tämä on huonon äidin tunnustus

• Viestiketjun aloittaja "Elvira"
  • Ensimmäinen viesti
"Elvira"
rakastan lapsiani. kuolisin heidän vuokseen. mutta ääneen lukiessa kurkkuni karheutuu, tunnen itseni ääliöksi kun heiluttelen barbia puhuen kimeällä bimboäänellä ja vihaan hiekkalaatikolla kykkimistä. enkä jaksa leipoa, vaikka osaisin kyllä. leivon vain synttäreille + jouluna ne pakolliset tortut & piparit.

myönnän, että vilkuilen kelloa odottaen milloin koettaa hammaspesun & iltahalien aika. oma aikani!!!!! saan jumalauta istua netissä punaviinilasin kanssa tai näin lämpimänä kesäiltana ottaa lasin & läppärin parvekkeelle.
tai sitten vain sulkeudun kylpyhuoneeseen, nypin kulmat ja vahaan sääret.
kukaan ei vingu mitään, ei huuda että "toi repii väristyskirjan!", ei valita nälkää tai janoa eikä huuda pyyhkimään persettä. ..

olenko huono äiti? olisiko minun pitänyt jättää lapset tekemättä? en tiedä. mielestäni vastaus on ei. lapset saavat rakkautta. saavat huomiota. tekisin heidän vuokseen mitä vain, mutta en voi sille mitään että tylsistyn ja ahdistun jostain typerästä legotornien väsäämisestä tms! kaikesta eniten nautin, kun menemme esim elokuviin ja sitten mäkkärille syömään tai konserttiin

Kyllä minäkin alan vilkuilla tuossa kahdeksan aikaan, että kohta on iltahommat tehty ja nuorin kuuntelemassa iltasatua ja oma aika alkaa....Tosin mulla on tänään jostain syystä tätä omaa aikaa annettu oikein kunnolla.

"a.P"
[QUOTE="...";29965702]Alkoholistisen äidin tunnustus.[/QUOTE]

punaviini on alkoholitonta ;)
eikä sen välttämättä tarvitse olla viiniä, talvi-iltaisin kupillinen teetäkin käy tm.

"mie"
Täällä toinen! Mä olen edelleen ihminen jolla on oikeuksia, vaikka olen äiti. Mun anoppi oli vähän samaa sorttia. Totes ettäteki neljä muksua siks että niistä on seuraa toisilleen kun anoppi ei mikään lässytässy-äiti luonteeltaan ollut. Ja tousta yhtä rakastavaa ja ymmärtävää äitiä en ole kohdannut. Johtuiskohqn siitä kun osaa tunnistaa myös omat tarpeet niin osaa myös nähdä omat lapset yksilöinä? Kun kasvavat?

Jotenkin tuntuu että osa äideistä - omani mukaan lukien- suorittaa äitiyttä. Se palvelee kai jotain? En tiedä mitä. Mutta sitten katkeroidutaan kun oma itse on jäännyt unholaan...vikistään että mä sun persettäkin pyyhin kun olit pieni ja valvoin yöt ja ja ja...

"mie"
[QUOTE="Vieraana";29965708]Ei kyllä kuulosta hyvältä jos kytätään kelloa milloin lapset saa heivattua pois jaloista, että äiti voi korkata pullon. :([/QUOTE]

Sisälukutaitoa ei näköjään suoda kaikille....juo ap rauhassa se viinilasisi, mä ainakin ymmärsin pointin ton takaa, eli että teet jotain itselle mukavaa. Joskus se on lasi viiniä, joskus ehkä nyyhkyleffa tai kylpy/sauna, what ever

[QUOTE="Vieraana";29965708]Ei kyllä kuulosta hyvältä jos kytätään kelloa milloin lapset saa heivattua pois jaloista, että äiti voi korkata pullon. :([/QUOTE]

No just, varmaan oli just tästä kysymys..

vääväävää
[QUOTE="a.P";29965714]punaviini on alkoholitonta ;)
eikä sen välttämättä tarvitse olla viiniä, talvi-iltaisin kupillinen teetäkin käy tm.[/QUOTE]

Taidat olla aikamoinen nössö tämän turhanpäiväsen alotuksen perusteella.
Ja että oikein alholitonta viiniä ja teetä, uuuuu, saatanan järkyttävää.

