Tässä on aika hyvä lista minkälainen ihminen on narsisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Narsistien ominaisuuksia

Itse olen elänyt tuollaisen ihmisen kanssa, ei nyt ihan kaikki noista kohdista pidä täysin paikkaansa, mutta suurimmaksi osaksi kyllä osu ja uppos.

Jostain tosin luin myös sellaisen, että narsismista vapaa ei seurustele narsistin kanssa, vaan lähtee suhteesta alkumetreillä, se joka jää narsistin kanssa suhteeseen on piilonarsisti, joten ehkä minussa itsessäni on hieman piilonarsistin vikaa, koska en suhteesta lähtenyt heti alkumetreillä. Mutta näin jälkikäteen voin sanoa, että elämäni paras asia oli se ero, nykyään elämä on paljon vapaampaa ja tasaisempaa.

Mä taas oon kuullut että narsistin pahin vihollinen on toinen narsisti (häntä ei pysty hallitsemaan ja manipuloimaan).

Oon huomannut että narsistien uhrit on herkkiä ja psyykkisesti "heikkoja".

Koskaan en ole itse seurustellut narsistin kanssa, eikä kaveripiiriinkään kuulu yhtään, vaikka mulla on suht laaja kaveripiiri. Mutta entinen isäpuoli on narsisti, samoin äidin isä. Pari kaveria on olleet narsistien uhreja, molemmat useamman, ja oon yrittänyt tukea ja neuvoa. Kerran sainkin sen takia puukosta.

Muhun päti yksi kohta tossa listassa. Joskus teen piittaamatta seurauksista (nuorempana tätä oli enemmänkin). Psyk. testien mukaan olen impulsiivinen.

En ole narsisti, mutta sairastan häiriötä joka kuuluu narsismin kirjoon ja n. neljäsosa tuon listan jutuista kuulosti tutulta käytökseltä.

Ps. Rehellinen mielipiteeni narsistin uhreista on, että nämä ovat jotenkin vajaita jos eivät tajua kenen kanssa ovatkaan tekemisissä...lopettaisivat listojen tuhertelun ja menneessä elämisen.

Edellisessä Annassa oli juttua siitä että narsistin kanssa suhteeseen jäävä on itsekin jonkintasoinen narsisti.
Mutta tuollaisista listoista, kuka tahansa löytää noista exänsä ja aika moni varmaan itsensäkin. Nykyään on kovin muodikasta olla narsisti tai narsistin uhri mutta kusipää voi olla ilman narsismiakin...

• Tykkää
Reactions: Blade
Edellisessä Annassa oli juttua siitä että narsistin kanssa suhteeseen jäävä on itsekin jonkintasoinen narsisti.
Mutta tuollaisista listoista, kuka tahansa löytää noista exänsä ja aika moni varmaan itsensäkin. Nykyään on kovin muodikasta olla narsisti tai narsistin uhri mutta kusipää voi olla ilman narsismiakin...

No minä uskon kyllä, että exä on ihan oikeasti jonkin tason narsisti, näin ovat sanoneet muutkin hänestä. Minulle koko narsismi oli ihan tuntematon käsite aiemmin, tutustuin asiaan vasta oikeastaan eron jälkeen tällä palstalla, että en osannut aiemmin edes ajatella asiaa siltä kannalta, eikä mitkään hälytyskellot soineet aiemmin.
Itse olen myös sitä mieltä, että meissä jokaisessa on joitain narsismin piirteitä.

Mä taas olen kuullut, että läheisriippuvainen jää suhteeseen narsistin kanssa. Mun eksällä on jos jonkinlaisia mt-ongelmia, joten yritin ymmärtää sen ei-niin-kivaa käytöstä ihan liian pitkään. Nyt olen onneksi päässyt irti hänen vaikutuspiiristään.

Narsistisia piirteitä on myös joissakin sairauksissa. Itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja tunnistan itsessäni niin paranoidisia, kuin narsistisia piirteitä. Ja tämän on allekirjoittanut psykiatrinikin viime viikolla.

Moni olettaa myös manian ja näiden oireiden kuuluvan yhteen, mutta itsellä ne piirteet tulee depressiossa esiin.

Allekirjoitan täysin tuon, että narsistisia piirteitä omaava ei saa otetta toiseen samanlaiseen.

Mä en kyllä oikein usko tohon piilonarsisti-väitteeseen. Varmaan niitä narsisti-narsisti-parejakin on, mutta tuskin tarvitsee olla itse narsistinen päätyäkseen suhteeseen narsistin kanssa.

Mä uskon, että läheisriippuvaiset ja heikon itsetunnon omaavat päätyvät usein suhteisiin narsistien kanssa. Ei siis henkilöt, jotka ovat itse narsisteja. Toki esim. heikolle itsetunnolle kaipaa usein pönkitystä, jolloin uhrissakin saattaa olla narsistisia piirteitä (joita on kylläkin kaikissa ihmisissä enemmän tai vähemmän), mutta ei se tee uhrista vielä narsistia/narsistista.

Tunnistan itsessänikin joitain juttuja. Kait sitä jokainen on vähän itsekeskeinen ja haluaa määrätä asioista. Jekku piileekin siinä, että jos olen narsisti, en myönnä tai tunnista sitä itsessäni koskaan.. Voi perhe parkaa..: /

[QUOTE="vieras";26741045]Tunnistin itsestäni piirteitä listasta. En silti koe olevani narsisti, minulle on tärkeää muiden hyvinvointi vaikka olenkin vaikea ihminen.[/QUOTE]

Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä. Kyse on siitä, paljonko niitä on ja miten ne vaikuttaa siihen, miten muita ihmisiä kohtelee.

Yhteistyössä