Tämän asunnon jos remontoisi????

Niin saisiko siitä kivan?
Ja lahtelaiset: millainen alue on Ruola?


http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&target=apartment&query=%26companyId%3D25855%26listlength%3D25%26fcid%3D351564856399394979%26orderby%3DSALESPRICE%26dir%3Dasc%26from%3Dcompany%26companyName%3DAsuntoArea%2BHollola%252FTuiskula%2BRisto%2BOy%2BLKV%26searchtotal%3D45%26selectedpage%3D1%26cookieValue%3D121206133987808601&s_index=9&fcid=351564856399394979&id=1600124&mainNavi=apartments&subNavi=apartments_forsale
 
Turkilmas
No tuohan on aikalailla hyvässä kunnossa. Maalaisin keittiön ovet ja vaihtaisin niihin vetimet. Työtasot vaihtaisin myös. Ja olohuoneessa vaihtaisin tapetit/maalaisin seinät.

Kylppäri nyt menis tuollaisenakin. Ainakin kun vertaa meidän kylppäriin :ashamed:

Ihan muutamalla satasella sais tuonne jo paljon uutta ilmettä :flower:
 
vieras
Tässä jotain mitä kannattaa huomioida:

Talo on rakennettu 60-luvulla, mikä on putkien kunto? Mahdollinen putkiremppa tekee ison loven budjettiin. Talossa on tasa(huopa)katto, sekin on miinusta, vaikka onkin uusittu 90-luvulla.

Keittiöremppaan saa varata 5-10 000?.
 
Yksi vaan
Ihan perus kämppä,laita muutama tonni lisää niin saat valmiiksi remontoidun asunnon.Ruola on mun mielestä ihan yliarvostettua aluetta,siihen mitä se todellisuudessa tarjoaa..Pienten lasten äitinä voin sanoa että kyseisellä kadulla ei olisi kiva asua lasten kanssa.Ite en muutaisi,käytiin katsomassa samassa talossa asuntoa ennen kuin ostettiin tämä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Mä ajattelin että ihan kaikki seinäpinnat maalaisin, samoin keittiön kaapit. Paljonkohan tuolle ajatukselle tulis hintaa?? Mitäköhän aputason tapaista tuohon keittiöön voisi keksiä?
No oikeesti alle tonnilla teet tuon kaiken. Noihin kaappeihin kalustemaalia, menee varmaan pari litraa. Ja sit seinämaalit päälle. Riippuu tietty montaako väriä haluat seiniin. Jos yhtä, niin tulee edullisemmaksi kun voi ostaa ison pänikän samaa väriä. Meillä on työtasoina laminaatit, nekin maksoi alle 200 ? yhteensä ja vetimet ostin Biltemasta. On ihan yhtä hyvät vetimet siellä kuin muuallakin, mutta ihan törkeän paljon halvempia.

Millaista aputason tapaista meinasit? Siihen en osaa kyllä mitään sanoa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi vaan:
Ihan perus kämppä,laita muutama tonni lisää niin saat valmiiksi remontoidun asunnon.Ruola on mun mielestä ihan yliarvostettua aluetta,siihen mitä se todellisuudessa tarjoaa..Pienten lasten äitinä voin sanoa että kyseisellä kadulla ei olisi kiva asua lasten kanssa.Ite en muutaisi,käytiin katsomassa samassa talossa asuntoa ennen kuin ostettiin tämä.
Ei kun haluan just sellaisen minkä saan itse remontoida sellaiseksi kun haluan. Miksei sillä kadulla olisi susta hyvä asua? Kulkuyhteydet huonot?
 
Turkilmas
Meillä oli keittiössä lattialistat ja ovien rimat mintunvihreät. Samaa mintunvihreää oli sitten myös keittiön kaappien alareunat (muuten valkoiset). Vetimet oli valkoiset muoviset, työtasot kuluneet valkoiset kamalat ja lattialla harmaa muovimatto. Ikkunanpielet oli ruskeat.

Käytettiin rahaa n. 700 ? ja mielestäni keittiö on nyt kuin uusi

Eli laitettiin laminaatti lattiaan, maalattiin seinät, ovet, vaihdettiin vetimet, maalattiin ikkunanpielet, vaihdettiin työtasot, lattialistat ja ovirimat. Eli maalia sinne tänne vähän pirusti ja hyvä tuli :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Mä ajattelin että ihan kaikki seinäpinnat maalaisin, samoin keittiön kaapit. Paljonkohan tuolle ajatukselle tulis hintaa?? Mitäköhän aputason tapaista tuohon keittiöön voisi keksiä?
No oikeesti alle tonnilla teet tuon kaiken. Noihin kaappeihin kalustemaalia, menee varmaan pari litraa. Ja sit seinämaalit päälle. Riippuu tietty montaako väriä haluat seiniin. Jos yhtä, niin tulee edullisemmaksi kun voi ostaa ison pänikän samaa väriä. Meillä on työtasoina laminaatit, nekin maksoi alle 200 ? yhteensä ja vetimet ostin Biltemasta. On ihan yhtä hyvät vetimet siellä kuin muuallakin, mutta ihan törkeän paljon halvempia.

