tällä hetkellä vanhemmuus on kyllä todella raskasta. Joo joo, vali vali.

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Valitus
Et ole ainoa.Mietippä kun mulla oli kaksoset vauvana+esikko uhmis 2v.Silloin ei paljon nukuttu mutta hengissä selvittiin.Eli kyllä se kuule yhden vauvan kanssa menee ihan kepeesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Toinen projekti on edelleen voimissaan, mutta kieltämättä tämä viikko on ollut vaikea. En ole kuitenkaan täysin repsahtanut laisinkaan, mutta rehellisyyden nimissä paremminkin olis viikko voinut mennä.

No, ens viikolla ei enää paina politiikka eikä koulu yhtä kovasti, joten pääsee taas keskittymään projektiin :D

meil on huomenna mun siskon kaksosten ristiäiset, hiukan hmm. "harmittaa" mennä notkuvien pöytien ääreen kuolaamaan..

:D kiva kuitenkin, ollaan pojan kummeja.. valloittavat tapaukset!

ja sitten viikon päästä sinne matkalle! sitä kyllä odotan, mutta läskiprojektin kannalta hiukan jännittää.. mutta kai se menee hyvin. :) ja päätin etten reissussa mieti urakkaani.
 
:hug: Vähän samojen asioiden kanssa painiskelen itsekin. :/

Vaikka turhaa kai valitan, tuolla meidän kuopuksella kun on elämä helpottunut kun siirtyi apteekin korvikkeelle. Mutta ei mikään iisi tapaus edelleenkään. Olen täällä aieminkin valittanut etten saa nukuttua enää. Todella turhauttavaa valvoa yöllä ilman mitään syytä, kun muu väki nukkuu. :snotty: Enkä vaan saa ahettua unilääkkeitä. :ashamed:
Kyllähän mä tiedän että vähän aikaa nuo on vaan pieniä ja siitä ajasta pitäisi nauttia, mutta univelkaisena se ei ole aina niin helppoa. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Mäkin olen väsynyt, kun vauva on kuumeesa ja valvottanut pari yötä... mut toi teidän homma kuulostaa kyllä toooosi rankalle, voimia sulle :hug: Koita saada jotain apuja, että saisit kunnon unet. Sitten taas jaksaa..
Mä olen tänään menossa nukkumaan. Tällä viikolla joku päivä itkin väsymystä aamulla ja mietin miten tästä selviäis. Sitten muistin appivanhempien omistaman kalustetun kerrostalohuoneiston. Mies on, tottakai, valmis kantamaan hoitovastuuta ja siksi oli heti mukana ideassa. Niinpä kysyin anopilta onko se huoneisto tyhjillään nyt ja on.

Eli tänään illalla, heti kun mies tulee työjutusta kotiin, mä lähden Turkuun nukkumaan. Pakkaan mukaan kirjan ja yöpaidan, loikoilen sängyssä, luen...ja NUKUN.

Toivottavasti vähän helpottaa, vaikka toisaalta tuntuu hurjalta olla eka yö erossa vauvasta.
Vaaditkohan vähän liikaa itseltäsi ja äitiydeltä. Mun mielestä on ihan turha valittaa ja märistä jos itse haluaa leikkiä superäitiä. Vauvan voi aivan hyvin antaa isän viereen yöksi tai päiväunien ajaksi, ei sitä hetkeä tarvitse yli puolta vuotta odottaa ja yrittää itse sankarillisesti pärjätä vauvan kanssa.
 
ei pahalla
mutta en palstailisi noin paljon kun ap tekee. Ja en palstaillutkaan. Todella pitkiä viestejä ja avauksia olet tehnyt "rättiväsyneeksi".
En sano pahalla, ihmettelen vaan. Ymmärrän, vertaistuki on tärkeää, mutta mutta silti olisko vähemmän, enemmän?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
mutta en palstailisi noin paljon kun ap tekee. Ja en palstaillutkaan. Todella pitkiä viestejä ja avauksia olet tehnyt "rättiväsyneeksi".
En sano pahalla, ihmettelen vaan. Ymmärrän, vertaistuki on tärkeää, mutta mutta silti olisko vähemmän, enemmän?
Kuinka vähän täällä palstalla saa olla ettei ole niin paljoa että siitä arvostellaan? Mä en ymmärrä. Kirjoitan tänne välillä kun nukutan vauvaa. Tai sitten aamun ensimmäisinä hetkinä. Tai jos en saa unta. Välillä menee päiviä etten kirjoita lainkaan. Välillä on päiviä jolloin kirjoitan muutaman viestin. Ja välillä on päiviä jolloin jämähdän koneelle enemmänkin.

