Tärinä autossa raskausaikana, onko vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv11

Vieras
Olen nyt rv 11, parin viikon päästä on tarkoitus mennä työmatkalle autolla itänaapuriin, Karjalaan. Siellä n. 6 tuntia autossa kamalan huonolla tiellä, auto tärisee mielettömästi. Viime kerralla kun en vielä ollut raskaana, ei edes voinut lukea, kun kirja ja silmät eivät koskaan kohdanneet.

Onko vaarallista tällainen tärinä vauvalle? Jätänkö menemättä työmatkalle?

No löysin netistä sellaisen asiakirjan, jossa lukee, että EU kieltää (maataloustyössä raskaana olevien naisten) käyttää mm. traktoreita, joista lähtee jatkuvaa matalataajuista tärinää, se voi olla yhteydessä keskenmenoriskiin..

Ajoin työkseni 10-12 tuntia päivässä huonoja metsäautoteitä. Kysyin neuvolasta, että voisiko nuo olla vaaraksi, johon tuumivat että ei todellakaan ole millään lailla vaaraksi. Ainoastaan viimeisellä kolmanneksella voi tärinästä olla vaaraa (istukka voi vahingoittua tai tärinä aiheuttaa supistuksia).

[QUOTE="vieras";23616051]Ajoin työkseni 10-12 tuntia päivässä huonoja metsäautoteitä. Kysyin neuvolasta, että voisiko nuo olla vaaraksi, johon tuumivat että ei todellakaan ole millään lailla vaaraksi. Ainoastaan viimeisellä kolmanneksella voi tärinästä olla vaaraa (istukka voi vahingoittua tai tärinä aiheuttaa supistuksia).[/QUOTE]

kiitos asiallisesta vastauksesta. Muut ovat niin ärsyyntyneitä ja piikikkäitä, että ei tee mieli käydä palstalla enää kysymässä mitään.

kiitos asiallisesta vastauksesta. Muut ovat niin ärsyyntyneitä ja piikikkäitä, että ei tee mieli käydä palstalla enää kysymässä mitään.

itse olen tullut siihen tulokseen, että täällä käy toisiaan piikittelemässä tunnevammaiset, elämässä epäonnistuneet, mieheensä tai elämäänsä yleensä pettyneet äiti-ihmiset, sekä nämä äidit jotka tuolla odotusketjuissa ovat niiin mukavia että, heidän täytyy turhautumisensa, aggressionsa ym paska kaataa muiden niskaan täällä anonyymisti.

sorry, en tiedä kysymykseesi vastausta, muuta kuin että toiv sulle ei tule pahoinvointia.

Taitaa monella muullakin olla hormoonit sekaisin kun ollaan noin herkkänahkaisia :D
Itse kysyin joskus mistä saisi tietyn kokoisia vauvanvaatteita niin siitä vedettiin se johtopäätös etten osaa pukea vaatteita vauvalle niinkuin ne kuuluu(eli ilmeisesti tungen paidan jalkoihin ja vedän housut päähän) :D
Ei kaikkea tarvitse ottaa aina niin vakavasti.
Ja mitä ap:n kysymykseen tulee niin eiköhän tuollaisesta varoitettaisi neuvolassa.

Minä olen 10 viikolla ja mulla kyllä ainakin jo tunnin autossa istuminen alkaa sattumaan vatsaan ja selkään. Edellinen kun meni kesken ja uskoisin, että se sai lisäpotkua ulostulemiseen juurikin autossa istumisesta. Minä en siis lähtisi autoon jos yhtään tuntuu vatsassa epäilyttäviä tuntemuksia, mutta jos sulla ei mitään tunnu niin tuskin on mitenkään vaarallista.

En siis tarkoita pelästyttää eikä mulla ole mitää faktoja tämä on vain henk.koht. tuntemuksiin perustuva mielipide ja neuvolassa sanottiin vaan, että on aika yleistä tuollaset tuntemukset, mutta vaarallisuudesta ei kyllä puhuttu niin tuskimpa on.

Yhteistyössä