Tahkoojat 80

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastehelmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katalle kovasti tsempitystä riidan selvittelyyn. Jos koet itsesi kovasti loukatuksi, niin älä sovi liian helpolla. Kurjia nuo tuollaiset riidat. Meillä menee hieman toisin päin, mä osaa käyttää miestä vastaan sanallista miekkaa, ja toinen jää ihan alikynteen. Yleensä olen kuitenkin tosi asiallinen ja ne pahimmat loukkaukset käytän vain silloin, kun olen täysin raivona. Mies huomaa yleensä mun hermostumisen siitä, että alan käyttää kirjakieltä ja puhun rauhallisesti :) Sekös häntä vasta ärsyttääkin..

Gissan tilanne kuulostaa mielenkiintoista. Muutehan se selviäisi odottamalla mutta kun on ne clomit.. Oletko sä mitannut lämpöjä? Entä pitäisikö tai kannattaisiko tehdä yksi raskaustesti, jotta näkisit, että jospa siellä onkin tapahtumassa jotain.. Omituiselta kuulostaa tosiaan.. Mulla oli heinäkuisessa kierrossa niin, että vko oviksesta (kp24) alkoi tulemaan ruskeaa tavaraa ja sitä tuli sitten kp28 asti, jonka jälkeen alkoikin normimenkat. Ei ole ennen tullut ja toivottavasti ei tule toiste. Mitään ihmeellisiä kipuja ei muistaakseni ollut töhnä-vaiheessa (ihmeen nopeasti sitä muuten unohtaa..)

Juu toi tappeleminen on aika ärsyttävää ainakin meillä, kumpikin eka raivoo toisilleen ja sit ollaan hiljaa ainakin se päivä. Se sit alottaa pikkuhiljaa keskustelun, joka tuntee olevansa syypää.

Gissa, mulle kävi noin vuosi sitten yhdessä kierrossa, siis tuli vähän jotain, mutta siitä ei osannut sanoa onko menkat vai. Tein sitten raskaustestin varmuuden vuoksi ennen kuin aloin popsimaan clomeja.
Niin ja tän testin kanssa kävi vielä niin, että siihen ei tullut edes kontrolliviivaa. Vähänkö ärsytti mennä apteekkiin ruikuttumaan, että testi ei toimi ja että haluan uuden kun nyt on pakko tilanne testata. Noh, sain korvaavan testin ja myöhemmin tiedon apteekista, että testi tosiaankin oli viallinen. Kaikenlaista voi siis testienkin kanssa tapahtua. Enkä taatusti tehnyt testiä väärin, ikävä kyllä kokemusta niistä on.
Sinuna ehkä toimisin myös Kastehelmen ehdottamaan tapaan, tekemällä testin varmuuden vuoksi. Jos oliskin jotain niin ei tarvi surkutella sitä mahdollisuutta, että pilaa kaiken lääkkeillä, joita ei saa ottaa raskauden aikana.

Kiitti Kastis tsempeistä, laitoin aika neutraalin viestin takas miehelle että josko juteltais myöhemmin asiasta. Kurjia tämmöset tappelut kun ei mitään järkevää syytä.

Sandemanille PQ. Eipä siihen mitään voi lisätä..Tutkimukset kehiin vaan!

Mä odottelen että pääsis kotia ja päikkäreille..nukuttaa niin ettei pysy ajatukset kasassa. Nyt on ihan sellanen Karvinen-fiilis että vihaan maanantaita!!

Ei silti ole tarkoitus masentaa teitä muita..=)

Lohdutus Katalle, aina vetää vähän siiven maahan mutta toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja rauhan maahan!
Lohdutushalit myös Sandemanille, toivottavasti pääset pian Fredrikan luo ja tutkimuksiin. Sekin tuntuu yleensä jo helpottavan kun tietää että asiassa edetään!

Gissan tilanne on mielenkiintoinen. Toivottavasti olisi jotain positiivista.

