Tänään on kovin surullinen päivä

Mitä tulee näihin seremonioihin ja rituaaleihin valtaa-pitävän eliitin sisäänajo -seremonioihin, niin viime kesänä Britnnian hovin Kuninkaan kruunajaiset ja se konserttitaltiointi, mitä tuli YLE lähetti sen, sitä seurasin jonkin verran, mitä se on harvinaislaatuinen ja uniikki mahdollisesti ei edes "Once in the Lifetime" -tavallisen rahvaan edustajan mitä itsekin olen seurata sitä riittiä.

Presidentin sisäänajo -seremonia on sentään Suomessa kuuden vuoden sykleissä menee, max 2 kertaa sama henkilö pitämään pystysssä Tasavallan Presidentti -instituutiota Suomessa ainakin eniten julkinen niistä mitä se pitää sisällään.

Ulkopolitiikan hoidossa Pressalla on nyt puhuttu valta-oikeuksien kaventamisesta, mutta mitä olen nähnyt teatterin tekemistä 6 vuotta aikanaan elämässäni ympärivuotisesti itse ottaen osaa, kulissien kaataminen on pystyssä pitämisen osalta erityisesti politiiikassa voisi nyt olla Eduskunnan luottmuksen äänestys, mutta mitä hallituspuoleilla on enemmistö eduskunnassa, ja ryhmäkurin vankina mitä ne edustajat on kymmenine tai satoine omine sidosryhmineen, niin melko sama, vaikka sisäpolitiikassa kulissia porvarit nyt pitää yllä.

vierailija
#51 Katsoin Charles III:n kruunajaiset. Ei Suomen ”kruunajaisia” voi verrata Iso-Britannian loisteliaisiin kruunajaisiin edes samana vuonna.
Selasin iltapäivälehden kuvia eduskunnasta. Ruutuun pärähti video, jota luulin Paavo Lipposeksi. Ihmettelin voiko Paavo olla muuttunut täysin toisen näköiseksi.
Hän on kuin Göran Stubb. Hetken päästä tajusin, että videolla on tosiaan nykyisen presidentin isäpappa. Sitten katseeni vieri juttuun, jossa muisteltiin Päivi Lipposen vuoden takaisia kuulumisia ja tuumailuja parisuhteestaan. Jo toinen kerta, kun tunnen myötähäpeää samalla viikolla toimittajan tahdittomuudesta ja tekstin paikkansapitämättömyydestä. Alkaa jo tuntua siltä, että aika vähän jutuissa on nykyään totta edes siteeksi. Eipä hätää. Tällä palstalla vaikuttaa viriili ikämies, joka kyylää tekstejäni ja antaa tiukkaa noottia milloin mistäkin. Hyvää sanaa hän ei jutuistani kirjoita. Se olisi hänelle suurempi virhe kuin katala maanpetturuus.
Suomessa on nyt vallassa Aleksanteri Suuri vai oliko Hän (huomaa iso etukirjain) sittenkin Medium. Kultavaunut valmistuvat myöhemmin, ja niillä hän sitten köröttelee pitkin Mannerheimintietä jahka tien putkiremontti on ohi.
Toivottavasti Pikku Finlandiaa ei pureta Finlandia-talon remontin jälkeen.
Kävin siellä kesällä pyörähtämässä, kun sitä minulle kovasti kehuttiin. Kun Suomi alkaa minua tympiä, voin käydä lepuuttamassa hermojani Suomen nuoremman sisaren helmoissa. Rannassa voin ihailla valkoisia joutsenia ja muistella aikaa, kun olin nuori ja nätti. Nykyään olen vain jompikumpi niistä. Riippuu katsojasta ja sanojasta, ja tällä palstalla tietenkin kirjoittajasta. Toki nykyään kirjoitukset voi myös kuunnella, jos lukeminen ei luonnistu.

Nyt mulla aktivoitui pitkästä aikaa salaliittoteoreetikon aivotumake, kunnes se menee uudelleen lepotilaan...

Saulin uusi toimisto on...Salomoninkadulla. No ei siinä mitään, mutta vapaamuurarit katsovat että kulttinsa on saanut alkunsa kuningas Salomosta, joka harrasti kaikkea okkultiikkaa juutalaisen uskonsa ohella. :unsure:

• Haha
Reactions: m1es

Yhteistyössä