Surullista. Mutta taidat provoilla kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, mulla pari lestadiolaiskaveria ja heille laihuus on nimenomaan keino ehkäistä.
Ei niin. Ja ovat koko ajan raskaana ja/tai imettävät eikä 15 lapsen kanssa ehdi makoilla.Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Ne ei saa kattoo telkkarii :xmas:
Hmm.. sä nyt et nähtävästi tunne mua laisinkaan Ja se, että oliko tuo ilkeää vai ei, riippuu ihan lukijasta. Totuus varmaan ainakin osan lestadiolaisnaisten keskuudessa. Ja omassa suvussanikin on lestadiolaisia, että jotain heistä sitäkin kautta tiedän.Alkuperäinen kirjoittaja timppa:Pitääkö aina olla sanomassa jotain ilkeää...?Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Eikös laihuus ole yksi keino ehkäistä Kun on tosi laiha, niin ei tule menkkojakaan.
Surullista minustakin. Laajemmalti surullista ennen kaikkea se, että uskonto/aate ajaa tuohon - vaikkakaan lestadiolaisuudessa ei muutoin ole minun mielestäni mitään pahaa tai ihmeellistä. En siis provoile. Valitettavasti.Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:Surullista. Mutta taidat provoilla kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, mulla pari lestadiolaiskaveria ja heille laihuus on nimenomaan keino ehkäistä.
lestoista tollasta mut kas eipä ole tarve kytätäkkään heidän painoaan tai muutakaanAlkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:Ei olekkaan todellakaan, mutta nää hankitut 8kg on tod. vaikee karistaaAlkuperäinen kirjoittaja vampyyri:ei lasten saaminen ole mikään syy levitä..
:ashamed:
Kuinka laihoja he ovat, siis mikä on bmi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, mulla pari lestadiolaiskaveria ja heille laihuus on nimenomaan keino ehkäistä.
En oikein usko tuohon, mitä edellä on kirjoitettu, että ehkäisisivät siten, koska pitäisi olla todella ruman ja alipainoisen laiha. Tai siis itse olen myös ollut laiha, lähes koko elämän (bmi 18) eikä menkat ole vielä jääneet laihuuden takia kertaakaan pois. Nyt vasta 35+ ikäisenä on alkanut tulla painoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itseasiassa, kyllä olen tehnyt saman havainnon. Kiitos kysymästä. Ovat todella laihoja yli 5 lapsen äidit (joilla lapset pienillä ikäeroilla).
Olen myös miettinyt, eivätkö ehdi syömään, vai pitääkö jatkuva imetteminen laihana. Todennäköisesti molemmat, imetys ja kova työ.
Onhan se siten ehkäisykeino, että menkat jää pois jos on todella laiha. Mutta mutta, mulla ei ole ikinä menkat jääneet pois, vaikka painondeksini on alimmillaan ollut vähän päälle 15. Että en sitten tiedä, miten laiha oikein pitää olla, että ne jää pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en ole kuullut, että laihuus olisi ehkäisykeino.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Ne ei ehdi palstailla perse homeessa, vaan ovat jatkuvasti liikkeessä lapsilaumansa kanssa.
Yhtä lailla alipaino voi häiritä/hidastaa raskaaksi tuloa. Vaikkei menkat jäiskään pois, ni silti se mahdollisuus on pienempi, kroppa ei ole niin "vastaanottavainen".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en ole kuullut, että laihuus olisi ehkäisykeino. Eikö ole niin, että lihavilla on vaikeuksia tulla raskaaksi?
samaa ajattelin juuri!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jotenkin surkuhupaisaa että puhutte samaan hengenvetoon ison lapsilauman äidistä ja laihuudesta ehkäisykeinona. ehkä se ei siis ole toiminut