Tänään alkoi laihdutus

Alkoipa niin ahdistamaan, kun mitkään viimevuotiset kesävaatteet ei mahdu päälle ja uusiakaan en halua ostaa, kun pitäs ostaa isompaa kokoa.

Karppaus on se mun juttu. Se on todettu jo aiemminkin. Vuonna 2005-2006 tippui -25kg, Sitten tulinkin pian raskaaksi ja vuonna 2008 tiputin -15 kg 3kk. Nyt olen taas ollut hiilihydraattimaailmassa yli vuoden ja kiloja tullut muutama takaisin. Tavoite on -8kg

alkumitat 161/68 :whistle:

Mukaan tulijoita?
 
vieras
Täällä pitäisi myös alkaa laihduttaa, mitat ovat samat kuin sinulla. Karppausta en voi kokeilla, en pysty elämään ilman pastaa ja leipää. Kun vaan saisi IHAN OIKEASTI itsestään irti eikä aina vain puhuisi...
 
JEP!
Mukana ollaan! Tänään alkaa myös uudelleen karppailu, aamulukema oli joulusta noussut 6 kiloa.

Jouluna jätin karppaamisen myötäilläkseni muita joulupöydässä, ja siihen hiilihydraattimaailmaan minäkin sitten unohduin. Viime vuonna lähti 14 kiloa karppaamalla, ja vielä aika löyhällä/kotikutoisella mallilla. Sopii myös minulle!

Tavoite -6kg.
 
tämä
Alkuperäinen kirjoittaja An79:
Alkoipa niin ahdistamaan, kun mitkään viimevuotiset kesävaatteet ei mahdu päälle ja uusiakaan en halua ostaa, kun pitäs ostaa isompaa kokoa.

Karppaus on se mun juttu. Se on todettu jo aiemminkin. Vuonna 2005-2006 tippui -25kg, Sitten tulinkin pian raskaaksi ja vuonna 2008 tiputin -15 kg 3kk. Nyt olen taas ollut hiilihydraattimaailmassa yli vuoden ja kiloja tullut muutama takaisin. Tavoite on -8kg

alkumitat 161/68 :whistle:

Mukaan tulijoita?
Voih! Me ollaan täsmälleen saman kokoiset!

Osallistuin mielelläni mutta on raskaus kesken:D Joulukuussa sitten imetys alkaa niin katselen sen jälkeen.

Raskauskiloja ei ole tullut vielä. Tai ehkä 1kg. Mutta sekin näyttää olevan turvotusta. Törkeä pallomaha nyt. :D:D

Tsemppiä kuitenkin sulle AP!
 
Tulisin mielelläni mukaan. Neljä vuotta sitten mittani olivat 162/62. Alkoi opinnot ja elämänmuutos melkoinen ja lihoin ensimmäisenä opiskeluvuonna 10 kg. Sitten tuli vieläkin lisää painoa ja eilen iltapäivällä paino oli 80,2 kg. Tänä aamuna 78,6 kg. Järkyttävää ja vaatekoko 42 puristaa :( pitäisi 15 kg saada pois.
 
tämä
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Tulisin mielelläni mukaan. Neljä vuotta sitten mittani olivat 162/62. Alkoi opinnot ja elämänmuutos melkoinen ja lihoin ensimmäisenä opiskeluvuonna 10 kg. Sitten tuli vieläkin lisää painoa ja eilen iltapäivällä paino oli 80,2 kg. Tänä aamuna 78,6 kg. Järkyttävää ja vaatekoko 42 puristaa :( pitäisi 15 kg saada pois.
Sama. Olin 161cm ja 47,5kg entisessä ammatissa. Aloitin opiskelut. Nyt kolmas vuosi lopuillaan ja painoa 68 tänä aamuna. Raskaana tosiaan mutta kilo vasta siitä tullut lisää.

Tosi nihkeetä. Olisi ihana päästä 50 kg puolelle raskauden jälkeen. Ihannepaino tällä pituudella voisi olla juuri se 55kg. Eli imetyksen jälkeen tätyy katsoa paljonko on pudotettavaa. Mutta jos paino on sama kuin nyt niin pudotettavaa olisi 13 (!!!!)kg. Iiks.
 