Sitten vielä: mitäköhän mun sitten pitäis tehdä rättiväsyneenä? Nukkua kun en voi. Mikä mahtaisi olla mielestäsi semmoista sopivaa tekemistä väsyneenä? Mitä itse teit, kun nyt tahdot itsesi paremmaksi nostaa.

Juu, ei millään pahalla, tietenkään. Mutta olisko pikku tilannetaju paikallaan? Miten usein lähdet todellisessa elämässä arvostelemaan ihmistä kun hän on rikki?

Eipä silti, ihmettele rauhassa. Se ei ole multa pois (vaan eipä mua autakaan).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
mutta en palstailisi noin paljon kun ap tekee. Ja en palstaillutkaan. Todella pitkiä viestejä ja avauksia olet tehnyt "rättiväsyneeksi".
En sano pahalla, ihmettelen vaan. Ymmärrän, vertaistuki on tärkeää, mutta mutta silti olisko vähemmän, enemmän?
sillon ku ite nukuin vuorokaudessa 3-6h minipätkissä, notkuin silti päivällä täällä antaumuksella, koska tässä sai hyvän asennon missä pitää vauvaa sylissä ja tässä se oli rauhallinen. ja ite pysyin hereillä. jos johonkin lattialle/sohvalle olisin käynyt pitkälleen niin olisin varmasti sammunut, minkä teinkin monena iltana kun isäntä oli jo kotona..

ap:lle jaksamista kovasti, ehkäpä jo vuoden päästä tenava nukkuu, ja isompikin on oppinut huolehtimaan tavaroistaan. meillä junnu on jo 3v mutta silti muistan kamalana painajaisena sen ekan 1,5v..
:ashamed:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Nukuitko muuten hyvin?
No en oikeastaan. Tai siis päivällä nukuin tosi sikeästi, mutta yöllä en saanut unta. Se sänky oli aivan tajuttoman pehmeä, enkä vaan löytänyt sopivaa asentoa. Lopulta kömmin sohvalle nukkumaan ja nukuin kyllä sitten hyvin.

Tuo yöreissu oli kuitenkin sangen toimiva muuten. Siellä mä olin yksin pillittämässä ja miettimässä mitä voisi tehdä toisin. Sain aikaiseksi suuria päätöksiä ja lopulta myös paremman mielen.

Ja vauva oli miehen kanssa herännyt kerran yöllä tankkaamaan :D

Kannatti tuo reissu todella ja sovittiinkin miehen kanssa että tuo otetaan tavaksi. Esim. kerran kuussa häivyn sinne itsekseni rentoutumaan =)
 
ei pahalla
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
mutta en palstailisi noin paljon kun ap tekee. Ja en palstaillutkaan. Todella pitkiä viestejä ja avauksia olet tehnyt "rättiväsyneeksi".
En sano pahalla, ihmettelen vaan. Ymmärrän, vertaistuki on tärkeää, mutta mutta silti olisko vähemmän, enemmän?
Kuinka vähän täällä palstalla saa olla ettei ole niin paljoa että siitä arvostellaan? Mä en ymmärrä. Kirjoitan tänne välillä kun nukutan vauvaa. Tai sitten aamun ensimmäisinä hetkinä. Tai jos en saa unta. Välillä menee päiviä etten kirjoita lainkaan. Välillä on päiviä jolloin kirjoitan muutaman viestin. Ja välillä on päiviä jolloin jämähdän koneelle enemmänkin.

