Täytyykö teidän perheessä lasten syödä kaikki lautaselta?

  • Viestiketjun aloittaja tutti
  • Ensimmäinen viesti
tutti
Mä en pakota lapsia syömään kaikki lautaselta pois. Muistan itte lapsuudessani kun mummo pakotti syömään, ja jos oltiin ihan täynnä niin vattaan sattui tosi kovin. :(
 
vieras
Ei. Koska eivät vielä itse ruokaa lautaselle annostele, niin olisi kohtuutonta sellaista vaatia. Ja sittenkin, kun ovat isoja, niin joskus saa jättää ruokaa lautaselle. Teenhän niin itsekin joskus.
 
Ei tarvitse. Juuri pari viikkoa sitten kävimme Scandicissa syömässä ja ei oikein lapsille maistunut. Maistoin itse ja oli NIIN HIRVEÄN makuista etten olisi itsekään syönyt.

Kotonakaan ei tartte kaikkia syödä mutta ei syödä myöskään välipaloja ja herkkuja. Monesti poika syö esim. perunamuusin ja ottaa lisääkin mutta jos on vaikka lihakastiketta jättää lihat syömättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Ei tarvitse, mutta kehotan ottamaan vain sen verran kuin jaksaa syödä. Ja kaikkea pitää maistaa.
Kerran vai joka kerralla? :)

Useimmiten luovutan n. kymmenen yäk-reaktion jälkeen...Olen kyllä lukenut jostain, että jos maistaa jotain epämiellyttävälle maistuvaa ruokaa kymmenen kertaa, niin se alkaa maistumaan paremmalta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anskuli74:
Ei tarvitse. Juuri pari viikkoa sitten kävimme Scandicissa syömässä ja ei oikein lapsille maistunut. Maistoin itse ja oli NIIN HIRVEÄN makuista etten olisi itsekään syönyt.

Kotonakaan ei tartte kaikkia syödä mutta ei syödä myöskään välipaloja ja herkkuja. Monesti poika syö esim. perunamuusin ja ottaa lisääkin mutta jos on vaikka lihakastiketta jättää lihat syömättä.
oliko se tuplahampurilainen? Meillä jäi myös meinaan se syömättä, sen jälkeen ei oel enään hotellilla syöty, Jamiella on hyvä tarkoitus tuossa, mutta sanompa vain ettei meidän lasta tarvitse hotellin ravintolan alkaa koluttamaan makuasioissa. Kun olemme minilomilla niin haluamme kaikki nauttia hyvästä ruuasta ja nyt lasten kohdalla se Scandikissa enään onnistu.
 

Yhteistyössä