisille sisaruksille.

Me ainakin säästetään juuri sillä, kun käytetään käytettyjä vaippoja. Tiedän, että veteen ja sähköön kuluu kanssa rahaa, mutta pesunkin voi tehdä järkeväksi pesemällä vain täysiä koneellisia. Käytämme öisin kertiksiä ja välillä minua kammottaa sekin jätemäärä, mitä siitä tulee. Toivottavasti miehesi suostuu. Hoitaako teillä jompi kumpi enempi vauvaa ja pesee pyykkiä? Voittehan te sopia kompromissin. Silloin kun mies hoitaa vauvaa, hän voi käyttää kertiksiä. Ja sinä hoidat vaippojen pesun.

Ainakin matskuissa ym on kehitystä kestoilun saralla tapahtunut.

Osakestoilu? Parempi sekin on kuin ei yhtään :)

Minkäikäinen lapsi? Meinaan jos on jo isompi niin ei todellakaan tarvitse vaippoja liotella ja kakkavesissä käsiään uittaa :attn:

Minä pesen kaikki pyykit ja hoidan pääasiassa nämä vaippapeputkin.
Sähköön ja pesuun kuluu rahaa juu, mutta pesu/huuhteluaineita (jotka ovat kalliita), en käytä enää, vaan olen siirtynyt pähkinöihin ja niilläkin säästää valtavasti rahaa ja luontoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ainakin matskuissa ym on kehitystä kestoilun saralla tapahtunut.

Osakestoilu? Parempi sekin on kuin ei yhtään :)

Minkäikäinen lapsi? Meinaan jos on jo isompi niin ei todellakaan tarvitse vaippoja liotella ja kakkavesissä käsiään uittaa :attn:

8kk ja 2v, tosin 2v ei täysin enää vaipoilla..

Jos vaipan sisäpinta on mikrofleeceä, siitä saa hyvinkin elposti kipattua järeämmät tuotokset vessanpyttyyn.

Me sovittiin silloin muinoin että kokeillaan, ja että mies 'saa' käyttää juuri niitä vaippoja mitä haluaa lapselle asentaa. Voittopuolisesti hän laittoi kestovaipan, vaikka alkuun oli hyvinkin epäileväinen, että mitä se rouva NYT TAAS on saanut päähänsä :whistle:

Käytät itse kestoja ja annat miehen käyttää kertiksiä. Se säästää jo puolet paperivaippoihin menevästä rahasta ja luonnon kuormituksesta :) Ei kaikessa tarvii olla niin ehdoton. Meillä käytetään päivällä kestoja ja yöllä kertistä, koska jostain syystä pojan iho ei kestä yökestoilua :/ Ei mitään hajua mistä johtuu, kun on aivan sama, onko yövaippa kerenny olla 4h vai 12h niin peppu punottaa.

samaa tulin tänne sanoon, meilläkin näin aluksi. Nyt mieskin jo käyttää kestoja, eikä kertiksiä enää osteta (tyttö melkein kuiva, ikää puoltoista v.) Uskoisin et säästöä tulee siinäkin että lapsi oppii nopeammin kuivaksi, näin ainakin meillä verraten ekaan muksuun joka vaipatettiin kertseillä..

Yhteistyössä