Tahkoojat 90

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jeps Aniliini, kun vielä sieltä teiltäpäin löytyisi töitä ja mukava asunto niin avot...ja jos tuon paljasjalkaisen helsinkiläis-miehenkin saisi sinne roudattua:-)).
Toisaalta taas esim Heinävedellä ei ole viikonloppuisin lääkäriä kai ollenkaan, viime vuonna ajeltiin Varkauteen asti paikkaamaan kaverin jalkaa koiranpureman jäljiltä. Välimatkoista tulee helposti pitkät vaikkakin aikoja löytyisi heti.
Katsotaan Sööperin lausunto ja sitten mietitään julkinen/yksityinen, en mitenkään jaksaisi puolta vuotta taas odotella, kivut kuitenkin yltyy joka kk:-(. Jonotus on pepusta. Ja toisaalta rahareikiä löytyy muitakin...

Gissalle toivon mukaan löytyy helpostusta v*tutukseen.

Mieskin soitti, oli hengissä:-)) eikä kuulostanut ihan kamalan krapulaiselta. Joskohan tänään ""voisi kohdata peiton alla:-)"" . Ihme tuhrua tulee kyllä vieläkin, ei tartte edes ph-suojaa, mutta pyyhkiessä tulee paperiin:-(.

Aniliini, mulle mies sanoi just viikonloppuna että olisi jo nyt valmis muuttamaan jonnekin pienempään ja turvalliseen kuntaa kun stadissa on niin vaarallista liikkua ja kaikkia sekopäitä saa pelätä jopa keskellä päivää! Ongelma ei tietenkään häviä niin kauan kun täällä on liikuttava. Ja autoahan meillä ei ole...
Ehkä sitten eläkkeellä :-)

Ihan varmasti pienillä paikkakunnilla on puolensa, samoin kuin isoilla. Itse kun olen aina asunut Hesassa, niin en voisi kuvitellakaan asuvani muualla. Esim. julkinen liikenne on jotain loistavaa, vaikka usein sitä kiroankin. Samon kaikki teatterit, leffat ja muut riennot. Kuten myös satamat ja lentokentät. Johonkin toiseen suurempaan kaupunkiin, kuten esim. Tampere, voisin tottua, mutta muuten on aika hiljaista. Ihan varmasti on tottumuskysymyskin :)

Sandeman, mä en tiedä miten se H-veden yksityislääkäri ottaa vastaan, siis Esa Silvennoinen. Sehän oli ennen kunnanlääkärinä mutta tuli liian ""kalliiksi"" kun määräsi ihmisiä kalliisiin tutkimuksiin ja hoitoon Kuopion sairaalaan jos Heinäveden resurssit ei riittäneet. Nyt sillä on sitten yksityispraktiikka. Siellä varmaan toimii se että hätätilanteessa voi lääkärille soittaa vaikka ei olisi varsinaista vastaanottoa =)

Niin, Sandeman, varmaan suuri osa ihmisistä on muuttanut sinne seudulle työn perässä, eikä riemusta kiljuen ollenkaan. Saa kyllä olla oikein tyytyväinen, että sekä mulla, että miekkosella on täällä vakkaripaikat koulutusta vastaavasta työstä.

Ketkäs teistä pk-seutulaisista muuten on ihan paljasjalkaisia stadilaisia?

Tosiaan, ei meilläkään ole lääkäri paikalla kuin arkisin 9-16. Päivystys hoituu naapurikunnassa, jonne matkaa 20 km. Pienehköillä välimatkoilla pääsee täällä, mutta mitenkäs Suru siellä porotalousalueella??
Muutenkin meidän paikkakunta on sinänsä hyvällä paikalla, isompiin kaupunkeihin (Turku/Tre) vajaan tunnin ajomatka, että silloin harvoin kun tulee suurempi shoppailufiilis, niin auto alle ja menoksi.
Heh, julkisesta liikenteestä olen ennenkin kertonut, täällä tosiaan kulkee bussi molempiin suuntiin aamu- ja iltapäivällä yhden kerran, muttei varmasti ole tarvettakaan enempään. :)

