Tahaton laihtuminen

  • Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti
"Apua"
Moikka! Minua kovasti stressaa tahaton laihtuminen. Muutana kuukausi sitten painoin tai yleens olen painanut n 62-63 kg nyt äsken mitattuna vain noin 61 kg. Onko tälläinen määrä huolestuttava ja voiko kyse olla syövästä? Olen viime aikoina ollut hieman stressaantunut joten voiko johtua siitä vai pitäiskö tässä lähteä lääkäriin.
 
iu
Helposti voi viikon sisällä vaihdella kolmekin kiloa mulla, riippuu ihan kuukautiskierron ajankohdasta, mitä oon syönyt (suolainen ruoka kerää nestettä), olenko liikkunut vai löhöillyt jne. Että ihan normivaihtelulta tuo sulla vielä kuulostaa.
 
"Apua"
Vessassa käymisen jälkeen taas tippui pois se 0,5kg eli valitettavasti toi vaikuttaa että oon ton pari kiloa laihtunut. Oon vielä aika nuori enkä mitään syöpää haluais
 
tytönjapoikienmamma
No oletko vaikka urheillut enemmän tai ehkäpä syönyt "huonommin" stressaantuneena..Minkä ikäinen olet? Ja oletko tosiaan aiemmin mitannut säännöllisesti painoa? Se voi tosiaan ihan päivän aikana vaihdella jonkun verran riippuen syömisistä, vessakäynneistä...
 
Toki
Tottakai voi johtua stressistä, itselläkään ei niin hyvin ruoka maistua kun on kiire tai huolia. Ei kannata olla huolissaan, jos paino yllättäen tipahtaisi useita kiloja lyhyessä ajassa niin sitten olisi hieman eri juttu :)
 
tytönjapoikienmamma
Hei aloittaja! Olet saanut joitakin hieman ylimielisiä ja vähätteleviä vastauksia. Sinua selkeästi vaivaa asia ja mietit sitä kovasti. Uskon todellakin, että kyse ei ole mistään vakavasta fyysisestä sairaudesta, syövästä tmv. se on erittäin epätodennäköistä tuon kuvatun "oireen" perusteella". Kerro silti tuo huolesi äidillesi ja vaikka kouluterveydenhoitajalle ja näin ollen sinun ei tarvitse yksin tai tällä palstalla pohtia tuota asiaa.
Olet nuori ja arvaan, että olet sen tyyppinen , että tarkkailet itseäsi ja oireitasi paljon ja sitten mietit ja huolestutu niistä, eli olisi tosi hyvä, jos juttelisit jollekin aikuiselle tuosta. Tsemppiä!
 
iu
Ei sulla ole mitään hätää. Oletko jossakin koulussa? Jos olet, käy juttelemassa terveydenhoitajan kanssa. Hän voi selittää sulle tuota normaalia painonvaihtelua vuorokauden- ja kuukaudenaikaan sekä syömisiin liittyen.
 
"valas"
[QUOTE="Apua";30422219]Aina ennen olen kuitenkin painanut sen joku 62.5 kg ja nyt kuitenki selvästi vähemmän?[/QUOTE]

Olisit vaan onnellinen, kun laihdut noin helposti. Monille muille laihtuminen on työn ja tuskan takana. Jokaisen sadan gramman takana on mittaamaton kärsimys pururadalla jalat maitohapoilla ja pahanmakuista kasvissosekeittoa maha kurnien litkiessä.
 
tytönjapoikienmamma
Hei!

Nyt kun selvästi stressaat tuota asiaa ja mietit tosi paljon, niin mene ihmeessä kertomaan jollekin aikuiselle, koulun terkkarille vaikka ja juttele vanhemmillesi myös. Saattaisi olla jonkinlainen ahdistuneisuushäiriö ja saatat hyötyä keskustelemisesta jonkun luotettavan aikuisen kanssa. samalla voitte terkkarin kanssa miettiä noita fyysisiä juttuja, esim verensokerin mittaus tai onko painonj seuranta tarpeen. Mutta älä enää mieti itseksesi, ethän? Myöskään tällä palstalla ei aina saa asiallisia vastauksia, täällä nyt voi kirjoittaa kuka vaan, mitä vaan..
 

Yhteistyössä