Tahkoojat 142

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, perjantaita kaikille! Ihanaa, pääsee taas vapaalle kohta. Meillä mies on vähän sairaana (flunssa), joten rauhalllista oleilua tiedossa, hyvä niin.

Tuosta adoptiosta vielä tarkentaisin sitä omaa kantaani. En minäkään sitä epäile, etteikö adoptiolasta rakastaisi kuin omaansa, aivan varmasti rakastaa. Mutta sanoin, että se ei kuitenkaan ole meidän juttu, tarkoitin lähinnä sitä, että se koko prosessi tuntuu sellaiselta, että ei haluta siihen lähteä. Ymmärrän sen, että taustat ja muut täytyy tutkia tarkkaan, se on ihan hyvä lasten kannalta, mutta ei tosiaan iske meihin ajatuksena.

Hertalle mukavaa VT-käyntiä ja salaa pienen pienen peukutusta;) Hyvää viikonloppua kaikille!

Kopsaanpa tän vanhaan ketjun kirjoittamani viestin tänne ja nostellaan samalla ylöspäin...

Lääkäristä terkut! Jep jep, terot ja clomit siis kehiin. Mullakin on siis pco, selvisipä sekin. Ja siihenkin tuli selvyys, että pcolaisilla saattaa sokereiden kanssa olla probleemia eli siksi meillä molemmat mukulat yli 4,5 kiloisia ja vanhemmalla iällä riski sokeritautiin sairastumiseen on suurempi kuin muilla. Joudun nyt oottamaan ainakin tän yhden kierron ennen kuin voin clomeja aloittaa. Lääkärillä oli kyllä hyvin positiivinen käsitys jo pelkästään terojen syömisestä... tosin ei vakuuttanut mua, eipä ole ennenkään auttaneet...
Toivon Hertta, että sulla alkaisikin viikonloppuna vilunväristykset ja pissatus :)
Ja viikonloppuja kaikille!

Hei vielä! Olette te kyllä ihania peukkujenne kanssa :) O-plussa siis tuli pe, mutta ultrassahan näkyi vielä pe-aamuna pallukka eli uskon, että O lauantaina. Ehkä sit la-illalla alkaa tai viim. su-aamulla. Naurattaa jo etukäteen tämä pähkäily, kun on niin selkeät menkkaoireet kuin olla voi! Olisihan se aika huisia, jos Kirppu ehtii saada kaksi lasta meidän eräiden tahkotessa vielä ensimmäistä! Hih...

Kiitos infosta Hertta! Voihan se olla että ovis on ollut esim. pe-la yönä? Eli pallukka on ollut juuri puhkeamaisillaan ultrassa?
Miten teillä, oletteko menossa inssiin jossain vaiheessa jos clomit eivät tepsi?

Hyvä Kirppu kun sait apuja vaikka joudutkin nyt vielä vähän vartomaan.

Heippa kaikille!

Mulla on uusi työ ja en ole päässyt tänne kurkkimaan. Näyttö on niin, että ohikävelevät näkee ja tällä hetkellä vielä koulutusta, joten en istuskele tässä yksin. Nyt uusi työkaveri lähti kotiin, niin mä tietysti tulin heti tänne!! Hain sisäisessä haussa jokin aika sitten ja nyt mä sen sitten sain. Uskotteko että raskaudun samantien, nyt kun se ei oikein sovi. Tätä hommaa tekee vain 2 tyyppiä ja toinen meistä lähtee kesällä ainakin puoleksi vuodeksi pois. Mä olen siihen mennessä ehkä just oppinut tän homman ja voinkin sitten ilmoittaa, että mäkin jään!!!! Murphyn laki.

Mä olen myös paljon katsellut adoptiojuttuja ja miettinyt myös sitä, että pitäiskö nyt mennä sitten naimisiin ihan varmuudeksi. Joku mussa kuitenkin uskoo biolapsen mahdollisuuteen, koska ei tule edettyä asiassa. Me ei olla muuten menossa naimisiin, ainakaan nyt, niin jotenkin tuntuu hassulta mennä sen takia. Noh, katotaan nyt ainakin tämä tuleva hoito ja kattellaan sitten uudestaan.

