tässä taas yksi epäonnistunut äiti....

  • Viestiketjun aloittaja luuseri vaan
  • Ensimmäinen viesti
luuseri vaan
aamusta mentiin neuvolaan ja olin jo sanonut pojalle että piikki tulee....oon sen aina kertonut etukäteen....
no en tiedä johtuko siitä vai hampaista vai jostain kun poika oksensi aamujugurtit syliinsä....no sitten söi leipää ja rusinoita ja joi mehua sen jälkeen. menin ite vessaan just ennen lähtöä ja aloin kuunnellla kun oven toisella puolen alko loriseen....mietin vaan että onhan sillä vaippa ja vaatteet..no toinen oksensi sitä mehua niin että oli keittiö ja eteinen täynnä...taas vaihdoin vaatteet kuten eka kerrankin jälkeen....
neuvolassa poika alko heti huutaan kun sain vaatteet pois ja jatko kunnes oli ainakin n 10 min menny piikin annon jälkeen.
sieltä kaupan kautta kotio jossa toinen söi hirmusella vauhdilla eka 3 ja sit vielä 2 pinaattilättyä....yleensä max4 ja olis ehkä jopa lisääkin syöny maha tyhjänä kun oli aamusesta ylenannista! kaupassa oltiin kyllä ihan kiltisti hiljaa....
päikyt nukku ihan normaalisti ja sen jälkeen mentiin ulos. meillä kun ei välipalaa yleensä syödä olleskaan...
käytiin kävelyllä ja tultiin tekeen ruokaa jota odotti nälkäisenä kattilaa katsellen....eipä menny ruoka alas...ehkä neljä lusikallista ja on aiemminkin samaa syöty....ei menny leipä eikä maito....ei mitään ei leikkien lukien eikä muullakaan konstilla...
mentiin taas ulos leikkimään ja käytiin pienellä ajelullakin....tein mannapuuroo johon laitoin omenahilloo poika kun mannapuuroa on vielä jotenkin syölny....eipä syöny olleskaan...ehkä kaksi ekaa lusikallista josta toinen samantein ulos....otin viilin joka on normaalisti lempiherkkua ja sain sen tappelemalla pojalle alas melkein kokonaan...mulla alko meneen niin yli etten enää ees hymyillyt kun kuulin pojan kikatusta enkä jaksanu välittää vaikka just oltiin pottailtu ja toinen teki kakat pöksyyn,enkä jaksanu välittää siitäökään että ukolla kauhee kiire salille enkä siitä että poika olis antanu iltasuukon nukkuun mennessä...olin viereisessä huoneessa enkä menny likelle vaikka se olis sen antanu eikä se tullut sitä toiseen huoneeseen antamaan.....päätä on särkeny muutaman tunnin ja mieli tekis vaan vollottaa....itkua alkaa tuleen jo vaikka yritän pidättää....
jos huomenna sama rumba niin alan oleen valmis kuristaan ton pennun....en sentään....mutta mieleni voi tehdä ottaa imuri esiin kun tiedän että sitä poika pelkää ihan vaan vastakiusaksi....JA TIEDÄN SEN OLEVAN HÖLMÖINTÄ MITÄ OLEN KOSKAAN TÄNNE KIRKJOITELLUT!!!!
Nyt on vaan sellanen alamaa fiilis!!
JOs oot tän jaksanu lukea loppuun saakka niin kiitos siitä! Mun oli vaan pakko purkaa hermojännitystä pois...meen ajoissa nukkuun että saan pidemmät unet että jaksan huomenna...
 
mammamyy
No, enpä haluais olla lapsesi housuissa kun äiti on tuollainen. Ihan kiusatakseen on kipeä eikä pysty syömään, kyllä joo. Itse vaikutat sille, että olet aina "mukava ja parhaimmillasi"...Olisi hauska tietää kuinka teillä menee vaikka... viiden vuoden kuluttua. Toivottavasti olet vähän kasvanut äitiyden myötä. Yksi tai kaksi tuollaista päivää ei tunnu missään meillä useampi lapsisilla. Meillä kun alkaa porukka sairastaa, niin kaikki käy läpi ja siinä menee viikko poikineen. Joten voimia vaan sulle.

