Täytekakku asiaa

  • Viestiketjun aloittaja onneton leipuri
  • Ensimmäinen viesti
onneton leipuri
Nuorin täytti juuri vuoden (nyyh mis mun vauva) ja 1.päivä aateltiin tätä juhlistaa. Syksyllä tuli tehtyä itse omppuhilloa omista omenoista ja sitä aattelin väliin lykkiä. Käykö sen kanssa kinuski? Ostin semmoisen Pirkan tuubin sitä...voiko sitä laittaa kakun päälle. Eli jähmettyykö vai pysyykö semmoisena juoksevana? Vai laittasko sisään kerman+rahkan kanssa? Vai oisko parempi kaveri ompulle vaniljacream? Kakun täytyy olla laktoositon. Aattelin kakun kissanpään muotoon joten siks kinuski päällä ois kiva sais "punertavan" kuin meidänkin kisu on ja sit lakusta viikset ym.
 
hilma
Mietin kanssa et pikkasen riskaabeliä se tuubi: riittääkö se koko kakulle ja hyytyykö se. Kinuski on helppo tehdä itsekin: 2dl laktoositonta kermaa ja 2dl fariinisokeria. Keität sekoittaen kunnes on riittävän jäykkää. Kokeile pisaratestillä: kylmää vettä lasissa ja tiputat siihen tipan kinuskia. Jos hyytyy tipaksi heti niin on valmista. Ja omenahillo käy hyvin :)
 
ap kiittää
Kiitos taidan siis säästää tuubin omiin jätskeihin ja tehä ton kinuskin itse kun kerran noin helppoa ja aineet löytyy :) Käykö sinne sisään siis hillo+kerma+rahkaseos?
 
hilma
Hyvältä kuulosti nuo kaikki täytevaihtoehdot, laitat sitä mikä itsestä tuntuu parhaimmalta. Muista laittaa siihen kakun päälle eka ohut kerros omenahilloa ja sitten vasta se kinuski, levittyy nätisti ja näyttää hyvältä.
 

Yhteistyössä