Mulla edelleen kunnon rupi naamassa, mutta turvotus on laskenut. Kiitos kysymästä Keiju. Sunnuntaina meistä tulee kummeja ja mä todella toivon, että se lähtisi jo pois, kun kuitenkin otetaan valokuvia jne.

(.) Ti oli ultra ja pistosten piti alkaa. Menkat ei ollut kuitenkaan vielä alkaneet ja lääkäri näki jonkun suhrun (suora lainaus) oikeassa munasarjassa. Halusi sen takia siirtää aloitusta 2 viikolla, joten seuraava ultra 25.9. Tavallaan hyvä, kun mulla alkoi tämä uusi työ, niin ei tarvii ihan heti olla pois. Toisaalta jännitän, että toivottavasti se lähtee pois. Lisäksi joudun sumuttelemaan koko tämän ajan ja se alkaa jo todella tympäistä. Seksielämää ei enää ole ja se ahdistaa mua todella. Vaikka pää saattaisi haluta, ei kropassa mitään eloa :( Epäili, että ois joku keltarauhasjäte (taas suora lainaus) tai vastaava. No, toivotaan toivotaan. Lisäksi lääkäri sanoi, että sä kuulut niiden potilaiden joukkoon, jolla menee aina kaikki suunnitelmat ja hoidot pieleen. Ihan rohkaisevaa! No, mä rönsyilen taas, sori!!

Toivottavasti Keiju on oikeassa ja Sanelman hoito on toiminut siten, että ensin tulee vähän kipeämmäksi ja sitten vasta parantuu. Pääasia, että tehoaisi!! Hertalle minipeukut :) Kirpulle onnittelut clomireseptistä. Toimi mulla toisessa hoitokierrossa, josta km, mutta ei sitten enää uudestaan.

Äh, pakko lopettaa, tulee muuten romaani. Sen siitä saa, kun ei kirjoita viikkoon! Yritän palailla taas. Viikonloppuja kaikille!!!

Kiva kuulla susta gissa!! ja sä sait sen duunin!! Epäilit itse kovasti ettet saisi...eikös vaan? Hyvä juttu. Nyt ei sitten ainakaan pitäisi olla mitään paineita raskautumisesta kun se EI saisi tapahtua...
mä oon aina miettinyt että tarttisin jonkun tollasen jutun niin natsaisi ihan varmasti, kun nyt ei natsaa kun olis vakityö ja helppo olis jäädä pois.

Kivan kannustava lääkäri, voihan p***a....just joo. Toivottavasti 25.päivä näyttäis paremmalta, ei siihen onneksi ole kuin reilu viikko. Mulla kans sillä vkolla Sööperin vast.otto.

Onnea vielä kummiudesta!

Ja kaikille hyvää viikoloppua, Hertalle ne minipeukut edelleen. Mekin ollaan ihan kotsalla vaan, huomenna tulee yläkerran poikapari syöpöttelemään, tehdään jotain hyvää ruokaa. ja sunnuntaina ehkä katsomaan Lintsin ilotulitusta.

Terveisiä töistä. Hommia on niin paljon, että oli "pakko" tulla vääntämään. Saahan tästä toki rahaa, joten aina silloin tällöin voin tehdäkin överiä. Oltiin eilen huonekalukaupoissa. Sohva on nyt päätetty, joudutaan tilaamaan se erikseen kun haluan just tietynlaisen muutamalla hieman erikoisemmalla osalla. Ja olkkarin hyllystöstäkin on enää pientä vääntöä käynnissä :) Kolmanteen huoneeseen ostettiin eilen jo iso kulmatyöpöytä, kun oli -70%. Kannatti siis. Mahtuuhan se mun nykyiseen himaan siihen ylimääräiseen huoneeseen odottamaan varsinaista muuttoa. Keittiöstäkin tiedetään jo aika hyvin, mitä muutoksia tehdään - pitää vain konsultoida mun isää, että miten ne ratkaisut saa toteutettua parhaiten. Isä siis tekee ne, kätevä kun on. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa siis hyvältä :)