Itse en olisi vienyt neuvolaan jos oksentaa. se vielä lisäyksenä tähän. :hug:
 
no se luuseriäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:05 mammamyy kirjoitti:
No, enpä haluais olla lapsesi housuissa kun äiti on tuollainen. Ihan kiusatakseen on kipeä eikä pysty syömään, kyllä joo. Itse vaikutat sille, että olet aina "mukava ja parhaimmillasi"...Olisi hauska tietää kuinka teillä menee vaikka... viiden vuoden kuluttua. Toivottavasti olet vähän kasvanut äitiyden myötä. Yksi tai kaksi tuollaista päivää ei tunnu missään meillä useampi lapsisilla. Meillä kun alkaa porukka sairastaa, niin kaikki käy läpi ja siinä menee viikko poikineen. Joten voimia vaan sulle.

Itse en olisi vienyt neuvolaan jos oksentaa. se vielä lisäyksenä tähän. :hug:
Joopa joo...pitihän se tietää....ookko koskaan ollu niin väsynyt että maailma näyttää pahalta vaikka olis kuinka yksi lapsi.....
ootko koskaan aatellu että kun aika neuvolaan on 5 min päästä ja puhelin hukassa niin kaappaat lapsen kainaloon ja kysyt ottaako nla täti vastaan vai tullaanko myöhemmin...lisäksi mun piti itekkin mennä käymään asioille...olisikko kököttäny ja odottanu ilta viittä että olisit päässy hakeen päivän ruuan kaupasta kun mies olis tullu kotiin...lapsi olis ollu koko päivän nälissää kun noi keitetyt makaroonit pelkästään ei ainakaan meillä mee alas...nyt on MAANANTAI :attn: ja ainakin meillä on viime ruoka ostokset /maito ostokset tehty reippaasti viime viikon puolella.....
ja eikö sulla koskaan ole ollut sellasta päivää jollon yhtäkkiä voi tulla se musta pilvi ja tehdä hallaa???
luuletko että oikeesti laittaisin imurin päälle että saan kuunnella kun lapsi kauhusta kankeana huutaa...se oli vain hetken ajatus jonka hylkäsin HETI!! en ole sadisti toisin kuin luulet!!!!
oot sääkin hemmetin älypää....
 
näin
Minkäikäinen lapsi sinulla on? Luulen että lapsi on oikeasti kipeä niin silloinhan ei ruoka maistu. Tuskinpa lapsi tahallaan oksentaa tai on syömättä.
Itsekin mietin, että mistä johtuu se, että ruokailut tai niiden oikeastaan ongelmat aiheuttaa niin helposti verenpaineen kohoamista tai kiukkuisuutta äideissä. Itsekin olen ihan hermona, jos ruokailu ei suju normaalisti. Mutta yritän muistuttaa itseäni, että eihän sitä itselläänkään ole aina hyvä ruokahalu/nälkä. Pääasia, että saa nestettä tarpeeksi. Kyllä lapsi syö sitten kun oikein nälkä yllättää.
 
Tässä toinen yhden lapsen äiti jolla menee joskus hermo... Mut paistaa se päivä risukasaankin. Kaikilla on varmasti tuollaisia päiviä ja mitä sitten se on elämää. Huomenna kaikkia voi olla pelkkää päivän paistetta, tai sitten ei B)
 
looseri äitee taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:24 näin kirjoitti:
Minkäikäinen lapsi sinulla on? Luulen että lapsi on oikeasti kipeä niin silloinhan ei ruoka maistu. Tuskinpa lapsi tahallaan oksentaa tai on syömättä.
Itsekin mietin, että mistä johtuu se, että ruokailut tai niiden oikeastaan ongelmat aiheuttaa niin helposti verenpaineen kohoamista tai kiukkuisuutta äideissä. Itsekin olen ihan hermona, jos ruokailu ei suju normaalisti. Mutta yritän muistuttaa itseäni, että eihän sitä itselläänkään ole aina hyvä ruokahalu/nälkä. Pääasia, että saa nestettä tarpeeksi. Kyllä lapsi syö sitten kun oikein nälkä yllättää.
näin siinä taitaa käydä ja jostain syystä käyn muutenki ylikierroksilla ja toi eka vastaaja otti ja heitti mun mielen viel'ä kerran kärrynpyörää....
:ashamed:

alan tästä taasen rauhottumaan....niin ja lapsesta sen verran että aamunen oksentelu oli siinä ja lapsi oli kuin enkeli ennen ja jälkeen ylenannin...eikä mitään muutakaan sairauteen viittavaa oo ollutkaan...
1,5vee on ikää pojalla!

sekin syömisestä vielä että meillä vastaa kun kysytään että onko nälkä ja sitten ei kuitenkaan syöny mitään ja sen takia otin hermoon kun aattelin että toisella on nälkä ja tarjoan jostain syystä huonoa ruokaa....
tottahan on sekin että meiän poika on normaalisti sellanen auringon paiste ja ihana ja kun joskus harvoin tulee tällänen päivä niin en sitten tiedäkkään että miten sitä pitäs käsitellä.... :\|

no oppia ikä kaikki....