Tämä tällästen alotusten väsääminen taitaa kuulua äitiharrastajien huvituksiin. Iltasin väsätään joku pieni mukamas angstinen valitusvirsi jonnekin mammaelifoorumille, että tunnetaan yhteenkuuluvuutta samanlaisiin kunnon veronmaksajiin.
Voin lyödä vetoa että pidät myös kunnostasi huolta, näytät terkkarin tätiltä ja asut ok-talossa jonka pihalla on kaksi farmaria.

Mene jojoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vääväävää;29965747:
Taidat olla aikamoinen nössö tämän turhanpäiväsen alotuksen perusteella.
Ja että oikein alholitonta viiniä ja teetä, uuuuu, saatanan järkyttävää.

Tämä tällästen alotusten väsääminen taitaa kuulua äitiharrastajien huvituksiin. Iltasin väsätään joku pieni mukamas angstinen valitusvirsi jonnekin mammaelifoorumille, että tunnetaan yhteenkuuluvuutta samanlaisiin kunnon veronmaksajiin.
Voin lyödä vetoa että pidät myös kunnostasi huolta, näytät terkkarin tätiltä ja asut ok-talossa jonka pihalla on kaksi farmaria.

Mene jojoon.
Ehkei se lasi viiniä tekisi sinullekkaan pahitteeksi. Tai ehkä parempi olisi saada hiukan klitan räpläystä...

• Tykkää
Reactions: BlackDahlia
"Pippuri"
Et tule tykkäämään tästä toteamuksesta, mutta sä itsehän se päätät, millaista teidän arkenne on.

Mulla on tosi huono rutiinien sietokyky; olen ihan korviani myöten täynnä kokkaamista ja pyykkäämistä. Siksi välttelen niitä parhaani mukaan. On kivaa toki syödä ulkona tai käydä leffassa, mutta kivaa on myös metsässä, museossa, rannalla, kiipeilemässä, piknikillä kylppärin lattialla, lintuja bongaamassa, maalaushommissa, ihan missä tahansa missä ei ole kotitöitä.

Järjestä kiva arki, nyt se on mahdollista ja lapsetkin ansaitsevat sen.

Mitä tohon punkkuun tulee, en kutsuisi sua alkoholistiksi. Se lasillinen illalla symboloi kaikkea vähäistä omaa elämää lasten ollessa pieniä. Mutta totta kai hyvä tarkkailla sen lasin kokoa ja pitää välillä pullottomia viikkoja, sitten sitä osaa taas nauttia arjen pienistä ylellisyyksistä.

viera.s
Et sinä huonolta äidiltä kuulosta, mutta ihan oman viihtyvyytesi takia voisit koittaa keksiä lasten kanssa sellaista tekemistä, josta itsekin nautit. Siis muutakin kuin tuo leffa ja mäkkäri, kun sellaista ei parane jatkuvasti harrastaa.

Minulle tärkeä syy haluta lapsi oli se, että lapsen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa. Joitain juttuja ei ilman lasta oikein edes kehtaisi aikuisena tehdä, kuten vaikka kiipeillä HopLopissa, laskea pulkalla mäkeä, käydä huvipuistoissa. Ja sitten esimerkiksi metsäretket on lapsen kanssa kivoja, tykkään myös katsoa hänen kanssaan piirroselokuvia. Hiekkalaatikolla kökkimisestä minäkään en tykkää, joten hiekkalaatikin reunalla olen suostunut istumaan vain satunnaisesti lyhyitä aikoja. Kaikenlaisista lapsen kehittelemistä mielikuvitusleikeistä on tullut minulle ihan luontaista puuhaa, joskaan ei nyt ihan lempihommaa. Ja joskus on hävettänyt, kun olen ihan antaumuksella kuitenkin lapsen kanssa leikkinyt ja huomannut, että hups, joku meni vierestä ohi, mitäköhän sekin ajatteli kun aikuinen ihminen leikkii traktoria tai Musti-nimistä kultaista noutajaa...

kjuju
[QUOTE="Pippuri";29965755]Et tule tykkäämään tästä toteamuksesta, mutta sä itsehän se päätät, millaista teidän arkenne on.

Mulla on tosi huono rutiinien sietokyky; olen ihan korviani myöten täynnä kokkaamista ja pyykkäämistä. Siksi välttelen niitä parhaani mukaan. On kivaa toki syödä ulkona tai käydä leffassa, mutta kivaa on myös metsässä, museossa, rannalla, kiipeilemässä, piknikillä kylppärin lattialla, lintuja bongaamassa, maalaushommissa, ihan missä tahansa missä ei ole kotitöitä.

