Tahkoojat 153

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti
Sanelma*
Niin, tottakain seuraan myös Idolsia. Lähinnä tätä Suomen omaa. Satunnaisesti Amerikan versiota. Mulla vähän jarruttaa näitä koukkuun jäämisiä se, ettei miestä kiinnosta TV:n katselu pätkääkään. Se vaan möyryää autotallissa kädet kyynärpäihin asti rasvassa aina kun jaksaa. Ja minä tuijotan töllöä. Sitten kun se sisällä viihtyy, niin harvemmin katsellaan realitysarjoja. Silloin on ihan muuten real life :)
 
Vippe
Vau Gissa! Mahtava saalis. Varmasti on pinkeä olo, huhhuh. Täälläkin on peukut pystyssä, että alkiosaalis olis yhtä mahtava!

Keiju, oltiin siellä häissä lauantaina, nii missasin sen Vaimomatskun.. Toivottavasti se NY ei voita, on kyllä nii kamala biaatch, ettei mitään rajaa. Vitsi, olis kyl pitäny nähdä. Kunnon kissatappelua, hih! Tarvii kattoo, josko se jakso löytyis jostain netistä.. Amazing Race on mun suosikki myös. Harmi kun se loppu jo. Oikeestaan oli ihan jees että Freddy ja Kendra voittivat, vaikka nekin oli välillä tosi ärsyttäviä. Idolsia tietty tulee katottua.. Harmitus oli kova täälläkin kun Johanna ja Mia tippuivat. :( Mahtavimmat äänet.. Ne kaks pikkupimua ei oo oikeen mistään kotosin.. Ok, Annalla on hyvä ääni ja osaa laulaa, mutta se ei saa niihin biiseihin sieluaan.. Panu on kyllä aika jees myös, noi heviäijät ei mua kamalasti nappaa, vaikka Kristian upeesti sen Lapin kesän vetikin (nimim. vieläkin ihokarvat nousee, ku katon sen youtubesta).. Nojoo, tulipas vähän tajunnanvirtaa idolseista. Jenkkiversioo mää alan kattelee sit ku ne pääsee finaalivaiheeseen..
 
**Keijukainen
Vippe, se NY on ihan järkyttävä ja lisäksi mietin että meneeköhän sen hissi ihan ylös asti, kuten Kastis jossain muussa asianyhteydessä aikoinaan mietti :)

Mä en voinut Amazing Racessa sietää sitä Haydenia, kämätti naama vinossa joka asiasta, voi että se oli ärsyttävä. Ei voi kun sääliä sitä Aaronia kun päätti naista kosaista loppumetreillä =)
Mä tykkäsin niistä painijoista :)

Mä en myöskään välitä Idolsissa siitä Kristiinasta, olis mun puolesta saanut tippua viimeksi Mian sijasta. Olin aika järkyttynyt kun Mia putosi, kuitenkin hyvä ääni ja mahtava eläytyminen.

Me katsotaan kaikki muut reality-sarjat yhdessä miehen kanssa paitsi Tanssiohjelmasta se ei välitä ollenkaan eikä edes vilase.
Samoin Lostia ja Prison Breakia seurataan yhdessä.

Kävin äsken hoitamassa kansalaisvelvollisuuden eli äänestämässä vikana ennakkoäänestyspäivänä. Äänestin tuttua ehdokasta, joka kylläkin on nyt vaihtanut puoluetta mikä mietitytti. Mutta sinne meni =)
Äänestyspäivänä oon siellä Lapissa joten silloin ei olis onnistunut.

Ihana ilma oli ja on ulkona, oli kiva kävellä auringossa ja piipahtaa lounaalla.

 
Sandeman9503
Gissalle mega-PQTA!!!
Mukavaa kun täällä tahkoojissa on taas uutta elämää ja kevätaurinko lämmittää!

