Tahkoojat 90

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei rakas tukiryhmä. Näin ne tilanteet vaihtelee päivittäin. Nyt jo parempi mieli.

Varasin ajan Oskari Heikinheimolle Femedaan, endometrioosiyhdistyksen keskustelusivuilla kehuivat. Ja taidan kaukaisesti tunteakin jonkun sukulaisen. Aika on tosin vasta parin viikon päästä, Fredrikalle on päättänyt olla menemättä, meni usko sen naisen kykyihin. Toivottavasti Oskari laittaa asiat jylläämään:-).

JA SITTEN, jymypaukku. Juttelin miehen kanssa puhelimessa ja sovittiin että käy ennen tuota mun lääkäriä ""laittamassa sisään"" simppanäytteen, lekuri voi sitten kommentoida ja jos on jotain häikkää niin varataan sitten yhdessä aika Diacoriin tai vastaavaan. Oli kai kuvitellut että tarvii uuden lähetteen lekurista ennen simojen luovutusta. Kun mullahan on valmiina Fredrikan kirjoittama lähete jostain viime marraskuulta. Mutta vihdoin sain sen lupaamaan jotain:-)). Täytyy varmaan asetella näkyville ne purkit ja se lähete, jos saisi joku aamu hommattua näytteen:-).

Pelkkää omaa napaa siis täällä. Odottelu siis jatkuu.

Ihanasti mies toi mulle tuliaisiakin laivalta. Sain Biothermin kuorintageelin ja sitten jotain bodylotionia samaan sarjaan. Oli vissiin katsellut mun kaappiin kotona ja todennut tax-free-kaupassa että samaa merkkiä löytyy myös kotoa:-). Ei mikään hölmö mies:-)))

No niin, hinoa! Kyllä se purkin toimittaminen onnistuu, kun nyt on kerran tehnyt päätöksen. Diacoriin sen tosiaan saa viedä ilman ajanvarausta, eli on siinä mielessä helppo. Kunhan on 3-5 vrk pidätystä, niin hyvin sujuu :) Ja valmistumisessa meni se 1,5 vkoa (meillä, mutta siis suunnilleen ainakin vko), joten se kannattaisi hoitaa pian, että saat tulokset mukaan. Lisää paineita siis :)

Mä taidan Sandeman jäädä odottelemaan sun kuulumisia tuosta lekurista, siis oliko mistään kotoisin jne ja varaan vasta sitten aikaa. Jos sen ajan kuitenkin saa parissa viikossa. Mulla olisi se sitten juuri kuukauden päästä, joka riittää mulle hyvin - pääsisi taas katsomaan luomuovis tilannetta (jos siellä yleensäkään mitään tapahtuu). Ja voihan se olla, että silloin pääsen jo Sööperin vastaanotollekin.

Vitsi, mulla on kyllä nyt tämän asian kanssa tosi seesteinen mieli. Ei ole kiire mihinkään. Tulee tai on tulematta. Tietysti toivo elää, että joskus tulisi ja olisihan se kiva, jos tulisi ilman rankkoja hoitoja, mutta siihen en hirveästi kyllä usko. Ehkä se ensikäyntiajan tiedossa oleminen helpottaa asiaa, vaikka eihän se takaa, että mitään tapahtuu sitten heti oitis. Mutta joskus kuitenkin :)

Tällaisen tasapainon kun löytäisi vielä muidenkin asioiden suhteen, vaikka tasapaino onkin jo 50% parempi kuin eilen :) Kommentoin tossa äsken työkavereille, että on levoton olo, johon he naureskellen, että ihan kuin sitä ei huomaisi :) Jaa, taitaa siis ne sukat kuitenkin vähän pyöriä.

Mainioita uutisia Sandeman!!! =) *tuulettaa*

Kastehelmi, saapikos kysyä, että onko se sun Sukanpyörittäjäsi siellä samassa talossa töissä? :)

Nyt häippäsen sinne synttäreille!

