tästä artikkelista mä tykkäsin! Kannattaa lukea, karkit ym turha voisi olla elinturhake tai elinhaitake eikä elintarvike

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
9MM
Nojaa onhan siinä pointtinsa ja e koodeista eroon. Mutta en nyt sit tiedä jatkuvasti fitnes ja muita himourheilijoita kuolee tauteihin vaikka elävät niin terveellisesti. Ainiin ja ollaan lihavempia kuin ennen ja silti elinikä noussut
 
Mutta varsinainen karkkihylly on kauempana. Sama chipsihyllyt on perimmäisessä nurkassa
”Once you pop you can’t stop” aineet eineksissä ja muussa roskassa on iljettävää!
Miksi noita aineita annetaan laittaa?

Ihan samalla tavoin kuin tupakasta kannustetaan pääsemään eroon, tulisi kannustaa irti sokerista ja muista roskatarvikkeista joita elintarvikkeiksi kutsutaan.
 
Nojaa onhan siinä pointtinsa ja e koodeista eroon. Mutta en nyt sit tiedä jatkuvasti fitnes ja muita himourheilijoita kuolee tauteihin vaikka elävät niin terveellisesti. Ainiin ja ollaan lihavempia kuin ennen ja silti elinikä noussut
Johdamme suolistosairauksissa Euroopassa.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että meitä vaivaa suurelta osin leaky gut syndroma.
 
vierailija
Mikä toi sairaus on suomeksi? Soitin mun lääkärille eikä sekään tiennyt koko sairautta mutta se sanoi että pitää syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja liikkua eikä siihen kuole jos joskus syö suklaata.
 
Mikä toi sairaus on suomeksi? Soitin mun lääkärille eikä sekään tiennyt koko sairautta mutta se sanoi että pitää syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja liikkua eikä siihen kuole jos joskus syö suklaata.
Mutta tilastot kertovat että roskaa syödään liikaa.
Mitä näet kun menet markettiin?
Näytteleekö luonnollinen ihmiselle optimaalinen ravinto pääosaa?
Aivan, ei näyttele. Ihmiset ostavat roskaa, muuten sitä ei marketeissa olisi niin paljon.
Senpä vuoksi meillä on sairaita ihmisiä ihan hirveä määrä. Plus liikunnanpuute vaivaa myös!
 
Usassa toki tilanne on huonompi kuin meillä, mutta Usan suuntaan mennään hyvällä varmuudella. Toki meillä roskan määrä marketeissa lisääntyy ja optimaalisen kokoravinnon määrä vähenee.

Tässä kiinnostuneille tietoa ravinnosta ja nykytilasta:


Dr. Sten Ekbergiltä löytyy paljon erittäin hyviä suomeksi tekstitettyjä videoita, suosittelen lämpimästi.👍
 
vierailija
Älytöntä hurskastelua palstan kaikkitietävältä.
Ruoan hinta on pilvissä. Vain päärynä on pysynyt samanhintaisena. Tässä maailmantilanteessa ei kannata nirsoilla syömisen kanssa.
Kävin lähikaupassani ostoksilla. Siellä kaikki on viimeisen päälle. Tilat ovat väljät ja asiakkaita vähän. Rakennus on hiljattain rakennettu. Ei tule mieleeni yhtään mitään valitettavaa.
Suklaa on ainut herkkuni. Se korvaa monta menetettyä asiaa. Kyllä minä olin perso suklaalle silloinkin, kun olin intohimoisissa miessuhteissa.
Kuten jo aiemmin totesin olin ennen terveysterroristi. Ideoin tuotteita joita vieläkin myydään kauppojen hyllyillä. Hurahdin myöhemmin muihin terveystuotteisiin ja kävin koulutuksessa. Myyjäksi en onneksi ryhtynyt.
Samainen hömppäketju mittasi Töölön messuilla rasvaprosenttini ja tulos oli huippu-urheilijan tasoa. Jo siinä vsiheessa olin täysin luopunut huuhaasta.
Lispetti muistuttaa minua monessa asiassa höyrähdysvuosillani. Niille vuosille on mukava naureskella. Saas nähdä mihin asiaan hurahdan seuraavaksi.
Keitin aamulla riisipuuron kauramaitoon.
Hyvää oli. Avasin riisipaketin ja riisiä tippui lattialle kuin hääparille. Näin on käynyt minulle ennenkin. Ei nykyään saa heittää riisiä kirkon eteen ettei linnut sairastu.
 
Mun suvun vanhin, isoöitini, eli 98-vuotiaaksi ja uskoisin, että hänen ruokailutavoillaan voin minäkin elää pitkään.

Ruislimppua ja voita piti olla aina. Ja kalaa. Jokaikinen kerta mummolassa käydessä löytyi pöydästä itse maronoitua silakkaa, suutarinlohta tai silliä jossain muodossa. Perunoita ja lihaa jossain muodossa oli myös. Ja tuoresalaatti.

