Täytyykö teidän perheessä lasten syödä kaikki lautaselta?

• Viestiketjun aloittaja tutti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei ja joo. Laitan lapsille sellaset annokset et varmasti jaksavat syödä. Ovat aika ronkeleita ja pitää useasti patistaa syömään, mutta jos ei oikeasti jaksa niin ei tietenkään tarvii, sehän on pakkosyöttämistä.

Mie laitan pienille kohtuulliset annokset, jotka odotan heidän kyllä jaksavan syödä. Isommat ottavat itse. Jos nyt joku ei sit kerta kaikkiaan jaksa niin ok, saa jättää, mutta iltapalalla ei sit syödä koko kaappia tyhjäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anskuli74:
Ei tarvitse. Juuri pari viikkoa sitten kävimme Scandicissa syömässä ja ei oikein lapsille maistunut. Maistoin itse ja oli NIIN HIRVEÄN makuista etten olisi itsekään syönyt.

Kotonakaan ei tartte kaikkia syödä mutta ei syödä myöskään välipaloja ja herkkuja. Monesti poika syö esim. perunamuusin ja ottaa lisääkin mutta jos on vaikka lihakastiketta jättää lihat syömättä.
oliko se tuplahampurilainen? Meillä jäi myös meinaan se syömättä, sen jälkeen ei oel enään hotellilla syöty, Jamiella on hyvä tarkoitus tuossa, mutta sanompa vain ettei meidän lasta tarvitse hotellin ravintolan alkaa koluttamaan makuasioissa. Kun olemme minilomilla niin haluamme kaikki nauttia hyvästä ruuasta ja nyt lasten kohdalla se Scandikissa enään onnistu.
Olihan se juuri hampurilainen. Aika surkea esitys. Ja se ruokalista.... Voi pyhä jysäys. Kameralla katsotaan kuvia. Onkon sielä normaalia kirjoitettua lasten ruokalistaa? Me ei ainakaan saatu.

Ei tarvi, mutta tinkaamisen jälkeen pitää ottaa vielä muutama lusikallinen eikä jälkkäriä tipu jos ei lautanen tyhjene. Tämä siksi, että tyttö usein värkkää syömisen kanssa varsinkin kun ei oo lemppariruokaa pöydässä :) Painoaki kun sais tulla lisää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Jos on itse ottanut niin kyllä. Tietty poikkeus vahvistaa säännön, mutta periaatteessa lautaselle otetaan sen verran mitä jaksetaan itse syödä.
Tääkin on inhottava sääntö mun mielestä:( Itsekin tulee joskus otettua liikaa ruokaa enkä jaksa syödä sitä loppuun... en todellakaan pakota lapsia syömään vaikka olisivat itse ottaneet:(

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Jos on itse ottanut niin kyllä. Tietty poikkeus vahvistaa säännön, mutta periaatteessa lautaselle otetaan sen verran mitä jaksetaan itse syödä.
Tääkin on inhottava sääntö mun mielestä:( Itsekin tulee joskus otettua liikaa ruokaa enkä jaksa syödä sitä loppuun... en todellakaan pakota lapsia syömään vaikka olisivat itse ottaneet:(

Mä en tykkää heittää ruokaa pois, joten mun mielestä on kohtuullista jokaisen oppia ottamaan ruokaa niin, että jaksaa sen syödä. Pahimmillaan voi käydä jopa niin, että toinen jää ilman santsilautasta ja toinen on heittämässä omaansa roskiin. (meillä ei kaikki lapset huoli syödä toisten jämiäkään.)

vieras
Ei tarvitse. Juuri pari viikkoa sitten kävimme Scandicissa syömässä ja ei oikein lapsille maistunut. Maistoin itse ja oli NIIN HIRVEÄN makuista etten olisi itsekään syönyt.

Kotonakaan ei tartte kaikkia syödä mutta ei syödä myöskään välipaloja ja herkkuja. Monesti poika syö esim. perunamuusin ja ottaa lisääkin mutta jos on vaikka lihakastiketta jättää lihat syömättä.
oliko se tuplahampurilainen? Meillä jäi myös meinaan se syömättä, sen jälkeen ei oel enään hotellilla syöty, Jamiella on hyvä tarkoitus tuossa, mutta sanompa vain ettei meidän lasta tarvitse hotellin ravintolan alkaa koluttamaan makuasioissa. Kun olemme minilomilla niin haluamme kaikki nauttia hyvästä ruuasta ja nyt lasten kohdalla se Scandikissa enään onnistu.
Olihan se juuri hampurilainen. Aika surkea esitys. Ja se ruokalista.... Voi pyhä jysäys. Kameralla katsotaan kuvia. Onkon sielä normaalia kirjoitettua lasten ruokalistaa? Me ei ainakaan saatu.
ei taida enään olla, aattelin ensi kerralla jos on pakko hotelilla syödä niin ottaa lapselle aikuisten annoksen.

ja että mä vihasin pienenä sitä sääntöä mikä meillä oli: pöydästä ei nousta ennen kuin lautanen on tyhjä. olen kerran istunut lounaan jälkeen siinä ruokapöydässä päivälliseen asti lautanen edessäni kunnes mut armahdettiin.

Yhteistyössä