Täällä on tosi mukavaa ja älykästä porukkaa!

Totta turiset :)
..on niin kiva että jostain saa vertaistukea kun ei miehellekkään kaikesta voi puhua sillain että se ymmärtäis. Ja kavereitakaan kun ei ole samassa tilanteessa niin on vähän arkaa puhua. Tänne on kyl kokoontunu niin ihania auttavaisia ihmisiä että voi juku olen iloinen :) :)
oon jääny ihan koukkuun näihin sivuihin...muutaman kerran päivässä pakko päästä lukee muitten kuulumisia :)

Kiitos kanssasisaret :heart: :heart:
 
Peesaan ihan täysillä, tulin kurkkaamaan tuolta odotus-puolelta vanhaa, tuttua palstaa. Odotuspuolella ei ole läheskään yhtä tasokkaat keskustelut. (Eli lapsettomuus sittenkin jalostaa ihmistä??? ) :LOL:
Joskus olen ajankuluksi kurkannut Mitäs nyt -palstaa, ja siellä ei tunnu olevan yhtään täysijärkistä mukana. :whistle:
Toivottavasti tekin pääsette odotuspuolelle, ja siellä keskustelun taso nousee syyttelystä ja pilkkaamisesta järkevälle tasolle. :D
Pidin siis todella tämän palstan tyylistä ja kulttuurista, kunpa vain sama pätisi muihinkin palstoihin. :/
 
toppis
Kiitos samoin!
Olette kyllä korvaamaton tuki, kaikki kirjoittelijat!

Vaikka olen itse kertonut asiasta muutamille kavereille, niin eivät asiaa kokemattomat voi tietää miltä tämä tuntuu. Eivätkä ehkä ymmärrä, että hoitojen ollessa käynnissä ei omaan päähän mahdu mitään muuta kuin nämä lapsettomuusasiat. Mikä on tietysti täysin ymmärrettävää. Aivan samoin kuin monet pienten lasten äidit eivät paljon muusta puhele kuin lapsistaan. Jokaisella on omat juttunsa eri elämänvaiheissa.

Useinkaan omat ystäväni eivät esim. kysele minulta oma-aloitteisesti miten hoidot menevät yms., minkä luulen johtuvan hienotunteisuudesta. He eivät ole varmoja haluanko kertoa ja heistä varmaan tuntuu, että tunkeutuvat minun yksityisalueelleeni. Joskus olen miettinyt, että olisiko suhtautuminen erilaista, jos kävisin vaikka syöpähoidoissa. Kyllä varmaan. Tietysti tuollainen sairaus on vielä vakavampi asia, mutta sekin voi olla hyvin henkilökohtainen ja silti ihmiset todennäköisesti kyselevät hoitojen etenemisestä.

Olen itse kuitenkin valinnut kertoa asioista avoimesti, ja mielelläni juttelen hoidoistani. Täällä on helppo puhua asioista, kun tietää, että muita oikeasti kiinnostaa. Ja miten ihanaa on kun avaa koneen ja joku palstalainen jo siellä kyselee kuulumisia!! :flower: =) :flower:

Jättihalit kaikille! :hug:
 
mun mielestä on mahtavaa kun voi tänne tulla pohtimaan asioita ja kysellä muilta kaikkea.
En minäkään viitsi koko aikaa miehen kanssa näistä asioista jutella kun hänellä on mielen päällä niin paljon muitakin juttuja, mutta kyllä meki tästä paljon puhutaan.

Se on vaan helpompaa tulla tänne kirjoittamaan mielen päällä olevista asioista ja saada vertaistukea...

Kiitoksia!!!!
 
Sama täällä! Niin ihanaa kun tietää että ´täällä on väkeä jotka samassa tilanteessa. Ymmärrätte varmasti kaikki munkin ajatukset ja ihana tosiaan saada vertaistukea. Kiitos siis täällä olijoille!
 
Samat sanat ja täällä ei käy sellasia "ulkopuolisia" kirjoittamassa tyhmiä kommentteja kuten lapsi tulee kun vaan sekstaa tarpeeksi. Monet palstat on sellaisia joihin varmaan jotkut 15 vee kirjoittelee niitä ihme kommettejaan.
Tämä on niin arka aihe, että nuo ns. ulkopuolisten kommentit loukkaa vaikka kuinka ne pitäisi jättää omaan arvoonsa.

