Tähän todella haluaisin vastauksen. :)

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Laskeskelin huvikseni mun tuntemani sossuelättien (joilla olis mahd. mennä töihin mutta välttelevät sitä) tulot vuodessa. Eli se, mitä sossu maksaa heistä yhteensä ihan vaan heidän, anteeks vaan, laiskuuden takia ja summa oli aika kiva. 120 000e/v. Tähän ei edes sisältynyt harkinnanvaraiset matkustus ym virkistys- ja vaaterahat. Ja mä en usko että nää tuntemani/ tietämäni 10 henkilöä olisivat Suomen ainoat.
Niin ja tähän lisäksi vielä heidän sairaanhoitokulunsa, lääkkeet ym eli aika kalliiksi tulee.
outoa että sossusta tommosia rahoja saavat..ei mun tietämäni ihmiset vaan saa ja jos aikuinen ihminen on työtävieroksuva niin sossun päivärahasta otetaan eka pois 40%ja sit 60%..ei siitä sen jäkeen paljoa jää..mikä se on,noin 300e/kk mikä yhdelle hengelle kuuluu ja siitä kun vähennetään 60%niin mahdotonta se on pidemmän päälle luteilla..
Toimeentulotuki 400e ja vuokra maksetaan sossusta eli 600e. Eihän he itse kerro siellä sossussa että vieroksuvat töitä. Kun on tarpeeksi fiksu noissa asioissa, osaa välttää töitä. Yksi näistä on 40-v mies joka ei ole koskaan tehnyt töitä vaan elänyt sossun rahoilla tyytyväisenä. Se on hyvin helppoa jos todella haluaa.
ei varmaan kerrokkaan mutta jos ei työkkärissä käy ja sieltä tulee karenssi kun ei osallistu niiden kursseille tai työtarjouksiin niin sossun rahoista ruvetaan myös miinusteleen..
 
ei vaan nimen omaan perus osasta vähennetään ensin -40? ja sitten -60%..ei siitä paljoa jää!
musta nää tälläset se saa niin ja niin paljon sossuta on jotain saakelin kaupunki legendoja,itekkin niistä kuullu mutta sit kun lähipiirissäni on ollut joku joka on joutunut syystä tai toisesta (mm.firman konkurssi ja avioero sekä opiskeleva yh)hakemaan sossusta rahaa niin eipä sieltä paljoa ole tippunut mm.340 lapsiperheelle jolla ei ollut mitään kalusteita ja tuolla rahalla olisi tarvinnut saada pesukoneet,sängyt,keittiönpöytä,astioita ja liinavaatteita sekä valaisimet jne.)lasten harrastuksiin sai 100e vuodessa,ja lastenrattaisiin 80e.pienempään asuntoon piti muuttaa koska sossu maksaa vaan sen verran kun heidän normien mukaan tietyllä perhelukumäärällä voi vuokra olla joka ei edes nykyään asumis kulujen noustua ole ajantasalla,vuokraakaan ei muuten edes makseta kokonaan vaan siitä jää omavastuu.lääke kulut kyllä korvataan ja hyvä niin ettei ilman hoitoa jää köyhät mutta nekin vaan yleisellä puolella ja resepti lääkkeet.
 
Ei sun ole pakko uskoa tätä sun mainitsemaa "kaupunkilegendaa" mutta näin se vaan ainakin heidän kohdallaan menee. Ihan oikeasti. En tiedä tiesitkö, mutta nainenkin voi aika pitkään vedota siihen että haluaa olla kotiäiti ja se on ihan pätevä syy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Kun täällä aina valitetaan siitä, että joku on vaikkapa toimeentulotuella tai saa muuta tukea elämäänsä... Ja sitten syyllistetään "elätän sut kun käyn töissä" jne. Kuinkas paljon sun veroista menee tuohon "muiden elättämiseen" ja nostatko itse lapsilisää? :D Kertokaa faktoja ja laittakaa linkkiä mukaan. En itse ole sossun asiakas, mutta ymmärrän kyllä, jos jotkut ovat. Ja itsekin nuorempana olin hetken.

Numeroita kehiin. :)
No onhan se täysin väärin elää tukien varassa. Siis on kamalaa, että moni joutuu (pakosta) niin tekemään, mutta jos ihminen ihan tarkoituksella välttää työntekoa ja elää ikuista nuoruutta ottamalla velkaa ja sekoilemalla raha-asiansa, ei multa ymmärrystä heru.

Lapsilisä on huono esimerkki, sitä saa ihan kaikki ihan saman verran. Asumistuessa ja toimeentulotuessa on väärinkäyttöä, rahoja pimitetään ja asutaan muka erillään, jotta saadaan enemmän tukia (avo/avioparit). Kotihoidontuki on niin naurettavan pieni, ettei se mitään isoja summia tee verokassaan. Pyhänä pidetty liiton päiväraha on asia eri, sitä nostaa todella monet kotiäidit, vaikka ei ole töihinmenon tarkoitusta. Se on moraalisesti väärin, mutta alhainen kotihoidontuki selittää syyn.

 

Yhteistyössä