Ootte täällä aikaisemmin puhunut endosta, ja mulla se on ihan varmuudella tullut takaisin. Mullahan ei sitä ylipaljon ollut, eikä siinä ollut esim. suolikiinnikkeitä, mutta se kohdunkannatin oli kireä ja sama kiinnike painoi silloin virtsarakkoa. Kun kiinnike leikattiin pois, vapautui rakko "normaaliksi", kuten leikkauskertomuksessa lukee. Ennen lapaa loppuaikoina mulle tuli aina yhtäkkiä hirveä pissahätä.. tai siis ei edes hätä vaan oli aina vaan juostava. Samaa alkaa olemaan nyt. Tosi inhottavaa, kun ei niitä vessoja ole ihan joka kulmalla. Onneksi näitä megajuoksutuksia ei tule edes joka päivä, mutta esim. kaupan kassajonossa ovat tosi ärsyttäviä. Pitäsi varmaan siis jossain vaiheessa, kunhan selviän siitä loop-hoidosta, käydä Sööperillä katsastamassa tilanne ja miettiä sit, että pitäisikö ottaa jotkut jatkuvat e-pillerit käyttöön :( Vai tuleeko uusi lapa jossain vaiheessa eteen.. No, kaikilla asioilla on tapana järjestyä, joten en murehdi sitä nyt :)

Iloista ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Samoin terkkuja töistä! Mun ei pitänyt edes tulla, mutta yks projekti kusee ja projektipäällikkö soitti mulle aamulla paniikissa, joten päätin tulla pelastamaan sen vi**n projektin;) Helppo homma ja rahaakin tulee kivasti ja tästä hyvästä on kyllä saatava joku kruunukin päähän, hehheh...

Kirpulle tervetuloa pco-kerhoon. Sokereissa voi tosiaan olla häikkää ja just sen takia metformiini (joka on diabetes-lääke) voi auttaa pco-potilailla normaalin hormoonitoiminnan / aineenvaihdunnan palauttamiseksi. Eli meidän kannattaa ekstratarkasti tarkkailla painoa ja ruokavaliota, on tosiaan korkeampi riski muutenkin sairastua diabetekseen. Toivottavasti sulla auttaa clomit.

Gissalle onnittelut uudesta duunista! Toivottavasti se "munasarjatöhry" on joku ohitsemenevä juttu.

Äh Kastehelmi, jos se endo nyt jo tekee paluuta:( No, turha sitä on tosiaan etukäteen murehtia. Tsemppiä töihin sullekin:)

Sunnuntaita! Kp 1. Kipuja on ollu enemmän kuin normaalisti, johtuneeko clomeista vai onko endo tulossa takaisin mullekin. Mäkin jouduin eilen käväisemään töissä. Ensi viikko tulee olemaan sikakiire töissä... Ei kyllä kiinnostais, haluais vaan ryvetä itsesäälissä... No ehkä ei olisi tervettä. Masentaa vaan.

Hertta...isop. Mitä tässä voi enää sanoa? :( Ihan potaska juttu.
Sullakin siis saattaa clomit lisätä kipuja kuten mullakin. Viime kierrossa kun en syönyt clomeja, juilinnat olivat ihan hiljaa, pari buranaa otin mutta ehkäpä olisin pärjännyt ilmankin. Nyt taas pelottaa mitä tästä kierrosta tulee...?? Onneksi pääsee sen Sööperin vastotolle piakkoin.
Nyt ei muuten ole tullut juuri mitään sivuvaikutuksia clomeista, ihan hentoja kuumia aaltoja mutta ei muuta. No, sain mä raivarit miehelle pe ja eilen :D
Mutta ehkä olisin saanut muutenkin.

P juttu Kastis jos endo alkaa tulla takaisin. Mä oon kans ollut tuntevinani menkkojen aikaan kipua keskellä alavatsaa, se on varmaan se virtsarakon päällä oleva endo. Se on kuulemma niin kipuherkkä paikka ettei endoa tartte olla kuin minimaalisesti kun se jo oireilee voimakkaastikin.

