Täällä on kyllä sairasta porukkaa taas liikkeellä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Sanon että joskus on hengen pitimiksi lainaa otettava niin takaisin tulee "toivon sulle sydämestäni kaikkea pahaa" :headwall:
Joo, huomasin :( Joku tosiaan hieman kireenä tjtn... mutta :hug: sinulle, lämmitti mieltä kun tunnuit ymmärtävän minun mielipiteeni siinä ketjussa, toisin kuin tuo ilkimys.
 
ymmärrys nolla
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Sanon että joskus on hengen pitimiksi lainaa otettava niin takaisin tulee "toivon sulle sydämestäni kaikkea pahaa" :headwall:
Mä en kanssa tajua ihmisiä jotka ei voi ottaa vippiä (vielä kun sen saa vaikka t.viestillä) jos on HÄTÄ!
Mutta hei, älä sitä ihmistä nyt jää liikaa miettimään meitä kun oikeasti on niin moneen junaan..
T. opinto, asunto ja autolainen(kin)
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys nolla:
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Sanon että joskus on hengen pitimiksi lainaa otettava niin takaisin tulee "toivon sulle sydämestäni kaikkea pahaa" :headwall:
Mä en kanssa tajua ihmisiä jotka ei voi ottaa vippiä (vielä kun sen saa vaikka t.viestillä) jos on HÄTÄ!
Mutta hei, älä sitä ihmistä nyt jää liikaa miettimään meitä kun oikeasti on niin moneen junaan..
T. opinto, asunto ja autolainen(kin)
En nyt tiedä mistä puhutaan, mutta tekstareilla otettavat lainat,, välttäkää niitä.. Jopa lakien mukaan kyseisten lainojen korot menevät lähes koronkiskonnan puolelle.. Mielummin lainatkaa vaikka kaverilta yms,, Noi on tehty liian helposti saatavaksi, ja ihan liian isoilla koroilla,,
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
:hug: Kiitos kaikille! :hug:

Juu, ihmettelen että miksei ruokaan tai sairaalaan tai lääkkeisiin voi vipata kun kumminkin voi juurikin asuntoon, autoon ja opintoihin kyllä.
Niin, mitäs teet autolla jos itse menet rikki.
 
ymmärrys nolla
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys nolla:
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Sanon että joskus on hengen pitimiksi lainaa otettava niin takaisin tulee "toivon sulle sydämestäni kaikkea pahaa" :headwall:
Mä en kanssa tajua ihmisiä jotka ei voi ottaa vippiä (vielä kun sen saa vaikka t.viestillä) jos on HÄTÄ!
Mutta hei, älä sitä ihmistä nyt jää liikaa miettimään meitä kun oikeasti on niin moneen junaan..
T. opinto, asunto ja autolainen(kin)
En nyt tiedä mistä puhutaan, mutta tekstareilla otettavat lainat,, välttäkää niitä.. Jopa lakien mukaan kyseisten lainojen korot menevät lähes koronkiskonnan puolelle.. Mielummin lainatkaa vaikka kaverilta yms,, Noi on tehty liian helposti saatavaksi, ja ihan liian isoilla koroilla,,
Tämä tiedetään, mutta jos on kyse hengenhädästä niin kannattaa varmaan harkita aika vakavasti...? Tästä oli siis kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys nolla:
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Sanon että joskus on hengen pitimiksi lainaa otettava niin takaisin tulee "toivon sulle sydämestäni kaikkea pahaa" :headwall:
Mä en kanssa tajua ihmisiä jotka ei voi ottaa vippiä (vielä kun sen saa vaikka t.viestillä) jos on HÄTÄ!
Mutta hei, älä sitä ihmistä nyt jää liikaa miettimään meitä kun oikeasti on niin moneen junaan..
T. opinto, asunto ja autolainen(kin)
En nyt tiedä mistä puhutaan, mutta tekstareilla otettavat lainat,, välttäkää niitä.. Jopa lakien mukaan kyseisten lainojen korot menevät lähes koronkiskonnan puolelle.. Mielummin lainatkaa vaikka kaverilta yms,, Noi on tehty liian helposti saatavaksi, ja ihan liian isoilla koroilla,,
Niinhän ne on ja ei tietysti ihan heppoisin perustein niitä otettaisikaan (kuten kukaan varmaan) mutta jos hätä on niin ratkaisu tuokin.
 
Tässä oli siis kyse tuosta itsemurhaketjusta jossa sanoin (kärkkäästi kylläkin, myönnetään :ashamed: ) että jollei muuten apua saa niin yksityiselle on mentävä vaikka lainarahoilla jos henki on siitä kiinni. Niin vastaukseksi tuli vaan vittuilua ja haistattelua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Tässä oli siis kyse tuosta itsemurhaketjusta jossa sanoin (kärkkäästi kylläkin, myönnetään :ashamed: ) että jollei muuten apua saa niin yksityiselle on mentävä vaikka lainarahoilla jos henki on siitä kiinni. Niin vastaukseksi tuli vaan vittuilua ja haistattelua.
:hug: koita unohtaa. Sulla oli hyvä pointti ja asiaa kirjoitit.
 
