Tärkeä kysymys!!!!!!

Tärkeä kysymys tuli mieleeni ja kenenkä muun puoleen olisin äkkiseltään kääntynyt kuin teidän :flower: :D

Olen tehnyt keikkaa säännöllisesti n.9pvää/kk vanhainkodissa. Minulla on nyt 2v. tyttönen ja hänen isoveljensä joidenka kanssa olen sitten ollut kotona. saan hoitorahaa(lasta ei hoideta kunnallisessa hoitopaikassa) kelalta, hoitolisää en saa koska tulot ovat niin suuret. (meniköhän nuo nimikkeen nyt oikein, toivottavasti kuitenkin ymmärsitte)

Tarkoitus olisi olla vielä se 1vuosi siihen asti kun tyttö täyttää 3v. Nyt kuitenkin on niin että vanhainkodilla olisi vakituinen toimi avoinna. Minulla on hyvät saumat ko. paikkaan sillä olen tehnyt sijaisuuksia heillä vuodesta 2004, jo ennen kuin tyttö syntyi.

Kysymys kuuluukin näin:
Jos haen ko. tointa ja saan sen niin onko minun mahdollista jatkaa edelleen 9pvää/kk?
 
koi-isä
Luultavasti he hakevat jotakuta joka tekee enemmän töitä, työt kun on joka tapauksessa tehtävä... mutta siinä ei auta kun kysyä työnantajalta.
Muuten kuulostaisi todella hyvältä hakea paikkaa :)e
 
äiti täälläkin
Hei! Voithan hakea tointa ja jäädä sitten osittaiselle hoitorahalle. Siinä tosin tuntimäärä on 30 H/viikko. Tehdäänkö teillä pitkiä 12 h päiviä?

Toisaalta voithan anoa puolikasta. Se on taas työnantajasta kiinni, suostuuko siihen. Tuo osittainen hoitovapaa on lakisääteinen.

Asuinpaikasta riippuen(jos alueella paljon töitä), en hakisi vakipaikkaa, vaan nauttisin keikkailusta eri paikkoihin. Itse teen näin. Olen hoitovapaalla vakipaikastani ja teen vain keikkoja.
 
Mä luulen että mulla on tosi hyvät saumat siihen paikkaan :) mä en ole yleensä itsevarma ihminen mutta....
Viime talvena oli avoinna yksi ja kaikki oli tosi pettyneitä kun en hakenut. Eli mä luulen että ei se puolikkaana olokaan välttämättä mua hylkäisi valinnoissa. Ja enhän mä loppupeleissä jatkais näin kun vuoden enää.

Mitä käsittää Ositteinen hoitovapaa? Mitä se käytännössä tarkoittaa. Kun kelasta en tarvitsisi kuitenkaan mitään muuta kuin sen että lapset hoidetaan kotona (ei tulosidonnainen).


...ja minä olen tosi kyllästynyt nyt näihin sijaisuuksiin/ keikkoihin. Ei kerry yhtään edes kesälomapäiviä kun ne saa rahana. Ja toinen on se että jos minut on määrätty 4.9. töihin ja tulen tänään kipeäksi, niin en saa mitään rahaa huomiselta koska työsopimus ei ole vielä alkanut :/ vaikka olisinkin sopinut että olen vaikka huomenna ja viikonloppuna töissä. Kaikki päivät laitetaan aina erillisille sopimuspapereille.
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja hinku:
Mä luulen että mulla on tosi hyvät saumat siihen paikkaan :) mä en ole yleensä itsevarma ihminen mutta....
Viime talvena oli avoinna yksi ja kaikki oli tosi pettyneitä kun en hakenut. Eli mä luulen että ei se puolikkaana olokaan välttämättä mua hylkäisi valinnoissa. Ja enhän mä loppupeleissä jatkais näin kun vuoden enää.

Mitä käsittää Ositteinen hoitovapaa? Mitä se käytännössä tarkoittaa. Kun kelasta en tarvitsisi kuitenkaan mitään muuta kuin sen että lapset hoidetaan kotona (ei tulosidonnainen).


...ja minä olen tosi kyllästynyt nyt näihin sijaisuuksiin/ keikkoihin. Ei kerry yhtään edes kesälomapäiviä kun ne saa rahana. Ja toinen on se että jos minut on määrätty 4.9. töihin ja tulen tänään kipeäksi, niin en saa mitään rahaa huomiselta koska työsopimus ei ole vielä alkanut :/ vaikka olisinkin sopinut että olen vaikka huomenna ja viikonloppuna töissä. Kaikki päivät laitetaan aina erillisille sopimuspapereille.
Vilkaiseppa Kelan sivuilta tietoa tuosta osittaisesta hoitovapaasta.

Itsekin olen sillä ollut, mutta meidän lapset oli silloin tarhassa. Rahallisestihan tuo summa on aivan nimellinen (70 e), mutta kyse onkin selkeästi hyödystä, jonka saa ajallisesti työaikaa lyhentämällä. Meillä tuli vastaavasti kovasti säästöä hoitomaksuista ja verotuskin keveni tuona aikana.
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja hinku:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Hae ihmeessä paikkaa. Nuo vakipaikat kun ovat kortilla nykyään.
Ilmanmuuta hakisinkin jos tietäisin onnistuuko käytännössä jatkaa 9pvällä/kk. Ja jos onnistuisi niin miten :whistle:
No saako teillä tehdä noita jo aiemmin kysymiäni pitkiä päiviä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja hinku:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Hae ihmeessä paikkaa. Nuo vakipaikat kun ovat kortilla nykyään.
Ilmanmuuta hakisinkin jos tietäisin onnistuuko käytännössä jatkaa 9pvällä/kk. Ja jos onnistuisi niin miten :whistle:
No saako teillä tehdä noita jo aiemmin kysymiäni pitkiä päiviä?
ei. Se n. 115h/3viikkoa ja aamuvuoro 7-15 ja iltavuoro 14-22.

 

Yhteistyössä