Pe me juteltiin miehen kanssa jatkosta tässä vauva-asiassa. Ja...en nyt tiedä mitä ajatella. Mieheni on totaalisen fatalisti, enemmän kuin minä. Sanoi jopa inseminaatiosta että se on luonnon huijaamista. Puhumattakaan sitten ivf:stä. Sanoin että en halua m i h i n k ä ä n hoitoihin, jos molemmat ei halua sitä 100%. Mies oli sitä mieltä että jos meille on lapsi tarkoitettu, se tulee sitten kun on aika. Tietysti kello tikittää eikä me tästä nuorruta mutta aloin ajatella että ehkä kuitenkin otetaan vielä ihan iisisti ja mietitään niitä hoitoja tosissaan kun ikä alkaa painaa.
Saahan mun 39v. ystävänikin lapsen luomusti vaikka lääkärit olivat sanoneet sen olevan lähes mahdotonta.
Noh, juttelen vielä Sööperin kanssa asiasta. Ongelmallinen endo kun asettaa luonnolle ne omat rajansa :(

Toivottavasti kukaan nyt ei ottanut hernettä nenään tosta mun äsköisestä kirjoituksesta, nää oli nyt vaan näitä meidän juttuja ja pohdintoja.

Eilen oli kiva ilta. Pojat olivat meillä syömässä, samoin kuin ystäväni. Neljään saakka sitten vielä pelattiin lautapelejä ja hauskaa oli. Nyt tietysti väsyttää.
Onneksi huomenna saa nukkua, teen taas etäpäivän. Thank god!!

Tänään varmaan vielä kivutaan yläkertaan katsomaan Lintsin ilotulitusta. Paikan päälle tuskin jaksetaan mennä...

Uusi TYÖviiko edessä. Kiirettä siis pitää.

O:ta ei näkynyt viikonlopuna :( Täytyy jatkaa tarkkailua. Muuten mukava touhukas viikonloppu, niin talossa kuin puutarhassakin. ;)
Eilen myös kisailtiin koiran kanssa hyvällä menestyksellä.

Gissalle onnittelut uudesta työstä. Sitähän kovasti toivoit, joten upea juttu.

Hertalle isop. Ja Keijulle sanoisin, että olen tässä tämän VT:n aikana alkanut kallistumaan kanssa sille kannalle, että annetaan luonnolle vielä mahdollisuus. Vaikka meillähän simpoissa oli feilua niin on sitä huonommillakin onnistuttu. Inssit vielä menee, mutta IVF taitaa mieltä toistaiseksi ainakin jäädä. Mutta eipä tämäkään ole mitenkään kiveen kirjoitettu. Insseistäkin toivoisin että tehtäis luomukiertoon, sikäli kun noita muniksia nyt kypsyy. Voi kyllä olla ettei lääkärit sitä suosittele tai suostu siihen.

Mutta tästä jatketaan. Töitä paiskien ja Oota odotellen.

Iltaa. Onpas täällä ollut hiljaista??
Hertta, siitä pelletistä vielä että se hyvä merkki on Cat's best öko plus, jos sitä haluaa kokeilla niin vain toi merkki kannattaa. Ja tosiaan Stockalta löytyy, tosin sitä joutuu aina tilaamaan kun on loppu. Ihmekös tuo kun on hyvää..

Katsoin äsken kotimaisen "Juoksuhaudantie"-leffan, oli ihan ok mutta miksi niiden pitää aina olla niin ahdistavia? Ja Tiina Lymi ja Eero Aho ovat jokaisessa kotimaisessa leffassa, ovathan he hyviä näyttelijöitä kyllä. Kas kun ei ollut Jasper Pääkkönen ;)
Paha maa aiotaan vielä katsoa miehen kanssa joskus, miehellä taas hullu työputki päällä tän vkon joten itsekseni saan olla illat, viikonloppuna opiskelen.