 
mammamyy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:17 no se luuseriäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:05 mammamyy kirjoitti:
No, enpä haluais olla lapsesi housuissa kun äiti on tuollainen. Ihan kiusatakseen on kipeä eikä pysty syömään, kyllä joo. Itse vaikutat sille, että olet aina "mukava ja parhaimmillasi"...Olisi hauska tietää kuinka teillä menee vaikka... viiden vuoden kuluttua. Toivottavasti olet vähän kasvanut äitiyden myötä. Yksi tai kaksi tuollaista päivää ei tunnu missään meillä useampi lapsisilla. Meillä kun alkaa porukka sairastaa, niin kaikki käy läpi ja siinä menee viikko poikineen. Joten voimia vaan sulle.

Itse en olisi vienyt neuvolaan jos oksentaa. se vielä lisäyksenä tähän. :hug:
Joopa joo...pitihän se tietää....ookko koskaan ollu niin väsynyt että maailma näyttää pahalta vaikka olis kuinka yksi lapsi.....
ootko koskaan aatellu että kun aika neuvolaan on 5 min päästä ja puhelin hukassa niin kaappaat lapsen kainaloon ja kysyt ottaako nla täti vastaan vai tullaanko myöhemmin...lisäksi mun piti itekkin mennä käymään asioille...olisikko kököttäny ja odottanu ilta viittä että olisit päässy hakeen päivän ruuan kaupasta kun mies olis tullu kotiin...lapsi olis ollu koko päivän nälissää kun noi keitetyt makaroonit pelkästään ei ainakaan meillä mee alas...nyt on MAANANTAI :attn: ja ainakin meillä on viime ruoka ostokset /maito ostokset tehty reippaasti viime viikon puolella.....
ja eikö sulla koskaan ole ollut sellasta päivää jollon yhtäkkiä voi tulla se musta pilvi ja tehdä hallaa???
luuletko että oikeesti laittaisin imurin päälle että saan kuunnella kun lapsi kauhusta kankeana huutaa...se oli vain hetken ajatus jonka hylkäsin HETI!! en ole sadisti toisin kuin luulet!!!!
oot sääkin hemmetin älypää....
Johan sohaisin pahasti.. Olen ajatellu kuule aika paljon tän elämän aikana. Sulla sentäs taitaa ukko tehdä pelkkää päivätyötä? Mulla kolmessa vuorossa. Ihan justko se lapsi rupesikin oksentamaan kun neuvolaan oli 5 minuuttia? Noin vaan ajattelin, kun sinne ei sairasta lasta saa viedä vaikka kuinka äidinkin pitäis päästä asioille..
On mullakin ollu vaihe, ettei ollu kun se yksi lapsi, mutta suunnitelmallisuutta käytin jo silloinkin. Vaikka ruoat ostan isommissa erissä niinkuin sinäkin, niin ei meillä pelkkää makaroonia jää kaappiin. Pakastin on aika kätevä tällä vuosituhannella. On joo, kunhan natiset. Kaikilla on huonoja päiviä.
 
Meidän neiti on kutakuinkin saman ikänen ja tällähetkellä on todella huonoa syönti, tulee kulmahampaita ja on oireillut jo monta päivää ja läpi ei ole vieläkään tullut. En ole ottanut sitä asennetta että pitäisi syödä ellei ruoka maistu. Eli tällähetkellä oikeastaan ainut mikä menee vatsaan on puuro, ruoat tökkii valtavasti. Näkkileipää kans tykkää pureskella, kai mukavasti auttaa ikeniin.

Joillain ilmeisesti saattaa ottaa hampaat myös tuohon oksentamiseen, arvaus vain tämä juttu kun sattuu olemaan samoja ongelmia.

Ja sitten vielä neuvoisin että yritä ottaa vähän enemmän omaa aikaa niin ei tule noita suuttumisia niin helposti, no hyvähän mun tässä neuvoa kun itse olen päivät töissä, niin jaksaa lapsenkin kanssa ihan eri tavalla. Kyllä se siitä!
 