Kiitos te ja kaksplus :hug:
 
Mieli Maassa
Monasti olen miettinyt ihan samaa! Tässä pieni :flower: teille kaikille urheat naiset.
Mulle tämä palsta on henkireikä ja aina ensimmäinen paikka missä voin rauhassa pukea ajatukseni sanoiksi. Kaikki kipeät asiat olen saanut teille kertoa ja olette tukeneet suunnattomasti. Kukaan teistä ei tuomitse tai syytä, vaikka tuleekin "pimeitä hetkiä" ja tuntee suoranaista vihaa tai epäonnistumista tai tai tai ... Niin, ymmärrätte vaikka aina ei osaisikaan oikeita sanoja.

KIITOS!

tänään taas mieli on maassa
 
Miekin olen monesti ajatellut, että hukassa olisin, jos miulla ei olisi tätä virtuaaliverkostoa ihania kohtalontovereita ympärillä :heart: IRL kun miulla ei ole yhtään ystävää, joka olisi kärsinyt lapsettomuudesta.
 
Samoilla linjoilla täälläkin!!! On saanut kyllä moniin pulmiin ratakisuja, lohdutusta ja varmistusta omille tunteille..kyllä on elämänlaatu lapsettomuuden kanssa elämisessä parantunut ömelkoisesti tämän palstan löydettyäni!! :hug: KIITOS!
 
Pupuvaimo harmailee
..Tuolla "mitäs nyt" -puolella tulee aina ilkeitä vastauksia, ei vastauksia ollenkaan, tai ainakin joku on niin ylimielisellä asenteella, että hävettää.. :ashamed:

täällä ei sellaisesta ole hajuakaan!! :hug: :heart: =)
 
:flower: Kiitokset myös minun puolestani kaikille aikuisille naisille /palstalaisille!
On hyvä tietää, että täältä saa aina apua ja neuvoja ja vahvistusta myös omille ajatuksille kun välillä tuntuu että tätä toisen lapsen lapsettomuutta ei jaksa ymmärtää, kestää...
Mutta teiltä minäkin saan toivoa ja uskoa, että vielä saan pienen nyytin kainalooni :) :heart:
 
multakin todella isot kiitokset... mä oon tod onnellinen, k,kun löysin tän palstan =) ilman tätä aika menee niin hitaasti .. odotellessa , kun täti tulis kylään...tästä on ollut tod palion apua , kun olette niin tunnollisesti vastanneet kaikille.. tänne on kiva tulla...joten kiitos teille ..... :flower: :heart: :hug: ;) =) :wave: :saint: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: =) =) =) ;) ;) :wave: :wave: :wave: :heart: :heart: :heart: :saint: :saint: :saint: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Yhdyn täysillä muiden viesteihin.

Minäkin oon koukussa tänne! Siirryin kokonaan Vauva-lehden Lapsettomuus- palstalta tänne, kun täällä on jotenkin erilainen meininki ja fiilinki. Vertaistukea parhaimillaan =) .

Olen ollut aina aidosti iloinen, kun joku raskautuu ja plussauutisia on ihana lukea, samoin on sydäntäsärkevää lukea kun jollakin on hoito epäonnistunut. Sitä osaa olla täysin mukana muiden fiiliksissä kun samojen asioiden kanssa kipuillaan. Niin, onkohan lapsettomuus jotenkin "jalostanut" ihmisenä ?? Niin sitä haluaisi ainakin uskoa :)

Olen itse puhunut lapsettomuudesta näiden vuosien varrella monelle, onhan meillä kokemusta ensin primääristä ja nyt sekundäärisestä lapsettomuudesta. Mutta jotenkin kun ikää on tullut lisää, ei ole ollut niin tarvetta puhua ja ei ole ketään, jolle puhuisin hoidoista yksityiskohtaisesti. Lähisuvussa on lapsettomuuden kokeneita, mutta emme ole nyt tästä toisen lapsen yrittämisestä mitään heille puhuneet. Ainoa paikka on siis tämä palsta! Eikä sitä miehenkään kanssa ole hirveesti tullut keskusteltua...jonkin verran kuitenkin.
 

Yhteistyössä