Tärisevät sitterit - suosittele, kehu omaasi, tai kerro muuten vaan käyttökokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Miten kätevä sellainen on?

Onko kaikissa painoraja tyyliin 8 kg (ts. mun vauva mahtuisi siihen vain pari ekaa kuukautta varmaan :D)?

Mistä mä tiedän mikä niistä on kestävä?!

meillä oli sellanen värisevä koliikkisitteri jossa painoraja oli 18kg. Siis sen sai sitteriajan jälkeen muutettua lapselle keinutuóliksi, muistaakseni gracon merkkinen. mallia en muista, siitä on jokunen vuosi kun ostin. Mutta mun mielestä se värinä oli epämiellyttävä, vaikka laitto pienimmälle mahdolliselle niin tuntu et vauva tärisi liikaa. Kuopuksella sit oliki sellanen koliikkikeinu ja mun mielestä sata kertaa parempi vaihtoehto kuin ojku tärinähärveli.

[QUOTE="minä";25903841]No jospa se tavallinen sitteri sitten riittää? Jos et kerran syliä sillä aio korvata?[/QUOTE]
Voi olla...voisin valjastaa isommat muksut hytkyttämään sitä tavallista sitteriä jos paikallaan olo ei kelpaa hänen vauvamaiselle korkeudelleen :)

[QUOTE="minä";25903841]No jospa se tavallinen sitteri sitten riittää? Jos et kerran syliä sillä aio korvata?[/QUOTE]

ei välttämättä riitä. Nimim. kokemusta omaava joka pääosin piti vauvaa Manducassa mutta jonka arjen koliikkikeinu kuitenkin pelasti.

meillä oli sellanen värisevä koliikkisitteri jossa painoraja oli 18kg. Siis sen sai sitteriajan jälkeen muutettua lapselle keinutuóliksi, muistaakseni gracon merkkinen. mallia en muista, siitä on jokunen vuosi kun ostin. Mutta mun mielestä se värinä oli epämiellyttävä, vaikka laitto pienimmälle mahdolliselle niin tuntu et vauva tärisi liikaa. Kuopuksella sit oliki sellanen koliikkikeinu ja mun mielestä sata kertaa parempi vaihtoehto kuin ojku tärinähärveli.
Kaverin lapsella oli myös koliikkikeinu, ja se oli tosi kätevän oloinen vempele. Kiljukaula hiljeni ja nukahti siinä hetkessä :)

Muttamutta; ne vie kamalasti tilaa ja tänne ei mahdu |O. Vai onkohan niitäkin pieniä sieviä...

Kaverin lapsella oli myös koliikkikeinu, ja se oli tosi kätevän oloinen vempele. Kiljukaula hiljeni ja nukahti siinä hetkessä :)

Muttamutta; ne vie kamalasti tilaa ja tänne ei mahdu |O. Vai onkohan niitäkin pieniä sieviä...

meillä on pienet tilat ja niitä oli sillon 2 vuotta sitte myös sellasia vähän pienempiä ja sievempiä. Tokikin sekin vei vähä enempi tilaa kuin muunlaiset sitterit mut se ei ollu niin massiivinen kuin oli muut vaihtoehdot. Se oli sellanen yksinkertaisempi versio jossa ei ollu mitää musiikkeja tms mitä oli niissä isommissa versioissa. Meillä kans tosiaan kuopus, erittäin suuritarpeinen vauva joka ei viihtyny sekuntiakaan ilman että sitä heilutettiin johonki suuntaan, viihtyi siinä aina sen ajan ku tein sellasta mitä en voi tehdä vauva kantorepussa ja se oli niitä harvoja paikkoja mihin sen sai nukahtamaan vähän isompana. Se oli Gracon kans.

ei välttämättä riitä. Nimim. kokemusta omaava joka pääosin piti vauvaa Manducassa mutta jonka arjen koliikkikeinu kuitenkin pelasti.
Mäkin varaudun pahimpaan...on kantoliinaa ja kaikkea, ja 2 ekaa muksua oli ns. helppoja, mutta voiko mulla muka olla niin hyvä tuuri kolmannellakin kerralla ettei tulisi mitään koliikkivauvaa tai muuten vaan vaativampaa tapausta?!

Kaverin arjen pelasti koliikkikeinu. Ja myös mun arjen silloin kun olin hänen vauvaansa hoitamassa :D

Sori mutta kaikki tällaiset härpäkkeet tuntuu musta ihan ylimääräisiltä. Miksi vauvalle taytyy ostaa joku tärisevä/keinuva tuoli, jotta se pysyy hiljaisena? Kantoliina ajaa saman asian, mutta vauva saa samalla läheisyyttä ja ihokontaktia.

