Tässä siivoilun lomassa pohdin... Te jotka pesette lattioita tosi harvoin

Siis ainakin mun mielestä harvoin :ashamed:
Ni eikö teidän sukat oli järjettömän likaiset??? :ashamed:
Mä pesen kerran viikossa ja sekin tuntuu olevan ihan liian harvoin... kun täällä toiset pesee kerran kuussa tai puolessa vuodessa.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:
 
pia
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:

meillä käy imuri sata kertaa päivässä :D ei ikinä oo imuri kaapissa, vaan johto on seinässä et saa helposti imuroitua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Nii i :| mä oon nyt luuttuillut vähintään jokatoinen ilta lattioita, ihan vaan nihkeellä mikrolla kun tyttö on alkanut tutkailemaan muailimoo. :xmas:
Joo noin mäkin vetelen, tosin kosteella rätillä iltaisin mut sitten toi kunnon pesu se kerta viikkoon..
Tekis ihan mieli testata et millaiset lattiat ois jos ei muutamaan viikkoon pesisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Joo noin mäkin vetelen, tosin kosteella rätillä iltaisin mut sitten toi kunnon pesu se kerta viikkoon..
Tekis ihan mieli testata et millaiset lattiat ois jos ei muutamaan viikkoon pesisi..
Mun ei tekis mieli testata, parissa päivässä on jo sellainen tunne että jalat jää kiinni varsinkin keittiönlattiaan. Tilanne helpottuu kun otetaan taas sukat käyttöön kunhan viilenee.

 
äimänä
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:
siis ihan pakko kysyä käytkö töissä? eli mistä riittää AIKAA kaikkeen tohon???

 
Alkuperäinen kirjoittaja äimänä:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:
siis ihan pakko kysyä käytkö töissä? eli mistä riittää AIKAA kaikkeen tohon???
:D
Olen äitiyslomalla toistaiseksi...
Kyllähän toi aika melko kortille menee nyt kun alan tekemään toisinaan töitä mutta näin me ollaan aina oltu :)
Silloinkin kun olen ollut joka päivä töissä..
Aikaa on iltaisin aina enempi kun mukelot menee nukkumaan.
Toistaiseksi vielä ehtii touhuilla koko aamun kaikessa rauhassa kun kotona ei ole kun tuo 1v6kk :)
 
vieras
Miten teillä riittää aika jatkuvaan siivoomiseen?
Mä ainakin haluan joskus nauttia siitä, että lapset menee nukkumaan ja saan vaan lösähtää sohvalle :) Ja sitä kanssa joskus ihmettelen, että miten sottaista eläminen on, jos pitää vaikka päivittäinkin imuroida ja lattiat pestä pari kertaa viikossa?!? Meillä imuroidaan parin viikoin välein tai kerran viikkoon, mutta ei sen useammin ja lattioitakaan en pese kun ehkä kerran kuussa, eikä meillä silti ole likaista. En koe, että on tarvista imuroida ja pestä lattioita kun ne on täysin puhtaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten teillä riittää aika jatkuvaan siivoomiseen?
Mä ainakin haluan joskus nauttia siitä, että lapset menee nukkumaan ja saan vaan lösähtää sohvalle :) Ja sitä kanssa joskus ihmettelen, että miten sottaista eläminen on, jos pitää vaikka päivittäinkin imuroida ja lattiat pestä pari kertaa viikossa?!? Meillä imuroidaan parin viikoin välein tai kerran viikkoon, mutta ei sen useammin ja lattioitakaan en pese kun ehkä kerran kuussa, eikä meillä silti ole likaista. En koe, että on tarvista imuroida ja pestä lattioita kun ne on täysin puhtaat.
Niin, meillä varmasti suurin sotku syntyy siitä kun muksut ramppaa sisään ja ulos, omat ja toisinaan muidenkin muksut.
Ja meillä ei kävellä sisällä kengät jalassa mut kyl sitä likaa tulee jo ihan vaatteidenkin mukana ja mä en vaan halua et sitä on lattialla.
Vaikkei sitä näy ni mä tiedän et siinä on likaa :snotty:
Ja mä tykkään puhtaista lattioista, niin että siinä voi vaikka maata :D
Kissasta lähtee karvaa ja kanikin toisinaan sotkee :)
 
vieras
No meillä on parkettilattiat, että ei niitä ihan kerta viikkoon kyllä edes vois pestä... ei oo likaset sukatkaan kyllä, imuroidaan sen verran usein ja keittiön lattiaa pyyhitään useammin. Samoin eteistä, mutta siellä onkin laatta.
 
Ei mulla oo ainakaan aikaa pestä lattioita jatkuvasti. Keittiön lattian pesen kerran viikossa (pöydän alusen päivittäin). Meillä käy siivooja 2 viikon välein ja pesee lattiat yleensä.

Ja kyllä.. sukat on likaiset :) mut nehän vaihdetaan joka päivä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:
siis mitkä peitot peset joka viikko??
 
hui :eek:

Meillä pestiin lattiat tänään kolmen viikon tauon jälkeen, ei oo kyllä likaset olleet sukat tai muutenkaan siivottoman näköset vaikka tässä rampataankin, ovet auki koko-ajan :D

Kerran viikkoon imuroidaan, keittiöstä rikka-imurilla jos tarttee aikasemmin.
Täytyy nyt painottaa että meillä ei todellakaan ole likaista vaikka ilmeisesti "harvoin" siivotaan.

Ei meillä tartte edes keittiön lattiaa pestä päivittäin... :whistle: johtunee varmaan siitä että jos jotain lattialle tippuu se pyyhitään rätillä heti..
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä on parkettilattiat, että ei niitä ihan kerta viikkoon kyllä edes vois pestä... ei oo likaset sukatkaan kyllä, imuroidaan sen verran usein ja keittiön lattiaa pyyhitään useammin. Samoin eteistä, mutta siellä onkin laatta.
Miksi parkettilattioita ei voi pestä ts. luututa nihkeällä kerran viikossa?!
 
desibeli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä pesen 4-5x viikossa ja silti sukat likaset :D
kiitos 4lapsen ja 3koiran ja yhen kissan
Keittiön lattian pesen toki vähintään joka toinen päivä mut suursiivous on kerta viikkoon, silloin lattioiden pesut, lakanoiden vaihdot, peittojen pesu ym..
Joka päivä pitää imuroida ainakin kolme kertaa, usein enemmän, usein vähemmän kun ei vaan millään viitsis jatkuvasti vaivautua :snotty:
siis mitkä peitot peset joka viikko??
Siis vaihdatteko lakanat joka viikko? En edes kehtaa tän jälkeen kertoa kuinka kauan meillä mennään samoilla..
 
Kiesus. :eek: :eek:

Mitä te oikein kylvätte lattioillenne? Siis valeletteko te tuhkaa ja tervaa niile laminaateille vai mitä ihmettä? :eek:

Meillä imuroidaan kerran viikossa ja pestään lattiat tarpeen mukaan. No, mutta meillä tosiaan käytetäänkin mattoja (=lattia ei likaannu siltä kohtaa), eikä kuljeta kengät jalassa sisällä.
 

Yhteistyössä