Pöh, riitely ei todellakaan ole mitään mukavaa :(
Ja Sandelle tsemppistä Fredrikalle mukaan. Sanelmalle isopit.
Ja tätiä odotelleille onnittelut!!

Ja sitten ON. KP 27. Testasin äsken apteekin omalla r-testillä aivan haamun haamun. Tuli sallitussa ajassa ja on ihan värillinenkin, mutta tooooosi vaalea. Hui.

Pelottaa ihan älyttömästi. Siis kaikki ja varsinkin se, että testissä on jotakin häikkää. Testasin eilen unistepillä ja siihenkin tuli ihan mitätön haamu, mutta se tuli vasta noin kymmenen minsaa lukuajan päätyttyä, joten en noteerannut sitä. Tiedän, että kuulostaa kauhealta testimanialta, mutta mulla on viime päivinä ollut ihan outo olo. Siksi oli pakko testata. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, joten voihan se olla, että haamut siirtyvät siteeseen lähiaikoina. Jonkin verran on viime päivinä ollut menkkakipuila. Pitänee odottaa pari päivää ja kokeilla uutta testiä.

Mukavaa päivää Teille ihanat kanssatahkoojat!

Varovaisia tuuletuksia Siirapille! Mites se nyt menikään, oliko tämä vasta ihan ekoja clomi-kiertoja? Toivottavasti en nyt muista ihan omiani.. Kyllä se tippa n. vko oviksen jälkeen on tiennyt kaikilla muilla hyvää, paitsi mulla.. :) Tai mistä sitä tietää, onko mullakin ollut silloin yritystä, joka ei ole riittänyt maaliin asti (en ole testaillut silloin, kun en viitsi hötkyillä).

Vaikka (toivottavasti) voimistuvasta plussasta olenkin äärimmäisen onnellinen Siirapin puolesta, myönnän silti tuntevani pienen piston.. Olisipa meilläkin joku ""vika"", jota voisi korjata. Silloin kun tuntuu tärppi käyvän aika nopeastikin.. Huoh, tämä selittämättömyys on kyllä p*skaa, vaikka onhan se tietysti kiva, ettei mitään esteitä pitäisi olla. Eli siinä mielessä en tietenkään mitään ""vikaa"" toivo..

Jeee, hinoa Siirappi!! Eiköhän se viiva siitä vahvistu ja voit liittyä tahkoojaplussiin:-))). Olihan se jo aika että tännekin tulee niitä plussia!!

).( ens maanantaiksi varattu firman terveystarkastus jossa saan samalla kilpirauhaskokeet ja hemoglobiinit ja sitten keskiviikkona ssg Brunon hoivissa. Prkle jos ei tämä tästä tutkimalla selviä....! Täytyy vielä keskiviikkona soittaa Fredrikalle (oli nyt lomalla) että saapiko niitä clomeja puhelinreseptillä vaiko pitääkö käydä levittelemässä reisiä:-(.
Miehen simppatesteistä en jaksa nyt kommentoida, eipä ole paljon puhuttu kesällä siitä aiheesta. Kai sekin odottaa noita clomeja ja niiden toimimista?? Mies ei oikeasti varmaan edes tajua kuinka herkkä ja kipeä aihe tämä meidän lapsetttomuus on mulle. Ei todellakaan ole mikään pehmomies vaikka siitä pehmo-isukki voisi tullakin. Hoh, itsepähän olen mieheni valinnut, ei auta. Jos teitä ei olisi tukena olisin varmaan jo seonnut tämän vuoden aikana. Nyt lähti käyntiin kierto nro 17:-(.

Hei Kastis!

Oikein muistelet, tämä on toinen clomikierto. Ensimmäisessä yksi tabletti päivässä kierron 4-8 ja nyt kaksi tabua samoina päivinä.

Ymmärrän hyvin, tai ainakin kuvittelen ymmärtäväni mitä tarkoitat. On varmasti turhauttavaa, kun ei tiedä mitä pitäisi ""korjata"", kun ei ole mitään korjaamista. Ja odottaa ja odottaa. Ja pettyä.