Anne
Suunnillee vuosi sitten sain itsekin saman ajatuksen. Lapsen olin saanut ja muutenkin lihonut sitä ennen. Vaaka antoi karun lukeman 71kg (163cm).
Ennen lasta olin ajatellut että kun joskus pääsisi vitosella alkavaan painoon mutta epäilin että tuskin koskaan.
Nyt painan 53kg :)
Karkkilakko ja ruokaremontti. Nälässä ei ole tarvinnut olla, herkkuja on saanut syödä ja olo on niin paljon parempi.
Tsemppiä :)
 
niinhän sitä minäkin opiskelen. Ja se on saanutkin painoni nousemaan :kieh: Koulussa oli vaan tarjolla hiilarimömmöjä. Nyt sinne tuli keväällä kyllä karpimi vaihtoehto salaatti ja protskulisä. Mutta siitä protskusta saakin sitten maksaa ittensä kipeeksi. Olen laiska tekemään eväitä kouluun, mutta ajattelin syksyllä panostaa siihen.

Kesällä kompastuskivenä tulee olemaan vuorotyö. Pitää vaan koittaa pysyä tiukkana ja koittaa silti pitää ateriat säännöllisenä.
 
juuh
mulla on sama edessä.
162 ja kohta 70kg rikki, että olisi ihan kiva saada jotain vinkkejä ja neuvoja kun olen ensikertalainen.
jenkkakahvatkin on jo sellaset että voi jösses!

 
Alkuperäinen kirjoittaja An79:
niinhän sitä minäkin opiskelen. Ja se on saanutkin painoni nousemaan :kieh: Koulussa oli vaan tarjolla hiilarimömmöjä. Nyt sinne tuli keväällä kyllä karpimi vaihtoehto salaatti ja protskulisä. Mutta siitä protskusta saakin sitten maksaa ittensä kipeeksi. Olen laiska tekemään eväitä kouluun, mutta ajattelin syksyllä panostaa siihen.

Kesällä kompastuskivenä tulee olemaan vuorotyö. Pitää vaan koittaa pysyä tiukkana ja koittaa silti pitää ateriat säännöllisenä.
Vuorotyöläinen täälläkin. Nytkin iltavuoroa ja hirveä nälkä illalla kun tulee kotiin. Olenkin melkoinen iltasyöppö ja veljenikin aina on naljaillut, että laihtuisin kilon viikossa ihan sillä, että jättäisin syömättä illalla klo 18 jälkeen.

Ruokaremontti tulisi kyllä tarpeen. Jogurtit, sipsit ja karkit on mulle pahe ja jos niistä eroon pääsisi niin alkaisi elämä hymyillä.
 
mä aloitin aamuni tänään turkkilaisella ja mustikoilla. Ajattelin kuitenkin jonkun verran syödä hiilareita, kun minimiin vetäminen saa mulle migreenin aikaiseksi.

Lounaaksi ajattelin vetäistä salaattia kera tonnikalan. Päivällinen olis vielä hakusessa...keksikääs mulle jotain hyvää päivällistä.
 
Minä myös laihdutan karppaamalla. Olen karppaillut jo aiemmin itseni ihannepainooni ja hyvin pysyinkin siinä kunnes esikoista odottaessa eksyin hiilarimaahan ja sille tielle jäin. Kakkosta odottessa kyllä karppasin, koska sairastuin raskausdiabetekseen eikä sitten onneksi tullut lisää kiloja.

Vaan nyt olisi tosiaan pudotettava nuo reilut 20kg, jotka jäivät ensimmäisestä raskaudesta. :ashamed: Ja tosiaan tarkoitus on, että karppaaminen jatkuu sitten koko loppu elämän. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Ja tosiaan tarkoitus on, että karppaaminen jatkuu sitten koko loppu elämän. :)
Niin mullaki olis tarkoitus ja ei pelkästään laihdutuksen takia. Nimittäin aikaisemmin, kun karppasin, niin finnit lähti, mahavaivat läti. Nyt on ihan karsee pizzanaama ja krooninen ripuli kokoajan päällä :( Tiedän ettei vehnäjauhot ja sokeri sovi mulle, mutta silti pitää tukee suustaan alas. Säälittävää, mutta olen riippuvainen sokerista.
 
nora
Mulla kanssa karppausta takana 3viikkoa,kiloja lähtenyt 4..mutta vyötäröltä myös kaventunut koska eilen kokeilin housuja jotka kk sitten ei päälle menneet mutta eilenpä menivä,aivan mahtava fiilis siitä!! Ekaa kertaa karppaan ja tykkään kyllä. Olo on mitä parhain,ei turvota eikä ällötä ja väsytä koko ajan :)

Lounaaksi tein liha-kasvis laatikon,niinkun makarooni laatikko muuta makaroonin korvasin sekavihanneksilla,muna-kerma seos ja päälle viä paljon juusto raastetta,oli hyvää! Riittää myös evääksi tälle ja huomiselle.Mulla kans vuorotyö joten pitä noita ruoka juttuja miettiä!! :)Tsemppiä kaikille tähän kevennyt projektiin :)
 
vieras
oon 162cm ja painan 61kg,lähtöpainoni oli 80kg
pääsinkin jo 57kg,mutta kun lisäsin syömistä treenatakseni nousi paino tähän :( nyt tarkastelin syömisiä ja rajotinkin aika paljon. tahdon päästä takas tuonne 57kg alunperin tavote oli 55kg. treenaamista en lopeta kumminkaan ja lihashan painaa enempi kun läski,et toi 57kg kuulostaa ihan passelilta saavuttaa.
 