Aika rennosti on mennyt tämäkin päivä, vähän kuin viikonlopun jatkeena :) Väsyttää kummasti vieläkin.

Riinuska, ootko muuten seurannut sitä uutta Pako-sarjaa? Me ollaan taas katsottu sitä eteenpäin dvd:ltä ja on aivan mielettömän hyvä! Totaalisen addiktoiva. Ajattelin että voisit tykätä :) Se tulee muistaakseni tiistaisin?

Sanelma, mulla oli silloin toiveet tosi korkeella kun aloitin vyöhyketerapian. Tosin sulla hoito on kokonaisvaltaisempaa rohtoineen kaikkineen. Onko se homeopaattinen valmiste muuten Mulimen-tippoja mitä sä sait? Jotkut homeopaatit on suositelleet sitä raskautumiseen. Hinta on aika pöyristyttävä, melkein 40 euroa mutta maksaahan clomitkin pistoksista puhumattakaan.

Hyvää illanjatkoa, kuten anoppini sanoisi :)

Huomenta
Pakko kommentoida tuohon leffa-juttuun. Musta juoksuhaudantie oli tosi ahdistava kirjakin, en ymmärtänyt yhtään sitä hypeä mikä siitä lähti. Miksi jengi haluaa lukea jotain niin ahdistavaa ja mielipuolista? Vai oliko vaan niin etten mää ymmärtänyt kuinka hienosti se oli kirjoitettu? Ehkä mun on vaan pitäydyttävä noissa dekkareissa, niissä kun on yksinkertainen juoni, ensin on murha ja sitten sitä selvitetään:-).

Hertalle isopit täältäkin. Voihan kehvana sentään.

Gissalle onnea uuteen duuniin, uusi aina piristää!

Keijulle tsemit clomien kanssa, toivottavasti ne ei ole lisänneet endoa? Olikos se Sööperi ens viikolla?

Keiju, ei ole tuollainen valmiste se homeopaattinen. Ja se on siis lähinnä kilpparia varten, Natrium Muriaticum. Ensi maanantaina menen ihan oikeasti homeopaatin vastaanotolle ja katsotaan millaisia terveisiä sieltä tulee. VT:nihän ei ole homeopaatti. Juu, kokonaisvaltaista on hoito. Tähän asti ainakin on ihan postitiiviset kokemukset. Aika näyttää miten käy. Ihan kuukaudessa ei tämän homman vaikutuksia näe.

Huomenta!
Sandeman, Sööperi on ens vkon puolivälissä. Sitä ootellessa...
Mä en nyt tiedä onko ne clomit lisänneet endoa kun viime kierrossa ei ollut mitään kipuja kun en clomeja ottanut, eli voi olla että ne juilinnat johtuu clomeista eikä se mitenkään pysyvästi endoa lisää. Hope so...
Mutta ne muut hormonit sitten taatusti villiinnyttää joten siksi(kin) toivon ettei siihen ivf:ään tarttis mennä.
Ja leffan perusteella en kyllä kirjaa lukis. On sitten varmaan tosiaan vielä sairaampi. Tosin kyllähän se Aho hurjan hyvin siihen rooliin eläytyi.

Sanelma, mua kiinnostaa sitten täpöllä kuulumiset homeopaatilta. Mä haluan yhdelle tietylle jolla on tosi vähän vapaita aikoja joten saa nähdä koska sitten pääsen. Enkä halua sitä clomikiertoon koska luin jostain että sekä vyöhyketerapia että homeopatia ym. muut hoidot joissa autetaan kroppaa parantamaan itseään eivät voi toimia jos kroppaan syötetään samaan aikaan synteettistä hormonia, koskee myös e-pillereitä...

Toivotaan Sanelma että noi luonnonmukaiset hoidot toimis sun kohdalla ihan pysyvin tuloksin!

Huomenta. Atshii! Olen kotona ankaran flunssan kourissa, taitaa pöpöt iskeä helpommin, kun on ollut tuota stressiä... Eilen jo saikulla, kuumetta yli 38. No, tuleepahan levättyä. Eilen nukuin koko päivän, vähän söin ja luin naistenlehteä välillä.

