K
Kaikin puolin jouluihminen
Vieras
Eli niiden jotka ostavat vain pari lahjaa ja joiden mielestä joulu on ällöttävää kulutusjuhlaa jne. ei tarvitse tähän osallistua 
Onko muita joille on tärkeää ostaa ja antaa paljon TARPEELLISIA lahjoja. En tarkoita sitä että ostaisin 10 tytölle 18 pikkuautoa ja paketoin ne jokaisen eripakettiin jotta saa ison kasan lahjoja - vaikka ei autoista välitäkään
Vaan jos olisi sellaisia samanlaisia läpivuoden hastereita jotka pistävät korvan taakse läheisten toiveita ja tarpeita ja ostaa jo hyvissä ajoin ennen joulua lahjoja jemmaan? 
Minulla on jo alkuvuodesta asti kertynyt mm. dvd-elokuvia ja kirjoja kaapin kätköihin lapsille
Ja meillä on tapana ostaa n. yhdet isommat lahjat jokaiselle lapselle. Lapset 2v, 4v ja 8v.
Viime vuonna 3v sai muumitalon, 1v duplo-lego sairaalan ja vanhin lapsi wii-pelin. Sen lisäksi sitten pienempiä lahjoja. Vaatteita, lakanat, pyyhkeitä, värityskirjoja ja kyniä jne. askartelujuttuja, barbit, lautapelejä yms.
Eli lahja kasat oli aika suuret ( sisältää siis meidän oma ostamat sekä sukulaisilta tulleet ).
Tänä vuonna sama juttu, paketteja on tulossa paljon.
Joulua odotellaan jo innolla ja minä itse jo innoissani suunnittelenkin
Olen askarrellut pakettikortteja ja pian saa tehdä listat siitä mitä pitää tehdä ja hommata vielä ennen joulua. Kaikki lahjat alkaa olla jo hommattu kun vuoden varrella on kaappia täytelty
Niihin ei enää mene juurikaan rahaa.
Joulukoristeita ei paljon tarvi ostaa lisää kun kaikki on jo ennestään
Ehkä jonkunlaiset joululiinan ostan vielä ja kynttilöitä - uudet lyhdytkin saattaa polun varteen tarvia ja sitten tietysti joulunpyhiksi ulkotulia 
Kinkku, laatikot, piparit ja tortut yms. kuuluu toki vielä ostos/tekolistalle.
Onko muita joille on tärkeää ostaa ja antaa paljon TARPEELLISIA lahjoja. En tarkoita sitä että ostaisin 10 tytölle 18 pikkuautoa ja paketoin ne jokaisen eripakettiin jotta saa ison kasan lahjoja - vaikka ei autoista välitäkään
Minulla on jo alkuvuodesta asti kertynyt mm. dvd-elokuvia ja kirjoja kaapin kätköihin lapsille
Ja meillä on tapana ostaa n. yhdet isommat lahjat jokaiselle lapselle. Lapset 2v, 4v ja 8v.
Viime vuonna 3v sai muumitalon, 1v duplo-lego sairaalan ja vanhin lapsi wii-pelin. Sen lisäksi sitten pienempiä lahjoja. Vaatteita, lakanat, pyyhkeitä, värityskirjoja ja kyniä jne. askartelujuttuja, barbit, lautapelejä yms.
Eli lahja kasat oli aika suuret ( sisältää siis meidän oma ostamat sekä sukulaisilta tulleet ).
Tänä vuonna sama juttu, paketteja on tulossa paljon.
Joulua odotellaan jo innolla ja minä itse jo innoissani suunnittelenkin
Joulukoristeita ei paljon tarvi ostaa lisää kun kaikki on jo ennestään
Kinkku, laatikot, piparit ja tortut yms. kuuluu toki vielä ostos/tekolistalle.