vieras
Mä oon 163/73 eli kiloja olis ihan reilusti tiputettavana. En vaan oikeen osaa aloittaa tätä painonpudotusta, oon huono liikkumaan yksin ja 1,5v:n kanssa voi oikeestaan käydä vaan lenkillä, mutta kun ei tuo pysy ollenkaan rattaissa nykyään niin mahdotonta sekin. Herkkuja menee ihan liikaa, muuten itse ruoka mulla terveellistä. Yhessä vaiheessa pudotin 5kg kun lopetin herkut mut sit taas lepsuin, tosin tuo 5kg on pysynyt onneksi poissa.
 
Mä oon tosi huono liikkumaan. Silloin, kun tiputin karppaamalla -15kg, niin en liikkunut juuri yhtään :ashamed:

Nyt ajattelin kesällä ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyöräillä ainakin 1-3 kertaa viikossa töihin. Matkaa on noin 16 km yhteen suuntaan.
 
vieraana
Tässähän tuo nähdään, että ihmediietti se karppauskin on ellei loppuelämää sillä tavoin aio viettää. Ehkä kannattaisi sit vaihtaa laihdutustyyliä, jos kilot aina palaa takaisin. Tehdä joku pysyvä muutos.
 
kyy
Alkuperäinen kirjoittaja An79:
Mä oon tosi huono liikkumaan. Silloin, kun tiputin karppaamalla -15kg, niin en liikkunut juuri yhtään :ashamed:

Nyt ajattelin kesällä ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyöräillä ainakin 1-3 kertaa viikossa töihin. Matkaa on noin 16 km yhteen suuntaan.
On ehkä vähän turhan pitkä työmatkaksi. Ei kannata varmaan tuollaiseen urakkaan alkaa heti, jos ei muuten tykkää liikkua. Ota tavoitteeksi mieluummin polkea pienenpi lenkki 1-3krt/vkossa. :D Pakolla ei kukaan liiku ja sit jää hyödyt saamatta.
 
Lepikonheta
:wave: Mukana ollaan :) Tän hetkiset mitat 164cm/63kg. Aloitin itsenäisesti tutustumaan a noudattelemaan karpimpaa ruokavaliota viikko sitten ja viikossa -1kg. :p Viimeisen vuoden aikana paino noussut 10kg, sitä ennen kaksi raskautta, opiskelu yms. Ei mitään vaikutusta painoon, sai syödä ja olla niin kuin halusi. Vuoden aikana huomasin painon nousun ja vaikka muita konsteja koitin, ei tulosta. Hiilareiden vähentäminen taitaa olla mun juttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Alkuperäinen kirjoittaja An79:
Mä oon tosi huono liikkumaan. Silloin, kun tiputin karppaamalla -15kg, niin en liikkunut juuri yhtään :ashamed:

Nyt ajattelin kesällä ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyöräillä ainakin 1-3 kertaa viikossa töihin. Matkaa on noin 16 km yhteen suuntaan.
On ehkä vähän turhan pitkä työmatkaksi. Ei kannata varmaan tuollaiseen urakkaan alkaa heti, jos ei muuten tykkää liikkua. Ota tavoitteeksi mieluummin polkea pienenpi lenkki 1-3krt/vkossa. :D Pakolla ei kukaan liiku ja sit jää hyödyt saamatta.
siis jäi selittämättä, että jätän pyörän sit töihin ja tulen toisen matkan linkalla takas :) Ja sit vaikka seuraavana päivänä linkalla töihin ja pyörällä takas. Tosin suunnitelma ontuu, jos on sateinen kesä :D Vaikka tos pari viikkoo sit polkasin töihin ja kotiin 8 tunnin työpäivän jälkeen ja ei se niin pahalta tuntunu :) Se on mun onni ettei mulla ole enään autoa käytössä. Jotain hyötyä erostakin on. Tulee enemmän hyötyliikuntaa, kun pitää kävellen käydä kaupassa yms.
 
maa
Minäkin tänään, mutta alotan nyt sillä että kaikki ylimääränen mässäily pois, toki tuo karppaus kiinnostaa. Pitää ottaa selvää, kun tiedoton olen. 163/83 ennen 1v pojua 163/70
 

Yhteistyössä