Täällä leveiltiin miesten palkoilla, no antakaa tulla summaa!

  • Viestiketjun aloittaja noh
  • Ensimmäinen viesti
m
Kaipa se jotain 3500e /kk on ja siitä pois verot. Pari kertaa vuoteen bonuksia 1000-2000e/kerta. Liukuva=joustava työaika, etäpäivämahdollisuus, joten unelma lapsiperheelliselle. Normi insinööri.
 
Palkka on muutakin kuin se raha
Mies saa n. 3000? + auto- & puhelinetu. Minä saan 2600? + puhelinetu ja erittäin joustavat työajat. Mun mielestä mulla on parempi tilanne kuin miehellä, koska mun työ on tosi vapaata ja pystyn joustamaan omien tarpeiden mukaan. Pystyn myös tekemään etätöitä vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. Miehellä on pidemmät työmatkat ja joutuu jonottamaan mennen tullen pahimmissa ruuhkissa. Lisäksi miehellä on tosi tarkat työajat ja -aikataulut. Siis huomattavasti stressaavammat olot, joten tuo 400?:n erotus on musta tosi pieni.
 
Joulukuun brutto oli 2340? ja se oli normipalkka, eli tuossa palkkajaksossa ei ollut ylitöitä.

Ja tässä tosiaan ei ole mitään leveiltävää...kaikki mun tuntemat miehet tienaa tämän tai enemmän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
2500-7000e/kk
Tavis insinööri ihmettelee.. Miten tällaisella haitarilla pystyy suunnittelemaan ylipäätään mitään, vai tietääkö sen jo etukäteen tuleeko tässä kuussa jotain 1500? käteen tai 5500?. Aika iso ero kuitenkin.

 
Z
Parhaiten tienaava nainen maailmassa on Taikerin eukko, tai siis kohta ex. Kaks lasta ja muutaman vuoden avioliitto ja siitä 210.000.000 euroa. Typy on vasta kakskasi ja edessä rahasta huoleton tulevaisuus.

Mitä tästä opimme? Luusereille ei kannata jakaa pesää :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
2500-7000e/kk
Tavis insinööri ihmettelee.. Miten tällaisella haitarilla pystyy suunnittelemaan ylipäätään mitään, vai tietääkö sen jo etukäteen tuleeko tässä kuussa jotain 1500? käteen tai 5500?. Aika iso ero kuitenkin.
Kun ei elä kädestä suuhun niin hyvin onnistuu.

Minulla kuukausituloni vaihtelevat -5000 aina +10.000 per kuukausi, eikä mitään ongelmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
2500-7000e/kk
Tavis insinööri ihmettelee.. Miten tällaisella haitarilla pystyy suunnittelemaan ylipäätään mitään, vai tietääkö sen jo etukäteen tuleeko tässä kuussa jotain 1500? käteen tai 5500?. Aika iso ero kuitenkin.

ihan helposti,tarkaan ei koskaan tiedä summaa mitä millekkin kuukaudelle tulee,mutta kun on säästöjä niin ei mitään ongelmaa, vuodessa voi olla vain 1-2 krt niin että tulee 2500e/kk ja loppuina sitten enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
2500-7000e/kk
Tavis insinööri ihmettelee.. Miten tällaisella haitarilla pystyy suunnittelemaan ylipäätään mitään, vai tietääkö sen jo etukäteen tuleeko tässä kuussa jotain 1500? käteen tai 5500?. Aika iso ero kuitenkin.
No esim. sillä tavalla että suunnittelee elämänsä tuon 2500 euron kuukausitulojen mukaan ja sitten kun tuleekin enemmän, niin pistää jemmaan tai hommaa jotain ekstraa.
 
keskituloinen
täällähän on sitten hienosti asiat, kaikki tuntuu tienaavan monta tonnia kuussa, silti ihmettelen miksi päivittäin on aloituksia, jossa kirotaan kun velat on vienyt kaikki tulot ja lapsille ei varaa joululahjoja ostella..
mielestäni on tyhmää retostella tuloilla, suhteutettaan siihen sitten velat ja asumiskustannukset.

nykyään ihmisillä on se taipumus, että mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat velat.
ne jotka tienaa vähiten, ovat myöskin suurimmalti osin velattomia, koska osaavat käyttää rahansa järkevästi.

 
onnellinen, ei rikas
Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Parhaiten tienaava nainen maailmassa on Taikerin eukko, tai siis kohta ex. Kaks lasta ja muutaman vuoden avioliitto ja siitä 210.000.000 euroa. Typy on vasta kakskasi ja edessä rahasta huoleton tulevaisuus.

Mitä tästä opimme? Luusereille ei kannata jakaa pesää :D
no jos se rahan saaminen on tärkeintä niin siitä sitte etsimään menestyvää miestä, onnellisuudellahan ei nykyään mitää väliä ole :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä olen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Mielestäni tässä ei ole mitään leveiltävää. Alle keskituloisia ollaan. Mies 2900 e/kk ja minä 2400 e/kk. Toista on siskon perheessä, jossa mies tienaa yli 4000 e/kk ja systeri yli 3000 e/kk.
No verotus tasaa kummasti -enemmän kannattaa katsoa nettotuloja.
No niin minäkin sen ajattelisin. Nyt kun aloin uteliaana tätä ketjua lukemaan niin enempi minua kiinostaa se paljon sitä rahaa jää verojen jälkeen "tuusttavaksi".

Siihen paljonko jää käteen tuhlattavaksi vaikuttaa niin moni asia mm. vähennykset, joten se summa voi olla hyvinkin kaukana palkasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieman mä ihmettelen aviopareja, jotka ei edes miehensä palkkaa tiedä. Ja joku tuolla sanoi, ettei mies edes kertoisi, miksi ihmeessä ei?

Mä en tiedä. Ei se mikään salaisuus ole, mutta kun se palkka vaihtelee kuukausittain niin niin kiinnostunut en ole, että joka kuukausi mieheltä asiaa kyselisin. Ymmärtääkseni peruspalkka on pikkuisen päälle 2000, mutta lisät on se ratkaisevampi tekijä hänen palkassaan ja ne taas vaihtelee hyvinkin paljon kuukausittain. Joskus lisiä ei ole kuin joku satanen ja toisinaan taas puhutaan tonnesita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
2500-7000e/kk
Tavis insinööri ihmettelee.. Miten tällaisella haitarilla pystyy suunnittelemaan ylipäätään mitään, vai tietääkö sen jo etukäteen tuleeko tässä kuussa jotain 1500? käteen tai 5500?. Aika iso ero kuitenkin.
No esim. sillä tavalla että suunnittelee elämänsä tuon 2500 euron kuukausitulojen mukaan ja sitten kun tuleekin enemmän, niin pistää jemmaan tai hommaa jotain ekstraa.
Näinpä. Kaikki "minimin" päälle tuleva on sitten plussaa, ja niillä voi sujuvasti lyhentää isoimmilla erillä lainoja tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keskituloinen:
nykyään ihmisillä on se taipumus, että mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat velat.

Niinhän se kuuluu ollakin. Meillä kun on pienet tulot, niin tietenkään ei oteta niin suuria lainoja, kuin jos tulomme olisi esim. puolet enemmän





:whistle: Se taas kuka käyttää rahojaan järkevästi ei mielestäni ole tuloihin sidottu vaan niitä "tuhlareita" on joka luokassa.
 

Yhteistyössä