Nuhaisuus on sitten muuttunut kuumeeksi, voi jessus. Tämäkin vielä. Nyt vaan pitää hetimiten kiiruhtaa kotiin peiton alle teekupin ja echinaforsen (yöks) kanssa. Huomenna ei meinaan parane olla sairas. Onneksi mulla on pari ohjelmaa nauhalla, joten on seuraakin, kun miehellä on menoa =))

Aniliini, pienellä paikkakunnalla on totisesti etunsa. Täällä ruuhkat on sinänsä ihan ymmärrettäviä, koska onhan tätä populaakin. Siksi musta toi hoitotakuu on järkevä, koska se mahdollistaa se, että oikeesti KAIKKI saa hoitoa edes jossain vaiheessa. Mutta se onkin jo uusi keskust. aihe, että kun viinan hintaa laskettiin, ketkäs siellä vastaaotolla sitten ravaakaan...ja mitäs Hesarissa juuri puhuttiin näistä kalliista tehohoidoista. Enpä edes aloita.

Mää en muuten ole paljasjalkainen vaan tuolta ylempää =) Mies on.

Keiju, me taidetaan asua aika lähekkäin =)) Meinaan mekin ulkoillaan usein Viikissä, ei nyt ihan lehmien lähellä, mutta näköetäisyydellä :) He hee, kuka tietää, vaikka oisit se alakerran tummahiuksinen nainen :D

Nyt kotia nessun luokse.

Moiks!
Tulipa vaan mieleen kun tossa aiemmin joku puhui vakuutuksista. Mullahan on semmoinen tapaturma-ja sairausvakuutus. Voikohan nää tutkimukset mennä tohon sairausvakuutuksen piikkiin. Onko tää sairautta? Mä soitin tonne vakuutusuyhtiöön ja kyselin, sain sieltä vastauksen et kaikki gynekologiset tutkimukset silloin kun on lääkärin lähete ja jos tutkitaan jotain vikaa. Eikö tää nyt ole jotain vian tutkimista...on mun mielestä. Mä oon näissäkin asioissa vähän untuvikko koska otin sen vakuutuksen vasta kesällä enkä ole sitä kertaakaan joutunut käyttää.

Isopit gissalle! ja PQ surulle!

Hih, Piritta, muuten hyvä paitsi että olen blondi =) Mutta tosiaan, eihän sitä koskaan tiedä! Tosin sanoit asuvasi aika idässä? Me asutaan enemmän pohjoisen suuntaan keskustasta lähellä kantakaupunkia.

Itse olen sikäli paljasjalkainen stadilainen että olen Espoosta eli Helsingin naapurikunnasta. Oma asunto oli ehdottomasti löydyttävä stadista aikoinaan ja täällä olen viihtynyt! Espooseen ei ole kaipuuta vaikka plussatoiveita onkin...

Pirittalle nopeita paranemisia. Flunssat sucks! Echina tosiaan auttaa monille mutta on tosiaan pahaa! OOn ottanut sitä ihan ""raakana"" 15-20 tippaa ja sitten vettä päälle. Toimii mun mielestä paremmin kuin veteen sekoitettuna.

Piritalle pikaista paranemista.
Kävin hierojalla ja nyt on taivaallinen olo. Ah!

Mariska, kannattaa varmistaa vielä erikseen sieltä vakuutusyhtiöstä, että mitä korvaavat ja mitä eivät. Voi olla, että korvaavat perustutkimuksia, mutta eivät välttämättä lapsettomuuteen liittyviä tutkimuksia, tai ehkä eivät ainakaan hoitoja. Mutta varmistamallahan se selviää :) Näitä lapsettomuus-juttuja korvaamaan kun ei varmaan voi ottaa juurikaan vakuutuksia, ainakaan toistaiseksi.

Tuo, että lääkärit tekevät sekä yksityis- että julkisen puolen vastaanottoa on erittäin yleistä. Tuntuu, että lähes kaikki tekevät, tai ainakin ne, jotka ovat vähänkään pätevämpiä.

