Alkuperäinen kirjoittaja argh!!:
Kateuskin on luettava monen palstalaisen "hyveeksi". Onko toisten onni, hyvinvointi ja hyvä olo näiltä katkerilta jotenkin pois? Vai miksi pitää vittuilla kaikille kaikesta? Vitsit, että tulee elävästi mieleen nuoruus + kasvu tyhjäpäisten pikkukaupungin mimmien joukossa:/ Joista suurin osa päätyi ammatittomiksi kotiäideiksi kateilemaan lisää hyvin toimeentulevia kasvukumppaneitaan.
Tosiaan, tuo katkeruus, kateus on vain joidenkin ihmisten persoonassa niin vahva, että ei sitä hevillä poisteta, luulisin. Oli asia mikä tahansa. Toisilla tuota katkeruutta tai kateellisuutta ei ole.
Johtuuko tämä siitä tosiaan, että ne, jotka ovat kateellisia, ovat elämässään pärjänneet huonommin, kun muut, vai mistä?
Vaikea sanoa, sillä minä tiedän, että on 100 % varmasti ihmisiä maapallo pullollaan, joilla on asiat paremmin (vaikka raha-->miljonäärit jne..), mutta en osaa olla kateellinen heille lainkaan, ei ole syytä, vaikka arvostan tietty rahaakin jossain määrin. Olen erittäin tyytyväinen omaan elämääni, ei tarvitse kadehtia muita. Päinvastoin, jos joku tulee sanomaan, että voitin lotossa miljoonan, niin olen aidosti onnellinen toisen puolesta.
Joten onko se kateus perimässä, opittua vai mitä?