.
Varmasti kaveripiiristä sais kolehdin jollekki pikkuselle summalle.. Jos korkoprosentti kuukaudes menee vaik 20% tietämille, itekki olisin valmis tollasel korolla lainaamaan kenelle tahansa. :) Silkkaa rahastusta ja halvalla panemista noi on. Mutta jos mitään muuta ei ole tehtävissä, ni joo, kyl se parempi ratkasu on ku et ottasit yhteen junan kanssa, tjsp mukava tapa lähteä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Varmasti kaveripiiristä sais kolehdin jollekki pikkuselle summalle.. Jos korkoprosentti kuukaudes menee vaik 20% tietämille, itekki olisin valmis tollasel korolla lainaamaan kenelle tahansa. :) Silkkaa rahastusta ja halvalla panemista noi on. Mutta jos mitään muuta ei ole tehtävissä, ni joo, kyl se parempi ratkasu on ku et ottasit yhteen junan kanssa, tjsp mukava tapa lähteä..
Tätä juuri tarkoitin, velka on kuitenkin pieni asia kuolemaan verrattuna. Mutta mulle ja syntymättömälle lapselleni toivotaan nyt vaan pahaa kun avasin suuni.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BääBääLampaita:
Tässä oli siis kyse tuosta itsemurhaketjusta jossa sanoin (kärkkäästi kylläkin, myönnetään :ashamed: ) että jollei muuten apua saa niin yksityiselle on mentävä vaikka lainarahoilla jos henki on siitä kiinni. Niin vastaukseksi tuli vaan vittuilua ja haistattelua.
:hug: koita unohtaa. Sulla oli hyvä pointti ja asiaa kirjoitit.
Lähipiirissä samantyyppinen asia ollu, mut siinäkin pankki on ensimmäinen mistä haettiin lainat. Mikään pikavippi tai elloksen lainat ei o millää tapaa paras vaihtoehto, koska ne maksaa niin prkleesti. Jos jäät eloon, ni sitä ei auta ainakaa se et joudut makseleen hirveit korkoi olemattomasta lainasta.
 
en ymmärrä
siis sille joka huuteli siinä itsemurhaketjussa, että ei kaikki voi ottaa lainaa (sehän on totta, ei kaikki saa pankista lainaa) mutta noita pikavippejä kaiketi saa kaikki JOS on siis HUOM. Ihan pakko.
 
ymmällään
ei voi terapiaa maksaa pikavipeillä... samaa mullekin sanottiin etä jos oikeasti haluaisin itseni kuntoon niin lainaisin rahat jostain ja menisin yksityiselle mutta ei se vaan mene niin.. pahimmassa tapauksessa se lainan otto pahentaa tilannetta, ajaa taloudelliseen ahdinkoon ja sitten on taas yksi helvetin iso murhe lisää... jos muutenkin tilanne tuntuu mahdottomalta niin itsensä velkaannuttaminen ei ole fiksuratkaisu... siinä on vaarana se että viimeinenkin selviämisen mahdollisuus häviää..
 
ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
ei voi terapiaa maksaa pikavipeillä... samaa mullekin sanottiin etä jos oikeasti haluaisin itseni kuntoon niin lainaisin rahat jostain ja menisin yksityiselle mutta ei se vaan mene niin.. pahimmassa tapauksessa se lainan otto pahentaa tilannetta, ajaa taloudelliseen ahdinkoon ja sitten on taas yksi helvetin iso murhe lisää... jos muutenkin tilanne tuntuu mahdottomalta niin itsensä velkaannuttaminen ei ole fiksuratkaisu... siinä on vaarana se että viimeinenkin selviämisen mahdollisuus häviää..
niin ja tilanne missä menettää luottotietonsa kaiken muun lisäksi varmasti ajaa puolet ihmisistä tekemään sen viimeisen ratkaisun..
 
en ymmärrä
lainalla rahoittaa mutta alkuun kyllä (kun odottaa kelan päätöstä tuesta). Mutta jotta pääsee psykiatrille voi muutaman satasen varmaan lainata, että saa lääkkeet ja hoidon alulle..
 
ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
lainalla rahoittaa mutta alkuun kyllä (kun odottaa kelan päätöstä tuesta). Mutta jotta pääsee psykiatrille voi muutaman satasen varmaan lainata, että saa lääkkeet ja hoidon alulle..
riippuen tilanteesta, suositellaan 2x viikossa terapiassa käyntiä, jos yksi käynti maksaa 60? kelan korvauksen jälkeen niin voipi äkkiä laskea kuinkapaljon saa olla sitä rahaa kk että saa itsensä kuntoon... ja jos sitä rahaa ei vain ole niin ei tuollaista summaa voi lainata joka kk jostain, takaisinkin sitä pitäis maksella.. ja lääkkeetkin maksavat, mulla ne maksaa 40?kk ei vaan yksinkertaisesti ole varaa... mulla vaan nyt sattuu olemaan silleen hyvä tilanne että jos ja kun saan tarpeekseni tästä paskassa rämpimisestä niin henkivakuutus turvaa mun lapselle kodin ja elämän isänsä kanssa.. eli ongelmia en ainakaan jälkeeni jätä, paitsi tietty lapselle ikävän äitiä kohtaan mutta se on vielä niin pieni ettei varmasti 2vuoden pästä edes muistais mua...
 

Yhteistyössä