Tärkein asia

Tämä on terveydestään kiinnostuneille ihmisille tarkoitettu ketju.
Nyt viimeistään on hyvä aika ottaa koppi omasta terveydestään.

Mielestäni tämä on yksi tärkeimmistä asioista nykypäivän nurinkuristen ravintosuositusten ohjatessa meitä tai yliprosessoitujen koukuttavien tuotteiden tunkiessa meihin, mihin ikinä katsommekaan.

Tässä videossa tuodaan muun muassa esiin, hyvin todistein, miksi muun muassa kasvisruoka ei ole ihmiselle optimaalista.
Tässä videossa käydään myös perustellusti läpi mitä ravintoa ihminen tarvitsee elääkseen pitkän terveen elämän - mikä ravinto on siis ihmiselle optimaalista.


Osaatko sinä määritellä mikä ravinto on sinulle optimaalista?
Minkälaisia vaikutuksia sinun terveellinen ravinto tarjoaa?
 
Liian pitkä video minulle. Voitko laittaa tiivistelmän?
Piti kysyä samaa.
Videosta löytyy transkriptio, mutta referoin tuossa jo tärkeimmät.
Videon nimi kertoo myös hyvin mitä video sisältää.

Myös kommentit kannattaa lukaista.👍

Itse kuuntelen kaikki videot nopeutettuna (asetukset->toistonopeus), sillä säästää aikaa.
 
vierailija
En katsonut videota. Mutuilen muutenkin.
Mielestäni syömiseenkin pätee se, että nauti, syö sellaista ruokaa, mistä tulee hyvä olo. Jos syö liian rasvaista, käristettyä, ääriprosessoitua, sokerista/suolaista/maustettua ruokaa, niin huono-olo ja yrjöhän niistä tulee. Seuraavana päivänä turpea pöhöttyneisyys ja ällötys. Ei olisi siis kannattanut. Kyllä normijärjellä sekä itsetuntemuksella varustettu ihminen tietää ja ymmärtää mitä ja miten kannattaa syödä.
Unohtamatta liikuntaa sekä laadukasta unta.
 
En katsonut videota. Mutuilen muutenkin.
Mielestäni syömiseenkin pätee se, että nauti, syö sellaista ruokaa, mistä tulee hyvä olo. Jos syö liian rasvaista, käristettyä, ääriprosessoitua, sokerista/suolaista/maustettua ruokaa, niin huono-olo ja yrjöhän niistä tulee. Seuraavana päivänä turpea pöhöttyneisyys ja ällötys. Ei olisi siis kannattanut. Kyllä normijärjellä sekä itsetuntemuksella varustettu ihminen tietää ja ymmärtää mitä ja miten kannattaa syödä.
Unohtamatta liikuntaa sekä laadukasta unta.
Oma kokemukseni on, että nimenomaan lajilleen ominaisesti kasvatettu rasvainen liha on optimaalista ravintoa joka takaa hyvät yöunet, hyvän ihon, sharpit aivot, optimaalisen hormooni/hermoston toiminnan ja muutenkin optimaalisen terveyden.

Kolesterolimyytti on kaadettu jo ajat sitten. Videolla selvitetään miksi tämä kolesteroolihömppä on alun perin keksitty.
Tutkimukset osoittavat, että ihmiset, joiden kolesterolitaso on korkea, elävät pisimpään.

Tässä suht kelpo paketti kolesterolista:
 
Jos ei jaksa tuota koko Anthony Chaffeen videota kuunnella niin kannattaa kuunnella edes kysymyksiä ja vastauksia joita esitetään kohdasta 44:00 alkaen.👍
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Jos ei jaksa tuos koko Anthony Chaffeen koko videota kuunnella niin kannattaa kuunnella edes kysymyksiä ja vastauksia joita esitetään kohdasta 44:00 alkaen.
Olen katsomassa, mutta en tiedä pystyisinkö elämään noiden oppien mukaan pelkästään eläinperäisellä ravinnolla. 😩 Pidän myös viljatuotteista ja kasviksista, ja niistä saa maukkaita aterioita lihan kanssa ja ilman. Viljasta ja kasviksista saa terveellistä ruokaa, ei kaikki ole yliprosessoitua ja sokerista.
 
