Täysin mustasukaton mies..

Jos joku täällä valittaa että mies on liian mustasukkainen, niin täällä on eukko jonka mies ei ole sitten piirunkaan vertaa mustasukkainen...Mies on hyvä isä kahdelle lapsellemme,mikä tietysti onkin tärkeintä,mutta välillä ärsyttää se,ettei hän osoita minkäänlaista mustasukkaisuutta.Ei siis koskaan eikä missään vaiheessa!!Meillä menee kaikinpuolin ihan ookoo ja noin, mutta jos vaikka joskus (tosi harvoin) lähden ystävien kanssa ravintolaan ja tällään itseni juhlakuntoon niin olisi mukavaa jos mies edes silloin jotenkin huomaisi...... En omasta mielestäni ole mikään variksen pelätin mutta väkisinkin tulee sellainen olo,että taidanpa miehen mielestä olla aikamoinen huuhkaja muutamien raskauskilojeni ja riippurintojeni kanssa,ettei minusta nyt niin mustis tarvii ollakkaan....Ravintolassa olen kyllä tanssimaan päässyt ja vipinääkin on ollut.....Miestäni en kyllä kovin helposti pettäisi,enkä usko että hänkään minua.Välillä tuntuu,että ei hän varmaan välittäisi siitäkään jos tosiaan hyppäisin joku kerta sänkyyn vieraan kanssa!!Kerran erehdyin antamaan yhdelle puolitutulle jätkälle puh.numeroni ja hetken aikaa siinä tekstailtiinkin.Puhelimeni saattoi piipata useammin noihin aikoihin,eikä mies silloinkaan epäillyt mitään!! Saa nähdä kuinka pitkälle joskus vielä menen että saan mieheni heräämään...... :headwall:
 
Moi. Ymmärrän sua. Mä olin päinvastoin loukkaantunut, kun mieheni alkuajoista lähtien, aina kun aiheesta puhuttiin, toitotti, ettei hän sitten ole yhtään mustasukkainen... :eek: mä sanoin, etten ymmärrä moista, mä ainakin olen ! Mun mielestäni se jollain tasolla tarkoittaa sitä, että välittää tosissaan toisesta eikä tahdo tätä menettää jollekin toiselle. Eriasia on sairaalloinen mustasukkaisuus, en puhu nyt siitä.
Alkuun näytti siltä ettei hän olekaan mustis. Ei koskaan kysellyt mitään mistään menoistani tai tekstareista tai puhelinsoitoista...mutta käytöksestä näki että olis halunnut kysyä..
No tässä jo vuosia yhdessä olleena, voin sanoa, ettei se kyllä pidä paikaansa ettei hän olis mustasukkainen...vaikka niin toitottaakin. Ja kun on tilanteita jolloin olen käynyt likkaporukalla jossain, tai olemme yhdessä jossain ja saan huomiota miehiltä, niin kyllä on selvääkin selvempää että hän ON mustasukkainen =) Mutta sitä en tajua, että pitää sitä toitottaa että hän EI ole mustis... Mikähän siinä olis jos tunnustaisi olevansa mustasukkainen minusta ? Tekeekö se hänestä heikon ? Mulle se tarkoittais sitä, kuten olen hänellekin sanonut, että hän todella tahtoo mut eikä halua jakaa mua kenenkään kanssa, edes hetkellisesti. No, viime kesänä hän ensimmäisen kerran sanoi mulle "tottakai mä olen susta mustasukkainen" Ai ? missäs vaiheessa se muuttui....? Ehkä hän tajusi mun puheistani, että okei, jos toi ei sen verran välitä että olis edes hiukan mustis, niin samahan se mitä mä tässä touhuan...vaikken todellakaan koskaan pettäisi häntä, sellainen ei vaan kertakaikkiaan sovi mun luonteeseen, hän tietää sen ja olen tietysti siitä onnellinen että hän luottaa minuun 100 % :sti =)
Mun elämänkokemukseni on taas opettanut, etten koskaan enää voi luottaa keneenkään 100 %:sti, en koskaan. Olen sen hänelle kertonut ja olen myöskin kertonut sekä näyttänyt olevani mustasukkainen. Se on mielestäni ehdottomasti eräs muoto välittämisestä, silloin kun se on terveellä pohjalla. Johan luolamieskin aikoinaan suojeli naistaan "omanaan" joka tarkotti sitä että "näpit irti, tää on mun !"
 
Idaliina
Minulle kävi vastaavassa tilanteessa valitettavasti niin että menin liian pitkälle eli sänkyyn vieraan miehen kanssa. Meilläkin menee kotona hyvin,on lapsia ja tulemme hyvin toimeen.

Mieheni on yrittäjä ja tekee paljon töitä ja seksiä on silloin tällöin toisinaan. Olen aina halunnut enemmän seksiä mutta en voi miestäni siihen pakottaa. Olen kaksi kertaa avioliittomme aikana mennyt liian pitkälle,syynä myös humalatila mutta olisin voinut päättää toisinkin.

Koen asiasta syyllistyttä ja en aio kertoa miehelleni.Minä tekoihini olen syyllinen kuitenkin.Mutta toivon että kanssasisaret saavat suhdettä lämpiämään sen verran että ei samanlaiseen tohelointiin ryhdy mihin minä.