Aniliini, kyllä se on. Mutta itse asiassa nyt olen saanut kasattua järkeä ja ei se ihminen enää niin kovasti niitä sukkia pyöritä. Yleensä vaan se teinimäinen fiilis :) Mun piti tänään nähdä yhtä entistä työkaveria, jonka kanssa oltiin varsinainen rytmiryhmä ja meidän molempien miehet olivat aina ihan pulassa, kun me lähdettiin kaksistaan ulos. Harmillisesti kaveri oli tullut kipeäksi, joten pitää siirtää tapaamista - toisaalta hyvä, niin ehdin taas hieman rauhoittua :) Tähän saumaan kun olisi törmännyt vielä siihen bilehileeseen, niin kaaos olisi ollut taattu.

Sandemanille hurraa-huutoja!

Kastis, hyvä että jollain on seesteinen olo tän asian suhteen, mulla on kaikkea muuta. Alkaa kärsivällisyys taas olemaan todella koetuksella kun hoitokierto nro 4 alkaa. Aion kysyä Tarjan mielipidettä ivf:n tekemiseen jo tämän kierron jälkeen jos ei tärppää, koska haluaisin ekan ivf-kierron lääkkeet tän vuoden puolelle lääkekaton vuoksi. Tuntuu siltä että on niin pienet mahdollisuudet onnistua enää sillä viimeisellä 5. kierrolla, että mieluummin melkein siirtyis eteenpäin. Ainoastaan nuo ivf:n riskit vähän pelottavat, hyperstimulaatiot ja yleensäkin se että on isompi toimenpide.

Kata, ymmärrän kyllä hyvin halusi siirtyä ivf:n puolelle. Onhan se taloudellisestikin tosi järkevää, tuntuuhan se 600 EUR kuitenkin varmaan lähes jokaisen kukkarossa joltain. Itse en sitä ivf:ää niin hirveällä riemulla odota, mutta onhan se hoitona siinä mielessä tosi tehokas, että selviää paljon esim. juuri munasolujen kunnosta tai yleensäkin solujen yhteistyökyvystä.

Eikös ole sanonta, että tyyntä ennen myrskyä, joten kohta mäkin varmaan olen ihan hermona tän homman kanssa taas. Kaipa se on tämä mun lyhyt pinna että kun reilu vuosi on hakattu päätä seinään, niin juuri tällä hetkellä ei jaksa. Itsesuojelua siis.. ja sellaista henkistä luovuttamista, että pääsee itse helpommalla. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Meillä on ollut koko tämä kierto toiminta peiton alla tasan 0. Nyt pitäisi varmaan aktivoitua, jos jotain meinaa ehtiä, sillä oviksen pitäisi olla joskus loppuviikosta. Tähän asti kiinnostus on ollut tasan nolla, mutta ehkä se siitä. Toisaalta, enhän mä ole raskautunut missään muissakaan kierroissa, oli toimintaa paljon tai vähän - jospa sitä olisi sitten vuorossa se selibaatti-kierto :)

Hinoa Sandeman! Kyllä ne asiat vaan aina jotenkin järjestyvät!

Minä pissasinkin sitten jo tikkuun. No, nuo tikutkin siis alkavat ilmeisesti olla mua vastaan. Kontrolliviiva on kapeampi kuin testiviiva. Toiselta reunalta yhtä tumma ja toiselta haaleampi, ota siitä nyt sitten selvää. Aiemmin nuo Aconin ovistikut ovat toimineet ihan ok, mutta nyt on kyllä lieviä tulkitsemisvaikeuksia. Kp vasta 10, joten outoa. Onkohan se ovis nyt tulossa vai ei? Viisaammat, apuja!

Suvi, pissi siihen tikkuun huomenna uudestaan. Voihan se olla, että nyt on meneillään joku lh-huippu (kasvuspurtti), joten viivat meinaavat olla yhtä tummat. Itselläni on moisesta kokemusta clomien aikana, jolloin juuri joskus kp10 oli tosi lähellä ovisplussa (joku optimisti olisi sitä varmaan sellaisena pitänyt), mutta rakkula oli kuitenkin ehjä kp12 ja kunnon ovisplussa tuli kp13, ovis kp14. Ilmeisesti tosiaan sitä lh:ta oli mulla ainakin ollut reilusti enemmän, aaltomaisesti. Jos viiva on huomenna taas hieman vaaleampi, niin se alkaa siitä varmaan tummumaan pikku hiljaa, niin että ovis vois olla esim. kp14 (plussa kp13). Mutta.. tietystihän on mahdollista, että ovis on jo nyt lähettyvillä. Itselläni viivojen tulkinnan lisäksi oireiden mukainen tulkinta helpottaa hommaa suuresti, mulla ne tuntemukset ovat aika selvät.