Terkuin Sandeman, seuraava tahkooja-poksahtaja rv35+1
 
annu78
Moi!
Ihana ilma!!!! Tätä on odotettu, toivottavasti ei tuu takatalvi. Muuten fiilikset on vähän maissa. Mun kaveri kävi eilen kylässä 10kk ikäisen tyttönsä kanssa ja kertoi että perhe kasvaa syyskuussa. Siis ihan hieno homma mutta ei voi mitään että vetää mielen kuitenkin synkäks. Sitten koko edellisen yön näin painajaisia että oon varmaan Suomen ainoo lapseton nainen.
Mulla alkaa loma huhtikuun alussa ja silloin täytyy kyllä hoitaa toi miehen simotesti alta pois. Saadaan tätä asiaa pikkusen eteenpäin.
Mä kattelen realitysarjoista huippumalleja, idolsia ja tanssii tähtien kanssa.
 
Vippe
Hihhih, nauratti Keiju toi sun Hayden kuvaus, kämätti naama vinossa. :D Hihitän täällä ääneen.. Mut se on kyllä ihan totta. Muaki ärsytti se. Ainii, oon kyllä tanssiohjelmaankin hurahtanu.. se unohtu täysin.

Äänestäminen taitaa jäädä vaalipäivään. Me ollaan miehen kans käyty aina yhdessä, enkä mää nytkää viitti mennä ilman sitä, ettei sen tarvii sit yksin mennä sunnuntaina.. Se on nyt työmatkalla (ja nippailuista päätellen olis ovisaika, joten ei mitään jännäilytsäänssejä tässä kierrossa..).

Sande, uskomatonta että sää poksahdat jo ihan pian! Muistan ku meillä oli suurinpiirtein samoihin aikoihin lapa... Miten tää aika menee niin äkkiä..

Mutta palataan taas.. :)
 
gissa
Iltaa taas!

No niin, soitin ip:llä ja tulos on 7 hedelmöittynyttä. Tietysti toivoin enemmän, mutta olen onnellinen näistäkin, varsinkin jos vielä huomenna ois osa "hengissä". Viimeksi oli ehkä 10 hedelm. ja siirtopvnä enää 5 jäljellä. Joten aikamoista katoa voi vielä tulla. Tosin yksikin riittäisi..

Molly, ei se niin paha ole, ettei sitä kestäisi! Ne on tietysti tosi henk.koht. juttuja, mutta tuskin moni menis toista kertaa, jos ois kestämätöntä. Eka punktio mulla tehtiin ihan normaalisti, eli pelkällä puudutuksella. Toisessa ja tässä kolmannessa vasen munasarja on jotenkin kohdun takana tms, että neulan kanssa pitää mennä kohdun seinämän läpi, joka siis liian kivulias puudutuksessa tehtäväksi. Kuulemma, enkä käynyt väittämään vastaan.

Fiilis nyt ihan hyvä, tietty vähän tuntuu ja turvottaa, mutta muuten ok. Lisäksi vähän lämpöä, mutta saa onneksi levätä. Huomenna sitten siirto, hui.

Hassua, kun täällä nyt niin aktiivisti uusien kirjoittajien ansiosta. Tosi kivaa. Mä en ole vielä ihan kartalla kaikkien tilanteesta, joten kommentoinnin vähyys ei johdu kiinnostuksen puutteesta :)

Tosiaan jännää, että Keiju pääsee kohta japaniaan!!!!
 
*Kastehelmi
Hinoa gissa, että kuitenkin hedelmöittyneitä löytyi noinkin monta. Toivotaan ettei katoa tule ja siirto menee hyvin. Ja tietty siitä eteenpäinkin toivotaan kaikkea hyvää :)

Japaniaan.. Vau. Muistan, kun Keiju varasi matkan ja tuntui että sinne on aikaa. No, nyt se on jo. Hinoa. Miehen ex muutti Japaniin töihin, varmasti hieman erilainen työkulttuuri siellä kuin täällä..