Järjestä kiva arki, nyt se on mahdollista ja lapsetkin ansaitsevat sen.

Mitä tohon punkkuun tulee, en kutsuisi sua alkoholistiksi. Se lasillinen illalla symboloi kaikkea vähäistä omaa elämää lasten ollessa pieniä. Mutta totta kai hyvä tarkkailla sen lasin kokoa ja pitää välillä pullottomia viikkoja, sitten sitä osaa taas nauttia arjen pienistä ylellisyyksistä.[/QUOTE]

Näin kasvatetaan lapset jotka ei osaa elää arkea tahi pysähtyä. Pakko olla liikeessä aina kun äidin pää ei kestä paikalla oloa. Levoton lapsuus. Niin ja taitaa uusavuttomuus kavaa rinnalla...

"miii"
Et sinä huonolta äidiltä kuulosta, mutta ihan oman viihtyvyytesi takia voisit koittaa keksiä lasten kanssa sellaista tekemistä, josta itsekin nautit. Siis muutakin kuin tuo leffa ja mäkkäri, kun sellaista ei parane jatkuvasti harrastaa.

Minulle tärkeä syy haluta lapsi oli se, että lapsen kanssa voi tehdä kaikkea kivaa. Joitain juttuja ei ilman lasta oikein edes kehtaisi aikuisena tehdä, kuten vaikka kiipeillä HopLopissa, laskea pulkalla mäkeä, käydä huvipuistoissa. Ja sitten esimerkiksi metsäretket on lapsen kanssa kivoja, tykkään myös katsoa hänen kanssaan piirroselokuvia. Hiekkalaatikolla kökkimisestä minäkään en tykkää, joten hiekkalaatikin reunalla olen suostunut istumaan vain satunnaisesti lyhyitä aikoja. Kaikenlaisista lapsen kehittelemistä mielikuvitusleikeistä on tullut minulle ihan luontaista puuhaa, joskaan ei nyt ihan lempihommaa. Ja joskus on hävettänyt, kun olen ihan antaumuksella kuitenkin lapsen kanssa leikkinyt ja huomannut, että hups, joku meni vierestä ohi, mitäköhän sekin ajatteli kun aikuinen ihminen leikkii traktoria tai Musti-nimistä kultaista noutajaa...
Miksi aikuisen pitää leikittää lasta?

"Pippuri"
Näin kasvatetaan lapset jotka ei osaa elää arkea tahi pysähtyä. Pakko olla liikeessä aina kun äidin pää ei kestä paikalla oloa. Levoton lapsuus. Niin ja taitaa uusavuttomuus kavaa rinnalla...
Niin kai sitten varmaan. Tänäänkin oli varmaan esikoisella pää kuin Haminan kaupunki, kun joutui ihan peräti metsässä kävelemään. Ja oppi puolenkymmentä uutta kasvia, kyllähän vähempikin lapsiparan levottomaksi tekee.

Kelpo äiti olisi senkin ajan ollut kotona, kuurannut keittiötä ja tiuskinut :D

kjuju
[QUOTE="Pippuri";29965786]Niin kai sitten varmaan. Tänäänkin oli varmaan esikoisella pää kuin Haminan kaupunki, kun joutui ihan peräti metsässä kävelemään. Ja oppi puolenkymmentä uutta kasvia, kyllähän vähempikin lapsiparan levottomaksi tekee.

Kelpo äiti olisi senkin ajan ollut kotona, kuurannut keittiötä ja tiuskinut :D[/QUOTE]
Karkuun juoksu ei ole ratkaisu. Valitettavasti elämässä on arkea ja tulee aina olemaan. Jos pakkomielteiseti on vältettävä "arjen tylsyyttä" voiko se olla pitkässä juoksussa hyvä esimerkki lapsellekaan? Entä kun töissä inkin sitten joskus mälsää? Tai jo koulussa.
?
Totta että arkea voi piristää. Mut ei sitä karkuun pidä juosta. Joskus on aikuisenkin hetki, hetki jolloin et ole velvollinen kenellekään. Se ei ole pois lapselta vaan päinvastoin. Nuo rakkaat räkänokatkin saa käydä hermoille joskus

tyypillistä kaksplussaa, tarrataan hysteerisesti yhteen sanaan joka tässä tapauksessa on punaviini. nainenhan on alkoholisti! lastensuojelu! poliisi!

voi kilinkellit teidän kanssanne.. ! onneksi täällä on myös sentään muutama järkevä, joka tajuaa ettei lasi viiniä tarkoita oksennus poskessa lattialla rypemistä muksujen kirkuessa vieressä pissat housussa..

