Tästä tulee pitkä selostus, mutta pliis: Kertokaa mitä mieltä ootte ja mitä tekisitte ??!!!

Mun pojalla on kaksi kaveria X ja Y,
jotka ovat samassa eskariryhmässä keskenään ( eri missä meidän poika on )
Ne pojat ovat vasta siellä tutustuneet.

Nyt sitten X:n äiti haluis,
että Y tulis heille leikkimään yms. koska X:llä ei oo oikein kavereita siinä ryhmässä.
Tutustuis siinä sit paremmin.

Hän kysyi multa niiden puh.nron ja mä annoin,
koska tiedän et Y on aika ujo ja aattelin et kaveri vois kelvata.

Sitten kävi niin et olin paikalla kun X:n äiti lähetti Y:n äidille viestin.
Y:n äiti kysy pojalta et haluisko mennä joskus X:lle leikkiin?
Johon Y sanoi että en, koska X pomottaa.

No ketään ei voi toki pakottaa kaveeraan kenenkään kanssa,
mutta mä oon nyt ikävässä välissä, kun X.n äiti varmaan kysyy multa kumminkin et tuleekohan se Y koskaan vai miten?
Ja Y:n äiti oli vähän kummissaan, et miten ilmottais ettei Y halua sinne.

..ja itse mietin, et jos mun poika olis se pomottaja niin tahtoisin kyllä tietää asiasta ja sit keskustella pojan yleisesti siitä,
miten kavereiden kanssa ois kiva leikkiä ettei tuli turhia konflikteja.

Mitä nyt pitäs ajatella? Ei mitään kun ei oo oma lapsi kyseessä vai?
Mutta kun noi muut on kumminkin mun tuttuja ja musta molemmat pojat, X ja Y on uihan kivoja kavereita meidän pojalle.
Pitäskö mun puhua niille miolemmile jotain sillain, et ihan kun en tietäsi kuitenkaan asiasta?

vieras
No minä olisin rehellinen ja kertoisin ettei se haluu tulla koska poikasi on liian komentelevaa tyyppiä, ja arka lapsi ei osaa sanoa vastaan. Eli fiksusti ja filmaattisesti ton sanoisin. :Oletko huomannut etttä pojallasi on aika dominoiva luenne...

hep
Että lapsi on sen verran arka, että haluisit olla mukana. Kyllä tuossa tilanteessa täytyy van mennä ja vähän kärsiä kun on tuollein itseään kylään kutsunut. Missään nimessä en menisi lapsen äidille mitään lapsensa dominoinnista puhumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Inconspicuous:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Kutsu nää molemmat teille yhtäaikaa leikkimään, ja vaikka heidän äiditkin kahville niin tutustuisivat toisiinsa.
Tää voisi muuten olla hyvä idea.
Mun mielestä ois voinu myös olla, mutta:

Tää kutsuja poika itse ehdottikin äidilleen,
et josko meidän poika vois olla myös mukana
kun tuntevat kaikki pojat toisensa.
Mutta tää äiti oli sitä mieltä, et X ja Y kahdestaan kun tutustuvat sit paremmin toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Inconspicuous:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Kutsu nää molemmat teille yhtäaikaa leikkimään, ja vaikka heidän äiditkin kahville niin tutustuisivat toisiinsa.
Tää voisi muuten olla hyvä idea.
Mun mielestä ois voinu myös olla, mutta:

Tää kutsuja poika itse ehdottikin äidilleen,
et josko meidän poika vois olla myös mukana
kun tuntevat kaikki pojat toisensa.
Mutta tää äiti oli sitä mieltä, et X ja Y kahdestaan kun tutustuvat sit paremmin toisiinsa.
No kerro X:n äidille et Y on niin ujo ettei halua kahdestaan nähdä ?
(alkaa hymyilyttämään tää X:stä ja Y:stä kirjoittaminen ku irrottaa asiayhteydestä :D )
Tai sit peset kätesi koko hommasta, nää äidit selvitelkööt keskenään lastensa näkemiset, jos vaikeeksi menee :saint:

Yhteistyössä