Täytyykö sekit lunastaa siitä pankista missä ne on tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai siis oma tilini nordeassa ja sekkejä osuuspankkiin ja aktiaan. voinko lunastaa ne omasta pankistani vai pitääkö käydä noissa muissa pankeissa? meneekö sekin lunastamisesta jokin maksu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Voit mennä mihin pankkiin vain. Lunastin vasta Nordeassa shekin niin siitä meni palvelumaksua jotain reilu 10e.

Siis 2 sekistäkö menee 20e yhteensä?? :0
Huh!!

Mä olen ollut töissä Nordeassa, op:ssa ja Sampossa eikä niissä sillon ole otettu keneltäkään maksua kun lunastaa sekin. Se on sitten eri asia jos siirtää sen sekin summan tilisiirtona omaan pankkiinsa niin silloin menee tilisiirtomaksu kuten laskua maksaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Voit mennä mihin pankkiin vain. Lunastin vasta Nordeassa shekin niin siitä meni palvelumaksua jotain reilu 10e.

Huh!!

Mä olen ollut töissä Nordeassa, op:ssa ja Sampossa eikä niissä sillon ole otettu keneltäkään maksua kun lunastaa sekin. Se on sitten eri asia jos siirtää sen sekin summan tilisiirtona omaan pankkiinsa niin silloin menee tilisiirtomaksu kuten laskua maksaessa.

siis käteenkö sen sais lunastaa ilman maksua? Eipä ole kukaan kusipäinen palveluneuvoja niin koskaan edes ehdottanut. Nice

Entäs tämä teksti Nordean sivuilta???

Valuuttashekin lunastus Hinta
Vasta-arvoltaan alle 51 euron shekki 25% shekin määrästä

Pankkishekki (maksajana Nordea Pankki Suomi) - 0,2% shekin määrästä vähintään 15,00/kpl ja enintään 505,00

Muut pankkishekit - 0,4% shekin määrästä vähintään 15,00/kpl ja enintään 505,00

Yksityisshekki (konttori lunastaa harkinnan mukaan) - 0,5% shekin määrästä vähintään 15,00/kpl ja enintään - ei ylärajaa

Alkuperäinen kirjoittaja meela:

Huh!!

siis käteenkö sen sais lunastaa ilman maksua? Eipä ole kukaan kusipäinen palveluneuvoja niin koskaan edes ehdottanut. Nice

Mä en ole koskaan kuullut pankkialalla töissä ollessani, että sekin lunastamisesta menis maksua jos sen ottaa käteisenä tai sitten kun sen siirtää omalle tililleen joka on samassa pankissa. Oliko sulla tili siinä pankissa josta lunastit sekit vai siirsitkö ne rahat omaan pankkiisi joka oli toinen pankki kuin se missä lunastit?

Entäs tämä teksti Nordean sivuilta???

Pankkishekki (maksajana Nordea Pankki Suomi) - 0,2% shekin määrästä vähintään 15,00/kpl ja enintään 505,00

Yksityisshekki (konttori lunastaa harkinnan mukaan) - 0,5% shekin määrästä vähintään 15,00/kpl ja enintään - ei ylärajaa

Hui, mitä hintoja |O :o
Tää oli mulle ihan uutta tietoa!!! Eli kannattaa lunastaa sekkinsä jossain muualla kuin Nordeassa ja ottaa summa käteisenä!!! Kauheeta ryöstämistä. Olin Nordeassa v. 2005 eikä sillon ketään ryöstetty, ihan uskomatonta!

Tuon tekstin yläpuolella oli otsikko, jotain tyyliin "Maksut ulkomailta" - eli jos shekki on ulkomailta niin menee noita maksuja. Muulloin käsittääkseni tapahtuu ihan ilmaiseksi tuo lunastaminen.

Mulla oli 8 euron shekki ja menin lunastamaan sen S-pankkiin lunastuksen yhteydessä pakki virkailija pyysi 2 euroa lisää kun tuo 8 euroa ei riittänytpankin kuluihin.

Yhteistyössä