Täydellinen äiti..

Alkuperäinen kirjoittaja kerpele:
Miten helvetissä meikannut äiti on täydellinen, sanos se
tarkotti varmaan että aina näyttää hyvältä,vähä niinku täydellisten naisten bree...ja jos oikein ymmärsin niin ei varmaan itse kuulu tohon ryhmään..niinku ei mun mielestä pidäkkään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
No,kun aina morkataan et kotiäidit eivät viitsi meikata itseään. Ne täydelliset äidit varmaan meikkaavat myös. Menikös sun täydellisen äidin imago nyt pilalle, kun et ehdi/viitsi meikata?
Tää ei oo kyl mulle, mutta pakko todeta että mun täydellisen äidin imagoon ei vaikuta ainakaan, ku men oo jaksanu meikata enää vuosiin.
Enkä näe kyllä yhtään syytä muuttaa sitä asiaa näin kotiäitinä :D
 
marja
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
mutta osaa olla tarpeen tullen myös terveesti itsekäs, ja näin pitää huolta myös omasta jaksamisestaan, joka on koko perheen etu.
 
no
Aloitetaan sieltä alusta:
Ei oo alkoholia nauttinut siitä, kun raskauttaan on alkanut suunnitella.
Synnyttänyt alakautta ilman kivunlievitystä.
Täysimettänyt 6kk ja osittain vähintään 1v ikään.
Käyttänyt kestovaippoja.
Tehnyt vauvan soseet itse.
Pitänyt lapsen kotihoidossa ainakin 3v asti.
Ei ole hankkinut tuplarattaita, vaikka sisarukset ovat syntyneet lähekkäin.
Jne...
 
Kun marja tän uudelleen nosti esille, yritän saada uutta pontta keskusteluun. Voiko lapsille siis tarjota kaupan eineksiä? Voiko luututa lattioita puistelematta mattoja? Pyytää vieraita kylään, vaikka ei kaikki paikat olekaan viimeisen päälle tip top? Voiko antaa lasten katsoa 3 tuntia lastenohjelmia? Ja kaiken tämän jälkeen olla vieläkin täydellinen äiti? Itse näitä mietin, koska mun täytyisi oppi relaamaan joskus
. Pyrin liialliseen siisteyteen, koska kotonani oli aina siistiä ja haluaisin olla yhtä hyvä äiti kuin äitini on ollut. Eräälläkin tutullani, jota olen viimeiseen asti siisteydestä ja äitiydessä ihaillut on sotkuista, jos menee yllättäen kylään, siskoni kertoi. Itse ilmoitan aina tulostani kaikille etukäteen. Onko kenelläkään oikeasti aina siistiä?
 
Marja
Minä ainakin ihan hyvällä omallatunnolla joinain päivinä jätän miehen ja muksut syömään niitä eineksiä sekamelskan keskelle ja lähden lataamaan akkuja tyttöjen kanssa vaikka syömään ja elokuviin sen jälkeen jaksat taas paremmin keskittyä kotiin ja perheeseen.
Taikka jos ihan oikeasti väsyttää ja tuntuu, etten jaksa niin ennemmin laitan dvd:n pyörimään ja vaikka luen itsekseni kuin kireenä touhuan lasten kanssa enkä koe olevani millään tavalla huono ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
mutta osaa olla tarpeen tullen myös terveesti itsekäs, ja näin pitää huolta myös omasta jaksamisestaan, joka on koko perheen etu.
Voi huolehtia jaksamisestaan kuitenkin pitämällä lapsen etusijalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
mutta osaa olla tarpeen tullen myös terveesti itsekäs, ja näin pitää huolta myös omasta jaksamisestaan, joka on koko perheen etu.
Voi huolehtia jaksamisestaan kuitenkin pitämällä lapsen etusijalla.
Juuri niin.
 
marja
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
mutta osaa olla tarpeen tullen myös terveesti itsekäs, ja näin pitää huolta myös omasta jaksamisestaan, joka on koko perheen etu.
Voi huolehtia jaksamisestaan kuitenkin pitämällä lapsen etusijalla.
Eikö se ole lapsen etusijalla pitämistä jos huolehtii omasta jaksamisestaan??? Ainahan lapselle on hyväksi, että äiti on iloinen ja rento ja tyytyväinen
 
Yks
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
Hmm, pakko sanoa että vaikka ymmärrän mitä ajat takaa ja siitä olen samaa mieltä, niin noin ilmaistuna mulla nousee "karvat pystyyn". Hyvä äiti huolehtii myös omasta ja parisuhteen jaksamisesta ja opettaa lapset huomioimaan toiset - eli lapsen on opittava ymmärtämään, että aina ei voi olla hänen tarpeet ja pyynnöt joiden mukaan mennään. Ja silti, lapsieni mielestä olen täydellinen äiti;) - ainakin vielä kun ovat ala-asteella.
 
...
Heh jos täydellinen äiti olisi noi ensimmäisen kirjoittamat kriteerit niin minä olisin täydellinen äiti:)
Meillä on AINA siistiä.Ei se musta kyllä mikään kunnianmerkki ole.Olen vaan siisti ihminen:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
äiti joka rakastaa lapsiaan. Sellainen äiti on kaikessa epätäydellisyydessään täydellinen.
Ja laittaa lapsen aina ensisijalle.
Hmm, pakko sanoa että vaikka ymmärrän mitä ajat takaa ja siitä olen samaa mieltä, niin noin ilmaistuna mulla nousee "karvat pystyyn". Hyvä äiti huolehtii myös omasta ja parisuhteen jaksamisesta ja opettaa lapset huomioimaan toiset - eli lapsen on opittava ymmärtämään, että aina ei voi olla hänen tarpeet ja pyynnöt joiden mukaan mennään. Ja silti, lapsieni mielestä olen täydellinen äiti;) - ainakin vielä kun ovat ala-asteella.
Samaa mieltä tottakai. Mutta mun mielestä se lapsen ensisijalle laitto on sitä, että omat menot ei ole niin tärkeitä että lapsi niistä kärsii, esim. ollaan lapsen kanssa jossain niin myöhään iltaan, ettei lapsi pääse ajoissa nukkumaan. Tai että vauvaa jätetään jatkuvasti hoitoon viis veisaamatta, että se huutaa siellä onnettomana tuntikausia. Minusta on ihanaa, että kohta 2vee tyttö viihtyy avomieheni vanhemmilla, joita jo isovanhemmiksi kutsutaan niin hyvin että on lähdössä sinne mielellään ja mielellään viettääkin aikaa heidän kanssaan. Se on ihan luksusta, kun pääsee tarvittaessa kahdestaan tekemään jotain ja viettämään aikaa muuallekin kuin kodin seinien sisälle. Ja ihan tyytyväinen olen, etten tyttöä vauvana jättänyt hoitoon huutamaan enkä aio jättää tulokastakaan :) Reipas ja sosiaalinen neiti tuosta on kasvanut, vaikka olikin ihan kiinni minussa ekan vuoden, uskon että se oli vaan hyvästä kun on menty lapsentahtisesti. Vauva-aikanakin pystyy harrastamaan jne kun ajoittaa ne menot sillä tavalla, että vauva voi sitten olla isänsä kanssa.
 

Yhteistyössä