Kiitti Kastehelmi nopeasta vastauksesta! Täytyy tänään varmaan kellistellä jo miestä varmuuden vuoksi ja testata huomenna uudelleen. Mulla vaan aina testaillessa on ovis ollut n. kp 15 eli aika aikaista nyt kyllä on. Mut viime kierrossa hommatkin alkoivat vasta kp 14, joten ehkä oltiin sitten myöhässä? No, nyt on kyllä taas draivi päällä. Parin viikon päästä taas sitten vaivutaan epätoivoon! :) Mä en ole edes vielä kuulostellut mitään ovisoireita, koska tuhrutuskin loppui vasta pari päivää sitten. No, eiköhän se testaillessa selvinne...

Parempi kuin yksikään testi tms. on miehen säännöllinen kellistäminen :) Silloinhan sitä ajoitusta ei edes tarvitse miettiä. Omalla kohdalla pitäisi tosiaan aktivoitua, mutta kun ei ole kiinnostanut. No, pitää laittaa kiinnostamaan :) Kun oltaisiin joskus samaan aikaan kotona, yhtä aikaa hereilläkin.. Hitsi, mieheltä ei ainakaan taitaisi mennä läpi, jos täyden selibaatin kierrossa tulisikin plussa :) Vaikka mä siis uskon enemmän kohta jo pyhään sikiämiseen kuin meidän luomuplussaan.

Niin aktiivinen pitäis olla, mutta kun ei todellakaan jaksa joka ilta rankan päivän jälkeen ""kellistellä"". Siksi halusinkin nyt taas tikut mukaan, jotta ei tarvitse ottaa paineita jatkuvasti asiasta. Ainakin se kesällä auttoi. Nyt pitäis vaan saada kaikki stressihormonit mahdollisimman alas. Onneksi töissä on taas ainakin hetkellisesti hiljaisempi ajanjakso, joten ei ihan kamala paniikki ole päällä. Tsemppiä Kastehelmi miehen kellistykseen!

Hyvä Sandeman ja sun man:)

Hahhaa Kastehelmi, mun piti tavata tänään mun entinen työkaveri, mutta peruin, kun tää mun flussa alkaa paheta:) Aikamoinen yhteensattuma, oli ihan spacefiilis, kun luin viestisi. Tämä mun kaveri on vaan sinkku, joten et se kuitenkaan taida sinä olla...;)

Mulla kävi Suvi tässä kierrossa niin, että ovis+ tuli jo kp 12, tosin mulla oli se tuplaclomisatsi, joka ilmeisesti aikaisti ovista. Eli kyllä mäkin sinuna tekisin niin, että kellistäisin miehen ""varmuuden vuoksi"" jo tänään ja huomenna sitten uusi testi.

Hemmetin räkätauti, tosiaan on nyt ihan hirvee olo:( Tod.näk huomenna joudun jäämään kotiin, mulla kun yleensä aina kuumekin nousee. Että taitaapa peli olla tälläkin kertaa pelattu jännäämisen osalta, just ollut ovis ja nyt ankara tauti, joka tappaa varmaan kaiken...? Okei, ehkä vähän dramatisoin, mutta...

Tiitu, hah, tulipa tosiaan space fiilis, mutta en taida olla se sun kaveri, sillä mä en ole sinkku. Kai. Toistaiseksi. No, en ole :) Räkätauti sillä munkin työkaverilla kai on, pikaista parenemista vaan siihenkin suuntaan..

