tässä muutama nimi mitä olen miettinyt tytölle, kommentteja.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";24425310]KIIRA
PIHLA
SAGA
ISLA
ADA
FIA
[/QUOTE]

Näistä nimistä pidän itse.
Tiuku ja Taika ja Iitu ovat jotenkin vähätteleviä pikkutyttömäisiä nimiä, en osaa sanoa miksi. Jotenkin leikkinimiä.

"Minzu"
Pihla, Tiuku, Tuike, Isla, Ada ja Fia kivoja musta. Kiira tarkoittaa jotain pahaa suomalaisessa kansanperinteessä, en muista mitä. En laittais sitä nimeä sen takia, vaikka muuten kiva nimi onkin.

"vieras"
Tiuku,Tuike,Tiiu ja Iitu on vähän outoja,muut ihan kivoja mutta omalleni en antais näistä mitään. Noi mitkä on musta vähän outoja on siis sellasia että esim Tiiu ja Iitu kuulostaa lempinimeltä,ja noi Tiuku ja Tuikekin on vaikea kuvitella aikuisen nimenä..

dfdf
Ada on liian yleinen. Älä sitä ainakaan anna, ellet nimenomaan halua, että samalla luokalla on kaksi muutakain Adaa ja sinun tyttösi voi sitten olla Iso-Ada, Pikku-Ada tms.

"Piika-äiti"
Saaga olis ehkä jotenkin suomalaiseen fonotaksiin sopivampi. Listalle sopisi myös Pihka.
Tuuli, Tiltu ja Tiitu ovat myös kivoja nimiä.

Kiira on suomalaisen uskomusperinteen mukaan kaiken pahan, erityisesti kyykäärmeiden nimitys Raja-Karjalassa. "Kuis kiira kartanolta!" huudettiin kiirastorstaina ja ajettiin kiiraa pois kotieläinten kimpusta...

???
Mielikuvat nimistä!

KIIRA (Korpi)
TIUKU (tulee mieleen muumeista se Ninni)
PIHLA (kaunis nimi, ei mielikuvaa mistään)
SAGA (joku opisto)
TUIKE (Ei mielikuvaa mutta en pidä tästä nimestä)
ISLA (Esla-kelkka)
TAIKA (Ihana nimi, ei mielikuvaa, voisin jopa harkita seuraavalle lapsoselle nimeksi)
TIIU (Parturi)
ADA (hieno nimi, ei mielikuvaa)
FIA (Koira, auto)
IITU (koira)

:O ...No enpä antaisi yhtäkään näistä nimeksi omalle lapselleni.

KIIRA = paha uskomusolento
TIUKU = kilisee kivasti tonttulakin päässä
PIHLA = Ikkunat
SAGA = Saga Pedo (hepokattilaji)
TUIKE = Tähtien tuikkiminen
ISLA = La Isla Bonita...
TAIKA = Koiran nimi
TIIU = Anteeksi mikä?
ADA = Anntuista vaihtoehdoista paras, mutta nimenä kamala ja hyvin yleistynyt
FIA = Kansainvälinen autoliitto
IITU = Kamalan lapsen lempinimi

Nää nyt on ainoastaan mun mielipiteitä. Mutta kannattaa tarkkaan miettiä, mitä lapselleen nimeksi antaa. Ajatelkaas nyt vaikka Kiira Korpi nimeä. Kiira = Paha uskomusolento...
Siinä on lasta rangaistu olan takaa.

"tiimarinvihko"
Mun mielestä Tuike ja Taika on kivoja nimiä, mutta niitä antaessa tulee varautua siihen että ihmiset eivät osaa taivuttaa niitä erisnimenä. Se aiheuttaa päänvaivaa kun ihmiset pohtii, että oliko se nyt Tuikkeen Taian vai kuinka se meni.

milipie
[QUOTE="tiimarinvihko";24426090]Mun mielestä Tuike ja Taika on kivoja nimiä, mutta niitä antaessa tulee varautua siihen että ihmiset eivät osaa taivuttaa niitä erisnimenä. Se aiheuttaa päänvaivaa kun ihmiset pohtii, että oliko se nyt Tuikkeen Taian vai kuinka se meni.[/QUOTE]

Eikö ne taivu Tuiken, Taikan? Tuikelle, Taikalle? Vai miten?

"Arwen"
Onpas ap:lla samanlainen maku kuin mulla :)
Esikoinen on Ada, olis Saga jos sukunimi ei alkaisi samoilla kirjaimilla.
Muitakin lemppareita löytyi listastasi!

Eli lempparit noista on Ada, Saga, Isla ja Taika :)

Yhteistyössä