Huonoja päiviä osuu omallekin kohdalle varsinkin PMS-aikaan, mutta vinkkinä sellanen, että mä pidän aina lapselle purkkiruokia kaapissa niitä päiviä varten, kun jääkaappi ja pakastin on tyhjentyneet ja ruoka-aika tulee ennen kauppareissua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:36 mammamyy kirjoitti:
Johan sohaisin pahasti.. Olen ajatellu kuule aika paljon tän elämän aikana. Sulla sentäs taitaa ukko tehdä pelkkää päivätyötä? Mulla kolmessa vuorossa. Ihan justko se lapsi rupesikin oksentamaan kun neuvolaan oli 5 minuuttia? Noin vaan ajattelin, kun sinne ei sairasta lasta saa viedä vaikka kuinka äidinkin pitäis päästä asioille..
On mullakin ollu vaihe, ettei ollu kun se yksi lapsi, mutta suunnitelmallisuutta käytin jo silloinkin. Vaikka ruoat ostan isommissa erissä niinkuin sinäkin, niin ei meillä pelkkää makaroonia jää kaappiin. Pakastin on aika kätevä tällä vuosituhannella. On joo, kunhan natiset. Kaikilla on huonoja päiviä.

No ompa taas jollain kova pätemisen tarve, voi luoja!

:LOL:

elä välitä "luuseri"
 
Aika kovan riskin otit, kun kipeän lapsen neuvolaan rokotukseen veit. Eikös ne ole sellaisia kaikki, se 1,5-vuotisrokote ainakin, ettei missään nimessä kipeänä saa antaa.

Mitä mieltä neuvolantäti oli? Mein yhdellä tutulla ei rokotetta voitu laittaa, kun oli kolme päivää aiemmin oksennustaudissa ja neuvolantäti piti sitä vielä toipilaana.
 
luuseriäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:47 Mindre kirjoitti:
Huonoja päiviä osuu omallekin kohdalle varsinkin PMS-aikaan, mutta vinkkinä sellanen, että mä pidän aina lapselle purkkiruokia kaapissa niitä päiviä varten, kun jääkaappi ja pakastin on tyhjentyneet ja ruoka-aika tulee ennen kauppareissua.
osut ihan oikeaan...sehän aika tässä on meneillään....
muuten hyvä juttu noi purkki ruuat mutta mikään lasten ruoka ei mee alas pojalle...purkkihernesoppa joskus....
joten ei auta mua!!

omaa aikaa on aikas vähän kun mies töissä aamu seiskasta ilta neljään...eli puol viiden jäljestä kotio. sitten kun sekin haluis harrastaa jotain niin en voi kieltääkään...itelle ehkä tarvis keksiä harrastus mutta on noi harrastus kaverit hiukan hukassa...omat kaverit on töissä päivät ja illat perheen kanssa ja osa niistä kavereista opiskelee ihan eri kaupungissa...no mitä sitä valittamaan itsehän en saa itseeni yksin liikkeelle!!
kiitti kuitenkin vinkeistä kaikille...
hyvin nukutun yön jälkeen kaikki menee paremmin!!
Joten taidankin poistua sinne sängyn perkoille että saan oikein pitkät unet vedettyä...
hyvät yöt!!
 
luuseri äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:59 Sanni kirjoitti:
Aika kovan riskin otit, kun kipeän lapsen neuvolaan rokotukseen veit. Eikös ne ole sellaisia kaikki, se 1,5-vuotisrokote ainakin, ettei missään nimessä kipeänä saa antaa.

Mitä mieltä neuvolantäti oli? Mein yhdellä tutulla ei rokotetta voitu laittaa, kun oli kolme päivää aiemmin oksennustaudissa ja neuvolantäti piti sitä vielä toipilaana.
kyllä meille se rokote annettiin ...kerroin kyllä että mikä tilanne oli!
lähinnä menin sinne kysymään että ottaako vastaan tänään vai sovitaanko toinen päivä...
eipä tuo muuten kipeänä ole toi poika! tuolla nukkuu niin suloisena että...sinne olen edelleen itsekkin menossa kuten jo äsken laitoin!!
 
Hmmm...
Epäonnistunut? Missä? Siinä että lapsesi on kipeä ja sinulla itsellä on pääkipeä etkä jaksa? Vedähän syvään henkeä ja istahda hetkeksi. Mene nukkumaan ajoissa ja koita rentoutua. Kaikilla meillä on päiviä jolloin pää halkee, lapsi on ehkä kipee tai muuten vaan kiukuttelee, mies ei välitä tai hänellä on muuta tekemistä (suosittelisin kuitenkin miehesi prioriteeraamaan menojaan jos lapsi on kipeä...)
Tässä yläpuolella luin kommentteja joista toiset ovat aika ärhäkkäitä. Okei toi lapsen kuristus oli kyllä aikaslailla sen merkki että alat kärsiä jonkin asteisesta masennuksesta.
Lapsen kiusaaminen ei auta, se vaan pahentaa asioita, varsinkin omaatuntoasi ainakin myöhemmin. Jos lapsesi ei halua syödä, please anna olla. Lapsi joka kieltäytyy syömästä, ei todellakaan halua syödä. Välillä mietin miksi lasta ns pakotetaan syömään. Hän tuskin nälkään kuolee. Jos on aamupala lounas ja illallinen niin kyllä hän jossain välissä syö jos ei tänään niin huomenna. Varsinkin kun on masu pipi.
Koita kestää ja yritä hymyillä lapsellesi vaikka kuinka v*isi ja anna se iltasuukko vaikka et yhtään haluaisi. Se ei ole kuitenkaan lapsen vika kun molemmilla, äidillä ja lapsella on huonopäivä samaanaikaan.
:wave:
 
