Työmarkkinatuen maksu katkaistu, mutta työnhaku on edelleen voimassa. Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huohh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huohh

Vieras
Sieltä tuli lappu, että maksaja harkitsee tuen katkaisemista siksi ajaksi jotta saavat minulta selvityksen. Minun piti siis tehdä sinne selvitys, että miten olen tehnyt viimeksi sovittuja asioita (hakee töitä, hakee opiskelemaan, osallistuu työkokeiluun)

Tein selvityksen ajoissa, mutta maksu oli katkaistu jo ennen sitä :O
Huomasin asian kun jätin kelaan laput, ei tullut kaikkien päivien maksuja.

No nyt on selvitys tehty ja työkkärin sivuille kun kirjaudun niin siellä on "käynti työvoimatoimistossa ilman ajanvarausta" ja päivä annettu koska pitää käydä. Tästäkään ei ole tullut mailia, tekstiviestiä, postia tai mitään. Onneksi kirjautusin tuonne palveluun ajoissa, koska päivä oli ihan muutaman päivän päästä siitä, kun jätin työmarkkinatuki laput kelaan.

No menen sinne ja minulla on esittää työkokeilupaikka jonne menen. Koska saan puuttuvat päivät tililleni? Maksaaako ne automaattisesti ne, kun ilmoitin päivistä kuitenkin kelaan.

ja toinen juttu, kun aloitan työkokeilun, miten ja koska saan rahaa kelasta? Pitääkö mun edelleenkin tehdä kelan sivuilla se työmarkkinatuki hakemus juttu, vai maksaako ne automaattisesti jos on työkokeilussa?

En osaa kommentoida muuhun kuin että jos olet työkokeilussa, niin kirjoitat siihen kelan lappuun aina niiden päivien kohdalle työkokeilu tai millä nimikkeellä sitten oletkaan, ja tuntimäärä. Eli täytät samalla lailla kuin työttömänä ollessasi.
Mainitse siellä työkkärissä noista kaikista asioista jotka sun mieltäsi askarruttaa.

Yhteistyössä