Millaista aputason tapaista meinasit? Siihen en osaa kyllä mitään sanoa :ashamed:
Mä onneksi tykkään valkoisista, puhtaista seinäpinnoista mihin ehkä ihan pienen pieni vivahde jotain raikasta sävyä. Hyvä tietää tosta Bildemasta, kiitos! Ja toi keittiön lattia on ainoa lattiapinta jolle tekisin jotain. Oikeastiko alle tonnilla selviän?! Mä ajattelin että yli 3000 menee :ashamed: Ajattelin siitä aputasosta että olisko se vaan joku senkki, vai ehkä korkeampi baaripyödän tapainen vai mikä se vois olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tertteeko kodinkoneita uusia?

Putkiremontti kannattaa todella huomioida jos on tulossa. Hinta saattaa olla monta kymmentä tuhatta per asunto.
Ei tarvitse moneen vuoteen. Astianpesukone puuttuu, mutta ilman sitä oon tullut aina toimeen joten sen puute ei ota pattiin :D Juu tuo putkiremontti vähän hirvittää, arviolta siihen voi mennä sen 30 000 - 40 000e :/ Mutta tuossa on lähtöhintakin sen verran pieni, että sen jo melkein uskaltaa ostaa...
 
Turkilmas
Eli tässä: pelkällä maalilla sun muulla pienellä laitettu keittiö. Tiskialtaaksi haluaisin vielä sellaisen tasoon upotetun,ja kodinkoneet (etenkin liesituuletin) on jo aikansa nähneitä. Valaisimia sun muita vois tietty myös vaihtaa mutta mielestäni ihan kiva noinkin (etenkin sillä superpienellä budjetilla).





 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Ohoh!! Tosi hienot!! :flower:

Oliko teillä kokemusta remontoinnista miten paljon?
Ei sitten pätkääkään :D . Itse asiassa nuo meidän keittiön kaapit oli mun ensimmäinen maalaus koskaan. Kaikilta kyselin vinkkejä kyllä, mä kun oikeesti luulin että esim. vanha maali pitää ihan kokonaan poistaa ennen maalausta yms.

Ihan rehellisesti sanottuna tuo keittiö ei oo se miksi me sen ekaksi rempattiin. Ekana maalattiin nimittäin siniharmaalla kaapit ja vetimetkin oli erilaiset. Sitten mä vaan yks ilta vähän innostuin ja siitä se sitten lähti :D .

Mutta vielä remppaamisesta: me ollaan hiljalleen kunnostettu tätä meidän kämppää. Mies on laittanut olkkaria lukuunottamatta muihin huoneisiin laminaatit ja mä olen maalannut ovia, seiniä ja ikkunanpokia. Tosi paljon on tämä kämppä pienellä rahalla muuttunut ja hiljalleen kun tekee niin hyvä tulee.

Mulla on taas hirmu himo rempata, oikein odotan että pääsen yhden seinän kimppuun, maalaamaan meidän rappuset, laittamaan laminaattia olkkariin ja aloittamaan vessaremppaa :p
 
No, jos 60-70 luvun kerrostalossa tykkää asua, niin...
Me asutaan nyt väliaikaisesti 70- luvun krstalo kaksiossa ja kyllä ahdistaa!! Rappukäytävän hajut, tummat ikkunan pielet, koko se yleisilme, aagh :headwall:

NEVER ostasi, vaikka millaista remppaa tekisin...

Mutta jos nyt ei ajatella olosuhteita vaan itse asuntoa niin kyllä tekisin keittiöön ihan kunnon reman eli 10 000? siihen menisi, kylppäri myös kokonaan uusiksi eli 7000?, sitten muuta remppaa (käytännössä kaikki pinnat uusiksi) 3000?

eli remppaa sellaisella 20 000?
 
A shadieeyah
toi kaappi mikä pamahtaa hellaan kii..saiskos sitä suuntaa vaihdettua? et aukeis toiseen suuntaan?
kaapit toisen väriseks(keittiössä kiva lattia ).
ja tapetit vaihtaisin eipä tohon oikeestaan muuta tarttis tehä
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
toi kaappi mikä pamahtaa hellaan kii..saiskos sitä suuntaa vaihdettua? et aukeis toiseen suuntaan?
kaapit toisen väriseks(keittiössä kiva lattia ).
ja tapetit vaihtaisin eipä tohon oikeestaan muuta tarttis tehä
Hmm, en edes huomannut tuota. Miksi ei saisi? tai sitten joku liukuovisysteemi, onnistuiskohan sellainen? Mä en siitä lattiasta niin välitä, mutta kaapit tosiaan maalaisin. Onkohan mulla päässä vikaa kun mitä enemmän kattelen noita olohuoneen tapetteja, sen hauskemmat (vanhanaikaiset kyllä) ne on?
 
Tulipas mieleen meidän vanha keittiö. Kun ostettiin talo niin täällä oli juuri saman punaiset kaapit toisella puolella keittiötä ja toisella puolella myrkyn vihreät :heart:

Maalia ja tapettia pintaan. En jaksanut lukea selostusta,mutta lattiat taisi olla ok?
Kyllä siitä kodin saa jos haluaa...ja kotihan on siellä missä perhe ja itse viihtyy. =)

Itse asuinalueesta en valitettavasti osaa sanoa juuta enkä jaata.

 

Yhteistyössä