Meillä kans poika nyt reilu vuoden ja välillä on ruokailut tappelua. Kumman tahdon voima riittää pidemmälle. Nyt olen kyllä tosiaan jo lopettanut sen pakottamisen kun tosiaan itellekään ei aina maistu ni mikä laki sanoo että lapsella olis aina nälkä siitä huolimatta että ei ole mitään syöny. Vielä kun saisin ton miehen ymmärtämään, että ne lapset ei todellakaan itteään nälkäänsä tapa. Se kun meillä tuppaa olemaan se joka koittaa pakottaa pojan syömään. No mä olen ottanu ruokailut enimmäkseen omalle kontolleni ni ei tuu tappeluita sillä saralla.

Ja mitä tulee looserin juttuun ni lukiessani sitä hypähti sydän ja kauhistelin että miten kukaan voi omasta lapsestaan tommosia ajatella. Sitte tuli mieleen että tosiaan, oon itekin ollu joskus niin väsyny että oon mielessäni kuvitellu heittäväni lapsen seinään. Mulle on tullu jo ajatuksesta järkyttävän paha mieli ja on pakko viettää vähintään vartti muksua haliessa. Tämä tosin tapahtui joskus kun poika oli ihan vauva ja hänellä oli koliikkia ja äiti yksinään todella väsyny. Mä en siis ainakaan lähe tommosia tuomitsemaan. Hyvä että saat purettua mieltäs ennen ko meet nukkumaan ni saat toivottavasti nukuttua paremmin. Kamalia ajatuksia mutta onneksi tosiaan niitä pahimman kiukun ja väsymyksen aiheuttamia välähdyksiä joita tuskin käyt tosissaan toteuttamaan.

Meillä auttaa känkkäränkkä päivän päätteeksi kunnon halihetki. Eli otan pojan syliin ja siinä halin häntä kunnolla ennen kuin päästän nukkumaan. Samalla "jutellaan" päivän pahat asiat pois kauniiden unien tieltä. Sen jälkeen päästän pikkumiehen nukkumaan ja alotan aamun paremmalla tuulella.

:hug: looserille kuitenkin
 
Jospa kävisit lääkärin juttusilla ja hankkisit kunnon pillerit jotka auttavat noihin pms-oireisiin ja kipuihin. Ja pillereillä tarkoitan ehkäisy-sellaisia. Iästäsi riippuu mitä antavat. Itselläni oli tosi kamalat oireilut ja lapset saivat siitä kärsiä. Kunnes sain avun yhdistelmäpillereistä. Enää ei viikkooennen-raivareista ole tietookaan, eikä kyllä kuukautiskipujakaan. Suosittelen, lämmöllä! ;) Vinkkinä sinulle; koita silti antaa lapsellesi hellyyttä ja läheisyyttä, vaikka itselläsi olisikin huonopäivä. :hug: Aatteles; vaikka päivä oli teillä kaamea, silti lapsesi rakastaa sinua ja halusi suukotella päivän päätteeksi... Voipi olla että luuli ettei äiti rakastakaan kun kieltäytyi pusuttelusta. Kauhia tapa mennä unten maille... ---Jospa korvaisit hänelle kaiken tästä eteenpäin; vuoden jokaisena päivänä hellyyttäisit? :heart:
Ja voisit jutella miehesi kanssa; jospa saisit hänet ymmärtämään tilanteesi ja saisit häneltä apua kodin/lapsenhoidossa? Pikkuisellanne voi olla hamapaat tuloillaan, mutta myös uhmaikä lähestyy. Ja silloin tarvitset kyllä apua itsesi hillitsemisessä ja lapsen ymmärtämisessä. Voimia sinulle, ystäväin! ;)
 
Jokainen on joskus väsynyt ja v-ttuuntunut, mutta musta ois ihan fiksua kyllä illalla viimeiseksi sopia ja halitella... Ja antaa se suukkokin :'( Kun koskaan et tiedä että tuleeko seuraavaa yhteistä aamua, kannattaapi ajatella niin... Tähän oli se joku sopiva laulukin.

