Tänään voi käydä äänestämässä paremman Euroopan puolesta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Nyt kaikki äänestämään!

Eurovaalien ennakkoäänestys on alkanut tänään ja loppuu 4.6. tiistaina. Ennakkoäänestämässä voi siis käydä missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Toki voi halutessaan jättää äänestämisen myös itse varsinaiselle äänestyspäivälle eli sunnuntaille 9.6. Tärkeintä on, että käy äänensä antamassa.
Äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto! Äänestämättä jättäminen ei ole myöskään kannanotto. Äänestämättä jättäminen on päätösvallan luovuttamista muille. Me haluamme päättää itse!
Eurovaaleista on muodostumassa todelliset kohtalonvaalit koko Euroopalle. Suomalaisilla ja muilla eurooppalaisilla on näissä vaaleissa aito mahdollisuus murtaa Euroopan parlamentin vasemmiston ja sosialistien valta-akseli, jonka harjoittama politiikka on suuresti vahingoittanut Suomea ja koko Eurooppaa vuosikymmenten ajan. Asiat eivät muutu itsestään parempaan suuntaan. Jos asioihin haluaa muutosta, on muutos tehtävä itse. Kukaan muu ei sitä meidän puolestamme tee.
Perussuomalaiset lähtevät vaaleihin kääntämään suunnan vihervasemmiston ajamalle rajattomalle ja päämäärättömälle Euroopalle. Puolustamaan kovaäänisesti ja sinnikkäästi Suomen etua. Yhteisvelka tai erilaiset Suomen metsiä koskevat haitalliset lainsäädännöt on pysäytettävä jo valmisteluvaiheessa. Suomen erityiset olosuhteet on huomioitava päätöksenteossa. Ei voi olla niin, että Suomi velkaantuu italialaisten ikkunaremonttien takia tai että suomalaiset metsänomistajat eivät saa käyttää hyvin hoidettua metsäänsä, koska saksalaiset ovat omansa hakanneet pelloiksi ja parkkipaikoiksi. Meidän suomalaisten täytyy voida itse päättää, miten käytämme rahamme ja metsämme."
 
vierailija
Ajattelin käydä pitkästä aikaa äänestämässä perinteisesti sunnuntaina.
Persujen äänestäminen sopii ihmisille, jotka ovat heittäneet aivonsa narikkaan.
Sieltä ne ohjautuvat löytötavaratoimistoon.
 
vierailija
Ei pidä paikkansa. Lisäksi myös Kokoomuksen edustajat, kuten Sarvamaa ja Pietikäinen, ovat tehneet hyvää politiikkaa. Persujen kontribuutio on täysi nolla.
Pitää paikkansa.

Sarvanmaa on tehnyt pääosin hyvää työtä, mutta Sirpa "selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin" Pietikäinen on tehnyt vain Suomelle haitallista työtä Brysselissä.
 
vierailija
Pitää paikkansa.

Sarvanmaa on tehnyt pääosin hyvää työtä, mutta Sirpa "selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin" Pietikäinen on tehnyt vain Suomelle haitallista työtä Brysselissä.
Sinä et edes seuraa EP:n toimintaa etkä meppien toimintaa, joten sanasi ovat yhtä tyhjän kanssa. Et osaa edes nimetä sieltä tärkeimpiä henkilöitä.
 
vierailija
Näinkin voi olla, mutta minua kiinnostaa, miksi noita pahoinvoivia on noin paljon. Tämä tyyppi on kirjoitellut täällä jo vuosia.
Hyvä kysymys. Ehkä joku tutkija käyttää tätäkin palstaa asian selvittämiseen.
Kun seuraan persuja äänestäneiden profiilia, vastaus löytyy ositaain sieltä. Miko Bergbom on persuista hyvä prototyyppi. Koko ajan pitää olla esillä tuuttaamassa samoja ulkoa opeteltuja asioita kuin joku B-luokan rockstara.
Persujen retoriikka on myös viestinnän asiantuntijoiden mukaan ala-arvoista ja rumaa. Riikka Purra on siitä paras esimerkki. Kuuntelin Brysselin koneen radiosta. Kirjailija Hannu Väisänen kuvaili hyvin kakkoskotinsa seudun asukkaiden juntteja asenteita mm. taiteesta. He takuuvarmasti äänestävät äärioikeistopopulisteja. Ilmiö on vaarallinen, ja kurjistaa heidän olojaan entisestään vaikka he muuta luulevat äänestäessään äärioikeistoa. Terveydenhoito on suurkaupunkien ulkopuolella rapakunnossa Ranskassa.
 

Yhteistyössä