täytekakun täytettä? Vinkkejä, lapsellekkin (pienelle sopivia) mutta myös aikuisille maistuvia.

  • Viestiketjun aloittaja onneton tohelo
  • Ensimmäinen viesti
onneton tohelo
Tahtois ehkä jotain semmosta täyteläistä, tuleeko se sitten rahkasta vai kreemistä vai mistä?
Ikinä en oo täytekakkua tehnyt, joko ois aika ;)

Ja meinasin siis kaupan valmiin pohjan ostaa, joten vinkkejä siis mitä semmoseen pistäis sisään, ja mielellään pistäsin kahteen kerrokseen.. siis kaks kerrosta ja päälinen.
 
viekku
olen valmispohjan kostutanut vaikkapa sekamehulla ja sitten piltti purkeista se iso olisko ollut marjaisat palat maistuu pienelle ja mommolle hih ei ole liian makeaa ja päälle kermaa ja nonparellejä
 
A
Rahkaa purkki, kermaa myös "oman maun mukaan" 1-2 prk
Vaikka lasten hedelmä-/marjasoseita
Helppo täyte.. :)

Tai jos vähän erikoisemman haluat osta valmista vanilijakastiketta ja lisää kermaan (siis tee kastikkeesta vähän jähmeäpää vähemmällä nesteellä)..
 
Vaihtoehto
Laita yhteen väliin purkillinen vaniljanmakuista maitorahkaa ja hedelmäiset palat sosetta. Toiseen väliin pistä purkillinen sitruunan makuista maitorahkaa ja samaista hedelmäiset palat sosetta. Tulee hyvä ja on lasten mieleen :)
 
ap
voisin kokeilla tota marjaisat palat juttua, paljonkos sitä tarttee ja mitä sen seuraksi? siis tarkoitatko että toiseen väliin sitä marjaisat palat ja toiseen sitten kermavaahto/vaniljakastike vaahtoako? siis tuleeko tämmösestä mitään? onko utopistinen? siis sekottuuko vaniljakastike ja kermavaahto keskenään?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vaihtoehto:
Laita yhteen väliin purkillinen vaniljanmakuista maitorahkaa ja hedelmäiset palat sosetta. Toiseen väliin pistä purkillinen sitruunan makuista maitorahkaa ja samaista hedelmäiset palat sosetta. Tulee hyvä ja on lasten mieleen :)
Kuulostaa hyvältä/helpolta, mutta maistuuko myös aikuisille? Meneekö hedelmäiset palat sosetta kaksi purkkia sitten? sehän on iso purkki. Entäs millä kostuttaisit tuon kakun?

Oletan että päälle kermavaahtoa, koska en osaa mitään hienoja kuvia siihen laittaa niinkuin monet osaavat.
 
No
Kostuta pohja limemehulla ja sit murskaa dominokeksejä pieneksi muruksi,soseuta pakastemansikoita soseeksi ja lopux sekoita ed.mainitut keskenään (nostellen) Maistuu vauvasta vaariin nim.kokemusta on;) ai niin ja sokeria ja vaniljiasok. maun mukaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sekottuuko vaniljakastike ja kermavaahto keskenään?
Siis kun olet ensin tehnyt "valmiiksi" sen vanilijakastikkeen pussista (ei esim. flora vaan vaikka blåband) niin se sekottuu kermavaahdon kanssa ok.
=)
Anteeks, en tajunnu. Siis myydäänkö vaniljakastiketta jossain pussissa? :O siis onko se jotain jauhetta? Mikä siinä Florassa on vikana, vai onko vaan jotenkin halvempaa tuo pussi?
 
:D unohtui välistä
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Kostuta pohja limemehulla ja sit murskaa dominokeksejä pieneksi muruksi,soseuta pakastemansikoita soseeksi ja lopux sekoita ed.mainitut keskenään (nostellen) Maistuu vauvasta vaariin nim.kokemusta on;) ai niin ja sokeria ja vaniljiasok. maun mukaan.
Niin ja siis nostellaan kerman kanssa myös:) Maistuu sitten hieman rahkamaiselta.
 