Meillä on tapana että auringon ei anneta laskea riidan ylle, kuten oma isomummuni tapasi sanoa. Ja siitä pidän kiinni, kahden pitkäaikaissairaan lapsen äitinä, kun huomisesta ei koskaan tiedä mitä se tuo...

En sano tätä pahalla, mutta tommoset murheet on aika HEMMETIN pieniä, ja aikuisen tehtävä on käyttäytyä aikuisen lailla, eikä pitää mitään kiukuttelu känkkäränkkä -juttua lapselle...
 
kyl olen sitä mieltä et se joka sanoo et ei ikuna ole hermo penskan kanssa menny,ni kiillottaa kyl omaa sädekehäänsä aika valheellisesti!!mä rakastan poikaani yli kaiken mutta välil olen NIIN täynnä sitä ja sen kiukuttelua..et pelkkä pojan pärstäkin ärsyttää..ja sit taas jo seuraavana päivänä poika on suloisinta mitä olen ikuna nähny..sellaista se on,me ollaa ihmisiä kaikki ja ONNEKSI erilaisia!!mutta se on varma et hermo meil kaikilla menee joskus .on vaan eri asia et onko munaa myöntää sitä!(?)aivan sama onko lapsia 1 tai 10 meillä on kaikilla oikeus olla väsyneitä/kiukkusia ja #&%?$!* joskus.nyt puhutaan minusta oikeesta asioista eikä aina sellaisia hellanlettas juttuja lapsista vaan siitä miltä OIKEESTI tuntuu ja millaista se elämä lasten kanssa OIKEESTI on.ja alkuperäiselle haluan sanoa että meitä "hermoheikkoja" on muitakin joten muista se kun seuraavaks kiehuu...todennäköisesti meilläkin kiehuu samalla tavalla juuri samaan aikaan.. =)
ja huono/epäonnistunut et ole,halusithan "tunnontuskissasi"jakaa pahan olon pois kirjottamalla..jos et välittäsi tuskin viitsisit vaivautua tännekään kirjoittamaan.hyvää jatkoa teille!
 
Meillä pikku-neidin 1v3kk kanssa ruuan kanssa tappelua niin kauan kun on kiinteetä syönyt ja tekee ihan oikeesti sitä ett jos ruoka ei miellytä niin oksentaa, vaikka monikaan ei usko mutt kyll voi oksentaa ihan tahallaankin.
Aluksi mulla oli hermot kireellä ja tuntui ett olen maailman huonoin äiti kun ei lapseni halua edes syödä, mutt sitten päätin etten stressaa itseäni jos lapsi ei syö. asiaa auttoi ett eräs hoitaja sanoi ett jos lapsi ei syö niin ei ole nälkäinen, jos on lapsella nälki niin silloin myös syö ja ett ruokailu on niitä asioita joita lapsi voi itse päättää ja jos ne tappeluksi menee aina niin käyttää sitä aina hyväkseen. Jos neiti alkaa leikkii tai yökkii ruokaa niin otan ruuan pois ja nostan pois syöttötuolista, ihan nätisti vaan sanon ett syödään sitten myöhemmin. Välillä meillä menee ruokaa hyvin välillä ei mitään, mutta hyvin on kasvanut.

Jos on mahdollisuus kannattaa antaa vaikka muutamaksi tunniksi hoitoon tutulle, isovanhemmille ja mennä vaikka lenkille tai kaupoille hieman tuulettumaan ja taas kummasti jaksaa

Ja muista ET OLE EPÄONNISTUNUT ÄITI! kaikilla meillä joskus hermo menee ja sillon kun tunnistaa tuntee ja pystyy siitä puhumaan niin silloin on voiton puolella.
voima haleja sulle :hug: :hug: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 22:30 MendedHearts kirjoitti:
Jokainen on joskus väsynyt ja v-ttuuntunut, mutta musta ois ihan fiksua kyllä illalla viimeiseksi sopia ja halitella... Ja antaa se suukkokin :'( Kun koskaan et tiedä että tuleeko seuraavaa yhteistä aamua, kannattaapi ajatella niin... Tähän oli se joku sopiva laulukin.

Meillä on tapana että auringon ei anneta laskea riidan ylle, kuten oma isomummuni tapasi sanoa. Ja siitä pidän kiinni, kahden pitkäaikaissairaan lapsen äitinä, kun huomisesta ei koskaan tiedä mitä se tuo...