Mulle oli soitettu Femedasta, että keskiviikon aika on peruttu. Varmaan myös Sandemanillekin. Mun pitää huomenna soitella sinne ja varata uutta aikaa. Ensi viikolla en taida ehtiä, eikä ehkä ole vapaita aikojakaan. Sitten aletaan olla lähellä kierron loppua. Pitää nyt katsoa mihin sen uuden ajan saa, mieluiten ottaisin sen taas kuukauden päähän, niin näkisin samalla luomu-ovis tilanteen. Tai jotain. Mulla kun tällä asialla ei tunnu enää olevan niin kiire :)

Mies kävi tänään koeajamassa uutta autoa. Tuli hakemaan mua kesken päivää töistä pikalenkille. Ihan kivahan se oli, mutta oikeasti ei olisi mihinkään varaa. Siinä olisi kyllä tilaa sen verran enemmän, että mahtuisi vaunut sun muut. Tällä hetkellä isompaa autoa siis katsotaan, että miehen on helpompi roudata rumpuja mukana.

Tämä täti varasi äsken sirkukseen liput. Lupasin viedä veljen lapset sinne ja nyt se siis toteutuu. Ihan kiva juttu sekin. Oma mieli alkaa olla seesteisempi. Huh, olisi kyllä loistavaa, jos tästä näin vähällä selvittäisiin.

Oho, katsoin Femedan www-ajanvarauksesta. Sööperille ei varattavia aikoja. Sitten katsoin Mehiläisen ajanvarauksesta - sama homma. Soittelemallahan se huomenna selviää, mutta pahasti näyttää siltä, ettei kaverille saa kovin helposti aikoja. Jaa, nyt pitäisi sitten löytää jostain joku toinen endo-spesialisti, jos asia todellakin on näin. Tai sitten odottelen nkl:n ensikäyntiaikaa..

Voi hitsi Kastehelmi miten kökkö tuuri! Sanoiko ne Femedasta syytä että miksi se aika peruttiin? Kyllähän tuossa tilanteessa luulisi saavan jonkun special-ajan kun se peruttiin susta johtumattomasta syystä? Toivotaan parasta. Sandemanille siis sama homma.

Kiva kuitenkin kuulla että asiat alkaa selvitä. Vaikka sanoitkin syyksi enimmäkseen ton mustishomman niin en pitäisi mitenkään kummallisena että tämän homman pitkittyessä meistä jokaisella tulee sellainen luovutusfiilis jossain vaiheessa...

Jaahas, mies tulee kohta kotiin, itsellä on ihan sellainen olo että petiin lukemaan kirjaa ja sitten unten maille. Maanantai on aina niin tylsä päivä että siitä pitää päästä pikaisesti eroon =)

Huomenta huomenta!
Tänä aamuna tarjolla pullaa, ihan kotitekoista korvapuustia.*tarjoilee kaikille*
Mulla on kokemusta tuosta pikku paikkakuntien lääkäripalveluista, olenhan kotoisin semmoiselta käpykylältä :)) Yleensä saa ajan nopeasti, mutta joskus ne lekurit ei oo kovin näppäriä. Mulla oli silmätulehdus jota hoidettiin ja hoidettiin, mutta ei silmä parantunu ennenkuin menin naapuripitäjän ""isoon"" sairaalaan. Kaikki aineet mitä oli silmään tungettu ei sopinu mun hipiälle, että semmosta. Onhan niissä ne muutamat tosi hyvät lekuritkin, jotka hois hommat hyvin ja nopsaan.
Kuuluillaan taas illalla.

Huomenta!

Voi että voi olla herääminen aamulla vaikeaa. Kuljen tämän viikon miehen kyydillä töihin ja se tarkoittaa aikaisia aamuja. Herätys 5.15. Töissä olen seitsemältä eli tunnin etuajassa. Ollaan onneksi sovittu pomon kanssa, että ei muuta kuin tunnit ylös ja sit joskus vapaina pois. Tämä vain kertakaikkiaaan on järkevää, koska näin säästän bensakuluissa 35 €/vko. Kuukaudessa se on jo pitkä penni. Joskus tietty on pakko tulla omalla autolla, jos on jotain menoa.

Lääkärit tosiaan tekee sekä kunnallista että yksityistä. Hyvä esimerkki on tämä minun kilpparijuttuni. Kunnallisella puolella en päässyt erkoislääkärille vaikka pyysin ja kinusin. Ei muuta kuin yksityiselle. Ja kuinka ollakkaan, vastassa oli sama heppu joka olisi ollut lääkärinä myös julkisella puolella. Muuten tietysti kiva, mutta ne kustannukset...