A
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sekottuuko vaniljakastike ja kermavaahto keskenään?
Siis kun olet ensin tehnyt "valmiiksi" sen vanilijakastikkeen pussista (ei esim. flora vaan vaikka blåband) niin se sekottuu kermavaahdon kanssa ok.
=)
Anteeks, en tajunnu. Siis myydäänkö vaniljakastiketta jossain pussissa? :O siis onko se jotain jauhetta? Mikä siinä Florassa on vikana, vai onko vaan jotenkin halvempaa tuo pussi?
Ei kun juju on se että florasta ei saa riittävän jähmeää, pussi kastikkeeseen voi jättää vähän nestettä pois jolloin ei ole niin "kastikemaista".. :)
Pussissa siis kastikejauhe.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sekottuuko vaniljakastike ja kermavaahto keskenään?
Siis kun olet ensin tehnyt "valmiiksi" sen vanilijakastikkeen pussista (ei esim. flora vaan vaikka blåband) niin se sekottuu kermavaahdon kanssa ok.
=)
Anteeks, en tajunnu. Siis myydäänkö vaniljakastiketta jossain pussissa? :O siis onko se jotain jauhetta? Mikä siinä Florassa on vikana, vai onko vaan jotenkin halvempaa tuo pussi?
Ei kun juju on se että florasta ei saa riittävän jähmeää, pussi kastikkeeseen voi jättää vähän nestettä pois jolloin ei ole niin "kastikemaista".. :)
Pussissa siis kastikejauhe.
Ok, tätä kokeilen. Kiitos. Kerrotko vielä millä kostutat kakun? Olen niin tumpelo, että olen varma että kastelen liikaa.. Eikös nämä täytteet tehdä samana aamuna, vai edellisenä iltana?
 
A
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, tätä kokeilen. Kiitos. Kerrotko vielä millä kostutat kakun? Olen niin tumpelo, että olen varma että kastelen liikaa.. Eikös nämä täytteet tehdä samana aamuna, vai edellisenä iltana?
Joko maidolla tai sitten esim. spritellä, näppituntumalta.. :)
Noissa kaupan valmiissa on usein vaan "paha" että ksotuvat helposti liikaa.. Koita välillä miltä tuntuu.. :)

Itse täytän kakun edellisenä iltana ja aamulla koristelen vasta. Ehtii paremmin maustua ja kostua.. =)

Onnea kakun teolle!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, tätä kokeilen. Kiitos. Kerrotko vielä millä kostutat kakun? Olen niin tumpelo, että olen varma että kastelen liikaa.. Eikös nämä täytteet tehdä samana aamuna, vai edellisenä iltana?
Joko maidolla tai sitten esim. spritellä, näppituntumalta.. :)
Noissa kaupan valmiissa on usein vaan "paha" että ksotuvat helposti liikaa.. Koita välillä miltä tuntuu.. :)

Itse täytän kakun edellisenä iltana ja aamulla koristelen vasta. Ehtii paremmin maustua ja kostua.. =)

Onnea kakun teolle!
Kiitos, sano nyt vielä suunnilleen paljonko oot laittanut sitä maitoa tms. sillon kun on mennyt överiksi, ettei tarttis tehdä samoja mokia ;)
Kiitos jo tähän astisista neuvoista..
Saa nähdä uskallanko sitten joskus tehdä näitä enemmänkin, jos nyt onnistuu :D
 
A
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos, sano nyt vielä suunnilleen paljonko oot laittanut sitä maitoa tms. sillon kun on mennyt överiksi, ettei tarttis tehdä samoja mokia ;)
Kiitos jo tähän astisista neuvoista..
Saa nähdä uskallanko sitten joskus tehdä näitä enemmänkin, jos nyt onnistuu :D
Mitähän sitä olis mennyt.. Mulla on ikean muovimukeja, vissiin vajaa mukillinen yhteensä on riittävä, enempi liikaa..
Vaikea arvioida..
Kokeile rohkeasti.. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos, sano nyt vielä suunnilleen paljonko oot laittanut sitä maitoa tms. sillon kun on mennyt överiksi, ettei tarttis tehdä samoja mokia ;)
Kiitos jo tähän astisista neuvoista..
Saa nähdä uskallanko sitten joskus tehdä näitä enemmänkin, jos nyt onnistuu :D
Mitähän sitä olis mennyt.. Mulla on ikean muovimukeja, vissiin vajaa mukillinen yhteensä on riittävä, enempi liikaa..
Vaikea arvioida..
Kokeile rohkeasti.. :)

Suuri kiitos :)

Mietin tässä myös olenko vähän uhkarohkea jos koitan saada sen kaupan pohjan ns. kolmeen osaan. pitäskö vaan ostaa sit useempi semmonen?
 
ap
oho, saako kysyy minkä merkkinen ja paljonko oli päivämäärää jäljellä?
Mä en vaan millään viittis tehdä itse kun pitää tehdä kahtena päivänä, eikä mulla oo kun yks irtopohjavuoka, joka mielestäni vielä vuotaakin.
 

Yhteistyössä