Suvi, en usko että miehen kellistäminen toisi ongelmia, jos vaan oltaisiin tosiaan samaan aikaan himassa. Tuskin tänään ollaan. Mä olen herännyt viime yönä klo 04 miettimään kaikkia avoimia työjuttuja, joten nyt vähän väsy painaa luomia. Yli viikon mä nukuinkin joka yö kokonaan putkeen, joka on mulle ihan yhtä juhlaa. Jotain hyötyä siis levottomasta mielestä, kun yöt nukuttaa sitten hyvin. Mies itse asiassa eilen vähän narisi, kun mitään ei ole tapahtunut. Oli pakko sanoa, että kyllä joskus joku muukin voi tehdä aloitteen :) No, katsellaan. Eikä kyllä haittaa, vaikka tämä kierto menisi täysin ""penkin"" alle, tietäisipä ainakin, ettei mitään mahdollisuuksia ole - tosin en mä niihin hirveän usein kyllä muutenkaan usko.

Hih vai kellistelystä täällä jutellaan.
Eilen tuli varsinainen kellistys, tulin luennolta suoraan saunaan ja saunan lauteilta eksyttiin kylppärin lattialle kun saunassa tuli liian kuuma:-) Olihan sitä monta päivää pantattukin menkkojen takia ja miehen krapula yleensä nostaa libidoa kaksinkertaiseksi:-)).

Mä en taida tässä kierrossa ovista tikutella, ollaan ""kriittiset"" ajat metsällä. Odottelen sitä lekuria (on kp20) ja ovis silloin mennyttä. Jospa näkis sitten ne endomollukat paremmin kun näin alkukierrosta. Raportoin sitten Kastikselle vaikutelmat lekurista.

Pikaisia paranemisia kaikille nuhanenille! Meillä töissäkin jengi aivastelee ja yskii, mä tietty saan ne kaikki taudit just kun pitäisi syyslomalle lähteä. Vielä hiukan yli viikko töitä ja sitten 5 päivää pöpelikössä:-))))). Kun vaan tuo keli säilyis tuollaisena, yöllä saisi olla vaikka pakkasta (hirvikärpäset kuolee), kunhan ei kauheasti sataisi päivällä.

Mä siis olen Keski-Suomesta kotoisin, mies helsinkiläinen. Hyvä että malttoi Espooseen muuttaa mun kanssa. Vaikka enemmän mua varmaan hirvitti sinne muuttaa kun olin tottunut Krunikka-Töölö joukkoliikenteen sujuvuuteen. Kun mulla ei siis ole autoa, miehellä kyllä. Nyt kun ollaan vuosi asuttu Espoossa, voisin muuttaa vaikka Siuntioon jos saisin oman auton. Eipä me aikaisemminkaan ole kotoa lähdetty töiden jälkeen kun sinne ollaan päästy. Harrastuksiin on siis syytä mennä suoraan töistä.

Se hääG: oli siis paikoista missä on ollut kivat kemut. Jos vaikka saisi häät ennen bebeä, kun tämä tuntuu kestävän. Suomenlinnasta moni puhuu, mutta hitsi kun sinne on raskasta roudata kaikki kamat sillä lautalla. Ja mitäs jos myöhästyy lautasta?? Juu ei. Ja omat juomat/sapuskat pitäisi olla että saisi porukan kunnolla syötettyä ja juotettua. Kun budjetti on rajallinen ja ystävien jano rajaton:-)).

Palataan taas, pakko vähän osallistua täällä töissä.

No mikäs hiljensi kaikki tahkoojat? Kerrankin mä ehdin päivällä mukaan...

Kävin just kävelyllä ja on siellä kyllä mahtava ilma. Aivan kesäisen lämmintä! Pitää ottaa kaikki ilo irti. Kohta tulee räntää. Hain myös tänään vitamiineja, josko tämä väsymys alkaisi helpottaa. Nyt pitää alkaa ottaa vähän itseään niskasta kiinni ja ulkoilla, liikkua ja ainakin yrittää elää vähän terveellisemmin. Ei enää kolmekymppinen pysy ihan noin vain kunnossa, jotain täytyy tehdä välillä!

Minnekäs muuten se Vivienne katosi samantien kun ilmoittautuikin mukaan? Kertaalleen taisi kirjoitella...