IsoPeja joutuu siis taas pistämään matkaan. Harmi. Kaikille kuitenkin tasapulisesti. Ja jotta tasapaino säilyy, niin ne PQt kanssa jännääjille tai sitä lähestyville.

Gissalle tervetuoa Clomi nappailijoihin taas. Täällä kp 5 ja kolmas klomipäivä menossa. Ihme kyllä, tällä kertaa ei ole vielä tullut hikoiluja?? Eikö napit taaskaan toimi vai olenko vain niin onnekas että sivuoireita ei tule. Tiedä häntä. Tilasin kuitenkin ovistikkuja pitkästä aikaa. Jokohan tässä kierrossa bongaisin elämäni ensimmäisen ovisplussan? Hope so.

Tehtiinkö teillä Julia simppatesti AVAlla vai TAYS:issa? Pohdittiin meinaan meilläkin tuota asiaa ja aateltiin että seuraavan kerran kun käyn siellä gynellä, niin pyytäisin lähetteen miehelle. Käykös se niin? Etkös sinä Kastehelmi saanut sen lähetteen miehellesi sieltä gyneltä?

Että näin. Tällä viikolla töissä näyttäisi olevan vähän rauhallisempaa, kiitos edellisviikkojen aherruksen. Nyt olis tarkoitus ihan oikeasti käydä tuon ""joskus sitten kun on aikaa"" - kasan kimppuun!

Kiitos Liina muuten pullasta. Jätän kuitenkin tällä kertaa väliin, koska menkkojen syöpötyskausi nosti taas kilot ikävään kurssiin. Oma vika. Tarttis varmaan tehrä jottain...

Huomenia! On se kumma, kun ei pysty nukkumaan silloin kun saisi. Huomenna jo töihin labran kautta ja silloin väsyttää varmasti ja suunnattomasti. Ei kyllä sentään tarvi ihan kukonlaulun aikaan nousta, niin kuin Sanelma. Julialtakos se rääkki loppui viime viikolla?

Ehkä eiliset löhöilyt ""kostautuivat"" tänä aamuna, en tehnyt juuri muuta kuin katselin leffoja ja luin kirjaa koko päivän. Harvemmin tule edes viikonloppuna heittäydyttyä niin totaalisen laiskaksi ja aikaansaamattomaksi. Pyöritin sentään pari koneellista pyykkiä ja siistin keittiön, siinä eiliset huippusuoritukset.

Kiitosta vaan Liinalle korvapuustista, mahtaisinkos vielä tänään ratketa, huomenna alkaa taas tiukka kuuri, housut taitaa kiristää jo tästä saikkuajan mässäilystäkin eikä pelkästään turvotuksen vuoksi. Ihmeen kauan alamasu muuten pömpöttää lapan takia.

Ihan pee juttu Kastis toi Sööperin ajan peruminen. Mahtaakos Sandemanilla olla sama juttu, toivottavasti ei, voin olla varma, että olet aika rikki, jos niin on, olethan odottanut Sööperille pääsyä kuin kuuta nousevaa. Kastiksellaha ei ollut sinne tällä hetkellä niin hätä ja hoppu..?

Ja vielä lisää lääkäristä: meilläkin täällä siis vain yksi kunnanlääkäri, olen kuullut todella paljon skeidaa hänestä, mutta omia huonoja kokemuksia ei juurikaan onneksi ole. Tosin olen kyllä aina ollut perusterve, kyllä hän flunssat ja tavalliset tulehdukset on ainakin hyvin hoidellut.
Ja sama juttu siitä yksityisen ja julkisen välillä ""pomppivasta"" gynestä, mä oon päässyt aina tk:n kautta saman gynen vastaanotolle ja siis kustannuksitta, koska ehkäisy- ja lääkärineuvolakäynnit ovat ilmaisia sitä kautta, mutta samalla rouvashenkilöllä on yksityinen praktiikkakin. Pääsin hänelle (tk:een) tuurilla ja pienellä maanittelulla joskus, kun seukkasin ihan kakarana meidän lekurin pojan kanssa, enkä halunnut todellakaan mennä ""ex-appiukolta"" pyytelemään e-pillerireseptiä. Olen sitten pitänyt sen väylän kautta saaduista naruista kynsin hampain kiinni ja kamut ovat kateellisia, kun joutuvat makselemaan itsensä kipeiksi yksityisellä. =)

Olikos täällä muita, joilla nännit/rinnat kipeytyy aina heti oviksen jälkeen? Mä kun oon huomannut sellasen tapahtuvan nyt kahdessa viimeisessä kierrossa. Ennen rinnat alkoivat aristella vasta muutamia päiviä ennen tädin kyläilyä.