vierailija
Olen katsomassa, mutta en tiedä pystyisinkö elämään noiden oppien mukaan pelkästään eläinperäisellä ravinnolla. Pidän myös viljatuotteista ja kasviksista, ja niistä saa maukkaita aterioita lihan kanssa ja ilman. Viljasta ja kasviksista saa terveellistä ruokaa, ei kaikki ole yliprosessoitua ja sokerista.
Lispetin ohjeet ovat täyttä huttua.
Liha mätänee vatsalaukussa.
Suurin osa eläimistä syö kasvisruokaa.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Lispetin ohjeet ovat täyttä huttua.
Liha mätänee vatsalaukussa.
Suurin osa eläimistä syö kasvisruokaa.
Me prosessoidaan/kyetään hyödyntämään syömämme ihan eritavoin kuin esim. lehmä. Lehmällä on neljä mahaa.

Liha ei mätäne ihmisen vatsalaukussa, siellä on vatsahapot. Suolistossa liha hyödyntyy optimaalisesti, siksi ulostetta tulee vähemmän.
 
vierailija
Lispetin ohjeet ovat täyttä huttua.
Liha mätänee vatsalaukussa.
Suurin osa eläimistä syö kasvisruokaa.
Ja ihmiset syövät kasviksia syövien eläinten lihaa: nauta, poro, hirvi, teeri, metso... ei lihansyöjien: pöllö, kanahaukka, susi, ahma, hiiri... Sika taitaa olla ainoa sekasyöjä, ja nekin syövät pääasiassa kasviksia. Kasviksilla eläneiden eläinten liha on maukkaampaa ja terveellisempää. 🧐
 
Lissu hoidattaa terveyttään ihailemalla taas jonku youtube-könsikkään pärstää :sneaky: Ei oo ensimmäinen eikä laitimmainen kerta!
Miks siellä ei oo joku rumempi mies puhumassa koskaan?
Mutta sinähän kerroit juuri omasta miesmaustasi, kuten edellisilläkin kerroilla.
Eihän tuolla ole mitään tekemistä minun miesmaun kanssa?🤷‍♀️
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Ja ihmiset syövät kasviksia syövien eläinten lihaa: nauta, poro, hirvi, teeri, metso... ei lihansyöjien: pöllö, kanahaukka, susi, ahma, hiiri... Sika taitaa olla ainoa sekasyöjä, ja nekin syövät pääasiassa kasviksia. Kasviksilla eläneiden eläinten liha on maukkaampaa ja terveellisempää. 🧐
Ihminen voi käsittääkseni syödä mitä lihaa tahansa.🤷‍♀️
Mutta optimaalisinta ihmiselle on puhdas rasvainen liha.
 
Olen katsomassa, mutta en tiedä pystyisinkö elämään noiden oppien mukaan pelkästään eläinperäisellä ravinnolla. 😩 Pidän myös viljatuotteista ja kasviksista, ja niistä saa maukkaita aterioita lihan kanssa ja ilman. Viljasta ja kasviksista saa terveellistä ruokaa, ei kaikki ole yliprosessoitua ja sokerista.
Sinä elät kuten elät, kukaan ei saa siihen puuttua mitä suuhusi laitat. Meillä on valinnan vapaus.

Mutta, olisi varmasti kuitenkin hyvä ymmärtää mitä ravintoa ihminen tarvitsee ja mistä sitä saa, voidakseen elää hyvän pitkän elämän.
Hyvin moni asia yleisesti terveydessä, niin fyysisessä kuin mentaalisessakin, on kiinni ruokavaliosta.
 
Mitä jos keitetään päiväkahvit ja jäädään sulattelemaan aihetta? 😏 Kahvi maidolla ilman sokeria käy kaikille? 😏
Olen kokeillut olla ilman kahvia ja se onnistuu hyvin, vaikka tunsin olevani koukussa.
Kuollut maitokaan ei ole ravitsevaa.
Sillon tällöin voi syödä/juoda lähes mitä vain.
Meidän keho on erittäin ihmeellinen, se parantaa itse itseään koko ajan jos annat sille sopivaa ravintoa ja joskus on jopa hyvä olla antamatta mitään. Paasto on myös todella tärkeä osa terveellistä eloa ja oloa, mutta siitä voidaan keskustella toisessa ketjussa. Voin tehdä paastosta/pätkäsyömisestä oman ketjun.
 
vierailija
Sinä elät kuten elät, kukaan ei saa siihen puuttua mitä suuhusi laitat. Meillä on valinnan vapaus.