Koiruli oli eilen lähes kuin enkeli, mitään hepuleita ei tullut. Ehdin jo ajatella, että nyt se on oppinut olemaan. Mutta pah, aamu oli taas yhtä hulabaloota ja puremista. Onneksi tulevat tänä iltana hakemaan.
 
molly
Gissalle megapeukutukset ja tsempit ja kaikki mahdolliset telepaattiset onnentoivotukset ja vibat, uummmmmmmmm :)

Keiju, koskas lähdette reissuun? Varmaan tosi ihanaa. Matkustaminen on meidän intohimo (meinasin kirjoittaa intohino), kulttuurit, ruoka, maisemat, ihmiset, katukuva, trendit, tunnelma, kielet, aij ai. Matkustaminen todellakin avartaa. Mun mielestä elämässä kaikista parasta on, kun on seuraava matka tiedossa ja e-tiketit laatikossa odottamassa! Kukkiikohan Japanissa jo kirsikkapuut... En ole itse käynyt siellä mutta houkuttelis kyllä vähäsen. Ollaankin melkein kaikki muut Aasian kolkat reissattu. Nooh, saat sitten kertoa matkaraporttia :)

Oliskohan se lista pitänyt raahata mukana tänne uuteen ketjuun, tuli just mieleen...
 
molly
Jos vaikka pidetään tää mukana vähän aikaa ainakin. Missä Tiitu??
Puuttuuko ketään muita?

Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu76, 28/38, kesä -04
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Keijukainen, 33/29, 9/04
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Manna, 31/31, 08/04
Larek, 28/38, yritystä 03/06 laparoskopia 11/06
Vippe, 30/31, 08/04, lapa 03/06
Gissa, 30/32, yriytstä 3,5 v, IVF/ICSI
Sanelma, 31/36, 9/04, 2xIUI, IVF/ICSI tulossa keväällä
Molly, 31/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Tiitu
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01)
 
**Keijukainen
Heipsan,
Mustakin on aivan ihanaa kun on aktiivista kirjoittelua :) Tosi nastaa kun tytöt tulitte tänne !!

Gissa, toivotaan että katoa ei synny. ja tosiaan, yksihän se riittää kerrallansa, vai viimeksi ne taisi siirtää sulle 2?? Toki parempi että jäis mahd. paljon pakkaseen joten toivotaan toivotaan...
Moneltakos sulla se siirto on? Toivon että ehtisin lukemaan raportin, pe oon jo matkalla Lappiin joten en pääse koneelle.
Kiva kuulla että fiilis on hyvä.

Hih, Kastis pääsee täystuhosta rauhaan tänään :D

Molly, me lähdetään Japaniin ensi viikon torstaina eli reilun viikon päästä! Mahtava fiilis. Tullaan kuun vaihteessa takaisin. Kirsikankukista en tiedä, yleensä kukkivat maaliskuun lopulla mutta jossain oli juttua että talvi on ollut leudompi joten voivat kukkia jo tän kuun puolivälissä. Olishan se hinoa jos olisivat kukassa siellä ollessa, se on kuulemma aikamoista hulabaloota ja juhlaa paikallistenkin kesken.

Mekin on Aasiaa rundattu eli seuraavaksi pitäisi oikeastaan vaihtaa mannerta kunhan Japani on nähty. No, onhan siellä joitain paikkoja kuten Tiibet, Nepal jne. joita ei ole nähty ja jonne ei ole ihan niin helppo päästä ja Nepal nyt ei muutenkaan houkuttele.
Samoin kuin Koreakaan.