Hejsan, meillä on netti tökkinyt duunissa koko päivän ja nyt vasta pääsin mukaan keskusteluun!
Hieno juttu Sandeman että hommat etenee noin vauhdilla ja sitä Heikinheimoa on tosiaan kehuttu.

Aniliini, ei ole mun syöpöttelyhulluus mennyt ohi vaan ruoka edelleen mielessä :-)

Sandeman, häistä: sinne Villa Kiveen saa viedä omat ""eväät"". Eli minkä tahansa pitopalvelun ja juomat Alkosta, tilavuokra on kyllä aika kallis mutta paikka on varattu sitten klo 10-02 eli aikaa laittaa paikat kuntoon on taatusti. Sehän on ihan ytimessä eli Töölönlahden rannalla. Meillä ei ollut kovin isot häät, sinnehän mahtuu maksimissaan n. 75-80 hlöä.
Menkää vaikka kattomaan paikkaa huviksenne, sisään pääsee sopimalla tai sitten voi mennä vaikka runopiiriin joka toinen tiistai :-))))

Iltoja vaan!
Kävin tuossa shoppailemassa kengät, on aika mageet saappaat. Hassua oli että kenkälaatikon mukana tuli toiset kantalaput, että saa vaihtaa kun edelliset kuluu loppuun.
(.) Edelleenkään ei nuo rinnat tuosta ole kipeytyny, valkkaria tulee enemmän kuin laki sallii ja väsymys on hirveä. Juuri kun ihmettelin kuinka sitä on ollu virkeä jo pitkän aikaa, ei oo tullu otettua päikkäreitä ja yöunetkin on ollu lyhyitä. Nyt se sitten kostautuu.
Sandeman, hinoa kun olet saanut asioita etiäpäin.
Ja ens viikolla (to) on sitten ihan peruskakkua tarjolla suklaakuorrutuksella, kun te ootte nii suklaisia tyyppejä ;)

Huomenta vaan. Illan lopetin tänne ja aamun aloitan täällä.
Tänään ai valitettavasti ole mitään herkkuja tarjolla, katellaan huomenna uudestaan. Onkos kaikilla hyvin nukuttu yö takana. Mulla on. Pitäis silitellä paita, mutta ei kiinnosta.
Laitetaanpa G:tä pystyyn: millaisista alusvaatteista tykkäätte? Ite käytän aina samaan sävyyn kuuluvia pikkareita ja liivejä. Yleensä materiaali on pitsiä tai satiinipintaista, mutta urheilessa slogit on parhaat.
Hyvää keskiviikkoa vaan kaikille.

Huomenta!
Labraan lähdössä, vievät taas pari putkea verta. =)

G: Mä käytän (yleensä mustia, muutama muukin väri löytyy) mikrokuituisia alusvaatteita. Ei mitään ylimääräisiä hörhelöitä tai pitsivirityksiä. Jos joskus erehdyn sellaset ostamaan, ne jävät vuorenvarmasti kaappiin lojumaan. Hipsterit pitää olla alakerrassa nykyisin aina, ovat vaan niin hyvät!

Mukavaa päivää, palailen illan tullen! :)

No huomenta!

Kyllä kiitos on hyvin nukuttu yö takana. Mentiin nukkumaan jo 21.30, mikä on meillä tosi harvinaista. Yleensä se on lähempänä 23, kun valot sammuu. Nyt kuitenkin pitkät yöunet takana. Tosin olis sitä vielä pari tuntia voinut antaumuksella uinua.

AlusvaateG: Arkena ei niin väliä. Voi olla rintsikat ja pikkarit eri pariakin. Sitten jos on jotain juhlan tynkää, pistän yleensä samaa paria. Ei kauhean pitsisiä. Ja vaikka olis hienommatkin, niin tukevat pitää olla (C-D). Ratsastaessa pistän napakat sporttiliivit. Muuten ei tule menosta mitään.

Huomaa, että pääsin normaaliin aamurytmiini kun en enää ole täällä kukkumassa ennen seitsemää :) Vaikka onhan se kiva jos aloittaa aikaisin, niin pääsee aikaisin pois töistä. Ei vaan oo mun juttu noi aamuyöstä heräämiset.
Eilen muuten nukahdin yheksältä, yleensä vasta puolenyön maissa.