Kiitos Liina, kotitekoinen pulla on mun herkkua!
Ihanaa kun loppuviikon herätykset on vasta 7.15, kaksi tuntia myöhemmin kuin viime viikon alku ja tänä maanantaina. Jotenkin on ihan tööt koko päivän noin aikaisen herätyksen jälkeen. *Ihan niin kuin nyt olisin virkeenä..*

Sanelma, miehen ekaan simppanäytteeseen kinusin lähetteen yksityiseltä, näyte tutkittiin Tays:ssa. Tämän jälkeen seuraava simppojen tutkailu oli Avalla ekaa inssiä varten. Kolmannen kerran tavara tutkittiin taas Tays:ssa toista inssiä varten ja neljännen kerran tämän kolmannen inssin yhteydessä Tays:ssa.

Huomenta. Piritan orastava flunssa on tarttunut myös meikäläiseen, herätessä oli kurkku kipeä ja nyt olen aivastellut koko aamun:( Teen kyllä kaikkeni, ettei tauti tulisi päälle, vastahan siitä on puolitoista kuukautta, kun olin ankarassa flunssassa....

Voi harmi Kastehelmi (ja Sandeman?) tuosta Sööperin ajan peruutuksesta. Ihme juttu kyllä, jos eivät anna korvaavaa aikaa tilalle. Mutta mistäs sitä toisaalta tietää, kai siihen peruuttamiseen on sitten hyvä syy.

G: En ole myöskään paljasjalkainen stadilainen, mansestahan määää olen kotoisin:) Joskus siinä parikymppisenä alkoi Tamperekin tuntua liian pieneltä paikalta, joten eipä siinä paljon muita vaihtoehtoja ollut kotimaassa, kuin Helsinki. Kymmenen vuotta meni ihan stadin ytimessä, nyttemmin olen siis muuttanut pääkaupunkiseudun ulkopuolelle ihanaan pikkukaupunkiin, vaikka töissä käyn edelleen Helsingissä.

Soittivat Femedasta nyt vielä uudestaan. Sööperi on ollut jossain onnettomuudessa ja kaikki ajat on peruttu ainakin 4 viikoksi. Julkisella puolella saikkua on 2 kk, mutta ottaa kai vastaan aikaisemmin, ei vain voi leikata. Mulla ei ole hirveä kiire tämän asian suhteen, vaikka kyllähän se kysta tms. mietityttää, mutta Sandemanille tämä voi olla ikävämpi juttu. Lupasivat Femedasta soitella sitten kun tietävät enemmän, niin saan uuden ajan. Jos homma mun kohdalla vaikeutuu, koitan löytää jonkun toisen, joka osaa sanoa asiaan jotain. Jos ei vaikeudu, niin ei väliä vaikka odottaisin NKL:n ensikäyntiaikaan.. Eihän sinne ole enää kuin 3 kk :)

Aniliini, mulla esim. viime kierrossa tissit tulivat ihan megakipeiksi heti oviksen jälkeen. Olivat siis ihan sairaan kipeät, varmaan kipeämmät kuin koskaan aikaisemmin. Joskus taas tulevat vasta viikon päästä ja joskus vasta vähän ennen menkkoja. Vaihtelee siis kovasti :) Nyt paltsuun, palaan apajille myöhemmin.

Huomenta!

Menkat alkoivat, ei auttaneet luget kierron pidentämisessä. Isopeja ei tarvitse enää toivotella kun tiesinhän minä tämän.. Nyt sitten pe jo nollaultraan, ja nyt tosiaan saa sit lääkkeet ilmaiseksi (tai pitää ne ensin maksaa mutta jälkikäteen). Tosin saapi nähdä miten käy ajoituksen kanssa kun osuu varmaan siihen reissuviikolle ovis.