Ja kiitos varoivaisista onnitteluista. MInä olen aika skeptinen itse tuon haamun tai noiden haamujen suhteen. Uskon sitten, kun viiva vahvistyy. Siis jos vahvistuu. Mietin ensin, että tulenko tänne ollekaan tästä kertomaan, mutta en voinut olla jakamatta sitä jonkun kanssa. Ja ymmärrän enkä loukkaannu, jos tämä haamuilu tuottaa myös pahaa mieltä.
Mutta raportoin tilanteesta.

Siirappi, jännäksi vetää! Olen siinä käsityksessä että haamuakaan ei tule jos ei todella ole raskaana joten varovasti tuuletan minäkin. Toivotaan että olisi ""sitä"" ja kaikki menisi hyvin jatkossakin! Noi oireethan sulla on olleet tosi lupaavia!

Hyvä Sandeman että pääset siihen aukioloultraan jo ensi viikolla, sitten on eräs etappi takana taas!
Toivottavasti saisit ne clomit pian!

Mulla oli huono olo aamulla ja välillä tulee vieläkin sellaisia ""aaltoja"". Syön kuitenkin vielä huomisen teroja joten ei luulisi sen tällä kertaa johtuvan keltarauhashormonin vajauksesta.
Mietin että voiko noi terot tosiaan haitata ovista kun olin yhden kierron niitä ottamatta ja silloin sain tosi selvän ovisplussan kp14 ja kierto oli ihanteelliset 28 pv. Silloin ei vaan päästy toimimaan :( ??? Ei kai ne terot pitäisi ovulointiin vaikuttaa puolin eikä toisin?
Nyt lomalla toiminnan puutteesta ei voi valittaa...sain virtsiksenkin tiheästä puuhastelusta!

Sullahan oli Siirappi tosiaan mielenkiintoiset päivät noille clomeille, yleensähän ne ovat kp3-7 tai kp5-9. Samahan se, kunhan toimivat :) Nyt täältä suunnasta MegaPQ:t, että kaikki jatkuu hyvin loppuun asti, olisi jo aikakin täydentää tahkoojaplussaajia. Viimeksikin sinne puolelle siirtyi porukkaa täältä aallossa, joten toivottavasti tulisi nyt taas samanlainen suma.. Siirappi ja Julia nyt ainakin heti ens alkuun :) (Ja tässä samalla varmaan unohdan nolosti jonkun muun jännääjän).

Sandeman, hinoa, että hommat etenee. Onhan se aina askel eteenpäin. Oletko itse miettinyt minkäänlaista suunnitelmaa tai aikataulua varsinaisten hoitojen aloittamiseksi? Sun miehellä taitaa olla ihailtavan luja usko, että kaikki järjestyy luomuna,mutta joskus pitää vain ottaa härkää sarvista (tiedän, että tiedät..), eikä se aina ole niin mukavaa.

Keijukainen, mulla ainakin yhdessä kierrossa tuli todistettu ovis kp18, vaikka terot oli aloitettu kp15. Ja todistusaineistona oli ultra + s-prog. En siis tosiaan usko niiden estävän ovista. Voithan sä jättää terot taas pois, jos haluat testailla :)

Huiiiii, vilunväristys meni kun luin Siirapin ilouutiset!! Mää uskon, että tuohon voi luottaa koska se tuli ns. sallitun testiajan kuluessa, ei siis mikään tuntien päästä roskishaamu. Varmaankin silti haluat vielä parin päivän päästä testata uudestaan. Eiköhän se siitä vahvistu! Mulla viime raskaudessa testi näytti selkeää plussaa vasta neljä päivää menkkojen oletetun alkamisajan jälkeen, sitä ennen haamuja. Mulla tähän löytyi myöhemmin selityskin, oli kaks kaveria kiinnittynyt, joista toinen irtosi heti alkumetreillä ja näin aiheutti hcg:n laskun hetkeksi.
Kyllä nyt tekee mieli jo tuulettaa Siirapin kunniaksi!!! *tuulettaa*