Missä kaikkialla ootte Molly Kiinassa käyneet? Me on käyty Pekingissä, Shanghaissa ja HongKongissa joten aikamoisen erilaisia paikkoja kaikki. Eniten tykkäsin ehkäpä Pekingistä kulttuuriannin takia.
Kiinalaiset ihmiset on luku sinänsä, ihania ovat ja avuliaita mutta voi tsiisus kun osaavat olla hankaliakin sille päälle sattuessaan.
No nyt sitten "tutustutaan" japanilaisiin =)

Mukavaa päivää kaikille ja Gissalle erityispeukut jo nyt :)

 
molly
Samat paikat Kiinassa on tullut nähtyä :) Juu ja ne ihmiset joskus tosiaan, tell me about it ;) Mutta siis Lappiinkin olette menossa nyt viikonlopuksi, ihanaa. Törmäät ehkä sitten Mannaan siellä, heh. Ja eiks se Juliakin tahkoojaplussista ollut menossa sinne päin. Tehän voitte pitää siellä ihan omat bileet. Mua hävettää myöntää, että Suomessa taas on tullut vähemmän matkusteltua, että on kyllä monta hienoa paikkaa vielä näkemättä. Mutta ehkä sitten joskus vielä.

Vippe, harmi muuten jos mies on reissussa oviksen aikaan :( Mikä kp sulla on? Onko yleensä ovis just tähän aikaan? Ette kerinnyt laittaa varastoon, heh? Tai olisiko mahiksia vielä kun hän palaa. Harmittavaa tuollainen kun pitkässä yrittämisessä muutenkin turhautuu ja jos sit menee taas kuukausi välistä. Höh.

Annu, missä vaiheessa kiertoa sä muuten oot? Sympatiahaleja siitä kaverin vauvauutisesta, know the feeling :/
 
Sanelma*
Hyvä Molly kun muistit listan... Meikäläinen lahopää ei itse muistanut sitä tuoda mukana vaikka alkujaan itse ehdotin. No onneksi loma on lähellä jo :)

Gissalle on tosiaan ulokkeet pystyssä. Toivotaan, toivotaan! Ja toivotaan että olokin kohenee pian.

Mihinkäs kuoppaan Tiitu tällä kertaa on pudonnut. Tulehan ilmoittautumaan vähintään.

Me ollaan miehen kanssa vähän hillitympiä matkailijoita. Ehkä vähän arkoja kokeilemaan mitään kovin extremeä. Meille tärkeintä on aurinko ja hyvä ruoka. Tänä kesänä ei ollakaan menossa mihinkään. Ehkä sitten syksymmällä.

Mikäs Keiju tämä Lapin keikka on? Loma vai työ? Meneekö sulla Japanin reissuun kesälomaa vai onko ylimääräisiä vapaita kertynyt?
 
**Keijukainen
Niin taitaa se Manna olla vielä ensi viikonlopun Lapissa :)

Sanelma, se Lapin matka on työreissu, pe-su.
Ihan kiva kun firman piikkiin pääsee, siitä onkin aikaa kun oon Lapissa ollut.

Japanin matka on talviloma + kaksi päivää jotka oon tehnyt sisään. Kesälomaa en raski talvella käyttää :)
Sitten kun tullaan, onkin sujuvasti pääsiäinen ja pääsiäisloma ovella =)
Hip hei.
 
Vippe
Gissa, peukutuksia myös täältäkin. Hyvä että hedelmöittyi noinkin moni, vaikka olisi voinut toivoa sillä munissaaliilla vähän enemmänkin. Mutta hyvä näinkin. Toivottavasti lähtevät hienosti jakautumaan! Tsempit siirtoon!

Fiiliksistä toisiin. Mun ystävä (joka plussasi reilun 3v yrityksen ja PASin jälkeen) on saamassa keskenmenon.. :( Se oli käynyt eilen varhaisultrassa eikä siellä ollu näkyny sykettä, ja illalla oli sit alkanu kirkas vuoto.. On tää niin väärin. :(

Molly, ei saatu oikeen varastoonkaan, ku oli se hääreissu ja oltiin kavereilla yötä. Perjantaiset simpat tuskin kestää tänne asti.. Mulla on nyt kp15. Nippailee niin vahvasti että kyllä se ovis ny tänää menee, ja huomenna on jo myöhäistä. Nooh, eihän me luomuplussaan uskotakaan, joten.. ;)

Kaikki reissailee... Määkin tykkäisin reissata, mutta mies ei ole niin innostunut ku mä. Ehkä se johtuu sen työmatkoista. Eli oo nyt mitään reissua tiedossa.. Mutta me ollaan kyllä niiden suhteen melko ex-tempore, että voipi olla että tänä vuonna vielä johonkin pääsis...
 