Mariska, mulla on sairasvakuutus (Sampo optimi), joka kattoi kaikki perustutkimukset (laitoin syyksi kuukautiskierron häiriöt), mukaanlukien ssg. Samoin keskenmenoon liittyvät käynnit korvattiin. Lapsettomuushoitoja ei korvaa, niin sanotaan vakuutusehdoissa, eikä raskauteen liittyviä juttuja. Jos on mukava lääkäri niin keksii jonkin syyn noille perushommeleille.

Aniliini, mulla on joissain kierroissa ollut sama juttu, eli nännit kipeytyneet oviksesta heti. Ei kumminkaan aina.

Stadilaisia ollaan, mies Espoon puolelta, kyllä mustakin olis vaikea muuttaa ihan pienelle paikkakunnalle, taitaa olla tottumiskysymys tosin. Mutta täällä pk-seudulla on kyllä erittäin paljon merkitystä että missä asuu, mieluiten mahdollisimman kaukana kaikista hörhöistä.

Meillä on lauantaina ne ystäväni häät, joissa olen kaasona. Tuttuun tapaani olen jättänyt muutaman asian viime tippaan, eli juhlakenkien oston, hääleikkien päättämisen ja puheen keksimisen..great, tänään pitää tehdä polttarikansio, torstaina mennä hääpaikkaa laittamaan kuntoon ja perjantai viettää morsiamen kanssa saunoen..kiirettä pukkaa siis, mutta kerranhan sitä tämäkin ystävä naimisiin menee..

Aniliini, tissioireista; mulla oviksen jälkeen paisuvat ja ovat varsinkin juostessa tosi arat. Menkkoja kohti mennessä latistuvat ja vain oikeaa rintaa vihloo *menkkatissi*.

Eilen olin tuntevinani, että molempia rintoja jotenkin jomottaa tuolta jostain syvältä sisältä ja nännit ovat arat. Paisutusta ei toistaiseksi ole ilmennyt *sais tulla, nimim. b-kuppi ;)*

Ikävä tilanne tuo Sööperin aikojen peruuntuminen.

Voihan -kele ja -ittu. Sööperin ajat on peruttu joo ja nyt mietin vaihtoehtoja.

Miehelle ehdottelin siirtoa Diacoriin ja yhteistä aikaa sinne. Väittää olevansa niin kiireinen että ei ehtisi. Taitaa pelottaa. Samalla laillahan se Diacorin lekuri voi sen lähetteen lapaan kirjoittaa ja sitten oltaisiin jo ""oikeassa"" paikassa jos hoitoihin edetään. Täytyy vielä jutella asiasta tänään kun eilen ei oikein ollut paras hetki, kun mies oli krapulainen ja väsynyt. Parempi valita nämä keskusteluhetket oikein ettei suusta irtoa sammakoita. Ajattelin kysyä onko valmis viemään tämän raskautumisasian hoitoihin asti.

Toinen vaihtoehto on mennä Fredrikalle ja VAATIA siltä lähete lapaan, sen apuun tässä lapsettomuudessa en enää luota.

Joko Kastis on tsekannut muita endospesialisteja? Mun pitäisi saada tämä asia nyt hoidettua ja eteenpäin että pystyn säilyttämään järkeni. Ajattelen vaan sitä möykkyä joka kasvaa tuolla munasarjoissa ja kohta kuitenkin räjäyttää sen kappaleiksi:-(((((

Sori nyt tämä omanapaisuus.

Heipat kaikille pitkästä aikaa, mies tosiaan kotiutui sieltä reissusta sunnuntaina, tänään sitten soitto Felicitakseen ja jatkotutkimuksia hänelle, parit uudet simppanäytteet ja sitten ruvetaan etsimään muuta sairautta, jos tämä ei tuo tulosta mistä se simppojen extrahuono tulos johtuu.....se on suorastaan ihan paskana koko asiasta, ja epäilee lapsiakin, että kenen ne on. Mä en ole jaksanut nyt olla keskuudessanne, tuntuu et oma pää räjähtää tähän juttuun ja sit taas vielä duunissa ihan helvetillinen kiirus.

ViiniG: Punkku chile ja australia rules.....valkkarikin on kyl ihan jees ja sieltä Ninth island tasmaanian suunnalta nami!!