Jälkiruokaa oli tarjolla aina. Ja kahvipöydässä itse leivotut herkut.

Pakkanen pullisteli itse kerätyillä tyrnimarjoilla, herukoilla ja puolukoilla. Niitä myös käytettiin jälkiruoaissa ja leivonnassa.


Karkit, sipsit, limut, keksit, jöötelöt jotka ovat lähinnä suklaataja karamellia, kaik vastaavat voisi mun puolesta jättää tekemättä kokonaan. Tai ainakin niillä voisi olla tuntuva terveysvero.

Jos sipsipussin hita ois 20 euroa niin veikkaan että usealle tulisi mieleen siivuttaa pottunsa ite ja kiehauttaa rasvakeittimessä sipseiksi. Ja kun niitä ei järin isoa satsia viitsi väsätä niin ehkä se kohtuullinen kourallinen ei terveyteen edes vaikuttaisi.
 
vierailija
Kyllä hieman kirpaisi, kun tavallinen pizzeriapizza maksoi 14 euroa. Saattaa mennä taas pari kuukautta ennen kuin seuraavan kerran tulee pizzaa haettua. Että siinä mielessä tulee elettyä terveellisemmin nyt, kun ei ole varaa ostaa roskaruokaa.
 
vierailija
Minä taas väitän, että kohtuus kaikessa. Kyllä karkkia ja sipsejä saa silloin tällöin syödä. Limuista ja ja mehuista en ole koskaan tykännyt
Toki saa, mutta pointti tässä oli se, että suomalaiset syövät nykyään ihan liikaa prosessoitua ruokaa. Lapsille syötetään nakkeja ja kananugetteja, kun ne ovat helppoa ruokaa. Mutta ei yhtään ajatella terveysvaikutuksia. Välipalaksi annetaan Paulavanukas tai lihapiirakka ja iltapalaksi sokeroitua jogurttia. Välillä saa herkutella kyllä, mutta ei koko ajan.
 
Kyllä hieman kirpaisi, kun tavallinen pizzeriapizza maksoi 14 euroa. Saattaa mennä taas pari kuukautta ennen kuin seuraavan kerran tulee pizzaa haettua. Että siinä mielessä tulee elettyä terveellisemmin nyt, kun ei ole varaa ostaa roskaruokaa.
Se oli siksi tuon hintainen koska siitä maksettiin verot ja muut asiaan kuuluvat maksut sekä kokki sai palkkaa millä eli.
 
vierailija
Mikä toi sairaus on suomeksi? Soitin mun lääkärille eikä sekään tiennyt koko sairautta mutta se sanoi että pitää syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja liikkua eikä siihen kuole jos joskus syö suklaata.
Se on vuotavan suolen oireyhtymä


Lääkärit ei aina tiedä kaikkea. Neuvolalääkäri kehotti nauttimaan inkivääriä raskauspahoinvointiin vaikka neuvolassa jaetaan lappuset väktettävistä ruuista joihin inkivääri kuuluu..
 
Onhan marketeissa myös isot heviosastot, kala- ja lihatiskit
Hevi ok, tosin oletteko hiomanneet että esim. luomusitruunoissa ei ole enää siemeniä…tiedätte varmasn mitä tarkoittaa…

Jis kalapsadtolla sattuu olemaan enemmän kalaa niin se on useimmiten vain kassilohta missä ei omega 3:sta ole enää nimekskään.
Ja lihaosastoa koristaa suurimmaks osin kasvisöljyssä marinoitu broileri. Naturellina ei ole nimekskään, ja se on broileria! Vain siksi että siitä saa isoimman katteen eikä ole niin terveellinen kuin lajilleen omainaisesti kasvatettu kana.
Sisäelimiä ei juurikaan enää ole, eikä marinoimattomia rasvaisia sian, porsaan tai naudan lihaa.
 
vierailija
Hevi ok, tosin oletteko hiomanneet että esim. luomusitruunoissa ei ole enää siemeniä…tiedätte varmasn mitä tarkoittaa…

Jis kalapsadtolla sattuu olemaan enemmän kalaa niin se on useimmiten vain kassilohta missä ei omega 3:sta ole enää nimekskään.
Ja lihaosastoa koristaa suurimmaks osin kasvisöljyssä marinoitu broileri. Naturellina ei ole nimekskään, ja se on broileria! Vain siksi että siitä saa isoimman katteen eikä ole niin terveellinen kuin lajilleen omainaisesti kasvatettu kana.
Sisäelimiä ei juurikaan enää ole, eikä marinoimattomia rasvaisia sian, porsaan tai naudan lihaa.
Vaihda kauppaa jos on noin surkea valikoima. Anoppi osti juuri haukea tiskiltä kun käytin häntä ostoksilla
 

Yhteistyössä