Liina0
Heipsan tyttöset!
Olette jossain vaiheessa kyselleet ja nyt ajattelin ilmoitella itsestäni ja sanoa teille hyvästit. Tosiaan yhteiselo miehen kanssa on ohi pikkuhiljaa, paperiasiat pitäisi laittaa eteenpäin ja sitä muksua ei sitten meille tullut. Rankka vuodren alku ollut, mummo kuoli ja mies ilmoitti ettei tästä lopulta taida tulla mitään muutenkaan. Yritän pistää oman elämäni järjestykseen tällä hetkellä sairaslomalla vanhempien luona, otti asiat henkisesti yliotteen. Onneksi saan katon pään päälle käverin luolta, joka tarvitsee vuokralaisen ja sitten jonkin ajan kuluttua poistun pk-seudun humusta takaisin maalaiselämään, kunnes työtä täältä löytyy. Kiitos näistä kirjoitteluhetkistä teille ja jos tässä vielä joskus pääsis uudestaan haaveilemaan muksusta uuden miehen kanssa.
 
**Keijukainen
Oho Liina, voisin sanoa että tosi kiva kuulla susta mutta uutisesi olivat kaikkea muuta kuin mukavia :(
On sulla ollut todella rankkaa ja varmasti tulee vielä olemaankin mutta hyvältä päätökseltä tuntuu tuo muutto, pääset irti kaikesta täällä.
Oletko pitkällä sairaslomalla?

Olet ajatuksissa ja kirjoittele kuulumisia aina jos jaksat, täällä me olemme...
 
Sanelma*
Moi Liina!
Keijukainen vei kyllä sanat suusta:
"Oho Liina, voisin sanoa että tosi kiva kuulla susta mutta uutisesi olivat kaikkea muuta kuin mukavia :( "

Ystäväni eron vierestä seuranneena voin kyllä sanoa, että joskus ero voi johtaa hyvinkin positiiviseen lopputulokseen. Tsemppiä siis sinulle. Kyllä se aurinko vielä paistaa sinunkin elämääsi!
 
Emmi06
Heissan!
Vai realitysarjat ja matkat täällä nyt aiheina. Ehdottomasti Idols!! nykyään liputan tolle Panulle. Alussa tykkäsin Kristianista ja Annasta, mut ny molempien persoonat ruvennut tökkii ja ärsyttään ihan täpöllä. Panu tommonen hiljanen symppis ja viime kerran ehdottomasti paras, että äänet sinne!!
Huippumalleissa ykkösenä Nik! Lisa oli hauska tapaus, joten oisin sen vielä soinut pysyvän mukana..vaikka aikas pimee oliki=)
Selviytyjät alkavat kans kuun lopulla, joten sitä seurataan tiiviisti!
Matkailu kuuluu myös meidän suosikkeihin ja huhtikuun alussa ollaan lähössä tonne etelän lämpöön, perheen ja toisen ystäväperheen kera. Eli lapsimatka tulossa (omat ja kavereiden), mutta ihanaa päästä lämpöseen!!!!
Meillä vielä noi kaukomatkat käymättä, mut kyllä lomalla on jonnekin päästävä. Kesälomalla haaveissa kaupunkiloma ihan kahdestaan, paikka vielä auki, mutta jotenkin tuo Barcelona kiehtoisi. Sattuuko jollain oleen kokemuksia paikasta??
Mutta viikonalkuja!!!
 