Alusvaate G: huh, kun joskus oliskin niin paljon rahaa, että vois aina ostaa setin kerrallaan kun tekee hankintoja. (En koskaan osta liivejä kappahalleista, seppälöistä yms. ovat musta huonoja). Omaksi harmituksekseni siis kuljen usein eripari ylä- ja alakerrassa. Jos paremmin pukeudun, niin jostain syystä silloin täytyy aina olla samaa settiä. Mulla on lähes kaikkia värejä ja matskuja, ihan mielettömistä pitsihörhelöistä en pidä. Urheillessa ehdottomasti kunnon sporttivetimet, triumphilla on hyvä sporttiliivejä, jumpassa menee niken,casallin yms. topit.

Huomenia vaan,

Vai alusvaateGtä pukkaa: mulla useimmiten ylä ja alakerta mätsää. Miehen mielestä on varsinaista erotiikantappamista jos ovat eriparia. Kummallista? Viime aikoina oon revitellyt tuolla väripuolella, viimeksihän mukaan lähti kahdet vaaleanpunaiset setit:-). (niissä tulee ihan teinifiilis) Yleensä ostan sitten kerralla liivit ja parit alkkarit kun ei liivejä tarttis joka kerta pestä. Pari vuotta sitten yritin opetella käyttämään stringejä, mutta ne on vaan mun mielestä niin epämukavat, että nykyään on tai-malleja ja parit niitä hipstereitä.

Eilen pelailtiin sulkapalloa, joten kunnon yöunet oli taattu. Kyllä tuo liikunta auttaa uniongelmiin. Tänään pitäisi vielä raahautua luennolle...haukotus.

Missäs Hertta luuraa? Huhuuuuuu!

Ja Vivienne ja Mariska. Taisivat uudet todeta että meidän tahti on liian kova?

Toivottavasti Moon jo kohta toipuu meidän joukkoon, olisi hyvä saada ""pomon"" apulainen joukkoon...

Huomenta! Liina, sun viesteistä tulee nälkä!! :) Vielä kun mun syömähimo ei ole VIELÄKÄÄN laantunut! Näkyy jo vyötärössä, eilen meni jopa pari lasia punkkua kyytipoikana. En tiedä johtuiko siitä mutta mulla valitettavasti huonosti nukuttu yö takana. Tänään työpäivä vielä kestää 20.15 (yksi iltatilaisuus) joten silmät ristissä täällä...tylsää.

Varattiin miehen kanssa lennot sinne Surun suuntaan marraskuun lopuksi, mennään katsastamaan siskon ja miehensä uudet, vaikkakin väliaikaiset kotikonnut.

Sandeman, mun piti kertoa, kun pohdit sitä Köpistä, että me ollaan miehen kanssa menossa sinne ens kuun lopussa. Ystävien luokse myös, ihan viikonloppureissulla. Viimeksi olen käynyt 11-vuotiaana, luonnollisesti vaan tivolissa ja legolandiassa...

AlusvaateG: satiini on lemppari, samoin mikrokuitu. Mistään pitseistä ei tykätään myöskään täällä (sitä paitsi ne on epämukavia iholla :)) Stringit yleensä aina käytössä, hipstereistä tykkään (ja varsinkin mies tykkää niistä, näyttää kuulemma pepa hyvältä :)
samaa paria tykkään käyttää kyllä, joskus oon ostanut samaa väriä eri aikaan joten ne luonnollisesti menee myös.

Mulla Liina vähän samoja oireita kun sulla, eli valkkaria riittää, mitään tissioireita ei ole. Oviksen aikaan kipeyty vähäksi aikaa mutta enää ei ole mitään. Lisäksi menkkakipuja tuntuu jo ja viime yönä taas kamala repäisykipu oikealla missä mulla kipuilee muutenkin aina. Aion kyllä nyt kysyä niistä NKL:llä, ei voi olla normaalia!!!
Nyt siis kp26/30-34 (?)