itselläkin on tapa lastenhuoneen hiljennettyä ottaa kuppi kahvia & pari palaa raakasuklaata sekä lysähtää sohvnnurkkaan kirjan kanssa. tosin tänään olen Erittäin Huono AlkoholistiÄiti & otan lasin laivatuliaisena tullutta suklaabaileysiä :p
ja katson elokuvan, jossa harrastetaan seksiä . ja ehkä myös tapetaan joku.

ai niin ja onpa sitä pari kertaa on hoidettu ipanoita litalgin-pörinöissäkin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"Pippuri"
Karkuun juoksu ei ole ratkaisu. Valitettavasti elämässä on arkea ja tulee aina olemaan. Jos pakkomielteiseti on vältettävä "arjen tylsyyttä" voiko se olla pitkässä juoksussa hyvä esimerkki lapsellekaan? Entä kun töissä inkin sitten joskus mälsää? Tai jo koulussa.
?
Totta että arkea voi piristää. Mut ei sitä karkuun pidä juosta. Joskus on aikuisenkin hetki, hetki jolloin et ole velvollinen kenellekään. Se ei ole pois lapselta vaan päinvastoin. Nuo rakkaat räkänokatkin saa käydä hermoille joskus
Olisi kiva kuulla, mitä minä tarkalleen juoksen karkuun, kun teen eväät koko porukalle ja vien skidit metsään tai rannalle. Meille on ihan normaalia arkea, että lähdetään jonnekin. Tai jos jäädään kotiin, otetaan vaikka akryylivärit ja maalataan kankaalle, tai jotakin muuta mikä antaa äidillekin vähän enemmän virikkeitä kuin se sormiväreillä sotkeminen. Jos on pakko vaikka pestä kylppäri, tehdään siitä lotrausleikki. Syödään säännöllisesti ja terveellisesti, mutta laitetaan usein ruokaa isompia annoksia kerrallaan, jotta ehditään tehdä enemmän. Tai sitten syödään reissussa, mikä äidistä on kivointa.

Mikä minun syntini on? Se, että kotona olo ei useimmiten ole mulle tervan juontia?

viera.s
[QUOTE="miii";29965783]Miksi aikuisen pitää leikittää lasta?[/QUOTE]

Koska lapsella on vain vähän leikkiseuraa, hän on ainut lapsi ja hoidossa vain 2-3 tuntia päivässä. Pihapiirissä ei ole myöskään samanikäisiä lapsia. Leikki on lapsen kehityksen kannalta niin tärkeää, että pitäisin kyllä itseäni huonona äitinä, jos en ollenkaan lapsen leikkeihin osallistuisi. Eikä minun leikittää tarvitse, osallistua vaan, sillä lapsi kyllä keksii leikit. Leikkii hän tietysti yksinkin, mutta joissain leikeissä seura on tarpeen.

"kieppi"
Miksi aikuisen ei pitäisi leikkiä lapsen kanssa, jos lapsi sitä haluaa? Ei nyt koko ajan ja aina, mutta edes silloin tällöin. En minäkään ole mikään hyvä leikkijä, mutta kovasti yritän, kun huomaan, miten iloiseksi lapsi siitä tulee, kun hengailen mukana ja olevinani syön sen tekemää leikkisoppaa ja tiskaan leikisti astioita tai rakennan legoista jotain tornia.

"Pippuri"
[QUOTE="kieppi";29965890]Miksi aikuisen ei pitäisi leikkiä lapsen kanssa, jos lapsi sitä haluaa? Ei nyt koko ajan ja aina, mutta edes silloin tällöin. En minäkään ole mikään hyvä leikkijä, mutta kovasti yritän, kun huomaan, miten iloiseksi lapsi siitä tulee, kun hengailen mukana ja olevinani syön sen tekemää leikkisoppaa ja tiskaan leikisti astioita tai rakennan legoista jotain tornia.[/QUOTE]

Tämä varmaan on sitä samaa kansanviisautta, jonka mukaan vauvaa ei saa liikoja sylitellä tai isompaa lasta kehua, sehän voi alkaa luulla olevansa jotakin. Oma äitini kuului siihen sukupolveen, johon nuo opit oli hyvin iskostettu. Muistan kunka leukani loksahti, kun näin hänet ensimmäisen kerran vanhimman lapsenlapsensa kanssa - leikkimässä!

Yhteistyössä