Kyllä mä Kastehelmi muuten voisinkin testata mutta mulla oli niin järkyt menkkakivut sen terottoman kierron aikana että ei tee enää mieli testailla. Mulla on tosta paketista vielä yks satsi jäljellä ja samalla reseptin vikat. Eli juttelen sen Sjöbergin kanssa että otanko uusinnan repsuun vaan koetanko vaan olla ilman. Kai ne menkkakivutkin tasoittuu, pitäishän terojen jälkeenkin ne jeesata ainakin vähäksi aikaa mutta nyt lomalla en halunnut niitä järkkyjä kipuja joten siksi aloitin taas.

Hienoa Siirappi, PQPQ!

Sandeman, voi prkl...:(

Noista clomeista muuten kyselin viimeksi gyneltä tai siis, että mikä ero on ottaako kp 3-7, 4-8 vai 5-9... Sanoi, että se on pientä hienosäätöä, riippuu naisen omasta kierrosta. Ja tuo 4-8 on ihan yhtä ""hyvä"" aika kuin muutkin, hieman epäsuositumpi lekureiden keskuudessa vaan.

Vautsi vau, Siirappi! Mieletöntä :). Kuinkas kauan teillä oli yritystä? Kunpa itsekin näkisi sen haamun tikussa, huokaus.

Oltiin siis häissä la. Oli ehkä kauneimmat häät joissa oon koskaan ollut. Intiimit ja tunnelmalliset. Ehkä sekin, että kyseessä oli erittäin rakas ystäväni. Ei sitä jossain serkkujen häissä oikein herkisty. Su oltiin sitten 2v. synttäreillä, joissa oli yli 10 lasta 0-7 -vuotiaita, argh.

).( Kp 7, joten tosi tylsä vaihe menossa tässä asiassa. Olin varmaan viikon ihan maassa. En mä vauvajuttuja ajetellut, mutta olin vain alakuloinen, itketti jne. Häät auttoivat ja nyt on hyvä mieli.

Voi että mokasi tosi pahasti häissä. Olin kuullut, että yksi ystäväni (tai oikeastaan ystävän ystävä), joka asuu ulkomailla on raskaana, että vuoden vaihteessa syntyy vauva. No, menin sitten juttelemaan ja samalla kysyin, että tuleeko teille vauva, että pikkulinnut ovat laulaneet. Hän sanoi, että joo oli tulossa, mutta ei tulekaan. Voi että tuli kauhea olo, halasin ja melkein teki mieli sanoa, että niin oli meillekin tulossa. Pahinta oli, että mulla oli kaverin 5-kuukautinen siinä sylissä...

Totta se on, km:t ovat yleisiä :((.

mitään lämpöjä en ole mittaillut ja tuota testaamista mietin jo itsekin... toisaalta eihän sen vielä kuuluiskaan antaa plussaa, kun on vasta vähän yli viikko oviksesta.... voi p***a tätä kroppaa. Odottelen nyt vaan, että jos ne menkat tulis joskus viikon päästä.... hermo menee, jos ei tule, kun raskauteen en tuon vuodon jälkeen usko.

Siirapille ISO, mutta varovainen onnittelu :) toisesta clomikierrosta mullakin tärppäsi :)

Hyvä Sandeman, että lähtee homma etenemään. Kaipa sitten ois muutaman clomikierron jälkeen miehenkin järkevää mennä testiin, mutta saatpahan pidettyä rauhan perheessä siihen saakka :)

Viimeksi, kun olin siellä clomien seurannassa, se lääkäri sanoi, että aika turhia on nämä seurantakäynnit?? Se lääkäri oli aika outo muutenkin.

Gissa, veikkaan ettei sun kannata vielä laskea kp:ta (siis kierron alusta) ja aloittaa clomeja. Mulla tosiaan tuli heinäkuussa vko oviksesta sitä ruskeaa kamaa 5 vrk ja vasta sitten menkat. En tiedä mitä oli, mutta mun tapauksessa ei siis mitään ""positiivista"". Alkui tuhrulla ja välillä tuli aika reilustikin..