Hertalle isopit, aina yhtä tylsää:(

Mun mielestä Juoksuhaudantie oli hyvä leffa, kirjaa en ole lukenut. Tosin kävin katsomassa sen leffateatterissa silloin muutama vuosi sitten, joten en enää ihan tarkkaan muista, mutta sellainen kutina mulla on, että ihan tykkäsin siitä. Pakoakin aloin katsomaan, eka jakso nyt ei mun mielestä ollut vielä mikään superhyperhyvä (kun sitä on tosiaan hehkutettu ihan sikana), mutta aion kyllä jatkossakin seurata, ehkä se siitä paranee.

Tulkaahan linjoille flikat!

Helou,
pahoittelut Hertalle ja Tiitulle tsemiä sairasteluun. Ja onnea Gissalle työpaikasta :)

Tänään "pakopäivä" siis pako kolmosella. Ekan jakson jälkeen kerran tuskailin töissä, ettei siinä tapahtunut mitään. Sitten, kun porukka puhui piispan murhasta yms. juttuja, niin olin ihan ulalla, että täh!?!? Olin siis torkkunut varmaan puolet jaksosta. Yritän tänään päästä paremmin jyvälle kuvioista.

Keijuko aikoo katsoa paha maa leffaa. Mä tykkäsin siitä tosi kovasti, vaikka onkin aika synkkä. Voisin katsoa vielä uudestaankin. Pistetäänpä G pystyyn: suokkarileffat? Mulla on mm. American History X, Kaunis mieli ja sitten tietty nää nyyhkyt Dirty Dance, Top Gun yms.... onhan niitä aika paljonkin, kun alkaa miettimään. Ois vaan kiva, kun ehtis useammin käpertyä kullan kainaloon katsomaan leffoja. Meillä on pitkät rivit ostettuja DVD leffoja ja varmaan puolet näkemättä.

Mulla menossa kp 12 ja ajattelin vähän tunnustella, josko sitä Oota kuuluisi, tuskinpa kuitenkaan...

Kirppu

Pikaista paranemista Tiitulle! Mullahan oli kans flunssa just pari vkoa sitten, onneksi meni äkkiä ohi, toivottavasti menee sullakin.
Onhan saikulla joskus kiva lepäillä ja ottaa ihan rennosti :)

Kirppu, joo, me aiotaan katsoa Paha maa, siinä kun on jotain miehen kavereita taustajoukoissa kuten oli Juoksuhaudantiessäkin. Sisko sanoi kans että se PM on ihan hyvä vaikka tosiaan aika huono fiilis jää.
Mutta miksi noissa kotimaisissa leffoissa täytyy kiroilla niin järkysti??? Tossa Juoksuhaudantiessäkin p:tä, s:aa ja v:a sekä miehet että naiset leffan läpi. Onko se joku suomalaisuuden ydin? Ja sitten tietysti aina se yks "kiintiömuna" eli alaston mies, aina täytyy olla. Seksikohtausta ei tässä ihme kyllä ollut...ei oikein sopinut leffan ilmeeseen.

LeffaG: me katsotaan ihan mielettömästi leffoja joten suosikkeja on kyllä hurjasti...Mä tykkäsin kans valtavasti American history X.stä, sitten Fight Club, the Game, Requiem of the dream, sitten on nää "sairaat" japanilaiset kauhuleffat, Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme, jne. on niitä paljon, varmaan joku unohtuukin. Niin, ja Tuulen viemää :) Mieskin on nähnyt sen pariin kertaan ja tykkäsi! Yleisesti katsotaan molemmat aika paljon actionia ja kauhua, tykkään sellaisista "älykkäästi" rakennetuista juonista jotka vie koko ajan eteenpäin ja mun mielestä tossa "Pako"-sarjassa ja Lostissa on just sellainen. Ei malttais jättää kesken!
Onneksi miehen kanssa on sama maku niin tulee katsottua kaikki leffat yhdessä.