Sydämestäni en kuitenkaan muita halua enkä miestä vaihtaa vaikka olenkin sivuaiteelle erehtynyt.
 
vieras taas
Sen verran täytyy lisätä tuohon omaan tarinaani, että meillä kyllä toimii suhde kaikinpuolin, siis myös seksi. Ei meillä mitään ongelmia ole, ainoastaan tuo ko. asia joskus häiritsee, mutta koska kaikki muut asiat ovat loistavasti, ei se pääse valloilleen, ja on sitäpaitsi kaiken muun rinnalla pieni juttu.
 
mua auhdistas jos mies ois mustasukkainen. mulla mies ei ole mustis enkä minä. kyl sen huomaa muista asioista sen välittämisen kuin mustasukksisuudesta. minusta on typerää olla mustis jos luotto- luottamus pelaa. ja varsinkaan kun ei ole aihetta. jotenkin pimeetä et kun jompi kumpi on menos laivaan tei raflaan et mäkättäs toisista miehistä tai naisista oli se sit tosissaan tai puoli tosissaan.
eli kantani tuli vissiinkin selväksi :D
 
Ihmisten käsitys ihmisyydestä ja ihmisenä olemisesta vaihtelee.

Itselläni ja miehelläni on ajatus siitä, että toista ihmistä ei voi omistaa ja hänen ajatuksiaan, toiveitaan ja mielipiteitään pitää kunnioittaa. Myöskään itse ei voi ompelukoneen tai jakkaran lailla olla kenenkään ihmisen, ei edes sen rakkaimman "oma".

Kun ajattelee näin, mustasukkaisuudelle ei oikein jää jalansijaa.

Piika-äiti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:04 Snowflake kirjoitti:
mua auhdistas jos mies ois mustasukkainen. mulla mies ei ole mustis enkä minä. kyl sen huomaa muista asioista sen välittämisen kuin mustasukksisuudesta. minusta on typerää olla mustis jos luotto- luottamus pelaa. ja varsinkaan kun ei ole aihetta. jotenkin pimeetä et kun jompi kumpi on menos laivaan tei raflaan et mäkättäs toisista miehistä tai naisista oli se sit tosissaan tai puoli tosissaan.
eli kantani tuli vissiinkin selväksi :D
Ymmärrän kyllä kantasi,enkä itsekään nyt tarkoita sitä että haluaisin mieheni olevan sairaalloisen mustasukkainen,että vahtisi joka liikettä ja kontrolloisi menojani,se kyllä jo ahdistais kyllä.Mutta pieni mustasukkaisuus osoittaa sen,että tosiaan välittää toisesta eikä pidä samantekevänä mitä toinen puuhaa...... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 11:39 Kielo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:04 Snowflake kirjoitti:
mua auhdistas jos mies ois mustasukkainen. mulla mies ei ole mustis enkä minä. kyl sen huomaa muista asioista sen välittämisen kuin mustasukksisuudesta. minusta on typerää olla mustis jos luotto- luottamus pelaa. ja varsinkaan kun ei ole aihetta. jotenkin pimeetä et kun jompi kumpi on menos laivaan tei raflaan et mäkättäs toisista miehistä tai naisista oli se sit tosissaan tai puoli tosissaan.
eli kantani tuli vissiinkin selväksi :D
Ymmärrän kyllä kantasi,enkä itsekään nyt tarkoita sitä että haluaisin mieheni olevan sairaalloisen mustasukkainen,että vahtisi joka liikettä ja kontrolloisi menojani,se kyllä jo ahdistais kyllä.Mutta pieni mustasukkaisuus osoittaa sen,että tosiaan välittää toisesta eikä pidä samantekevänä mitä toinen puuhaa...... :/
siltikin, minusta se välittäminen osoitetaan ihan muulla tavalla kuin mustasukkaisuudella. minusta "tervettä" mustasukkaisuutta ei ole olemassakaan..edes puoli leikillään huomauttelut on ala-arvoisia kun luottamus toimii. osoittakaa rakkautenne jollain muulla tavoin. sano se rakkaus sanoin tai hellimällä esimerkiksi mutta turhat mustat sukat vaihda valkoisiin :D
 
mustasukkainen
meillä parisuhteessa mies ei myös ole yhtään mustasukkainen, ei ole ollut kohta 10 vuoteen. kaikki on muuten hyvin mutta tiedän kuinka ärsyttävää voi olla kun haluaisi jotain huomiota...mies sanoo että hän on varma minusta eli jos tekisin jotain se olisi kerrasta poikki mutta nyt mustasukkaisettomuus on sama kuin 100 prosenttinen luotto. eli otan kohteliaisuutena =)
 
Mulle ei tule mieleen yhtään kertaa jolloin mies olisi ollut mustasukkainen. Mutta ei toisaalta myöskään yhtään kertaa että olisin sitä kaivannut, sillä saan kyllä ihan tarpeeksi huomiota mieheltä. Mun mielestä mustasukkaisuus on omistamishalun merkki, ei rakkauden. Mutta uskon, että jos en saisi tarpeeksi rakkaudenosoituksia ja huomita kotona, niin minäkin ehkä sitten toivoisin mustasukkaisuuskohtauksia mieheltä ikäänkuin osoituksena välittämisestä. Mutta nyt jos mies rupeaisi jotain kiukuttelemaan tyttöjen baari-illan takia tai jonkun miespuolisen tuttuni takia, niin kyllä tulisin vaan vihaiseksi ja varmasti pistäisin tahallani pökköä pesään vaan lisää.
 
mustasukkainen
minä saan kyllä huomiota mutta on tässä vuosien saatossa ollut tilanteita jolloin mustasukkaisuus olisi jotenkin itselle normaalimpi reaktio kuin mustasukkaisettomuus. eikä tarvitse olla mitään kummallisempia kuin esim. ollaan yhdessä juhlimassa ja joku mies haluaisi tanssittaa tai ostaa juomista koko illan, mies on ihan tyytyväinen että tanssi vain jos haluat...itse repisin pelihousut jos miehellä olisi vientiä =)
 

Yhteistyössä