Keijukainen, inhoja nuo kivut. Toivottavasti loppuisivat muutenkin, että ""pääsisit"" teroista eroon. Keskiviikkonahan sitä selviää paljon :)

En tiedä sen tarkemmin, enkä udellut. Toivottavasti olivat vaan aikaisin kertoneet.

Sandemanille tarmoa lekurikäynneille. Jotenkin se aina helpottaa, kun käy tutkittavana. Asiat edistyvät. Mäkin haluaisin taas nähdä mun munasarjat!

Torstaina aloitan oviksen tikuttamisen jälleen. Enpä ole sitä vähän aikaan harrastanutkaan. Tiedättekö onko kauhean väliä sillä mihin aikaan testailee? Tai jos ei joka päivä ihan samaan aikaan olekaan testailemassa?

Jaahas, kohta on eka työpäivä ohi ja ihan kivuttomasti. Otettiin kahvitukset, toin herkkuja lomaltapaluun kunniaksi kun lomallelähtöä ei voitu juhlia kun suurin osa oli silloin lomalla.
Mitkäs on Piritan fiilikset??

Kastehelmi, noi kivut on sikäli jännä homma että mähän pärjäsin lähes koko viime vuoden hyvin ilman buranaa. Nyt kun olin syönyt 3 kk teroja ja pidin yhden kierron ilman, kivut oli aivan järkyttävät! Vuodon määrässä ei ollut muutoksia tai muutakaan mutta koski ihan hulluna 2 pv, vatsa oli aivan sekaisin eikä lääkkeetkään tahtoneet purra moisiin kipuihin.En sitten tiedä että aktivoiko noi terot jotenkin elimistöä vai mikä sen aiheutti.
Kauhulla odotan kun lopetan tän 3 kk:n terokuurin että taasko se h***tti on edessä...

Hertta, tosta ovistikutuksesta. Mä oon mielestäni saanut parhaimman tuloksen kun oon testannut joka päivä lähes samaan aikaan. Ja näin duunin aikana se testailu on helpointa illalla tietysti. Mutta ton viime kierron ryssin niiden mammaksin tikkujen kanssa tai sitten sitä ovista vaan ei ollut. Mutta henk. koht tykkään kyllä aconeista enemmän, ne viivat on huomattavasti selkeemmät. Vaikka kerran oon mammaksillakin saanut selkeän ovisplussan, on silti musta aconeita helpompi tulkita.

Kiitos peukuista. Olette ihania! Mutta en uskalla vielä tuudittautua plussatunnelmiin. Vaikka järki sanoo, ettei testiin tule kahta viivaa, vaikkakin huisin haaleaa, jos ei ole hormonia veressä. Luin jostakin toisesta ketjusta, että koholla oleva lh voisi näkyä testissä, mutta apteekin testi ei ole ihan niin herkkä kuin esim. aconin kymppi, josta oli puhetta. Ja ei mulla kyllä ole ennenkään apteekin testi haamuillut, paitsi silloin kerran, mutta se oli puhdas roskishaamu, joka tuli noin 5-6 tuntia testaamisen jälkeen. On kyllä jännä fiilis. Kerron heti, jos jotain kerrottavaa tulee.

Hertta: Ollaan veivattu viime syksystä, eli kohta puoliin vuosi. Epäilen tosin, että tämä oli eka ovis.

Heippa tytöt!

Tää on ihan toivotonta. En ehdi millään mukaan keskusteluun. Kertoo varmaan kiireestä jotain, että unohdin tänänä mennä 15.30 lääkäriin. No sain uuden ajan vielä tänään eli suuntaan sinne. Onneton jauhopää!!

Joka tapauksessa varovaiset tuuletukset Siirapille. Huisia!

Palaillaan paremmalla ajalla... (koskakohan sekin on...)

Yhteistyössä