Niin, ja joka on aina yhtä hauska, on Bruce Williksen ja Kim Basingerin "Blind date". Naurattaa aina vaikka on vanha kuin taivas!! :D

Huomenta!

Niinhän se just on, että nämä luontaishoidot vähän sekoaa, jos kroppaan tungetaan synteettisiä aineita. Siksi mekin lykättiin niitä inssejä. Odotan itsekin oikein mielenkiinnolla ensi maanantaita. Pistän sitten raporttia tulemaan. Tänään vähensin taas kortisoniakin. Eli en ottanut ollenkaan. Nyt yritän mennä jtp annoksella ja jos ei oireet hirveästi pahene, niin jätän kokonaan pois. Vähän kyllä tuntuu kaulalla, että saas nähdä.

Leffoista mun suosikki on iki-imelä Notting Hill. Tykkään kaikkein eniten romanttisista komedioista. Toimintakomediat ja komediattomatkin toimintaleffat on kanssa ihan jees, mutta jännärit jää multa kyllä kokonaan katsomatta.

Me katsotaan miehen kanssa yhdessä leffoja äärimmäisen harvoin. Mies ei viihdy telkun edessä oikeastaan ollenkaan. Uutiset se katsoo. Ei mitään sarjoja ja mun suosikkejani reality-sarjoja se inhoo yli kaiken. Se hyvä puoli siinä on, ettei mun TV-aikaani varasta myöskään mitkään tympeät urheilulähetykset!

Terve! Työt ovat pitäneet kiireisenä. Menkat on selätetty ja pari clomia jo nopsittu. Mennään sitten tämäkin kierto vielä ilman inssiä, ensi kiertoon sitten (lääkäri ohjeisti). Proge oli ok, mutta eikunei...
Hyvä keskustelu teillä ollut Keiju miehen kanssa. Luulenpa, että kärsivällisyys on se mitä teiltäkin vaan vaaditaan, mutta se kun uhkaa loppua niin meikä on valmis kaikkiin mahd. hoitoihin. Ehkä mulla/meillä raja menee luovutetuissa sukusoluissa, en tiedä. Lähinnä se, että pääkoppa tässä on niin kovilla, eli henkisesti on raskasta. Sitä kuulemma miestäkin eniten tässä huolestuttaa, että jompi kumpi masentuu pahemmin kuin mitä nyt aina muutamiksi päiviksi kuukaudessa. Että osaako toinen siinä sitten tukea.
No niin, taas vuodatusta... Nyt reipastun!
Onko Tiitulla on parempi olo?
LeffaG: Mä tykkään enemmän eurooppalaisista tai ylipäätään ei-jenkki leffoista. Nyt pitäisi mennä katsomaan Volver. Uusista amerikkalaisista hyviä ovat Brokeback Mountain, Broken flowers. Myös intialaiset Bollywood-leffat on ihania!

tervehdys! Hertta, mäkin haluan ehdottomasti nähdä sen Volverin! Mulla on muuten jäänyt ikuisesti mieleen leffa nimeltä "Kolja", olikohan se tsekkiläinen. Aivan mahtava, onkohan joku nähnyt? Kuuluu myös lemppareihini. Se kertoo vanhan miehen ja pienen pojan suhteesta. Kauhee kun kuullosti pervolta mutta tarkoitin siis ihan ihmissuhdetta!!!

Hertta, mä oon ajatellut ihan samaa että pitäisi vaan jaksaa olla kärsivällinen..mies tuntuu ottavan nämä asiat ihan suhteellisen lungisti koska on niin fatalisti. Ja huomaan mä että se munkin pää nousee suosta aina menkkojen jälkeen kun sitkeesti koettaa uskoa siihen että asiat menee kuten on tarkoitettu. MUTTA: endoa mä tässä pelkään. Jos se tekeekin asiat luonnolle mahdottomiksi??? Siksi kaipaan nyt kovasti Sööperin konsultointia, että onko tässä vaiheessa ylipäänsä mahdollista tulla enää luomusti raskaaksi, kun lapa ei (nähtävästi) meitä auttanut. Jonkun lapsettomuusklinikan (Felicitas??) esitteessä luki että jos ei raskaus ole luomusti alkanut ½ vuotta lapan jälkeen, on syytä välittömästi aloittaa hoidot. Toisaalta...rahaahan ne haluaa :))
Luovuttettuja sukusoluja en minäkään oikein haluaisi edes harkita.
Varovaiseksi olen tullut siinä mitä voi sanoa kun ei tiedä kuinka epätoivoiseksi tässä tulee.