Sitten vielä: mitäköhän mun sitten pitäis tehdä rättiväsyneenä? Nukkua kun en voi. Mikä mahtaisi olla mielestäsi semmoista sopivaa tekemistä väsyneenä? Mitä itse teit, kun nyt tahdot itsesi paremmaksi nostaa.

Juu, ei millään pahalla, tietenkään. Mutta olisko pikku tilannetaju paikallaan? Miten usein lähdet todellisessa elämässä arvostelemaan ihmistä kun hän on rikki?

Eipä silti, ihmettele rauhassa. Se ei ole multa pois (vaan eipä mua autakaan).
Kun mun vauva ja elämäntilanne oli vaativa, en ollut täällä ollenkaan. Nytkin vaikka lapsi on jo kohta 5v mulla ei ole aikaa pitkiin viesteihin tai pitkiin sessioihin. Jos jostain mun on täytynyt rajoittaa niin tämä palstailu on ollut ekana listassa. Ja en todella pahalla tarkoittanut, tätä mieltä olen. Mitä tehdä rättiväsyneenä jos nukkua ei voi? Voi juoda teetä, mietiskellä, joogata, jumpata, lukea..

Ja kuten jo sanoin, en tarkoita tätä pahalla, mutta ymmärrän jos otat sen niin.
 
Turkilmas
"ei pahalla": mä kirjoitan pitkiä viestejä kylläkin sangen nopeasti. Mun sormet suoltaa tekstiä aika nopeasti, enkä koskaan oikolue kirjoittamaani. Eli eipä näihin viesteihin paljoa aikaa kulu. Ja toisekseen: johtuu ilmeisesti aikaisemmasta aktiivikirjoittamisestani tuo mielikuva että roikun jatkuvasti palstalla. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Todellakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Nukuitko muuten hyvin?
No en oikeastaan. Tai siis päivällä nukuin tosi sikeästi, mutta yöllä en saanut unta. Se sänky oli aivan tajuttoman pehmeä, enkä vaan löytänyt sopivaa asentoa. Lopulta kömmin sohvalle nukkumaan ja nukuin kyllä sitten hyvin.

Tuo yöreissu oli kuitenkin sangen toimiva muuten. Siellä mä olin yksin pillittämässä ja miettimässä mitä voisi tehdä toisin. Sain aikaiseksi suuria päätöksiä ja lopulta myös paremman mielen.

Ja vauva oli miehen kanssa herännyt kerran yöllä tankkaamaan :D

Kannatti tuo reissu todella ja sovittiinkin miehen kanssa että tuo otetaan tavaksi. Esim. kerran kuussa häivyn sinne itsekseni rentoutumaan =)
Hyvä että kuitenkin sait nukuttua. Ja luin juuri tuon toisen aloituksesi ja varmasti järkeviä päätöksiä sait samalla tehtyä. Mä tiedän tunteen kun on niin väsynyt ettei pysty enään kuin itkemään. Mut kyllä se helpottaa, vauva kasvaa ja alkaa nukkumaan paremmin :hug:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Johvero:
Toivotaan että vauva alkais pian nukkumaan paremmin! On tosi raskasta kun ei saa nukuttua.
Juu, kyllä tää tästä. Itse asiassa vauva nukkuikin jo viime yön paremmin ja tänäänkin meni ihan nätisti nukkumaan. Vieläpä omaan pinnikseensä.

Mies luetteli mulle mitä kannattaa tehdä jotta vauva nukkuu hyvin. Ja mä olen sitten totellut häntä. Siitäkin huolimatta että hänellä on öitä takanaan yksi ja mulla aika monta :D

...niin ja hyvin tuntuu toimivan nimim. kohta suihkuun ja nukkumaan itsekin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valitus:
Et ole ainoa.Mietippä kun mulla oli kaksoset vauvana+esikko uhmis 2v.Silloin ei paljon nukuttu mutta hengissä selvittiin.Eli kyllä se kuule yhden vauvan kanssa menee ihan kepeesti.
Tiedätkö, tuo on juuri todella ärsyttävää. Kun joku tulee valittamaan väsymystään, niin sitä vähätellään, että eihän tuo mitään, kun minulla on ollut miljoona kertaa rankempaa.