En sano tätä pahalla, mutta tommoset murheet on aika HEMMETIN pieniä, ja aikuisen tehtävä on käyttäytyä aikuisen lailla, eikä pitää mitään kiukuttelu känkkäränkkä -juttua lapselle...
Ja tähän sanoisin, että peesi. :)

Sekä, että kaikilla on tosiaan noita huonoja päiviä, että tervetuloa joukkoon. Kummasti ne noi lapset on joka päivä erilaisia. Toivottavasti osaat nauttia myös niistä hyvistä päivistä joita teilläkin varmasti on.
Mua kyllä ihmetyttäis jos omat lapset oksentelis välillä ja sit taas ei mitään..ethän vissiin itsekään niin tee, olematta jollain tapaa sairas tai syötyäsi jotain epäsopivaa.
Mullakin palaa käpy näihin mennen tullen, mutta mitään noista sinun ajatuksistasi ei ole käyny mielessä. Edes mielessä. Tässä sen näkee miten erilasia immeiset on. Itse menen johonkin, yleensä wc tai parveke, siinä vaiheessa ettei savun nousu korvista näy lapsille..


älä ap ota itseesi kaikesta mitä täällä lukee, sen riskin otat kun tänne tunteitasi purat, että eriäviä ja kyseenalaistavia mielipiteitä on. Onhan sulla itsetunto kohdallaan?

Lähdenpä tästä näiden känkkien kanssa ulos, aamu on ollut yhtä hulabaloota.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 19:59 luuseri vaan kirjoitti:
aamusta mentiin neuvolaan ja olin jo sanonut pojalle että piikki tulee....oon sen aina kertonut etukäteen....
no en tiedä johtuko siitä vai hampaista vai jostain kun poika oksensi aamujugurtit syliinsä....no sitten söi leipää ja rusinoita ja joi mehua sen jälkeen. menin ite vessaan just ennen lähtöä ja aloin kuunnellla kun oven toisella puolen alko loriseen....mietin vaan että onhan sillä vaippa ja vaatteet..no toinen oksensi sitä mehua niin että oli keittiö ja eteinen täynnä...taas vaihdoin vaatteet kuten eka kerrankin jälkeen....
neuvolassa poika alko heti huutaan kun sain vaatteet pois ja jatko kunnes oli ainakin n 10 min menny piikin annon jälkeen.
sieltä kaupan kautta kotio jossa toinen söi hirmusella vauhdilla eka 3 ja sit vielä 2 pinaattilättyä....yleensä max4 ja olis ehkä jopa lisääkin syöny maha tyhjänä kun oli aamusesta ylenannista! kaupassa oltiin kyllä ihan kiltisti hiljaa....
päikyt nukku ihan normaalisti ja sen jälkeen mentiin ulos. meillä kun ei välipalaa yleensä syödä olleskaan...
käytiin kävelyllä ja tultiin tekeen ruokaa jota odotti nälkäisenä kattilaa katsellen....eipä menny ruoka alas...ehkä neljä lusikallista ja on aiemminkin samaa syöty....ei menny leipä eikä maito....ei mitään ei leikkien lukien eikä muullakaan konstilla...
mentiin taas ulos leikkimään ja käytiin pienellä ajelullakin....tein mannapuuroo johon laitoin omenahilloo poika kun mannapuuroa on vielä jotenkin syölny....eipä syöny olleskaan...ehkä kaksi ekaa lusikallista josta toinen samantein ulos....otin viilin joka on normaalisti lempiherkkua ja sain sen tappelemalla pojalle alas melkein kokonaan...mulla alko meneen niin yli etten enää ees hymyillyt kun kuulin pojan kikatusta enkä jaksanu välittää vaikka just oltiin pottailtu ja toinen teki kakat pöksyyn,enkä jaksanu välittää siitäökään että ukolla kauhee kiire salille enkä siitä että poika olis antanu iltasuukon nukkuun mennessä...olin viereisessä huoneessa enkä menny likelle vaikka se olis sen antanu eikä se tullut sitä toiseen huoneeseen antamaan.....päätä on särkeny muutaman tunnin ja mieli tekis vaan vollottaa....itkua alkaa tuleen jo vaikka yritän pidättää....
jos huomenna sama rumba niin alan oleen valmis kuristaan ton pennun....en sentään....mutta mieleni voi tehdä ottaa imuri esiin kun tiedän että sitä poika pelkää ihan vaan vastakiusaksi....JA TIEDÄN SEN OLEVAN HÖLMÖINTÄ MITÄ OLEN KOSKAAN TÄNNE KIRKJOITELLUT!!!!
Nyt on vaan sellanen alamaa fiilis!!
JOs oot tän jaksanu lukea loppuun saakka niin kiitos siitä! Mun oli vaan pakko purkaa hermojännitystä pois...meen ajoissa nukkuun että saan pidemmät unet että jaksan huomenna...
Enpä voi sanoa tähän muutakuin, että toivotaan tuon alamaafiiliksen menevän ohi ja PIAN! :hug:
 