Sitä paitsi tärinä ei voi olla vauvalle hyväksi, jos se kerran on työpaikallanikin työturvallisuusriski.

Mutta mikä minä olen arvostelemaan :)

Mites babybjörn? Siinä aikas pienikin vauva saa jo itse hytkyteltyä vauhtia ja sitä on helppo vähän jalalla keinuttaa välillä samalla kun laittaa ruokaa tms. Helppo pestä, saa taittumaan pieneen tilaan jne.

Meillä kaksi isompaa viihtyivät siinä loistavasti vaikkeivat muista kokeilluista sittereistä tykänneetkään. Kuopus nyt taisi viihtyä missä vaan... :D

[QUOTE="minä";25903897]Sori mutta kaikki tällaiset härpäkkeet tuntuu musta ihan ylimääräisiltä. Miksi vauvalle taytyy ostaa joku tärisevä/keinuva tuoli, jotta se pysyy hiljaisena? Kantoliina ajaa saman asian, mutta vauva saa samalla läheisyyttä ja ihokontaktia.

Sitä paitsi tärinä ei voi olla vauvalle hyväksi, jos se kerran on työpaikallanikin työturvallisuusriski.

Mutta mikä minä olen arvostelemaan :)[/QUOTE]
Mä en ehkä jaksa olla vauva kantoliinassa 24/7.

Laiska oon, juu.

[QUOTE="minä";25903897]Sori mutta kaikki tällaiset härpäkkeet tuntuu musta ihan ylimääräisiltä. Miksi vauvalle taytyy ostaa joku tärisevä/keinuva tuoli, jotta se pysyy hiljaisena? Kantoliina ajaa saman asian, mutta vauva saa samalla läheisyyttä ja ihokontaktia.

Niin, se riippuu täysin vauvasta. Mäkin pidin pääsääntöisesti kuopusta manducassa ihokontaktissa mutta joskus piti tehdä sellasia juttuja että en voinu pitää (suihkussa käyminen, tiskikoneen tyhjääminen, ruuanlaitto(ettei kaadu mitään kuumaa vauvan päälle),syöminen,pyykkikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen esim.)ja sillon laitoin vauvan koliikkikeinuun jossa se viihtyi sen ajan kun tein noita juttuja. Jos oisin laittanu lattialle tai tavis sitteriin (meillä oli tavis sitteri aluksi joten tiiän mistä puhun :D ) niin se huus kuin syötävä enkä mä kestäny huudattaa sitä.

ja ennenkuin joku älähtää niin juu mulla on kyllä mies joka osallistuu lastenhoitoon mutta se joutuu käymään kokopäiväytyössä ja vauva-aikana hoiti paljon kodin ulkopuolisia asioita enkä mitenkää voinu aina ajoittaa kaikkea siihen kun hän on kotona, varsinkaan kun hän tekee 3vuorotyötä, joten kyllä keinu tuli tarpeeseen.

Viimeksi muokattu:
Meillä on tällainen:
http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=0jd6jg83rtw6zc7x&kategoriaTunniste=LastTuoliS%C3%A4nky&path=Lapset%2FLastentarvikkeet%2FLastTuoliS%C3%A4nky&myymala=Prisma+Linnainmaa+Tampere&paikkakunta=Tampere&osuuskauppa=PIRKANMAA&pageName=Main

Vauva on tosi tyytyväinen, kun tärinän käynnistää. Ei tärise kovin lujaa, ite hellästi kädellä tuntee värinän. Te, joiden mielestä tärinä on kovin haitallista, kuljetatteko lapsianne lainkaan autossa tai vaunuissa???

No eipä niitä olis markkinoilla, jos ne vaarantais lapsen terveyden. Itse tein virheen ja jätin tärinäsitterin ostamatta ja ekat pari kuukautta meillä sitten huudettiin, ihan sama mitenpäin sylissä roikutin. Jos kakkoslapsi joskus saadaan ja osoittautuu samanlaiseksi kiljukaulaksi, niin ihan varmasti hommaan sellaisen tärinävempeleen, että taulut tippuu seinistä... :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Tällanen;25903979:
Meillä on tällainen:

Vauva on tosi tyytyväinen, kun tärinän käynnistää. Ei tärise kovin lujaa, ite hellästi kädellä tuntee värinän. Te, joiden mielestä tärinä on kovin haitallista, kuljetatteko lapsianne lainkaan autossa tai vaunuissa???
Tuohan on nätti! :)

Oliko kamalan kallis?

Yhteistyössä