Tässä olis meidän tytön 2-vuotis Nalle Puh -kakku

Itse olen tosi tyytyväinen lopputulokseen kun en mikään mahdoton jauhopeukalokaan ole, tai siis tykkään leipoa mutta pitäisi leipoa enemmän. Keksin tehdä Nallepuhin naaman Omar-karkeista ja Halvan lakuista ja punaisen pohjan tein tomusokerimömmöstä..

Tässä siis pelkkä kakku



Tässä kuva tarjoilusta, rajailin sieltä kuvasta vähän turhaa pois..



Kivat synttärit oli ja tyttö tuntui viihtyvän ja nauttivan. :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kakku on ihana!:
Hieno kakku! Pöytäliina tosin ainakin kuvassa aivan liian riemunkirjava, syö kaiken tarjottavan.
Juu mulla kävi kämmi kun oli kaksi tollaista Nalle Puh aiheista liinaa ja toinen oli sellainen keskeltä valkoinen ja kuvat vaan helmoissa, luulin sitä toisenlaiseksi ennen kuin pakkauksen aukaisin, en kuitenkaan enää jaksanut alkaa vaihtamaan niita päittäin. Se valkoinen olisi kieltämättä ollut parempi tuossa ja tuo värikkäämpi siellä lasten juhlapöydässä. :whistle: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Ihan mahtava!! Mun tyttö sekois jo tosta! :LOL: 1,5v ja ihan hullaantunu Nalle Puh -fani! Harmi ettei ite osaa mitään tollasta. :ashamed:
Mutta ihana ja onnea tytölle! :flower:
Pöh varmasti osaisit. Tein tuo Puhin kuvan edellisena iltana ajan kanssa voipaperin päälle ja siirsin siitä sitten kakulle aamulla kun olin mössön tehnyt siihen pinnalle. Pitää vaan pestä kädet hyvin ja muovata niistä Omar-karkeista sellaista massaa ja muotoilla. Laku osat saa helposti niistä Halvan lakulevyistä, saa sekä semmoisia suoria pitkiä soiroa suuta yms varten ja leikattua saksilla sitten nenän ja silmät. Muuten koristelen kakun sitten ranskanpastilleilla, marmeladeilla ja kermalla- Sisällä oli mansikkahilloa ja mansikka-kermaa ja rahkaa. Niin ja pursottaa koetin mutta siitä ei tullut mitään joten lätkin sen kerman sinne sivuille. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu mäkin nään sormen jäljet kakussa, samaa ajattelin onko hygienia asiat ok
Niin.. käsiähän harvemmin ruoanlaitossa käytetäänkään.. =) :D :xmas:
juu mutta yleensä jos esim lihapullia käsin teet tai leivot pullia niin kyllä 200 asteessa bakteerit kuolee
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu mäkin nään sormen jäljet kakussa, samaa ajattelin onko hygienia asiat ok
Niin.. käsiähän harvemmin ruoanlaitossa käytetäänkään.. =) :D :xmas:
juu mutta yleensä jos esim lihapullia käsin teet tai leivot pullia niin kyllä 200 asteessa bakteerit kuolee
Mitens jos teet vaikkapa vihersalaatin? Kasaat voileipiä? Tahi muuta jota et sitten kuumenna tai pakasta. =) Mietitkö sä tota samaa myös jos on vaikkapa kakku johon on vaan lätkitty erilaisia karkkea koristeeksi? Käsinhän nekin on siihen todennäköisesti laitettu, ainoo vaan että niitä ei ole mössötty käsissä kuten joku toinen tuossa kuvaili. :D Mitens marsipaani? Vaikka sitä kaulitsisikin niin kyllä siihen varmasti käsin/sormin tulee myös koskettua... Kaulitsemalla mä tuonkin tasoitin mutta mun piti pitää siitä myös kiinni jotta sain saksilla leikattua sopivan muotoisen palan ja muotoiltua korvat..

Mutta juu, kyllä mä ymmärrän ettei kaikki varmasti tykkää ja onhan se selvää että tollaisissa tilanteissa se hygienia on todella tärkeä, ettei sitä passaa alkaa aliarvioimaan..

Toistaiseksi nyt kukaan vieraista ei ole ainakaan ilmoittanut saaneensa ruokamyrkytystä. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Ihana kakku ja muutenkin maukkaan näköinen tarjoilu!

Karjalanpiirakkaa ja munavoita, voi että maistuisi!! :p :heart:
Munkin tekisi mieli lisää niitä, vaikka tulikin jo maisteltua.. :ashamed: Itsetehdyt on tosin parempia kuin noi valmiit cocktail-versiot. Mä olen oppinut mummulta tekemään tosi rukiisia piirakoita enkä semmoisia hötöjä, joita kaupat myy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Ihana kakku ja muutenkin maukkaan näköinen tarjoilu!

Karjalanpiirakkaa ja munavoita, voi että maistuisi!! :p :heart:
Munkin tekisi mieli lisää niitä, vaikka tulikin jo maisteltua.. :ashamed: Itsetehdyt on tosin parempia kuin noi valmiit cocktail-versiot. Mä olen oppinut mummulta tekemään tosi rukiisia piirakoita enkä semmoisia hötöjä, joita kaupat myy.
Meillä on aina jouluisin mummon tekemiä, leivinuunissa paistettuja ja voi taivas ne on ihania! :p
onneksi on kohta joulu!
 

Yhteistyössä