Tähän todella haluaisin vastauksen. :)

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Kun täällä aina valitetaan siitä, että joku on vaikkapa toimeentulotuella tai saa muuta tukea elämäänsä... Ja sitten syyllistetään "elätän sut kun käyn töissä" jne. Kuinkas paljon sun veroista menee tuohon "muiden elättämiseen" ja nostatko itse lapsilisää? :D Kertokaa faktoja ja laittakaa linkkiä mukaan. En itse ole sossun asiakas, mutta ymmärrän kyllä, jos jotkut ovat. Ja itsekin nuorempana olin hetken.

Numeroita kehiin. :)
 
cia
En valita, mutta minulle on luontevampaa käydä töissä ja maksaa velkojamme, kuin elää miehen palkalla + nostaa vaikkapa sosiaalitoimiston rahoja. Olisi kivaa hoitaa lapsia vaikka kouluikään kotona, mutta elämä on.
 
Ai siis sä haluat tietää mikä on summa mikä menee veroista sossun elätteihin? Nojoo eipä varmaan kellään tietoa tosta. Veroistahan maksetaan kaikki, kouluruuat ym ym. Ethän sä voi tosissas vertaa lapsilisän nostamista siihen että jotkut ihan tarkoituksella ja huvikseen elävät sossun rahoilla? Puhutaan vähän eri summista meinaan.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Sä osoitit olevasi niin tyhmä jo aiemmassa ketjussa, ettei kukaan tahdo vastata sun älyttömiin kyselyihisi.
Niin, varmasti olen tyhmä niiden mielestä, jotka ajattelevat vain itseään ja joiden mielestä kotiäidit ovat pohjasakkaa. Että kehtaavatkin hoitaa itse lapsensa, nyyh. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan kuule 36% maksan veroja :kieh:
Oliko vielä muuta?!
Juu ja montakos euroa menee siitä esim. toimeentulotukiin? :wave:
Eihän kukaan sitä voi tietää koska veroista maksetaan ihan kaikki, mutta myös nää toimeentulotuet ja se varmaan monia ketuttaa jos niitä nostellaan ns. turhaan.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Sä osoitit olevasi niin tyhmä jo aiemmassa ketjussa, ettei kukaan tahdo vastata sun älyttömiin kyselyihisi.
Niin, varmasti olen tyhmä niiden mielestä, jotka ajattelevat vain itseään ja joiden mielestä kotiäidit ovat pohjasakkaa. Että kehtaavatkin hoitaa itse lapsensa, nyyh. :'(
Hoitakoot mun puolestani, mutta älytöntä sanoa, että vaikka 1v lapselle on tärkeää saada olla kotona äidin kanssa, mutta isä ei tehtävään kelpaa. Ja sitten vielä sanoa, että on yhteiskunnan tehtävä kustantaa toisten elämäntyyli ja valinnat.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan kuule 36% maksan veroja :kieh:
Oliko vielä muuta?!
Juu ja montakos euroa menee siitä esim. toimeentulotukiin? :wave:
Eihän kukaan sitä voi tietää koska veroista maksetaan ihan kaikki, mutta myös nää toimeentulotuet ja se varmaan monia ketuttaa jos niitä nostellaan ns. turhaan.
Entäs konserttitalot sun muut? Hyödyllistä? :) Ja kukaan ei voi tietää, onko kaikki toimeentulotuki hyödyllistä vaiko ei. Pitäisikö sitten jättää tuetta kaikki sen takia, että osa nostaa turhaan tukea? Miksei sitten otettais pois lapsilisät, koska kaikki ei sitä tarvi?
 
Ajatellaan näin, että kun jossain vaiheessa elämäänsä on töissä, niin silloin maksaa niitä omia toimeentulojaan pois, verojen muodossa. Tai ajatelkaa vaikka näin, jos oikein korpeaa, kun me olemme saaneet toimeentulotukea, että minun isäni on maksanut veroja niin paljon valtiolle, että se ei ikinä tule saamaan niitä millään etuuksilla pois, niin hän sitten maksoi veroillaan minun toimeentulotuen, niin ei tarvi sitten kenenkään kadehtia, jookos :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Sä osoitit olevasi niin tyhmä jo aiemmassa ketjussa, ettei kukaan tahdo vastata sun älyttömiin kyselyihisi.
Niin, varmasti olen tyhmä niiden mielestä, jotka ajattelevat vain itseään ja joiden mielestä kotiäidit ovat pohjasakkaa. Että kehtaavatkin hoitaa itse lapsensa, nyyh. :'(
Ja sä koko ajan vaahtoot meistä työäideistä!
Et sä kuule ole sen parempi kun esim mä kun käyn töissä ja elätän omalta osaltani meidän perhettä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan kuule 36% maksan veroja :kieh:
Oliko vielä muuta?!
Juu ja montakos euroa menee siitä esim. toimeentulotukiin? :wave:
Eihän kukaan sitä voi tietää koska veroista maksetaan ihan kaikki, mutta myös nää toimeentulotuet ja se varmaan monia ketuttaa jos niitä nostellaan ns. turhaan.
Entäs konserttitalot sun muut? Hyödyllistä? :) Ja kukaan ei voi tietää, onko kaikki toimeentulotuki hyödyllistä vaiko ei. Pitäisikö sitten jättää tuetta kaikki sen takia, että osa nostaa turhaan tukea? Miksei sitten otettais pois lapsilisät, koska kaikki ei sitä tarvi?
Ja sullekko ne lapsilisät pitäis sitten antaa?
 
tööt
Toi kotiäitiys on ihan nykyajan keksintöä.
Ennenvanhaan isovanhemmat tai muu suku on huolehtinut lapset, kun äiti ollut tehtaassa tai muissa töissä.
Eihän äitiys sitä tarkota, että synnytyksen jälken pitäs roikkua lapsessa vuosia kiinni, 24h vrk. Se on ihan moderni kesksintö, jota ilman on ennenkin selvitty.
 

Yhteistyössä