Mua "huvitti" eilinen Iltalehti ja Ville Valon tyttöystävän kommentti siitä, ettei hän hyväksy sitä että lapsia tehdään hiki hatussa vaan ne tulevat kun tulevat. Katsotaan mitä mimmi on mieltä jos ei pariin-kolmeen vuotee ala natsata...

Huomenta! Olo ei ole yhtään parempi, päinvastoin melkein, kuumetta edelleen, päätä särkee ja poskiontelotulehduksen oireita:( Varasin huomiselle lääkäriajan (meillä saa olla pois 3 päivää esimiehen luvalla), eiköhän sieltä tule loppuviikoksikin saikkua ja ehkä lääkekuuri.

Leffoista, mun suosikkeja on kaikki Almodovarin leffat. Ja Volver kannattaa käydä katsomassa, kävin katsomassa sen kutsuvierasnäytöksessä ennakkoon ja tykkäsin kovasti. Olen myös tykännyt oikeastaan kaikista viime vuosina tehdyista kotimaisista leffoista. Mulle taas ei putoa ollenkaan mitkään action-pläjäykset tai nämä Taru sormusten herrasta + muut "satu"elokuvat. Draamaa, ihmissuhteita ja välillä ripaus romantiikkaa, kiitos;)

Taas saatiin ystäväpiiristä uusi vauvauutinen, kaveripariskunnalle pukkaa toista, esikoinen 1 v... Onnea vaan. Ei ihme kyllä pahemmin itketä tai ota kupoliin, kai tähänkin on jo tottunut. Kaikki muut saa, me ei, näin se menee.

Pikainen tervehdys himasta. Nuppia särki niin kivasti, et päätin jäädä himaan tekemään etänä hommia.
Olin eilen ex-miehen levynjulkkari-keikalla, himassa kyllä jo hyvissä ajoin ja ilman alkoholia, et nuppisärky ei johdu siitä :) Keikka meni hyvin ja kaikesta huolimatta oon iloinen, et miehellä on ainakin yks homma elämässä, joka luistaa. Exn uusi tyttöystävä halusi tulla välttämättä tervehtimään. No, ihan kiva elehän se on.. En osaa sen lyhyen sananvaihdon perusteella sanoa tytöstä muuta kuin että.. No, jätän sanomatta :) Mut hyvä homma kuitenkin. Oli kiva nähdä paljon kaikkia vanhoja tuttuja, joita en ollut juurikaan eron jälkeen nähnyt.

Keijukainen, kyllä julkisellakin puolella suosituksena on, että jos endolaisella ei ole 6 kk:n lapan jälkeen tullut tulosta, niin hoidot olisi hyvä aloittaa.. Mutta, eihän se siellä vaan useinkaan käytännössä onnistu. Lisäksi sitä endoakin on niin monentasoista, että tosi pahat tapaukset saattavat hoitaakin. Muut lievemmät sitten saavat sinnitellä omillaan :( Mutta vuosi on ainakin sit jo kriittinen raja..

Tiitulle pikaista paranemista. Ei kuulosta kivalta toi tauti, mut paljonhan sitä tuntuu olevan liikkeellä.

Itsellä on sukanpyörittäjän kanssa pienoista matalapainetta. Sitä alkoi vaivaamaan mun entisestä elämästä pari asiaa, en tiedä miksi. Ehkä se siitä. Mun mielestä se on kuitenkin hieman turhaa, koska eletty aika on eletty ja nyt mennään eteenpäin.