Tämmönen tapaus

• Viestiketjun aloittaja Kaikki vauvan vuoksi
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Provohan tämä on, mutta tässä kuitenkin imetystukilistalta nykytietoa tupakoinnista ja imetyksestä:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165
Voiko tupakoiva äiti imettää? Jos äiti tupakoi vain satunnaisesti tai hyvin vähän, näyttää siltä, että imetyksen terveydelliset hyödyt ovat suuremmat kuin tupakoinnin aiheuttamat riskit - joista osa siis on riskejä vaikka imetys lopetettaisiinkin. Esimerkiksi imetys antaa jonkin verran suojaa juuri niitä infektioita vastaan, joille vanhempien tupakointi altistaa. Tiedämme, että nikotiinin pitoisuus äidinmaidossa on suurin n. 20 minuuttia äidin tupakoinnin jälkeen. Siitä alkaen pitoisuus putoaa melko nopeasti (nikotiinin puoliintumisaika maidossa on 95 minuuttia). Tupakan myrkkyjen siirtymistä lapseen voi siis ehkäistä myös ajoittamalla tupakointinsa niin, että lapsi ei todennäköisesti tarvitse rintaa pian tupakan jälkeen, yleisesti suositellaan ainakin 2,5 tunnin imetystaukoa tupakan polton jälkeen.
Eikö teille nyt mene perille etten mä aijo imettää!

juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Hei mä kysyin niistä RINTA PUMPPUISTA!! Enkä teijän mieli pidettä imetänkö vai en. Kyl mä uskon mitä neuvvolassa sanottiin.
No jos kerran uskot mitä neuvVolassa sanotaan, niin lopeta tupakointi tai anna lapselle korviketta.
Nokun terkka sanoi et ei kyl korvikettakaan suosittele jos pystyy imettään, ni paras ois jos polttamisen lopettas sen mielestä kyl, mut ku se ei oo nniin helppoo ja jaksaisin kuitenki pumpata kyl!
Niin kyl mut kun kyl se maito on kuitekii kyl MYRKYLLISTÄ!! Tuli kyl se tissimaito suoraan tissistä tai pumpattuna pullosta!!! kyl se kuitekii kyl myrkyllist on

Mitään myrkyllistä! Mä siis neuvvolasta sain neuvvot tähän! Ja en kysyny tätä asiaa.. Rinta pumppu vastauksia ei oo tullu vielä yhtään..
olet nyt tainnut ymmärtää ne neuvolan neuvot väärin. se terkkari varmaan tarkoitti sitä, että jos polttaa niin ei kannata imettää EIKÄ myöskään pumpata sitä rintamaitoa lapselle. kukaan ei täällä vastaa pumpuasiaan, koska kukaan ei halua että juotat vauvallesi maitoa jossa on nikotiinia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Hei mä kysyin niistä RINTA PUMPPUISTA!! Enkä teijän mieli pidettä imetänkö vai en. Kyl mä uskon mitä neuvvolassa sanottiin.
No jos kerran uskot mitä neuvVolassa sanotaan, niin lopeta tupakointi tai anna lapselle korviketta.
Nokun terkka sanoi et ei kyl korvikettakaan suosittele jos pystyy imettään, ni paras ois jos polttamisen lopettas sen mielestä kyl, mut ku se ei oo nniin helppoo ja jaksaisin kuitenki pumpata kyl!
Niin kyl mut kun kyl se maito on kuitekii kyl MYRKYLLISTÄ!! Tuli kyl se tissimaito suoraan tissistä tai pumpattuna pullosta!!! kyl se kuitekii kyl myrkyllist on

Mitään myrkyllistä! Mä siis neuvvolasta sain neuvvot tähän! Ja en kysyny tätä asiaa.. Rinta pumppu vastauksia ei oo tullu vielä yhtään..
olet nyt tainnut ymmärtää ne neuvolan neuvot väärin. se terkkari varmaan tarkoitti sitä, että jos polttaa niin ei kannata imettää EIKÄ myöskään pumpata sitä rintamaitoa lapselle. kukaan ei täällä vastaa pumpuasiaan, koska kukaan ei halua että juotat vauvallesi maitoa jossa on nikotiinia.
Hmh, mä soitan huommenna neuvvolaan ja tuun sit kertomaan teillekki.

Niinpä niin
Sanonpa vaan että olipa tämä sitten provo tai ei niin kyllä sellaisia oikeastikin on jotka polttaessaan imettää, ja raskausaikanakin, esimerkiksi minä itse. Kivittäkää pois vaan. Yritän sentään pitää mahdollisimman pitkää taukoa polttamisen ja iumettämisen välillä, mutta aina ei onnistu. Enkä varmasti ole ainut laatuani.

ap
Nonni. Soitin sinne neuvvolaan. Ja kyl se asia niin on. Mähän sanoin et kannattaa uskoa mitä neuvvolassa sanotaan. Muuten, ku eilen oli puhetta siitä porvoon neuvvolasta, onks ne oikeesti jotenki erikoistunnu rinta pumppuihin?

Nonni. Soitin sinne neuvvolaan. Ja kyl se asia niin on. Mähän sanoin et kannattaa uskoa mitä neuvvolassa sanotaan. Muuten, ku eilen oli puhetta siitä porvoon neuvvolasta, onks ne oikeesti jotenki erikoistunnu rinta pumppuihin?
Ai että tissimaito pullosta on myrkytöntä ja tissimaito tissistä myrkyllistä??

Just |O :headwall: :headwall: :LOL: :LOL:

L O L
:LOL: laugh: :LOL:

Muistuttiko ne siellä neuvolassa myös siitä että pumpattu maito muuttuu ominaisuuksiltaan pulloon osuessaan niin että jos syöttää poikavauvaa vaaleenpunakuvioisesta pullosta niin siitä tulee homo jne. Porvoon neuvolassa on vankka pumppukokemus, jos sulla on pienet rinnat niin kannattaa kokeilla pyörän pumppua, jos isompi kuppikoko niin ilmalämpöpumppua.

ap

No eikä kun rinnasta ei saa imettää, niin se oli. Ei mun maito mitään myrkyllistä oo!

No eikä kun rinnasta ei saa imettää, niin se oli. Ei mun maito mitään myrkyllistä oo!
hmm... nikotiini yms. tupakasta tulevat on aika myrkkyä!! Ja ne kaikki menee siihen tissimaitoon!
Ihan kuten alkoholi!!
Alkoholikin menee maitoon! Ja alkoholi on myrkkyä.
Etekii jos ne kaikki aineet menee pienelle vauvalle!! Vauvalle noi on myrkkyä!!

Yhteistyössä