Tästä pakkasesta ja ulkoilusta!

Maalaisjärjen käyttöhän on sallittua itsellänikin, mutta nyt oon pähkäilly tässä, että huomenna olisi kerho ja pitäisi pari kilometriä kävellä rattaitten kanssa ja tänne on luvattu pakkasta reiskat 20 astetta. Kävelyyn menisi vajaa puolisen tuntia niin olen miettinyt että pitäisikö lähteä vai ei. Poika on nyt 1v3kk. En usko että kylmä tulisi mutta se naama...että paleltuukohan???

Kylmäähän se kyllä on, mut empä osaa muutakaa kommentoida kun että vedetöntä voidetta poskiin, nenuun ja otsaan.

Ja jos jollain villahuivilla sais vielä "extrasuojattua" kasvoja.
Kyllähän sitä muuten vällyjen alla rattaissa lämpö säilynee...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 13:09 Mepa kirjoitti:
Kylmäähän se kyllä on, mut empä osaa muutakaa kommentoida kun että vedetöntä voidetta poskiin, nenuun ja otsaan.
Tuohon kommentoisin sen verran, että nykyisin ei pakkaskelillä suositella minkäänlaista rasvaa kasvoihin, jos ei ole ihan pakko (esim atoopikot)...rasva kuin rasva jäätyy ja tiedämmehän mitä se sitten tekee...

ja ap:lle, että rattaissa on kyllä ihan kivan suojaisaa kun laitta tosiaan vaikka kaulaliinan oikein ylös leualle ja pipon silmille ja lapsen vällyihin, ja jos on rattaissa kuonu, niin ei viimakaan pääse kylmättämään... Ei kun kerhoon vaan!!!

Ei mitään pakkas/kosteusvoidetta, jostain juuri luin... Lääkäri kirjoitti. Se vaan hämää sitä kylmän tunnetta, eli ei tunnu niin kylmältä ja paleltumia tulee herkemmin. Taisi olla kaikille se 2 tuntia ettei saa laittaa mitään voidetta naamaansa ennen ulos lähtöä. Jos paleltumia tulee niin ei saa hieroa, lämmintä voi pitää paleltuman päällä. Ja lääkärille hyvä käydä näyttämässä...

Itse en lähtis näin kylmällä ulos lasten kanssa, tosin meillä vaikuttaa jo sekin että 4vuotiaalla on pakkasraja -15 minkä yli kun menee niin ulkona saa olla tasan sen että kävelee autoon.
Ei niinkään paleltumien takia vaan kun se hengitettävä ilma on niin kylmää, käy keuhkoihin.

Hmmm
Taidan olla lastenrääkkääjä, kun eilen oli lapsukainen (1,2 kk) ulkona nukkumassa, -19 oli pakkasta... Tosin oli katoksessa ja harso oli rattaiden suuaukon edessä, mutta ei meitä kyllä ainakaan alle -20 pakkaset saa lopettamasta ulkoilua. Jos tuulee kylmästi, niin sitten on eri asia, mutta tyynellä kelillä ulos mennään. Eli sinuna kyllä menisin ulos ihan huoletta, jos matka kerran kestää noin vähän aikaakin.

Yhteistyössä