Hääpaikka: Kirkko olis mun mielestä ehdottomasti hesassa johanneksen kirkko, ja jatkopaikka joku vaikka kiva saariravintola kuten Njk.

Palailen juttuun kun tiedän taas enemmän, nyt keskitys taustailuun.

PQ:Ta kaikille kaikessa!!!!

Sandeman, en ole perehtynyt noihin endo-spesialisteihin. Pitäisi varmaan jostain endo-palstalta kysyä, että missä ovat saaneet hyvää palvelua.

Diacoria voin suositella. Mieslääkäri on asiallinen ja puhui ainakin mun miehen kanssa sellaisella kivalla tyylillä. Ja varmasti laittaa lähetteen teille julkiselle puolelle lapaan + muihin juttuihin, kun sulla se endo lukee papereissa, lisäksi ikääkin on ja yritystä jo reilu vuosi. Mutta saisihan siellä kaikki perustutkimut suoritettua loppuun eli miehen osuuden. Kun kaikki tiedot olisivat koossa, voisi Diacorin lekuri varmaan suositella parasta hoitomuotoa.

Ei millään pahalla, mutta mun mielestä ""kiire"" on aika huono tekosyy tällaiselle jutulle, jos asiaa oikeasti haluaa. Ehkä se oli miehen suusta vain sammakko, pelästymisestä johtuva reaktio. Itse kyllä koittaisin keskustella homman johonkin ratkaisuun. Ikävä tilanne, että toinen haluaa edetä ja toinen on ""välinpitämättömän"" oloinen asian suhteen :( Ah, ihania nämä parisuhteen kompromissit.

Mä juttelin eilen illalla miehen kanssa sen mustasukkaisuudesta. Olin kuulemma ollut outo ennen juhlia. No, en tietääkseni ollut mutta toisaalta juuri sitä ennen viikonloppuna mies latoi sitä paskaa mun silmille aika rankasti. Ehkä sitä ei tullut niin hirveän positiivinen siinä sitten oltua. Ymmärsi kyllä, että mä en sitä turhaa mustasukkaisuutta jaksa ja/tai katsele, joten eiköhän tämä taas tästä :) Sukatkaan eivät enää pyöri niin pahasti..

Voi harmitus Sandeman ja Kastehelmi! Toivottavasti asiat jotenkin lähtevät järjestymään. Isopit Katalle nyt sitten ihan virallisesti. Uskon, että inssikiertoon on aina paljon isommat odotukset, joten pettymyskin lienee suurempi. Mä en varmaan kestäis, kun ihan näin luomustikin joudun aina moneksi päiväksi murheen suohon. No, nyt elämä näyttää kyllä taas hymyilevänkin. Ei muuta kuin uutta kiertoa kohti! Nyt jo kp 10/28 ja tikuttamaan alan ylihuomenna.

Surulle ja Liinalle täältä vielä kovasti PQ:ta lähettelen.

HääG: En nyt oikein enää muista mikä oli kysymyskään, mutta vastailen nyt jotakin. Itse haluaisin pienet häät, mutta kirkossa kuitenkin vihkimisen. Häistä oli tuossa kesällä puhetta, mutta kun ei sitä vauvaa sitten tullutkaan on puheet häistäkin ollut jäissä. Joskos vaikka talvella saisikin häät pitää? Juhannusvauvaa kohti on nyt ajatukset suunnattu!

Huhuu, oottekos kaikki lounaalla, kun on niin hiljaista..? Musta tuntuu, että mä olen ollut lounaalla koko sairasloman ajan, nytkin olen koko aamun puputtanut ruisleipää, viiliä ja leipäjuustoa vuorotellen ja ihan koko ajan. Äkkiä arki alkakoon, mä paisun kohta ihan muodottomaksi!

Mä olen justiinsa lähdössä kummitytön synttäreille, toivottavasti ottivat mun toivomuksen tosissaan, eivätkä tarjoa mitään herkkuja, kummitytön äitiliini on ihan ykkönen keittiössä, leipomuksensa sun muut viritelmänsä vievät aina kielen mennessään..
Apua, Keiju, joko sä pääsit ""syömiskierteestä"" ja tartutit sen mulle?? :) Tuntuu täällä flussatkin tarttuvan, pikaista paranemista sen kourissa kärvisteleville!!