Mutta, olisi varmasti kuitenkin hyvä ymmärtää mitä ravintoa ihminen tarvitsee ja mistä sitä saa, voidakseen elää hyvän pitkän elämän.
Hyvin moni asia yleisesti terveydessä, niin fyysisessä kuin mentaalisessakin, on kiinni ruokavaliosta.
Olen samaa mieltä ja elän osittain samalla lailla kuin sinä: itse tehty ruoka on terveellisempää kuin teollisesti valmistettu, jossa on paljon lisäaineita, transrasvaa, turhaa sokeria... ja ainesten viljelyssä on käytetty paljon myrkkyjä. 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Olen kokeillut olla ilman kahvia ja se onnistuu hyvin, vaikka tunsin olevani koukussa.
Kuollut maitokaan ei ole ravitsevaa.
Sillon tällöin voi syödä/juoda lähes mitä vain.
Meidän keho on erittäin ihmeellinen, se parantaa itse itseään koko ajan jos annat sille sopivaa ravintoa ja joskus on jopa hyvä olla antamatta mitään. Paasto on myös todella tärkeä osa terveellistä eloa ja oloa, mutta siitä voidaan keskustella toisessa ketjussa. Voin tehdä paastosta/pätkäsyömisestä oman ketjun.
Juon joskus myös käsittelemätöntä maitoa, mutta sitä ei ole nyt saatavilla niin pastoroitu maito saa kelvata. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja ihmiset syövät kasviksia syövien eläinten lihaa: nauta, poro, hirvi, teeri, metso... ei lihansyöjien: pöllö, kanahaukka, susi, ahma, hiiri... Sika taitaa olla ainoa sekasyöjä, ja nekin syövät pääasiassa kasviksia. Kasviksilla eläneiden eläinten liha on maukkaampaa ja terveellisempää.
Voin tuhat kertaa paremmin kun syön mahdollisimman vähän kuolleen eläimen kehoa. Luin bestseller-kirjan susien takaisin palauttamisesta luontoon Skotlannissa.
Fiktio joka pohjautuu tositapahtumaan.
Rakastan eläimiä niin paljon, että annan elää niiden rauhassa vapaana luonnossa.
En ymmärrä kotieläinten pitoa kaupunkiasunnoissa.
Ihmislaji ei aina ymmärrä mikä on järkevää touhua ravintoasioissa.
Lispetti pyörittää yritystään ja käyttää tätä ilmaista palstaa markkinointiin.
Terveysala on täynnä humpuukia.
Järkevä syöminen on yksinkertaista. Jätä roskaruoka kauppaan ja syö vain se minkä kulutat.
 
Juon joskus myös käsittelemätöntä maitoa, mutta sitä ei ole nyt saatavilla niin pastoroitu maito saa kelvata. 😊
On olemassa kauppoja josta voi ostaa raakamaitoa (vuohen tai lehmän), meillä on juotu raakamaitoa jo pitkään. Ainiastaan raakamaidosta saa sitä oikeaa ihmiselle hyödyllistä kefiiriä.

Mutta, on vissiin hyvä huomioida, että maito on kasvavan ihmisen juoma (äidinmaito), ei aikuiset sitä oikeasti tarvitse mihinkään.
Ehkä silloin jos on jotakin puutostiloja tms. niin maidolla voi paikata näitä.🤷‍♀️
 
Viimeksi muokattu:
Voin tuhat kertaa paremmin kun syön mahdollisimman vähän kuolleen eläimen kehoa. Luin bestseller-kirjan susien takaisin palauttamisesta luontoon Skotlannissa.
Fiktio joka pohjautuu tositapahtumaan.
Rakastan eläimiä niin paljon, että annan elää niiden rauhassa vapaana luonnossa.
En ymmärrä kotieläinten pitoa kaupunkiasunnoissa.
Ihmislaji ei aina ymmärrä mikä on järkevää touhua ravintoasioissa.
Lispetti pyörittää yritystään ja käyttää tätä ilmaista palstaa markkinointiin.
Terveysala on täynnä humpuukia.
Järkevä syöminen on yksinkertaista. Jätä roskaruoka kauppaan ja syö vain se minkä kulutat.
Minun leipätyöni ei liity ravintoon.
 

Yhteistyössä