ei enää niin luuseri
Hohhoijaa kun tulin tänne lukemaan mitä kaikkea eilen hermostuksissani kirjoitin....onneksi suurin osa teistä tajusi etten noita todeksi tarkoittanut!!
Tiedän että tänne kirjoittaminen kun on paha olla on riskialtista kun tietää kuinka paljon erilaisia mielipiteitä siitä tulee mutta ainakin sain kaiken ton purkauksen jälkeen oikeasti nukkua.
aamusta oli olo helpompi ja poikakin oli todella iloisella päällä vaikka tuntui olevan nälkäinen ja kitisi ei siltikään syönyt juuri mitään ja kun otin pöydästä pois niin kitisi ja kiipesi takaisin. ni söi se tuossa yhden mandariinin kun tultiin kävelyltä....ehkä sitten päivällä....
tottahan on että meiän poika on 23h /vrk se ihana mussukka ja halin ja pusuttelen pitkin päivää mutta aina välillä tulee ne hermoromahdukset ja kaikki tuntuu menevän päin mäntyä.
ja siihen iltapusuun kun monet siitä laitto noottia niin ei toi vielä sillai osaa ymmärtää ettei se ole sitä saanut mutta tulee antamaan jos pyytää ja iskä sille eilen vaan sano että annatko äidillekkin ja kun se sit avas yläkerran portin niin poika unohti samantein koko pusu jutun kun pääsi kiipeämään rapuille....kävin sitten myöhemmin silittämässä poskea ja tukkaa.....
tää on vähän tätä aikaa vuodesta kun hermo menee ja se ei aina johdu tuosta pojastakaan....pitäis taloa maalata ja remontoida ja pihaa laittaa ja ja ....tämä menee ohi niin kuin muinakin vuosina.
tosiasia on se että pienistä hermostuksista huolimatta rakastan pientä poikaani yli kaiken enkä oikeasti voisi koskaan pahoinpidellä tai kiduttaa niin kuin toi mun eka viesti antoi ymmärtää....hitto minähän imuroinkin yleensä sillai että poika on sylissä kun se pelkää imuria ja se onkin aika haasteellista,kun ei ole mikään kevyt enää....
toivottavasti tästä en nyt saa mitään huonoa kritiikkiä...ajattelin vain jos jotakuta jäi nuo eiliset puheeni vaivaamaan.....älkää suotta...meni jo ohitse....
=)


hauskaa päivän jatkoa kaikille äipille ja pikku musukoille :hug:
 
Lisäisin vielä kommenttini ap:lle. Sinä yksinkertaisesti "pirahdit" yhtenä päivänä. So what? Minusta on aika ilkeää, että äitiä (jota selvästi harmittaa oma kiukkunsa yms. kyseisenä päivänä) vielä sohitaan joillakin "ai et edes pusua antanut, nyyh...." -kommenteilla.

1,5 vuotias ei TODELLAKAAN saa traumoja tuollaisesta. Tietystikään tuonikäiselle ei pidä alkaa kostamaan omia huonoja fiiliksiä ja kohdella pikkuista kylmästi. Mutta tuskinpa yhden illan pusutta jättämisestä tulee kenellekään muulle kuin ÄIDILLE (myöhemmin) huono omatunto.

Olen itse aika temperamenttinen. Välillä olen pojallekin suuttunut, mutta olen huomannut sen johtuvan jostakin ihan muusta (yleensä ongelmista miehen kanssa tai yleisestä tyytymättömyydestä johonkin). Olen tajunnut, että en voi purkaa huonoa tuultani 1,5 vuotiaaseen lapseen. Hän on elämäni valo.

Olen varma, että "luuseriäitikin" on tätä mieltä. Muista levätä tarpeeksi ja vaatia itsellesi myös päivittäin omaakin aikaa. Kävele / jumppaa / lepää tai ihan mitä vaan itse mieluiten teet. Siten jaksat paremmin. Toivottavasti parisuhde on kunnossa, kuten aiemmin sanoin, siitä on oma tyytyväisyys aika paljon kiinni....olen huomannut... :flower:
 

Yhteistyössä