*Kastehelmi
Tosi ikävä kuulla Liinan kuulumiset :( Justhan te ostitte sen asunnonkin. Voi että, elämä heittelee. Mulle jäi kuva, että toi on tullut ihan puskan takaa, joka on tietty pahinta. Jos ois edes tiennyt, tai asiasta ois jutellut. Miehillä kai on aika yleinen tapa pohtia asiaa päässään ja sit vain "ilmoittaa". Vaikka mun elämä menikin eri tavalla (siis ero) niin oon silti äärimmäisen tyytyväinen nykytilanteeseen. Eihän meidän juttuja voi verrata mitenkään, mutta usko pois - ajan kanssa helpottaa ja joskus vielä mietit, että elämähän on nyt paljon parempaa. Tsemppiä ja jaksamisia!

Emmi, mä olen ollut Barcelonassa, tosin -90-luvulla. Ihan jees paikka, paljon nähtävää ja erityisesti pidin Gaudin rakennuksista. Voihan se olla, että paikka on muuttunut reilusti tuon jälkeen, mutta jos ylipäätään pitää Espanjasta, niin paikka on varmasti ok (mun omiin suosikkeihin espanjalaiset eivät kuulu).

Ai niin, Idolseista. Mä taas EN pidä Panusta, koska on liikaa yhden tyypin mies, laulaa pelkkää siirappia enkä oikein näe Survivorin vedon jälkeen potentiaalia muuhun. Harvoin muhun muutenkaan noi lässyn-lässyn osastot iskee. Johanalla oli upea ääni, mutta väärä biisivalinta. Samoin Mialla on hyvä ääni, mutta jotenkin tytöstä jäi kovin epätasapainoinen kuva - sellainen adhd, niinkuin moni kanssakilpailijoistakin mainitsi. Kristiina on musta jotenkin liian "pieni" tohon hommaan, Annalla upea ääni, Kristian on musta ärsyttävän leuhkan oloinen, Arilla on mielenkiintoinen soundi ja kyky käyttää ääntään.. Hmm.. kaiken kaikkiaan hyviä laulajia.
 
gissa
Ou nou... tosi ikäviä uutisia Liinalla. Lohdutusta tilanteeseen, ei voi muuta sanoa. Kyllähän ne asiat yleensä parhain päin järjestyy, vaikka nyt ei taatusti tunnu siltä. Todella huomaavaista, että tulit ilmoittamaan meillekin. Toivottavasti pärjäät!!!

Sitten epäkohteliaasti omaan napaan. Eli siirretty 1 ivf-alkio ja 2 icsiä pakkasessa samassa oljessa, eli yksi pas tulossa. Tietysti vähän harmittaa, mutta olen silti todella tyytyväinen, että jotain siirrettävää kuitenkin oli. Oli se aikamoinen show, ensin piti juoda lisää ja sitten taas tyhjennettiin jne. Hoidettua tuli kuitenkin.
Kotimatkalla sain pikavoiton, kun puhuin ajaessa puhelimessa :)

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä, yritän taas joskus kommentoida teidänkin asioita...
 
*Kastehelmi
Gissalle nyt lujat peukutukset (ilman paineita). Jospa se menis niin, että kun tohon reissuun sisältyi tollainen ei niin kiva ylläri (pikavoitto), niin tiedoissa ois myöhemmin "jotain" mukavampaa :) PQ siis!
 
annu78
Huomenta!
Molly mulla on luultavasti menossa joku kp14?, mä en enää ihan päiväntarkkaan muista kiertoani, mutta oviksen aika olis ollut äskettäin. Tiedä sitten oliko sitä, limoja oli lupaavasti muttei ainakaan niin kovia oviskipuja kun viime kuussa. No, pari kertaa touhuttiin, ei mitään kummallisia odotuksia.
Lähinnä odotan sitä että saadaan se simppatesti kuntoon ja katotaan jatkoo. Eilen puhuttiin miehen kanssa että viim. huhtikuun alussa hoidetaan se asia. Mullakin on silloin lomaa (ah, ihanat kaks viikkoo) ja kerkeen paneutuun asiaan. Ajattelin myös varata aikaa sinne vyöhyketerapeutille. Eihän se ota jos ei annakaan...
 

Yhteistyössä