Täytekakkupohjan pakastus

Ajattelin tehdä kakkupohjan hyvissä ajoin ja pakastaa.
En ole aijemmin tehnyt moista..
Ja nyt minua askarruttaa se, että miten nopasti kakkupohja sulaa? Ajattelin leikata pohjan halki ennen pakastusta ja laittaa leivinpaperit kerrosten väliin.

Voinko aloittaa jo jäisten pohjien täyttämisen ja miten paljon pohjaa pitää (/uskaltaa) kostuttaa, koska sehän varmaan kostuu sulaessaan itsestään vähän??

Eli siis, jos juhlat alkaa klo 14, niin milloin otan pohjan pois pakkasesta ja alan täyttää? Minulle pitää vääntää tällaiset asiat rautalangasta:D
 
PT
Mä oon pakastanu ja leikannu "välit" vasta sit ku oon ottanu sulamaan - saa siistimmät välit :)

Ja sulaakin tosi nopeesti sit ku levittää erilleen sulamaan ne välit.

Kakunhan olis hyvö hetki "vetäytyä ja maustua" kostutuksen ja täytön jälkeen ennenko koristelee. Mä ottaisin heti aamusta pohjan sulaan ja täyttäisin. Ja sit ennen vieraidentuloa koristelisin. Maistuis paremmalta :p
 
"vieras"
Useimmat täytekakkupohjat on aika kuivia ja ne sulavat hetkessä. Täytetty ja kostutettu pakastettu kakku sulaa kauan.

Itse ottaisin aamulla sulamaan ja levittäisin ne osina sulamaan. Puolen tunnin päästä kostutaisin ja kasaisin kakun.
 
leipuri-kondiittori
Olettaen että juhlat olis vaikka lauantaina klo 14 niin otat pohjan pakkasesta pe aamuna sulamaan ja illalla täytät kun on kokonaan sulanut.
Aamulla sitten koristelu.
Leikata voit sitten kun alat täyttämään.Onnistuu paremmin kuin ihan tuoreeltaan.
Kakkupohjaa kun ei samana päivänä kuuluisi täyttää kun se on paistettu.Murenee leikattaessa liikaa eikä ime nestettäkään parhaiten.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";23091836]ota illalla pohjat sulaan huoneen lämpöön ja aamulla täytät.
tai laita täyte valmiiksi kun pakastat, koristelet kermavaahdolla vaan aamulla.[/QUOTE]

Huoneenlämmössä en kyllä sulattaisi noin pitkää aikaa!
 
Ehh.. Aika erilaisa neuvoja tuli :D
tuntien itseni ja sen, että aina tulee kiire, niin ehkä otan kakun sulamaan edellisenä päivänä..
Leipuri-kondiittori ehdotti, että ottaisin kakun jo edellisen päivän aamuna sulamaan ja täyttäisin illalla. Kuulostaa hyvältä, mutta eikö kakusta tule löysä, jos täytteet seisoo yön yli ja aamun kakun sisällä? Ei varmaan kannata silloin kostuttaa niin paljoa..?
 
leipuri-kondiittori
Kakut tulee aina täyttää tarjoilua edeltävänä päivänä parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Kakusta ei tule löysä ellet läträä kostutuksen kanssa.
3-kerroksiseen kakkuun riittää n. 3dl kostuketta.
Imee täytteistä myös kosteutta.
 
Kakut tulee aina täyttää tarjoilua edeltävänä päivänä parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Kakusta ei tule löysä ellet läträä kostutuksen kanssa.
3-kerroksiseen kakkuun riittää n. 3dl kostuketta.
Imee täytteistä myös kosteutta.
Ok, hyvä:) Teen näin. Eipähän tule kiire...ainakaan kakun kanssa, muuten varmaan tulee!
Kiitos kaikille vastauksista!!
 
kokki kolmonen
Ehdottomasti kakku sulaamaan edellisenä iltana ja täyttö myös. Koristelu sitten ennen juhlia samana päivänä.
Vähän vaan kostuketta, ja muista että pohja erityisesti ei tarvi paljon kostuketta, koska maustuu ja kostuu yön aikana. Päällimmäiseen kerrokseen sitten enemmän kostuketta.

Pilaat kakun, jos maustat ja kostutat sen vasta juuri ennen juhlia.
 
vierailija
Kakut tulee aina täyttää tarjoilua edeltävänä päivänä parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Kakusta ei tule löysä ellet läträä kostutuksen kanssa.
3-kerroksiseen kakkuun riittää n. 3dl kostuketta.
Imee täytteistä myös kosteutta.
palko sanoa että ihan virheellistä tietoa. Kakun kostukkeen määrä riippuu kakun koosta, ei kerrosten lukumäärästä.
Jos kakun täyttää pari tuntia ennen tarjoilua, niin sopiva määrä kosteutusta on 0,5dl per kananmuna. Neljän munan kakkuun siis 2dl.

koska täytän kakut aina edellisenä iltana,käytän huomattavasti vähemmän kosteutusta kuin tuo 0,5dl sääntö. Kolmen munan kakkuun saatan käyttää ehkä 0,5dl.
ja viiden munan kakkuun 1 - 1,5dl.

paljon riippuu täytteestäkin.Jos on vaikka suklaamoussetäyte, se vaatii enemmän kostuketta kuin marjamousse. Jos taas on ihan vaan marjoja täytteenä, niin sen täytekohdan alle en laita MITÄÄN kostuketta. marjoista lähtee nestettä.
 

Yhteistyössä