:snotty:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valitus:
Et ole ainoa.Mietippä kun mulla oli kaksoset vauvana+esikko uhmis 2v.Silloin ei paljon nukuttu mutta hengissä selvittiin.Eli kyllä se kuule yhden vauvan kanssa menee ihan kepeesti.
Tiedätkö, tuo on juuri todella ärsyttävää. Kun joku tulaa valittamaan väsymystään, niin sitä vähätellään, että eihän tuo mitään, kun minulla on ollut miljoona kertaa rankempaa.

:snotty:
Samaa mieltä :D. Mutta ainahan se on niin, että jollakin on ollut vielä vähän raskaampaa. Eli tällä ajattelutavalla koskaan ei saisi olla väsynyt tai valittaa.

Mä valitan silti ja suon sen kaikille muillekin :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Mitä tehdä rättiväsyneenä jos nukkua ei voi? Voi juoda teetä, mietiskellä, joogata, jumpata, lukea..
Anteeksi kun sekaannun ja takerrun pikkuseikkoihin. Jos on "päivystettävä" lasten kanssa ja väsyttää ihan saatanasti, palstailu on parasta. Keskeytykset palstailussa ovat ihan ok, mutta keskeytyksen noissa mainitsemissasi asioissa ovat ihan kestämättömiä. Mitä voi lukea, kun on niin väsynyt, että ajatus katkeaa kahden lauseen jälkeen? No, ei kirjaa ainakaan.

 
ei pahalla
että olet priorisoinut ja pistänyt ilmeisesti opinnot katkolle? Olen ollut sinusta jo jonkin aikaa huolissani kyllä kun niin mahdottomasti touhuat.
Ymmärrän, että palsta on henkireikä, mutta myös vie sitä energiaa kun tulee väärin ymmärryksiä jne.
Tosiaan en mitään pahaa tarkoita, mutta helppo ymmärtää, että sen niin koit jne.
Jos ymmärrät mistä puhun. Itse väsyneenä yritin välttää juuri sellaisia tilanteita missä tulen väärinymmärretyksi/ymmärrän itse väärin. Koska ne syö sitä kultaakin tärkeämpää energiaa turhaan.

Voimia koko perheelle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valitus:
Et ole ainoa.Mietippä kun mulla oli kaksoset vauvana+esikko uhmis 2v.Silloin ei paljon nukuttu mutta hengissä selvittiin.Eli kyllä se kuule yhden vauvan kanssa menee ihan kepeesti.
Tiedätkö, tuo on juuri todella ärsyttävää. Kun joku tulaa valittamaan väsymystään, niin sitä vähätellään, että eihän tuo mitään, kun minulla on ollut miljoona kertaa rankempaa.

:snotty:
Samaa mieltä :D. Mutta ainahan se on niin, että jollakin on ollut vielä vähän raskaampaa. Eli tällä ajattelutavalla koskaan ei saisi olla väsynyt tai valittaa.

Mä valitan silti ja suon sen kaikille muillekin :saint:
:flower: Mä valitan myös, aina kun siltä tuntuu. :saint:
 
Hyvä että pääsit nukkumaan ja sait nukuttua!!

Kuopuksen vauvaika oli yhtä h*vettiä allergioiden vuoksi. Vauva nukkui muutaman minuutin pätkissä, paskoi noin 10 krt vuorokaudessa, huusi,huusi ja huusi. Pieni ihmisenalku tarrautui minuun kuin apinanpoikanen. Eikä päästänyt irti. Kävimme lekurissa kertaa monta ennenkuin miedät otettiin vakavasti ja sittenhän syykin selvisi. Erittäin laajasti allerginen lapsi. Jolla myös astma ja infektiokierre. Monta osastojaksoa on vietetty ja ruokavalio erittäin suppea mutta vuoden ikäisestä on nukkunut erittäin hyvin =) Mulla kesti vuoden päästä eroon kroonisesta väsymyksestä koska puoli vuotta 4 tunnin unilla vuorokaudessa jotka noin minuutin- vartin pätkissä ei tehnyt mun kropalle hyvää..

Mutta toivon totisesti parempaa jatkoa teille :hug:
 

Yhteistyössä